Luka wita klubowiczów !
Re: Luka wita klubowiczów !
cześć
Na początku też mnie bardzo denerwował temat aerodynamiki.
Małą moc auta chciałem niwelować owiewkami. To bardzo trudny temat.
Ja raczej odpuszczam go sobie. trzeba raczej pomyśleć o silniejszym holowniku.
Twój 90-cio konny silnik do tego TD wydaje się raczej wystarczający. Po prostu musisz się przyzwyczaić.
2 litry większe spalanie to naprawdę - niewiele . u mnie spalanie wzrasta o 4 litry ( tyle że gazu ).
A co do remontu - po takiej obfitej lekturze - na pewno dasz radę .
Pozdrawiam i powodzenia
			
									
									
						Na początku też mnie bardzo denerwował temat aerodynamiki.
Małą moc auta chciałem niwelować owiewkami. To bardzo trudny temat.
Ja raczej odpuszczam go sobie. trzeba raczej pomyśleć o silniejszym holowniku.
Twój 90-cio konny silnik do tego TD wydaje się raczej wystarczający. Po prostu musisz się przyzwyczaić.
2 litry większe spalanie to naprawdę - niewiele . u mnie spalanie wzrasta o 4 litry ( tyle że gazu ).
A co do remontu - po takiej obfitej lekturze - na pewno dasz radę .
Pozdrawiam i powodzenia
Re: Luka wita klubowiczów !
Witam z Opola.
Co do oporów powietrza to na to zasadniczo nie ma rady.Kiedyś ciągając N-kę Skodą S100 mając do dyspozycji
tylko 43 KM też próbowałem różnych kombinacji z owiewką ,ale mało to dawało .Poprostu jak wroga nie można pokonać
to trzeba go polubić,bo przy nawet najsilniejszym holowniku opór zawsze będzie,a im większa prędkośc tym i on
większy.Do zobaczenia w drodze. 
  
			
									
									
						Co do oporów powietrza to na to zasadniczo nie ma rady.Kiedyś ciągając N-kę Skodą S100 mając do dyspozycji
tylko 43 KM też próbowałem różnych kombinacji z owiewką ,ale mało to dawało .Poprostu jak wroga nie można pokonać
to trzeba go polubić,bo przy nawet najsilniejszym holowniku opór zawsze będzie,a im większa prędkośc tym i on
większy.Do zobaczenia w drodze.
 
  
Re: Luka wita klubowiczów !
Pewnie u mnie skończy się na dobrych chęciach z tą owiewką i polubieniem tego co jest ale kto wie, może pewnego dnia mnie natchnie i coś sensownego zdziałam.
Niewiadówka jest przecież mała i lekka a na silniku ją czu. Zastanawia mnie jak dają radę ludzie z tymi wielgaśnymi przyczepami?
W Skandynawii to sie tego naoglądałem sporo i efektem był zakup Niewiadówki.
W przyszłorocznych planach mam zwiedzanie Włoch o ile uda mi się wyremontować przyczepkę.
Orientuje się może ktoś czy na włoskich kempingach bardzo zdzierają za przyczepki kempingowe, i czy na parkingach dla tirów mozna sobie spać w takiej przyczepce?
			
									
									
						Niewiadówka jest przecież mała i lekka a na silniku ją czu. Zastanawia mnie jak dają radę ludzie z tymi wielgaśnymi przyczepami?
W Skandynawii to sie tego naoglądałem sporo i efektem był zakup Niewiadówki.
W przyszłorocznych planach mam zwiedzanie Włoch o ile uda mi się wyremontować przyczepkę.
Orientuje się może ktoś czy na włoskich kempingach bardzo zdzierają za przyczepki kempingowe, i czy na parkingach dla tirów mozna sobie spać w takiej przyczepce?
- 
				gimof
- Fanklubowicz 
- Posty: 483
- Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
- Lokalizacja: Promnice / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Luka wita klubowiczów !
Widzisz 43km tej skody to nie to samo co aktualne 43km  Jakkolwiek to rozumieć.
 Jakkolwiek to rozumieć.
Niewiadki mają to do siebie, że są dość mało aerodynamiczne stąd duży opór. Duże/nowsze przyczepy są lepiej skonstruowane, a i auta które je holują mają odpowiednie silniki
			
									
									 Jakkolwiek to rozumieć.
 Jakkolwiek to rozumieć.Niewiadki mają to do siebie, że są dość mało aerodynamiczne stąd duży opór. Duże/nowsze przyczepy są lepiej skonstruowane, a i auta które je holują mają odpowiednie silniki

C5  
						
Re: Luka wita klubowiczów !
gimof pisze:Widzisz 43km tej skody to nie to samo co aktualne 43kmJakkolwiek to rozumieć.
No bo wtedy prędkość 60km/h nie robiła problemu a teraz ciągnięcie taką Skodą stworzyłoby gigantyczny zator np na jednopasmowej ekspresówce.
gimof pisze: Duże/nowsze przyczepy są lepiej skonstruowane, a i auta które je holują mają odpowiednie silniki
No z tą aerodynamiką tych nowych przyczep też chyba różnie bywa bo nie wszystkie mają opływowe przody ale w większości przypadków ciągną je duże 4x4, które swoimi gabarytami skutecznie zasłaniają większą część przedniej ściany a o mocach silników to już nie wspomnę.
Na razie jednak samochodu nie zmieniam i przyczepki też, zatem pozostaje się skupić na taniej optymalizacji obecnego zestawu.

Re: Luka wita klubowiczów !
witam niewiadówke mokra. 
			
									
									
						
Re: Luka wita klubowiczów !
Mój nick uległ zmianie na moją prośbę z Luka na Luca.
			
									
									
						
 Re: Luka wita klubowiczów !
 Re: Luka wita klubowiczów !
													
							
						
			
			
			
			Witamy i życzymy powodzenia przy remoncie-dacie radę 
			
									
									
WERUŚ = TOMSON+ANDZIA+ROBSON+DARJA + Citroen Evasion + N 126B + Munsterland- Nakło nad Notecią
						- Jaro-Gosia
- Fanklubowicz 
- Posty: 459
- Rejestracja: niedziela, 30 lis 2008, 15:33
- Lokalizacja: Nadma-okolice Warszawy
- Kontaktowanie:
Re: Luka wita klubowiczów !
Mazowsze wita serdecznie  
			
									
									
Pozdrawiam Wszystkich 
N 126 N / N 126 E / N 250
http://www.plandekijaro.pl
http://www.plandeki-warszawa.pl
						
N 126 N / N 126 E / N 250
http://www.plandekijaro.pl
http://www.plandeki-warszawa.pl
Re: Luka wita klubowiczów !
Wypada się przywitać na nowo po czterech latach nieobecności.    
 
Co roku zabierałem się za remont mojej Niewiadówki i nic z tego nie wychodziło. W końcu w tym roku padła decyzja, że trzeba ją w końcu sprzedać, bo niepotrzebnie płaci się ubezpieczenie, albo wyremontować i zacząć jeździć. Dzieciaki nas przegłosowały i w końcu zabrałem się za remont.
Rozmontowałem podwozie (mam na resorach), obniżyłem o 2cm, wyczyściłem i zakonserwowałem, wymieniłem łożyska i podwyższyłem mocowanie zaczepu, bo w holowniku mam wysoko i Niewiadówka jechała zadarta do góry a teraz zaprzęg powinien się komponować w jednej linii.
Niestety wieczorami, po pracy zeszło mi na to trzy tygodnie a czeka mnie jeszcze remont całego środka i szpachlowanie, oraz malowanie na zewnątrz.
Zaczynam się obawiać, czy zdążę przed końcem wakacji, bo wtedy mam urlop i mogę gdzieś z rodziną wyjechać.
Teraz kombinuję jak zrobić łóżko piętrowe, bo musimy się zmieścić w piątkę w N126.
Moja najmłodsza córka na Niewiadówkę mówi siopa (znaczy szopa), więc chyba ją tak zazwiemy SIOPA
			
									
									
						 
 Co roku zabierałem się za remont mojej Niewiadówki i nic z tego nie wychodziło. W końcu w tym roku padła decyzja, że trzeba ją w końcu sprzedać, bo niepotrzebnie płaci się ubezpieczenie, albo wyremontować i zacząć jeździć. Dzieciaki nas przegłosowały i w końcu zabrałem się za remont.
Rozmontowałem podwozie (mam na resorach), obniżyłem o 2cm, wyczyściłem i zakonserwowałem, wymieniłem łożyska i podwyższyłem mocowanie zaczepu, bo w holowniku mam wysoko i Niewiadówka jechała zadarta do góry a teraz zaprzęg powinien się komponować w jednej linii.
Niestety wieczorami, po pracy zeszło mi na to trzy tygodnie a czeka mnie jeszcze remont całego środka i szpachlowanie, oraz malowanie na zewnątrz.
Zaczynam się obawiać, czy zdążę przed końcem wakacji, bo wtedy mam urlop i mogę gdzieś z rodziną wyjechać.
Teraz kombinuję jak zrobić łóżko piętrowe, bo musimy się zmieścić w piątkę w N126.
Moja najmłodsza córka na Niewiadówkę mówi siopa (znaczy szopa), więc chyba ją tak zazwiemy SIOPA

- 
				BobBudowniczy
- Posty: 727
- Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41
Re: Luka wita klubowiczów !
Podejrzewam że masz wersję E zobacz w ciekawych pomysłach znalezionych w sieci tam masz fajny pomysł na piętrowe rozkładane łóżko w 126E post kolegi Wodnika
pozdrawiam Bob
Edition. Znalazłem poszukaj jeszcze jego postu o przedsionku z namiotu w temacie Variora o remontach. Też super pomysł. Na tyle osób jak znalazł.
viewtopic.php?p=53867#p53867
viewtopic.php?p=60129#p60129
Swoją drogą coś pusto w tym temacie pomysłów odkąd założyciel zamilkl
			
									
									
						pozdrawiam Bob
Edition. Znalazłem poszukaj jeszcze jego postu o przedsionku z namiotu w temacie Variora o remontach. Też super pomysł. Na tyle osób jak znalazł.
viewtopic.php?p=53867#p53867
viewtopic.php?p=60129#p60129
Swoją drogą coś pusto w tym temacie pomysłów odkąd założyciel zamilkl
Re: Luka wita klubowiczów !
Dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio kupiłem nowe lampy do tyłu i dopiero teraz się zastanawiam, czy światło wsteczne w przyczepce kempingowej jest obowiązkowe?
			
									
									
						Ostatnio kupiłem nowe lampy do tyłu i dopiero teraz się zastanawiam, czy światło wsteczne w przyczepce kempingowej jest obowiązkowe?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości




