N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Wklej zdjęcie swoje i przyczepy, napisz też kilka słów o sobie
Tomek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 324
Rejestracja: sobota, 27 cze 2009, 15:13

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: Tomek » niedziela, 22 lip 2012, 22:39

WIDZĘ ze Kolega jednak nie dokończy remontu http://allegro.pl/niewiadow-n250-dobre- ... 92333.html
Niewiadówka jest jak Sex, można się uzależnić !!!!


N-250c

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1986
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: jedrek101 » poniedziałek, 23 lip 2012, 04:54

Tomek pisze:WIDZĘ ze Kolega jednak nie dokończy remontu http://allegro.pl/niewiadow-n250-dobre- ... 92333.html

poczytaj dobrze opis aukcji... (zdjęcia poglądowe - żywcem skopiowane z z tego postu ) ktoś sprzedaje w Krakowie , a kolega Marcin jest z Warszawy

m.kozlowski
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 14 sie 2011, 19:28
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: m.kozlowski » poniedziałek, 23 lip 2012, 11:52

Dzięki za info. Przyczepka absolutnie nie jest moja, ja obecnie przy pomocy kolegi pracuję nad laminatem.
Zdjęcia są z mojej strony. Poprosiłem właściciela o zamieszczenie linku i informacji, że to zdjęcia mojej przyczepki, a nie jego.
Niestety są osoby, które najpierw podkradną czyjeś zdjęcie, a potem myślą...
Zaczynam się zastanawiać nad dodaniem watermarku do wszystkich fot na swojej stronie.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Moderator
Moderator
Posty: 2904
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: TomekN126N » poniedziałek, 23 lip 2012, 20:41

Witaj, nie znam się, ale skoro na czarno elementy ośki, to może spróbuj oksydować. Będzie trwalsze... i czarne. :D
KEMPINGI, KTÓRE POLECAM
Nocki/km
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N(89)-Remont
Fabia kombi 1,9 SDI - na miasto
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)-Projekt komar Babci
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)

m.kozlowski
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 14 sie 2011, 19:28
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: m.kozlowski » wtorek, 24 lip 2012, 13:24

Oksydacja wcale nie jest tak trwalsza od malowania proszkowego z podkładem cynkowym. Robię tak zawieszenia do aut już od ponad 12 lat i wciąż trzymają się dobrze, więc pozostaję przy tej metodzie zabezpieczania.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Moderator
Moderator
Posty: 2904
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: TomekN126N » wtorek, 24 lip 2012, 21:59

No, jak malowanie z podkładem cynkowym, to faktycznie zwracam honor :D . Ja tylko amatorsko sobie grzebię przy moturkach i n-ce, więc nie będę podważał 12 lat doświadczenia :wink:

Pozdrawiam
KEMPINGI, KTÓRE POLECAM
Nocki/km
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N(89)-Remont
Fabia kombi 1,9 SDI - na miasto
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)-Projekt komar Babci
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)

m.kozlowski
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 14 sie 2011, 19:28
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: m.kozlowski » środa, 25 lip 2012, 14:31

E tam doświadczenie i podważanie :) Tak robiłem, tak jest dobrze i można to równie dobrze nazwać rutyną :)

Najgorzej, że ja to jestem mechanik. Ramę zrobiłem, ale teraz laminaty pomaga mi robić kolega. Stanąłem na dorobieniu nowych belek drewnianych pod podłogę. Niby proste, ale z drewnem mi jakoś nie po drodze :) Muszę natchnienie złapać.

m.kozlowski
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 14 sie 2011, 19:28
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: m.kozlowski » wtorek, 12 kwie 2016, 13:11

W zasadzie to jakoś zapomniałem o temacie... Laminaty w końcu zrobił mi znajomy. Kupił drugą przyczepkę i z niej pozyskał skorupkę w lepszym stanie. Trochę mi z tym nie po drodze, bo była trochę nowsza. Na przykład ma już siłowniki gazowe trzymające klapę w pozycji otwartej.

Jak już laminat był gotowy i polakierowany (też nie jestem do końca zadowolony, bo kilka nadplanowych otworów w skorupce zostało) zacząłem składanie.
Znalazłem nowe/stare trójkątne odblaski na allegro.
Obrazek


Jak widać, jest to stary kawałek plastiku. Cena spadła, bo kupiłem je za mniej niż 82zł/sztuka :)
Obrazek


Przykręciłem też lampy i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Obrazek


Potem odblaski.
Obrazek


A następnie wypolerowane listewki aluminiowe z nowymi wkładkami plastikowymi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Podczas składania przyczepka służyła jako magazyn części. Z tego wszystkiego dałoby się jeszcze uzbroić trzy kolejne przyczepki...
Obrazek


Zamek tylnej klapy kupiłem nowy, bo w ogóle nie miałem żadnego, ale nie pasował skobelek. Popsułem dwa niepasujące...
Obrazek


...skleiłem ich kawałki razem na próbę...
Obrazek


Pasuje!
Obrazek


Ponieważ pierwsza trasa miała być następnego dnia, to pomalowałem gotową część. Potem to wyczyściłem i ocynkowałem.
Obrazek


No i przyczepka prawie gotowa. Zostało jeszcze znaleźć i przykręcić chlapacze i dorobić naklejki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2145
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 12 kwie 2016, 13:26

Bardzo ładna :!:
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1468
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: Fiacior75 » wtorek, 12 kwie 2016, 13:54

Piękna robota ,ja nie mogę jakoś mojej skończyć :wink: Juz sie nawet zastanawiałem nad sprzedaniem jej.
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Retro Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1992
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: DIZZY » wtorek, 12 kwie 2016, 15:23

Czytałam wcześniej o tym remoncie, bo znalazłam twoją stronę internetową, dzisiaj ponownie z uwagą obejrzałam zdjęcia i przeczytałam opisy i ponownie jestem pod wrażeniem wspaniałej pracy i efektu.
Odkąd mam swoją n250 potwierdzam, że jest to przyczepa do kochania. U mnie było to uczucie od pierwszego wejrzenia. Jest wspaniała i tak miło się z nią podróżuje, i jest taka pakowna, i mimo upływu tylu lat nadal bardzo ładna w swoim kształcie.
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl

m.kozlowski
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 14 sie 2011, 19:28
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: m.kozlowski » piątek, 3 sie 2018, 15:11

Przerobiłem nieco przyczepkę już rok temu, ale jakoś nie zebrałem się do opisania tego, co nadrabiam. Inspiracja nadeszła na polu namiotowym w Łebie, gdzie pewien sympatyczny pan miał założony dłuższy dyszel do swojej N-250 i tam zamontowany parasol i coś na wzór kuchenki. Pewnego dnia stwierdziłem, że na wakacjach będę chciał pojeździć z rodziną na rowerze. Bagażnik mam zajęty boxem, poza tym pakowanie rowerów na dach nie jest dla mnie, nie chce mi się :). Dlatego wyciągnąłem kilka rzeczy z kupki ze stalą na strychu, wypakowałem graty z przyczepki i zacząłem ciąć metal i krzesać iskry. Na początek zdjąłem oryginalny dyszel i odłożyłem go na bok. Będę go czasem zakładał, poza tym nie chciałem modyfikować oryginału. Zwłaszcza, że jest to jedyne miejsce, gdzie mam numer seryjny przyczepki nabity.

Obrazek

Założyłem z przodu węższe mocowanie dyszla od nowszej niewiadówki, bo tylko takie miałem. Pozostałe dwie śruby są w tej chwili nieużywane. Te mocowanie służy tylko i wyłącznie temu, żeby nowy dyszel nie wycierał się o skorupkę przyczepki.

Obrazek

Nowy dyszel jest o przekroju kwadratowym, bo tak było łatwiej. Oryginał jest okrągły, ale spłaszczony pod zaczep. Nie miałem tego jak zrobić, więc poszedłem na łatwiznę z rurą kwadratową. Dospawałem dwa uszka z płaskownika z otworami do zamocowania przyczepki z przodu. Nowy dyszel jest dłuższy od starego.

Obrazek

Następnie wziąłem rurę kwadratową oczko większą i wyciąłem z niej dwa ceowniki nakadane na dyszel.

Obrazek

Do tych nakładek przyspawałem kątowniki ułożone jak litera V - podpatrzone z bagażników rowerowych.

Obrazek

Następnie wspawałem pionowy element, jest to rura kwadratowa, którą też miałem pod ręką.

Obrazek

Tak wygląda mocowanie pierwszego roweru.

Obrazek

Dołożyłem kolejne trzy rowery. Rower najbliżej przyczepki wymaga odkręcenia jednego pedału, żeby go zmieścić.

Obrazek

Widok z boku.

Obrazek

Pionowe elementy skróciłem ile się dało.

Obrazek

W międzyczasie dyszel został pomalowany proszkowo, kupiłem nowy zaczep, zeby stary dyszel pozostał kompletny. Musiałem przedłużyć przewód, bo oczywiście był za krótki do nowego, dłuższego dyszla.

Obrazek

Gotowe.

Obrazek

Uchwyty na rowery są mocowane na dwie śruby każdy, żeby zdjąć rowery trzeba je odkręcić i przesunąć na dyszlu. Zdjęcie wszystkich rowerów to jakieś 5 minut max. Rowery przypinam u dołu do kątowników za koła srytytkami, po 2 dla bezpieczeństwa, u góry do tych małych kątowniczków również srytytkami, ale ramę roweru najpierw zabezpieczam otuliną do rur CO, żeby ich nie porysować. Pewnie można to rozwiązać lepiej, ale miałem wszystko pod ręką, działa, jest proste, więc pewnie już tego nie będę zmieniać :). Przy dobrym rozłożeniu wagi w przyczepce przód jest lżejszy i wystarczy podnieść dyszel, żeby przyczepka sama chciała się podnosić dalej, wtedy załadowana jeszcze rowerami nie jest taka ciężka na haku. Pewnie dyszel mógłby być krótszy, wtedy nacisk na hak byłby mniejszy, ale tak też jest wygodnie i można to jedną ręką unieść i zapiąć na auto, więc maksymalny nacisk na kulę haka (75kg) na pewno nie jest przekroczony. Zaletą takiego zestawu jest to, że rowery są za autem, więc nie hałasują na bagażniku, łatwo jest je włożyć, a i aerodynamika jest niezła, bo wszystko jest w ciągu powietrza za autem.

Obrazek

I zestaw wypoczynkowy w drodze.

Obrazek

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2145
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: RAFALSKI » piątek, 3 sie 2018, 15:27

Ładnie i starannie wykonane ale patrząc na ostatnie zdjęcie, dyszel faktycznie można skrócić a rowerki i tak wejdą. Zważ jeszcze ten nacisk na hak ;)
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85

m.kozlowski
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 14 sie 2011, 19:28
Kontaktowanie:

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: m.kozlowski » piątek, 3 sie 2018, 15:31

Jedną ręką podnoszę za zaczep taki zestaw. 75kg bym poczuł :). Jestem silny, ale bez przesady :).
Taki długi dyszel ma tą zaletę, że cofając mogę się złamać nawet ineco ponad 90 stopni nadal nie waląc zderzakiem w rowery.

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1992
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: N-250 jako przyczepka "do kochania" :)

Postautor: DIZZY » poniedziałek, 6 sie 2018, 09:24

Przepięknie odnowiona przyczepka i fajny zestaw, robi wrażenie :P
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl


Wróć do „Przedstawmy się”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości