N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Wklej zdjęcie swoje i przyczepy, napisz też kilka słów o sobie
BobBudowniczy
Posty: 890
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: BobBudowniczy » piątek, 19 cze 2015, 13:07

To teraz rodzi się pytanie czy odkręcić to czy zostawić jak jest. Masz nowy dowód także musu nie ma. Po odkreceniu będą coroczne przeglądy, bez tego istnieje jakiś tam procent szans że krokodylki się przyczepia. Ten wpis 132 zmienia postać rzeczy.

Awatar użytkownika
Harry37
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 11 cze 2015, 20:01
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: Harry37 » piątek, 19 cze 2015, 13:16

Przed zakupem przyczepki dzwoniłem do okregowej stacji kontroli pojazdów. Coroczy przeglad jest wymagany dla przyczep z najazdem które mają wage +750kg. jeśli jest najazd ale przyczepka ma mniej niz 750 przegląd nie jest wymagany. Jest tak ponieważ przyczepki ponizej 750 nie mają obowiązku posiadania najazdu. Czyli generalnie wystarczy stwierdzenie ze jest to przyczepa lekka i automatycznie nie potrzba przeglądu co rok i moge ją ciągnąć na prawku B.

Naprawde myślałeś ze kupilbym przyczepe n132 z wbitym w dowodzie n126? :shock:
wiem ze są podobne ale bez przesady :)

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 6825
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: reflexes » piątek, 19 cze 2015, 13:36

Tu nie chodzi tylko o przeglądy ale o kontrole. W Polsce na razie żadko kontrolują i ważą przyczepy ale prędzej czy później jak zwęszą na tym biznes to zaczną. Za granicą już częściej to robią i jak ktoś przyhaczy, że w dowodzie masz 420kg, a faktycznie wyjdzie 800 albo lepiej to budżet wakacyjny może szybko stopnieć, a i pewnie będzie problem wogóle z dalszą podróżą. Ja osobiście bym to prostował. Przgląd to znikomy koszt w porównaniu ze świętym spokojem na dalekich wyjazdach.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 51 nocy, 3835 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |



Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Harry37
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 11 cze 2015, 20:01
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: Harry37 » piątek, 19 cze 2015, 13:47

To masz racje :) też bede chciał to wyprostować.
Ale Ty juz mowisz o jednorazowym przegladzie do sprostowania sprawy, zgadza sie ?
a nie jak Kolega Bob o obowiązku corocznego przegladu.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 6825
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: reflexes » piątek, 19 cze 2015, 13:56

Mówię o corocznych przeglądach. Przecież to coś koło 80 plnów na rok. Koszt żaden, a spokój święty. Dopóki się jeździ tylko i nic się nie dzieje to luzik ale nich się odpukać coś wydarzy i będzie trzeba ściągnąć kasę z oc przyczepy to każde towarzystwo ubezpieczeniowe zrobi wszystko żeby nie wypłacić odszkodowania i dojdzie do tego, że przyczepa ma bałagan w papierach. A wtedy to nawet nie chcę myśleć ile trzeba będzie pieniążków z kieszeni wyciągnąć.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 51 nocy, 3835 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |



Obrazek Obrazek

grzesiek0

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: grzesiek0 » piątek, 19 cze 2015, 14:28

reflexes pisze:Mówię o corocznych przeglądach. Przecież to coś koło 80 plnów na rok. Koszt żaden, a spokój święty. Do puki się jeździ tylko i nic się nie dzieje to luzik ale nich się odpukać coś wydarzy i będzie trzeba ściągnąć kasę z oc przyczepy to każde towarzystwo ubezpieczeniowe zrobi wszystko żeby nie wypłacić odszkodowania i dojdzie do tego, że przyczepa ma bałagan w papierach. A wtedy to nawet nie chcę myśleć ile trzeba będzie pieniążków z kieszeni wyciągnąć.


Zależy wszystko jak stacja diagnostyczna określi DMC czy będzie 750 czy więcej i czy później urząd komunikacji to przyjmie.
Jak by się dało więcej niż 750kg ja bym się nie zastanawiał jeśli holownik pozwoli i robił więcej. W końcu przyjdzie taki czas że waga będzie sprawdzana, a wyposażenia w przyczepie przybywa a nie ubywa.
Dla porównania moja pusta przyczepa bez mebli waży 500 kg, zostaje 250 kg na meble i wyposażenie. Z jednej strony dużo, a z drugiej niewiele.

BobBudowniczy pisze:Ps. Trzeba być kretynem żeby podkładać do przyczepy dokumenty od innej, która w papierach jest połowę lżejsza niż w oryginale (powinno być 780 lub 800) i ładownością 0kg -wcale nie rzuca się w oczy...


I co BobBudowniczy, po co robić takie uwagi. :wink:

Awatar użytkownika
Harry37
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 11 cze 2015, 20:01
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: Harry37 » piątek, 19 cze 2015, 14:28

No tak ale ona na chwile obecną ma przeglad techniczny bezterminowy. Chciałbym przy tym zostać wracajac do normalnych wag przyczepy.
Ona ma DMC 750 wiec powinno być to możliwe. :)

Awatar użytkownika
Harry37
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 11 cze 2015, 20:01
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: Harry37 » piątek, 19 cze 2015, 15:14

@grzesiek0, wiecej niz 750 nie moze być bo mam prawo jazdy B.

grzesiek0

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: grzesiek0 » piątek, 19 cze 2015, 15:57

Harry37 pisze:@grzesiek0, wiecej niz 750 nie moze być bo mam prawo jazdy B.

Jeśli dmc zestawu auto plus przyczepa nie przekrocz 3,5 t to można jeździć na B. Jeśli masz auto o dmc 3500 kg to tylko przyczepa lekka.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 324
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: jacek » piątek, 19 cze 2015, 18:38

Przerabiałem właśnie dopiero ten temat dowodu rej. i mas przyczepy,u mnie wyglądało to tak kupiłem (po konsultacji z diagnostą czy mi to wyprostuje) n126n która w dowodzie miała wpisane MW 370 kg a DMC 420 a na tabliczce Mw 620 kg i DMC 720kg chcąc sprostować to, pojechałem na stacje kontroli poj. diagnosta sprawdził tabliczkę wystawił papierek za 60zł stwierdzający że są różnice pomiędzy dowodem a tabliczką znamionową ,z papierkiem udałem się do wydziału komunikacji w celu rejestracji szczęśliwy że będę miał wszystko wyprostowane a tu pani mówi że sam pan diagnosta nie wystarczy potrzebne jest oświadczenie z Niewiadowa, no to MAIL do Niewiadowa i po dwóch tygodniach papier w łapie mam za jedyne 100zł z którym to w poniedziałek 22.06.2015r zjawie się w WK i dopiero teraz wydadzą decyzje o wydrukowaniu dowodu rejestr.Niema co kombinować z dowodem rej. bo w numerze VIN jest wszystko zawarte ,w razie pecha na drodze można mieć PECHA z wszystkimi służbami.Osobiście chciałem żeby diagnosta zwiększył mi DMC przyczepki a on na to niema takiej możliwości wbijając VIN w system od razu wywaliło mu jaka to przyczepa.Na znanym portalu O...X jest dowód do kupieni do n126n w którym są masy wpisane wyższe tylko z VIN-em się nie zgadzają, dowód fajny tylko w razie wypadku :?: :shock:

Awatar użytkownika
Harry37
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 11 cze 2015, 20:01
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: Harry37 » piątek, 19 cze 2015, 22:37

No niezła sytuacja. Zabiore sie szybko za swoją zeby zdażyć przed wyjazdem.
Powiedzcie mi gdzie w n132 jest(lub powinna być :P) tabliczka znamionowa ?

Awatar użytkownika
kotek
Moderator
Moderator
Posty: 3520
Rejestracja: środa, 26 wrz 2007, 19:31
Lokalizacja: Częstochowa

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: kotek » piątek, 19 cze 2015, 23:31

Z prawej strony dyszla na pionowej ściance i w tym samym miejscu na poziomej ściance numer VIN zgodny z numerem na tabliczce.
KOTEK N132 L + AUDI 100 + VW SHARAN

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4331
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: Paczek » sobota, 20 cze 2015, 07:06

Harry37 pisze:No niezła sytuacja. Zabiore sie szybko za swoją zeby zdażyć przed wyjazdem.
Powiedzcie mi gdzie w n132 jest(lub powinna być :P) tabliczka znamionowa ?
Skoro przyczepka już kupiona, umowa podpisana to ...chyba niewiele da się zrobić.

Nie słuchaj bzdurnych porad.

Odezwij się do mnie na PW - może coś wymyślimy
Pozdrawiam
Obrazek



WYPOŻYCZĘ , WYNAJMĘ przyczepkę NIEWIADÓW n126e

pisz m.kosierkiewicz@o2.pl
dzwoń 500-216-744

BobBudowniczy
Posty: 890
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: BobBudowniczy » sobota, 20 cze 2015, 09:03

Ale się rozpisaliście także po kolei. Wnioski o n126 mam z rozmowy z właścicielem przyczepki n132 bo rozmawiałem z nim, ale z tego wynika że pomyliłem ogłoszenia-mniejszą o to bo został poruszony ważny temat i tu zwróciłem uwagę na konsekwencje jakie mogą wyniknąć z nieuwagi i zakupu pod wpływem emocji. Refleks prawdę pisze w swoich postach i w pełni się z nim zgadzam.

Grzesiek wiesz że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. - Nie odbierz tego za złośliwość -już tam chłopaki Cie dobrze nakierowali.

Co do Jacka, dokładnie tak samo miałem że swoją 126D 100 procent prawdy jest w tym co piszesz.

Hary sprawdź tabliczkę (o ile jest) ona prawdę Ci powie. Obawiam się, że tam nie znajdziesz dmc mniejszej niż 780kg. A odkręcenie tego będzie trochę czasochłonne. Sprawdź czy masz Vin czytelny na ramie- jeśli nie to nic nie zrobisz i trzeba będzie zostawić jak jest.

Co do pana paczka. Ocenę swoją wystawiłem na podstawie ponad 8 letniego doświadczenia z przyczepami niewiadów. Znam się na ich budowie, wiem jakie bolączki ma jaki model. Co trzeba zrobić i w jeśli sposób by było dobrze. I wiem ile takie coś kosztuje pracy i pieniędzy.

Przyczepa o która tak się zbulwersowałeś za moim zdaniem chore pieniądze, to przykład 40 letniego zgniłego wraku, z remontowką na gołym laminacie, zgniłą podłogą, i wieloma innymi chorobami przyczep tego rocznika. Wartość max 3 tyś. Chcesz zobaczycz przyczepę 132 o wartości zbliżonej do 5 tyś? Zobacz przyczepę Gofera czy może obecnie Betii. Porównaj co tam było zrobione, a co w tej za 5,5 podpicowane i przelicz. Różnice widać gołym okiem i nie trzeba być handlarzem by to widzieć.

cherokee
Posty: 36
Rejestracja: sobota, 6 cze 2015, 17:26

Re: N132 - HARRY37 - KRAKÓW

Postautor: cherokee » sobota, 20 cze 2015, 11:21

No ja mam 195cm wzrostu i mam n126e... powoli myślę jak będe w niej spał :)
N126-e Holownik Fabia kombi SDI tempomat klima podłokietnik czyli wszystko co potrzeba poza mocą i trochę wyższy niż seryjny cherokee xj 2.1TD doszła Vitara też lekko dłubnięta...


Wróć do „Przedstawmy się”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości