
Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Ja kwasiaka 100ah 24,5kg zamieniłem na lifepo4 320ah 26,3kg [emoji16]


Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Dzisiaj mały lifting foteli. Powiało nowoczesnością

To oczywiście tylko pokrowce, bo obszycie foteli samochodowych kosztuje majątek, a te nawet nie są do tego modelu tylko do nowszego Fiata (regulacja podłokietników w innym miejscu) ale wygląda zdecydowanie lepiej niż stare i wypierdziane już orginalne pokrowce.
To oczywiście tylko pokrowce, bo obszycie foteli samochodowych kosztuje majątek, a te nawet nie są do tego modelu tylko do nowszego Fiata (regulacja podłokietników w innym miejscu) ale wygląda zdecydowanie lepiej niż stare i wypierdziane już orginalne pokrowce.
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- misha22
- Przyjaciel

- Posty: 837
- Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
- Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Oszz, jak pięknie leżą.. I rozumiem że są montowane bez wywracania foteli i odkręcania od podłogi?
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Dokładnie. Naciągane sa gumami i zwiazane sznurkiem żeby się nie przesuwały. Leżą idealnie i tylko te otwory pod regulację podłokietników psują wizerunek. No ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
A przy okazji dodam, że lodówka jest idealna.
20 piw, ze 4 krowy i worek lodu albo dwa wchodza na luzie
Majówka czas start
A przy okazji dodam, że lodówka jest idealna.
20 piw, ze 4 krowy i worek lodu albo dwa wchodza na luzie
Majówka czas start
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator

- Posty: 5944
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Taki załadunek to ja rozumiem 
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Czas najwyższy na aktualizację własnych przekonań.
Ci co mnie znają dłużej to wiedzą, że kiedyś nie chciałem za wszelką cenę gazu w przyczepie. Później jak się przekonałem, że gaz jest fajny to zacząłem mówić "tylko gaz".
Stety albo niestety ale czas się ugryźć w język. Dzisiaj tylko lifepo4 i kompresor na 12V
Wczoraj w końcu znalazłem chwilę żeby ogarnąć Zbychową elektrownię. Poprzedni właściciele rzeźbili tam strasznie, pajęczyna kabli była okrutna i ciężko było dość co do czego więc wywaliłem wszystko i zrobiłem po swojemu. Niestety nie jest idealnie, bo energoblok EBL 99 jaki jest w Zbychu może przyjąć z MPPT solara max 10A a na ostatniej Warce przy ostrym słońcu zaobserwowałem że MPPT potrafi rozbujać się nawet do 12-13 A.
W związku z tym podłączyłem to tak, że aku będzie równolegle ładowany z EBLa i z Victrona czyli dokładnie tak jak w poradniku. (Dzięki Bartek, nie pierwszy raz on mi ratuje rzyć).
Ma to tylko taki mankament, że nie mam pełnych danych o zużyciu prądu ponieważ odbiornik w zabudowie zasilane są z energoblocku, a ten nie ma żadnego wyświetlacza żeby to odczytać. No ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma i jakoś trzeba z tym żyć.
Elektrownia ogarnięta, jakoś to zaczęło wyglądać.
Najważniejsze na czym mi zależało to żeby wiedzieć ile prądu ciągnie dodatkowa lodówka w trybie zamrażarki, a właściwie jaki jest bilans ładowania i poboru więc postanowiłem ją podłączyć pod wyjście Load z Victrona. Dorobiłem więc porządne gniazdo 12V na grubych przewodach i podłączyłem lodówkę wczoraj koło 17-18 po południu. Lodówka oczywiście po mniej więcej godzinie zeszła do -20,
a aku niewzruszenie pokazywał 100%
Największy szok przeżyłem jednak dzisiaj rano, bo lodówka nadal trzyma -20 a woltomierz na niej pokazuje identyczną wartość jak na powyższej fotce. Biorąc po uwagę godzinę o której ją uruchomiłem i to że z solra o tej porze leciało może 1A to wynik mnie zaskoczył. Dzisiaj pełne słońce więc wieczorem będzie można ocenić czy bilans energetyczny jest na + czy -.
Niestety pomiar ten nie uwzględnia, jak już wspomniałem wcześniej, poboru prądu przez urządzenia w zabudowie i ładowania z alternatora w czasie jazdy więc obarczony jest pewnym błędem ale na pewno da jakieś rozeznanie w temacie, a biorąc pod uwagę tylko tak skromne dane z kilku godzin to jestem pełen nadziei że prądu na wakacjach nie braknie, chociaż z tyłu głowy mi się kołacze żeby może jeszcze 100W na dach dołożyć, bo Victron może obsłużyć do do 75V
.
Ci co mnie znają dłużej to wiedzą, że kiedyś nie chciałem za wszelką cenę gazu w przyczepie. Później jak się przekonałem, że gaz jest fajny to zacząłem mówić "tylko gaz".
Stety albo niestety ale czas się ugryźć w język. Dzisiaj tylko lifepo4 i kompresor na 12V
Wczoraj w końcu znalazłem chwilę żeby ogarnąć Zbychową elektrownię. Poprzedni właściciele rzeźbili tam strasznie, pajęczyna kabli była okrutna i ciężko było dość co do czego więc wywaliłem wszystko i zrobiłem po swojemu. Niestety nie jest idealnie, bo energoblok EBL 99 jaki jest w Zbychu może przyjąć z MPPT solara max 10A a na ostatniej Warce przy ostrym słońcu zaobserwowałem że MPPT potrafi rozbujać się nawet do 12-13 A.
W związku z tym podłączyłem to tak, że aku będzie równolegle ładowany z EBLa i z Victrona czyli dokładnie tak jak w poradniku. (Dzięki Bartek, nie pierwszy raz on mi ratuje rzyć).
Ma to tylko taki mankament, że nie mam pełnych danych o zużyciu prądu ponieważ odbiornik w zabudowie zasilane są z energoblocku, a ten nie ma żadnego wyświetlacza żeby to odczytać. No ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma i jakoś trzeba z tym żyć.
Elektrownia ogarnięta, jakoś to zaczęło wyglądać.
Najważniejsze na czym mi zależało to żeby wiedzieć ile prądu ciągnie dodatkowa lodówka w trybie zamrażarki, a właściwie jaki jest bilans ładowania i poboru więc postanowiłem ją podłączyć pod wyjście Load z Victrona. Dorobiłem więc porządne gniazdo 12V na grubych przewodach i podłączyłem lodówkę wczoraj koło 17-18 po południu. Lodówka oczywiście po mniej więcej godzinie zeszła do -20,
a aku niewzruszenie pokazywał 100%
Największy szok przeżyłem jednak dzisiaj rano, bo lodówka nadal trzyma -20 a woltomierz na niej pokazuje identyczną wartość jak na powyższej fotce. Biorąc po uwagę godzinę o której ją uruchomiłem i to że z solra o tej porze leciało może 1A to wynik mnie zaskoczył. Dzisiaj pełne słońce więc wieczorem będzie można ocenić czy bilans energetyczny jest na + czy -.
Niestety pomiar ten nie uwzględnia, jak już wspomniałem wcześniej, poboru prądu przez urządzenia w zabudowie i ładowania z alternatora w czasie jazdy więc obarczony jest pewnym błędem ale na pewno da jakieś rozeznanie w temacie, a biorąc pod uwagę tylko tak skromne dane z kilku godzin to jestem pełen nadziei że prądu na wakacjach nie braknie, chociaż z tyłu głowy mi się kołacze żeby może jeszcze 100W na dach dołożyć, bo Victron może obsłużyć do do 75V
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator

- Posty: 5944
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nie sądzę żeby Ci prądu zabrakło. Ja mam na dachu 2x130W w szeregu + MPPT i nie mam problemu z uciągnięciem lodówki z zamrażalnikiem ustawionym na -20. Zaznaczam, że jest jest to lodówka, więc jest otwierana co chwilę.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Niby tak ale, po pierwsze to tegoroczna destynacja może nie być zbyt przyjazna pogodowo, a po drugie elastyczna setka kosztuje dzisiaj tyle co nic a montaż zajmuje pół godziny więc kto wie
Zamrażarka ma być pełna zapasów więc wolałbym uniknąć braków zasilania
Zamrażarka ma być pełna zapasów więc wolałbym uniknąć braków zasilania
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- kooba
- Administrator

- Posty: 5944
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Jak masz inwestować dalej to lepiej kup Victrona DC-DC. Ładowanie z energobloku jest kijowe bo przystosowane do kwasa, a nie do LiFePo4.
Jak dasz dobre ładowanie z alternatora to po pierwsze masz dobre ładowanie jak jedziesz (a tego w kamperze jest sporo), a po drugie w razie czego odpalasz auto na 1h spalasz 1L i nie odstawiasz tańcu słońca bo nakładłeś paneli na dach.
Jak dasz dobre ładowanie z alternatora to po pierwsze masz dobre ładowanie jak jedziesz (a tego w kamperze jest sporo), a po drugie w razie czego odpalasz auto na 1h spalasz 1L i nie odstawiasz tańcu słońca bo nakładłeś paneli na dach.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
W sumie ma to sens ale czy aż tak złe jest to ładowanie z EBLa?
Zgodnie z instrukcją wygląda to całkiem nieźle ale powiem szczerze, że słabo się na tym znam więc poproszę łopatologicznie
Zgodnie z instrukcją wygląda to całkiem nieźle ale powiem szczerze, że słabo się na tym znam więc poproszę łopatologicznie
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nie mogę już edytować. Chyba nie będę nic ruszał. Pogoda taka se a prądu pod korek
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
- __ArroW__
- Fanklubowicz

- Posty: 1652
- Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
- Lokalizacja: Stary Toruń CTR
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Nie musisz ruszać, ja na dzień dzisiejszy mam 2x200W i zasilają one 2x100Ah, lodówka chodzi w tej chwili codziennie całą dobę i przy pochmurnym dniu po nocy mam straty na aku rzędu 5%, a dodatkowo w pochmurny dzień ładowanie było w okolicach 40W, więc mimo wszystko podniesie Ci stan, a prądu w opór jest - sam się zastanawiam czy nie przegiąłem z ilością 
Aktualnie ForDzik Custom...
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach
- kooba
- Administrator

- Posty: 5944
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
W teorii jest pięknie, ale...
Po pierwsze EBL da max 5A - sprawdzone
Po drugie nie koniecznie w ogóle zacznie dawać. Problem jest w napięciu jakie masz na akumulatorze. LiFePo4 rozładowane nawet do połowy ma napięcie w okolicy 13V. Dla EBLa, który jest przystosowany do kwasa jest to napięcie oznaczające, że akumulator jest naładowany, więc nie da Ci nawet tych 5A tylko jakieś nędzne mA podtrzymujące.
I mam to sprawdzone organoleptycznie. Mam też sprawdzone, że nie ma sensu wydawać dużych pieniędzy na Victrona XS i spokojnie można dać połowę tańszego Tr. Różnica jest taka, że w Tr jak się zagrzeje to spada wydajność. Tylko, że jak z alternatora jesteś w stanie wyjąć 20A (u mnie tak jest) to nawet jak Tr straci połowę to obecnie cię raptem do 15A. Tak czy siak po 2h jazdy masz w LiFePo4 napompowane więcej niż lodówka bierze przez dobę.
Po pierwsze EBL da max 5A - sprawdzone
Po drugie nie koniecznie w ogóle zacznie dawać. Problem jest w napięciu jakie masz na akumulatorze. LiFePo4 rozładowane nawet do połowy ma napięcie w okolicy 13V. Dla EBLa, który jest przystosowany do kwasa jest to napięcie oznaczające, że akumulator jest naładowany, więc nie da Ci nawet tych 5A tylko jakieś nędzne mA podtrzymujące.
I mam to sprawdzone organoleptycznie. Mam też sprawdzone, że nie ma sensu wydawać dużych pieniędzy na Victrona XS i spokojnie można dać połowę tańszego Tr. Różnica jest taka, że w Tr jak się zagrzeje to spada wydajność. Tylko, że jak z alternatora jesteś w stanie wyjąć 20A (u mnie tak jest) to nawet jak Tr straci połowę to obecnie cię raptem do 15A. Tak czy siak po 2h jazdy masz w LiFePo4 napompowane więcej niż lodówka bierze przez dobę.
Niewiadów N126n
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Niewiadów N132T
Hobby 560 UFE
Dethleffs Camper 530 FSK
Adria Twin 640 SHX
KIA Sorento '21
Jeep Grand Cherokee '01 - upgrade
active
unread
Mądrość przychodzi z wiekiem, ale niestety często wiek przychodzi sam
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
kooba pisze:W teorii jest pięknie, ale...
Po pierwsze EBL da max 5A - sprawdzone
Po drugie nie koniecznie w ogóle zacznie dawać. Problem jest w napięciu jakie masz na akumulatorze. LiFePo4 rozładowane nawet do połowy ma napięcie w okolicy 13V. Dla EBLa, który jest przystosowany do kwasa jest to napięcie oznaczające, że akumulator jest naładowany, więc nie da Ci nawet tych 5A tylko jakieś nędzne mA podtrzymujące.
I mam to sprawdzone organoleptycznie. Mam też sprawdzone, że nie ma sensu wydawać dużych pieniędzy na Victrona XS i spokojnie można dać połowę tańszego Tr. Różnica jest taka, że w Tr jak się zagrzeje to spada wydajność. Tylko, że jak z alternatora jesteś w stanie wyjąć 20A (u mnie tak jest) to nawet jak Tr straci połowę to obecnie cię raptem do 15A. Tak czy siak po 2h jazdy masz w LiFePo4 napompowane więcej niż lodówka bierze przez dobę.
A widzisz. O tym nie pomyślałem
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Re: Wszyszcy mają Trumę (albo traumę), mam i ja
Doba minęła na plus
Fiat Burstner 535-2 2.8 idTD , wcześniej: Knaus Sport 400 LK , Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i N126n
Wróć do „... i nie tylko (niewiadówka)”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości