Remont Constructam Coral 6t 1980r

Tematy ze wszystkich działów, które zostały zamknięte
Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 08:22

Miron no to się wpakowałeś, widzę że się znasz to nie odpuszczę tematu :P Interesuje on mnie dośc mocno dlatego Cię pomęczę - jeśli wolisz to mogę zadzwonić, ale skoro masz wiedzę to fajnie, żebyś się nią podzielił. Otóż nie wiem czy czytujesz camperteam, tam jest sporo wątków o zabudowach blaszanek i generalnie widzę że izolacja przez natrysk pianki zamkniętokomorowej jest uznawana za najlepszą izolację, jak również najlepszy sposób przesuwania punktu rosy.

Abstrahując od tego że wg mnie większość z nich robi jeden błąd, to jednak natrysk ociepla skutecznie, i zapobiega wykraplaniu się pary wodnej ze względu na wspomniany punkt rosy. Czy według Ciebie jest to rozwiązanie błędne? Wg mnie jeśli harrson zapiankuje te 2cm, a na to naklei na całej powierzchni alufoxa to ok termos będzie, i przyczepę trzeba będzie wentylować (jak każdą), natomiast powstanie jednolita ściana odporna na gromadzenie się w jej wnętrzu wilgoci.

Czekam na Twoją opinię :)

Awatar użytkownika
harrson
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 121
Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 19:35
Lokalizacja: warszawa(bemowo)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: harrson » środa, 25 wrz 2019, 10:17

Właśnie o taką informacje mi chodziło, wielkie dzięki Stachu, czyli zamiast styrodurem zasuwam PUR-em, a powiedz Stachu, jaki ten jeden błąd ludzie popełniają jeżeli to nie tajemnica, bo też chciałbym go uniknąć :)

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 930
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: Miron EZD » środa, 25 wrz 2019, 10:31

No się wpakowałem :lol:
Jednak to prawda, że mowa jest srebrem a milczenie złotem.
Jedno pytanie na początek: jak uzyskać te 2 cm. ocieplenia robiąc natrysk piany.
Jak wiemy piana nie rośnie niezbyt równo, na powierzchni piany tworzy się tzw skóra zamykająca pory.
Jeśli chcesz wyrównać taką pianę na 2 cm. trzeba niestety tą skórę ściąć.
Przy natryskiwaniu na poddasze lub na podłogę, piany raczej się nie ścina aby nie uszkodzić skóry.
Dlatego według mnie lepszym rozwiązaniem są płyty wtryskiwane w formach, ich gęstość jest dużo większa
twardość też jest duża i odchodzi obróbka w postaci docięcia do wymaganej grubości.
W mojej N126N poprzedni właściciel też wtrysnął piankę pod płytę podłogową, niestety był przeciek przez uszczelkę drzwi.
efekt był taki, że wybierałem z przyczepy piankową zupę o niezbyt przyjemnym zapachu.
20170429_152342.jpg

Dlatego nie jestem zbyt przekonany aby robić to natryskowo, ale jak wiadomo każdy robi jak uważa. :D

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 11:10

harrson pisze:Własnie o taka informacje mi chodziło, wielkie dzięki Stachu, czyli zamiast styrodurem zasuwam PUR-em, a powiedz Stachu, jaki ten jeden błąd ludzie popełniają jeżeli to nie tajemnica, bo też chciałbym go uniknąć :)


Cześć, już piszę. To co napiszę to są moje spostrzeżenia ale moim zdaniem jest to kluczowe dla poprawności izolacji. To się tyczy zabudowy blaszanek, ale także Twojej przyczepy (chodzi o konstrukcję ze stelażem stalowym). Otóż Ty masz wewnątrz w stosunku do poszycia zewnętrznego profile stalowe, a blaszanki mają tłoczone profile, do których zgrzewana/klejona jest blacha zewnętrzna. I generalnie widzę że często gęsto jest tak że robią natrysk który potem ścinają "na równo" z krawędziami stalowych profili (to częściowa odpowiedź na to co pisze Miron), i do tych profili montują poszycie wewnętrzne typu sklejka. Moim zdaniem jest to poważny błąd, bo powstaje bardzo dobrze ocieplona ściana z mega mostkiem termicznym, na którym będzie się wykraplać woda - własnie na powierzchni przetłoczenia. Co bardziej kumaci nadbudowują stelaż drewniany, który zmniejsza kubaturę budy, ale zmniejsza też mostek termiczny poprzez te 2-3 cm listewki, i to jest moim zdaniem lepsze rozwiązanie na zimę. Chodzi o uniknięcie wykraplania się na elementach metalowych niezaizolowanych, które łączą wnętrze z zewnętrzem. Nie wiem czy się zastanawialiście czemu w Niewiadówkach są kapselki na śruby rączek manewrowych np. Podpowiem - nie tylko do ozdoby, a do zapobieżenia wykraplaniu się wody na łbach śrub.

Bardzo fajnie że Miron napisałm że chodzi mu tak naprawdę o naruszanie powierzchni pianki poprzez jej ścianie (Miron jeśli źle Cię interpretuję to mnie popraw). Wg mnie jeśli na to da się sklejkę a na wierzch alufox, to problem zniknie, przy czym całbym też pasku alufoxa na łączenie sklejki wewnętrznej z elementami stalowymi. Chyba że Harrson żadnej sklejki nie daje, a alufox prosto na piankę, to wtedy wg mnie nie ma tematu, to musi działać - wtedy robimy "sztuczna skórę" jakby to pewnie kolega Miron nazwał :).

Aha no i jeszcze jedna sprawa. Na podłogę oczywiście bym dawał styrodur. W ścianie jednak wilgoć ma szansę nie gromadzić się w jezioro, jeśli zostawimy jej jakiekolwiek szczeliny. Na podłogę dałbym właśnie styrodur (i też zamknął alufoxem od góry) lub też takie płyty o których Miron pisze.

Sorki że się rozpisuję po prostu przymierzam się do blaszanki więc mnie te tematy interesują.

Porównajcie sobie te 2 fotki na nich widać o co mi chodzi przy szkieletach stalowych:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 4478
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: Murano » środa, 25 wrz 2019, 12:14

stachu_gda pisze:Nie wiem czy się zastanawialiście czemu w Niewiadówkach są kapselki na śruby rączek manewrowych np. Podpowiem - nie tylko do ozdoby, a do zapobieżenia wykraplaniu się wody na łbach śrub.

Serio??? :shock: aż tak inżynierowie to przemyśleli?
A co ze śrubami podłogi na wylot przez ramę? Co z aluminiowymi zawiasami drzwi i śrubami do wewnątrz? Przyznam, że nie zastanawiałem się nad obecnością kapsli pod tym kątem.... Chyba delikatnie "poleciałeś" Michał.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 12:24

Myślę, że serio przemyśleli. Dlatego są inzynierami? To nie jest mój wymysł z tymi śrubami Murano. Czytałem gdzieś na ten temat, nie wiem czy na naszym forum czy u Heńka. Myślę że to może być jak najbardziej prawda.
Jeśli chodzi o zawiasy to nie wiem, ja mam plastikowe i są one wkręcone w drewniane klocki. Śrub to się nie przeskoczy raczej, zresztą nie są w miejscu podatnym na wykraplanie się pary wodnej.

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1344
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: __ArroW__ » środa, 25 wrz 2019, 12:26

Tak tylko w temacie równości, to da się w miarę równo zrobić natrysk piany PURObrazek

Pozdr Cyganie
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 12:28

Arrow, jak się robi dla siebie albo dla brata to się pewnie da ;)

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1344
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: __ArroW__ » środa, 25 wrz 2019, 12:35

Generalnie z tego co mówił to jest końcówka pistoletu na cieńsze warstwy, więc racja dla chcącego nic trudnego na to wychodzi

Pozdr Cyganie
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 790
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 14:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: kaiman » środa, 25 wrz 2019, 12:42

Nie przesadzajmy z tymi "kapselkami". Co da taki mały kawałek tworzywa. A co ze śrubami, które przeszywają podłogę i łączą się z ramą czy też śrubkami od listew? Niestety takich połączeń nie unikniemy.

Co do samej izolacji przy piance ważne jest czy ma ona strukturę zamknięto- czy otwartokomórkową. W przypadku ocieplania pomieszczeń użytkowych i w tym przypadku przyczep, lepiej aby była to piana otwartokomórkowa - paroprzepuszczalna.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 12:45

kaiman pisze:Nie przesadzajmy z tymi "kapselkami". Co da taki mały kawałek tworzywa. A co ze śrubami, które przeszywają podłogę i łączą się z ramą czy też śrubkami od listew? Niestety takich połączeń nie unikniemy.


Co da? Zrób eksperyment, pójdź w zimie spać przy włączonym grzaniu przy jednym kapselku przy łóżku zdjętym, rano zdejmij drugi kapselek i się przekonasz :)

No własnie śruby od listew są zaizolowane, łączenie ramy nie jest narazone na mocne wykraplanie, poza tym tam nie ma wyboru.

Generalnie każdy robi jak chce, w przypadku konstrukcji Harrsona zostawienie mostków termicznych moim zdaniem zemści się.

kaiman pisze: W przypadku ocieplania pomieszczeń użytkowych i w tym przypadku przyczep, lepiej aby była to piana otwartokomórkowa - paroprzepuszczalna.


No właśnie w przypadku przyczep wg mnie, poprzedników w tym wątku i wszystkich przerabiających samochody na kempery powinna nie być paroprzepuszczalna. Po co np. paroprzepuszczalność przy ścianach z laminatu? Mieszkam w domu szkieletowym i część mieszkalna od ściany jest ogrodzona warstwą paroszczelną.

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 790
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 14:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: kaiman » środa, 25 wrz 2019, 12:52

Szczerze nie wiem jak to jest w praktyce w przyczepach i pojazdach użytkowych.
Pytanie co w przypadku jak woda skraplać się zacznie na laminacie pod pianką? albo zacznie ingerować w piankę lub spłynie pod podłogę?

Cytat z jednej ze stron:
Izolacje natryskowe pianką PUR to nie tylko skuteczna izolacja poddaszy, stropów, czy ścian, to również doskonała izolacja samochodu dostawczego. W zależności od rodzaju samochodu, jak również i jego przeznaczenia, stosuje się odpowiednio piankę o otwartych, bądź zamkniętych komórkach. W przypadku izolacji tak zwanych „blaszaków” nasi autoryzowani wykonawcy stosują głównie piankę otwartokomórkową taką jak ICYNENE H2Foam Lite, która poza znakomitymi właściwościami higrotermicznymi stanowi dodatkowo izolację akustyczną, co w bardzo dużym stopniu poprawia komfort użytkowania auta, bowiem doskonale wygłusza samochód dostawczy. Pianka otwartokomórkowa jest również na tyle elastycznym materiałem, iż pracuje razem z blaszaną konstrukcją samochodu dostawczego. Ponad to daje się w dość łatwy i szybki sposób „uformować” tak aby nie przeszkadzała podczas dalszej zabudowy busa.
W przypadku ocieplania kontenerów/chłodni, które bardzo często nie będą dodatkowo zabudowywane, stosowana jest najczęściej pianka zamkniętokomórkowa, która zabezpieczona dodatkową warstwą ochronną przeciw UV doskonale sprawdza się w roli izolacji termicznej takich samochodów dostawczych.


A co sądzicie o takich matach wygłuszających (ocieplających) https://allegro.pl/oferta/k3s-mata-wygl ... 649d7f57c2 ?

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 12:56

Woda nie zacznie się skraplać między pianką a laminatem, bo woda skrapla się z powietrza. Zwykła cienka pianka w połączeniu z laminatem i remontówką tworzą na tyle dobrą barierę dla zimna, że również wewnątrz woda nie skrapla się przy powiedzmy -5 stopniach na zewnątrz i 20 w środku (w niższych temperaturach nie jeździłem).

Co do mat, to swego czasu robiłem rozkminę i są albo tłumiące dźwięk, albo izolujące termicznie. Podobno nie najlepiej sprawdzają się te z naniesionym fabrycznie klejem (temperatura nagrzanej blachy).

Odnośnie zacytowanego opisu prze Kaimana -czyli otwartokomórkowa tam gdzie ma być cicho i szybko jeśli chodzi o wykonawstwo, a zamkniętokomórkowa tam gdzie ma lepiej izolować, a kształt kontenera nie narzuca trudności przy obróbce :)

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 790
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 14:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: kaiman » środa, 25 wrz 2019, 13:04

Punkt rosy nie wystąpi na styku laminatu i izolacji? A co w przypadku jakiś nieszczelności zewnętrznej powłoki (blachy czy w przypadku Niewiadowa laminatu) czy skropleń na szybach? Wydaje mi się, że za szczelnie to też nie dobrze ;)

Jestem ciekawy jak te maty się zachowują jeśli chodzi o wspomnianą wcześniej parę wodną.
Czyli na goły laminat najbardziej polecasz piankę natryskową a następnie wykładzinę/okładzinę?

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2382
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont Constructam Coral 6t 1980r

Postautor: stachu_gda » środa, 25 wrz 2019, 13:18

Nie wystąpi, punkt rosy dotyczy skraplania gazu. Nie zakładam nieszczelności laminatu, ani niechlujnego klejenia izolacji typu alufox na packi. Skraplanie na szybach nie ma z tym raczej wiele wspólnego.
Co do blachy na sandwichach - wiesz sam jak wyglądają zapuszczone sandwiche, ale tam to chyba głównie kwestia nieszczelności przez które wprost włazi woda. Mówię o drewnianych, gdzie sam szkielet jest z materiału izolującego. Harrsona przyczepa to wynalazek, dlatego tu o tym gadamy :)
Co do szczelności itd oczywiście masz rację, ale według mojej wiedzy to zależy od rodzaju materiałów i ich łączenia. Tak jak wspomniałem mieszkam w szkieletówce i w takim budownictwie ściany są faktycznie wentylowane, ale od zewnątrz (folia wiatroszczelna między ścianą a elewacją - ma wypuszczać wilgoć na zewnątrz, a chronić od wiatru), od środka jest folia paroszczelna. Z tym że tam jest izolacja z wełny. Przy jednowarstwowym laminacie szedłbym w ciągłą, niewentylowaną przegrodę. Z kolei kilka dni temu oglądalem oryginalną Westfalię - kamper z dachem z laminatu warstwowego - i wg właściciela izolacja to wełna, ale z możliwością wywentylowania przestrzeni między warstwami laminatu.

Nie wiem czy pytanie i polecanie czegokolwiek jest skierowane do mnie, ale jeśli tak to jest błędnie skierowane, ja się nie znam tylko motywuję towarzystwo do dzielenia się wiedzą i wyciągania wniosków :)


Wróć do „Tematy zakończone lub nieaktualne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość