Nasze Holowniki
Re: Nasze Holowniki
Tak, oczywiście że był cięższy, cytryna w porównaniu z gwiazdką to totalny golas
. Raczej chodzi mi o silnik bo kucyków strasznie malutko
.
Re: Nasze Holowniki
Ale właśnie stosunek kuni do kilogramów nie będzie taki zły ...
mnie sharanem 1500kg, z n126e jechało się super, a tam tylko 110KM
zresztą pojeździsz, to sam opiszesz wrażenia
mnie sharanem 1500kg, z n126e jechało się super, a tam tylko 110KM
zresztą pojeździsz, to sam opiszesz wrażenia
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Nasze Holowniki
Witam mój zestaw to opel omega b 2.0 16v 136KM 96r Niewiadów n126 78r. (w trakcie remontu)
Jedzie sie nawet nieźle do 100km/h praktycznie nie czuć przyczepki, powyżej już tak.
Pozdrawiam (no i czekam na wakacje)
Jedzie sie nawet nieźle do 100km/h praktycznie nie czuć przyczepki, powyżej już tak.
Pozdrawiam (no i czekam na wakacje)
Kod: Zaznacz cały
ŻYCIE JEST PIĘKNERe: Nasze Holowniki
Koledzy , powiedzcie jakie macie różnice w spalaniu paliwa przy jeździe z przyczepą i bez....
ja wczoraj przejechałem 250 km z moją zapiekaneczką z Warmii do domu moim "nowym" holownikiem - spalił 4 litry lpg/100km więcej niż solo, z tym że to automat i jak pod górkę to nie tracił mocy ale wskazówka obrotomierza śmigała dość prężnie aby wskazywać wyższe wartości...
w busie nie odczuwałem na płaskiej drodze ogonka a w szwedzie to wiedziałem że go mam cały czas
ja wczoraj przejechałem 250 km z moją zapiekaneczką z Warmii do domu moim "nowym" holownikiem - spalił 4 litry lpg/100km więcej niż solo, z tym że to automat i jak pod górkę to nie tracił mocy ale wskazówka obrotomierza śmigała dość prężnie aby wskazywać wyższe wartości...
w busie nie odczuwałem na płaskiej drodze ogonka a w szwedzie to wiedziałem że go mam cały czas
Re: Nasze Holowniki
U mnie różnica też wynosi ok 4 l. chociaż mój łopelek ma przecież dużo mniejszy silnik
OK 8 l jazdy solówką i ok 12 l z ogonkiem , ale tylko z Niewiadką. Dość dużo jeżdżę z towarówką ( sama paka bez plandeki) i tu spalanie zamyka się w ok 10 l .
Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....
OK 8 l jazdy solówką i ok 12 l z ogonkiem , ale tylko z Niewiadką. Dość dużo jeżdżę z towarówką ( sama paka bez plandeki) i tu spalanie zamyka się w ok 10 l .
Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....
Re: Nasze Holowniki
Paczek pisze:Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....
Michale owiewka podobno wcale tak dużo nie daje ... było o tym już sporo dyskusji
co do spalania
astra (LPG, 60KM) solo min 8L, przeważnie ok 9, miasto 10
astra z budką - 14.5, z rowerami na dachu ok 15L
sharan (ON, TDI 110KM) solo, cykl mieszany 7L, autostrada 7,5L, min trasa 5-6L
sharan z budką 9-10L
c-max (LPG 120KM) solo - trasa ok 8L, miasto 10L
c-max z hobbitką - 13L
z tym że ja jeżdżę dość szybko
średnią z trasy mam ok 65km/h
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Re: Nasze Holowniki
czyli wniosek - ten typ tak ma
(czytaj pięć cylindrów 2435cm3 i 170 KM w automacie)
Re: Nasze Holowniki
U mnie na trasie solo przy 100-110 km/h - ok. 5 l
Z przyczepą przy 80-100 km/h - max 6,5 l
Z przyczepą przy 80-100 km/h - max 6,5 l
Pozdrawiam,
Petek
Petek
- Pająk
- Fanklubowicz

- Posty: 382
- Rejestracja: poniedziałek, 15 cze 2009, 07:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Jak jadę załadowaną autolawetą to nie ma za bardzo różnicy czy z ogonkiem czy bez.
Spalanie ok 14-16l benzynki w zależności w jakim terenie i jak szybko (prędkości trzymam 80-120km/h)
Natomiast jak jadę dziadkiem taunusem to spalanie wzrasta 3-4l lpg
Spalanie ok 14-16l benzynki w zależności w jakim terenie i jak szybko (prędkości trzymam 80-120km/h)
Natomiast jak jadę dziadkiem taunusem to spalanie wzrasta 3-4l lpg
Re: Nasze Holowniki
konrad pisze:Paczek pisze:Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....
Michale owiewka podobno wcale tak dużo nie daje ...
podobno na księżycu są słonie....
Widujesz na drodze czasem wielkie cieżarówki ? TIRy ? Każda ma owiewkę
Myślisz że dla szpanu ?
Re: Nasze Holowniki
Jakbyś robil z budką 20000 km miesięcznie to by miało jakiś sens . Jak ktoś chce wydać pieniądze to proszę bardzo... Nie porównuj aerodynamiki TIR-a - prostego klocka do auta osobowego, pozatym zwróć uwagę na prześwit między naczepą a kabiną - na prostej to jakieś 30 cm z boku i 50 na górze - w osobówce 2 metry. Jednym słowem taka owiewka to zbędny wydatek ...
Re: Nasze Holowniki
BIGL pisze:Jakbyś robil z budką 20000 km miesięcznie to by miało jakiś sens . Jak ktoś chce wydać pieniądze to proszę bardzo... Nie porównuj aerodynamiki TIR-a - prostego klocka do auta osobowego, pozatym zwróć uwagę na prześwit między naczepą a kabiną - na prostej to jakieś 30 cm z boku i 50 na górze - w osobówce 2 metry. Jednym słowem taka owiewka to zbędny wydatek ...
Prowadziliśmy już na forum dyskusję na temat sensowności owiewek. Zdecydowana większość jest na NIE.
Zdecydowana też większość kolegów chyli się ku zakupowi silnego auta.
Ja na pewno nie będę kupował następnego auta z silnikiem o jakiś wielkich mocach. Do codziennego użytkowania wystarczy by mi Fiacik CC ( o ile bym się do niego zmieścił )
Po za tym jeszcze w Warce rozmawiałem z kolega z karawaning.pl , który Berlingo 1,4 benzyna ciągnął Hobby. Autko spaliło ( ponoć ) ok 10 l. a prędkości jezdne ( przelotowe ) sięgały 110 km/h . Ja wtedy Astrą 1,6 ciągnąłem N-132 i .... płakałem z rozpaczy ..... .
Berlingo dużoooo wyższe od Astry świetnie zasłaniało przyczepkę tworząc tunel aerodynamiczny.
Wniosek - nie koniecznie straty wynikające z ciągnięcia "żagla" trzeba niwelować mocą silnika. Bardzo sensowna może być tu owiewka.
Ja mimo wszystko będę coś kombinował w tym temacie
Ps. właśnie tym się kieruję tworząc bagażniki rowerowe do moich przyczepek.
- ddkrzysztof
- Fanklubowicz

- Posty: 757
- Rejestracja: środa, 4 cze 2008, 12:44
- Lokalizacja: Łódź
Re: Nasze Holowniki
jedrek101 pisze:w busie nie odczuwałem na płaskiej drodze ogonka a w szwedzie to wiedziałem że go mam cały czas
Busik ładnie przesłania i daje tunel
Zabawne jak mało ważna jest Twoja praca, gdy prosisz o podwyżkę,
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...
Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)
a jak niesamowicie niezbędna dla ludzkości gdy prosisz o urlop...
Pozdrawiam Krzysztof + Kasia + Dominik + Dawid + Daewoo Nubira + N126N (REMONT)
Re: Nasze Holowniki
Paczek pisze:konrad pisze:Paczek pisze:Wniosek - aerodynamika . Musimy pomyśleć o owiewce.....
Michale owiewka podobno wcale tak dużo nie daje ...
podobno na księżycu są słonie....![]()
![]()
![]()
Widujesz na drodze czasem wielkie cieżarówki ? TIRy ? Każda ma owiewkę
Myślisz że dla szpanu ?
Michale, działaj i opisz swoje wrażenia
gdzieś w sieci jest strona z testami na kilku autach, sprawa nie jest prosta
bo zależy od kilku istotnych spraw, a źle ustawiona owiewka zwiększy zużycie paliwa
dla ułatwienia Ci doświadczeń, podpowiem, że dużo lepsze wyniki osiągniesz z kombikiem, niż hb
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

