Nasze Holowniki
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3911
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Nasze Holowniki
Robiąc pierwszy przegląd auta sprowadzonego do kraju diagnosta obliczał masę na haku z jakiegoś wzoru
Brał pod uwagę dane z tabliczki na której podane są masy auta.
Brał pod uwagę dane z tabliczki na której podane są masy auta.
- popiolekpolska
- Fanklubowicz
- Posty: 464
- Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Nasze Holowniki
reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kg Cięzko do tego towarówke dokupić
Dz U poz. 951
5.16) Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:
a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,
b) 750 kg.
Tak mówi Dz.U niektórzy dokładają ok 75kg wagi kierowcy. Jest możliwość zmiany dmc w dowodzie, potrzeba tylko świadectwa homologacji od producenta. W krajowych produktach raczej nie powinno być problemu z wystawieniem świadectwa z mniejszym dmc, tym bardziej że kupując nową pytają ile wpisać.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984
N126n 1988 -ex
N132L 1984
Re: Nasze Holowniki
tomcat pisze:Robiąc pierwszy przegląd auta sprowadzonego do kraju diagnosta obliczał masę na haku z jakiegoś wzoru
Brał pod uwagę dane z tabliczki na której podane są masy auta.
Chyba że masz zaprzyjaźnionego diagnostę. Jak rejestrowałem swój "autobus" to powiedziałem że ma być na haku 3,5T. Popatrzył na auto, na mnie i wbil 3,5T pytając ile pociągnie - w stanach przyczepki po kilka ton to standard a na pickupy można założyć zaczep siodłowy i spokojnie 7-8T ciągniemy.
Re: Nasze Holowniki
reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kg Cięzko do tego towarówke dokupić
Nie ma problemu, kupując swoją towarówkę poprosiłem o obniżenie DMC do 600kg bo w BMW mam max 640kg bez hamulca. Powiedzieli, że co 50kg mogą wpisać.
Później, za kilka lat, do Dacii jeszcze obniżałem na podstawie świadectwa homologacji po które zgłosiłem się do producenta.
-
- Fanklubowicz
- Posty: 335
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Nasze Holowniki
RAFALSKI pisze:reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciagnąć max 500kg Ciężko do tego towarówkę dokupić
Nie ma problemu, kupując swoją towarówkę poprosiłem o obniżenie DMC do 600kg bo w BMW mam max 640kg bez hamulca. Powiedzieli, że co 50kg mogą wpisać.
Później, za kilka lat, do Dacii jeszcze obniżałem na podstawie świadectwa homologacji po które zgłosiłem się do producenta.
Tak to w praktyce często bywa ale jest to chyba nie do końca zgodne z prawem. Dla danej przyczepki z unikatowym VIN jest homologacja. Sprzedający często tak piszą ale jest to tzw. błąd. Zawsze możesz od producenta ściągnąć taki dokument i zmienić DMC zgodnie z homologacją producenta tj. przywrócić na wyższą.
Tak mi powiedzieli w urzędzie i po części sprzedający.
reflexes pisze:Te wagi przyczep bez hamulca są jakieś z doopy. Moja kijanka może ciągnąć max 500kg Ciężko do tego towarówkę dokupić
Dużo kierowców nie wie, że w dowodzie rejestracyjnym poz. O.2 znajduje się DMC przyczepki lekkiej bez hamulca najazdowego. Ja kupiłem sobie kiedyś przyczepkę lekką o DMC 750 i z 3 samochodów mogę ją ciągnąć tylko Merolem W210. Nawet T4 nie mogę (ma 700). Problem może być w momencie, jak będzie wypadek lub kontrola drogówki
Tak przy okazji jak masz busa o DMC 3500kg to możesz na kat. B ciągnąć każdą przyczepkę lekką bez hamulca najazdowego nie mając kategorii B+E czyli na B. Musisz pamiętać, że musisz płacic viatoll
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
Re: Nasze Holowniki
Jest już hak zamontowany więc się witamy.
Kolorystyka zupełnie przypadkowa ale jakby pasują do siebie
Miejsce szwedzkiej myśli technicznej zastępuje włosko-amerykański "kloc".
Kolorystyka zupełnie przypadkowa ale jakby pasują do siebie
Miejsce szwedzkiej myśli technicznej zastępuje włosko-amerykański "kloc".
Re: Nasze Holowniki
No, zestaw urywa 4 litery. Moje gratulacje, udanych wakacji i pamiętajcie o przystanku
- kooba
- Administrator
- Posty: 5516
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: Nasze Holowniki
Fajna fura. Trzymaj się kółka i niech się kręci
- TomekN126N
- Fanklubowicz
- Posty: 3843
- Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Nasze Holowniki
Fajny zestaw, szerokości i udanych wakacji
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665
N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)
Re: Nasze Holowniki
Gratulacje! Fajna fura
OCZY Team
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "nonexclusive".
kilometry/nocki w n126e
12311/93
Re: Nasze Holowniki
Gratulacje! Czy holownik 'czuje' wieloryba na haku czy nie bardzo?
N126n
Remont eNki
Remont eNki
-
- Fanklubowicz
- Posty: 335
- Rejestracja: czwartek, 1 kwie 2021, 10:33
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Re: Nasze Holowniki
Pasuje idealnie.
---------------------------------------
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
N126e 1986r.
T4 Atlantis 1999r.
W210 1998r.
Passat B5 2004r
Passat B4 1994r.
Ogar 205 1988r. (dwubiegowy)
Re: Nasze Holowniki
tantalos pisze:Gratulacje! Czy holownik 'czuje' wieloryba na haku czy nie bardzo?
Jestem pozytywnie zaskoczony tak naprawdę wszystkim. Poza delikatnym spadkiem mocy z przyczepą (obecnie fabryczne 140 KM i 350 Nm ale jesienią idzie na delikatne "dłubanie" ) kompletnie nic nie robi sobie z wieloryba.
Krótka skrzynia manualna (6G) może być dość uciążliwa na mieście ale do przyczepy jest idealna. Przy 80km/h wręcz żąda kontrolką wrzucenia szóstego biegu.
Pierwsza trasa z budą autostradą A1 i trochę krajówki, wyzerowany komp, spalanie 7,3 na setkę . O litr mniej niż Croma... Dla mnie bajka.
Wróć do „Samochody Niewiadówek”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości