Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
dzin1975

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dzin1975 » wtorek, 7 sty 2020, 22:29

naal pisze:Peugeot dostał haka więc w rodzinie są już dwa pełnoprawne holowniki. Jako że wraz z małżonką jesteśmy po ślubie już ponad trzy lata wypadało by powiększyć rodzinę (jak wielu z Was nam zalecało). Chcieliście więc macie :lol: :lol: :lol:


Niemca kuwa, niemca? Polaka nie było? :mrgreen:
Pamietaj o secie ;)

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Nasze Holowniki

Postautor: ruciak76 » środa, 15 sty 2020, 11:38

Trochę z innej beczki, pytanie do VAG-owców, jaki rozrząd na pasku polecacie, chodzi o cały kpl, a więc rolki, paski, pompa wody, oczywiście zakładając kryterium jakość/cena ?
Mechanior zaproponował Conti (czyli chyba Continental).
Pacjent to fabia 2 (1.4 86KM), rocznik 2012, przebieg rzeczywisty 56tys km - wymiana ze względu na wiek.
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: RE: Re: Nasze Holowniki

Postautor: __ArroW__ » środa, 15 sty 2020, 12:16

ruciak76 pisze:Trochę z innej beczki, pytanie do VAG-owców, jaki rozrząd na pasku polecacie, chodzi o cały kpl, a więc rolki, paski, pompa wody, oczywiście zakładając kryterium jakość/cena ?
Mechanior zaproponował Conti (czyli chyba Continental).
Pacjent to fabia 2 (1.4 86KM), rocznik 2012, przebieg rzeczywisty 56tys km - wymiana ze względu na wiek.
Conti czyli Contitech a aktualnie nazwa zmienia się w Continental - jest to górna półka jeśli chodzi o rozrząd, można wrzucić, choć niektórzy twierdzą, że płacimy za markę

Gates, INA, Bosch - stabilna półka jeśli chodzi o rozrząd bardzo mocno sprzedające się firmy (sam mam u siebie rozrząd Gates + pompa Metelli)

Ja z praktyki i sprzedaży preferuję dobrać pompę osobno, z praktyki mechanicy w większości tak kupują.
Mój wujek w warsztacie zakłada np tylko i wyłącznie zestawy rozrządów INA lub Gates i nie ma z nimi wcale problemów.

Ja bym wrzucił zestaw Gates

Pozdr Cyganie [emoji41]
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
grzesiex
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 90
Rejestracja: niedziela, 22 maja 2016, 00:18

Re: Nasze Holowniki

Postautor: grzesiex » środa, 15 sty 2020, 14:34

Polecam CONTI. Tylko takie montuje. W autach, gdzie pompa cieczy chłodzącej wchodzi w napęd rozrządu polecam jej wymianę na hepu. Możesz nabyć cały komplet - zestaw rozrządu hepu, wówczas w pudełku hepu znajdziesz pompę hepu, pasek CONTI, rolki litens.
Grześ.

Awatar użytkownika
dankm
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 685
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm » środa, 15 sty 2020, 19:59

U mnie zawsze INA nigdy problemu nie było, czy to do Francuza czy do vaga. Ostatnio na szybko mysiałem kupić pasek osprzętu i na miejscu mieli tylko Continental i muszę przyznać, że to inna inność, super jakość.
Francuskie 120KM w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115KM w ropie
Polsko-chińskie 3,5KM w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"
2018
1500km 38 nocy
2019
1800km 20 nocy

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Nasze Holowniki

Postautor: TomekN126N » środa, 15 sty 2020, 21:49

Grzesiex, popieram te conti i hepu. Mój kumpel prowadzi warsztat naście lat i też mi to polecał, jak w sierpniu wymieniałem rozrząd w fabii. Śmiga, aż miło i przynajmniej pompa się nie „rozciekła”, jak u niektórych innych producentów.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Nasze Holowniki

Postautor: __ArroW__ » środa, 15 sty 2020, 22:30

Jeśli chodzi o rozszczelnienia się pomp to głównie SKF ma ten problem, czasem zdarzy się również w innych markach, ale tak samo jak Hepu również trzyma jakość Metelli oraz o dziwo Dolz, który jest o niebo tańszy a ilość reklamacji do sprzedaży jest naprawdę niewielka

Pozdr Cyganie [emoji41]
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Nasze Holowniki

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 16 sty 2020, 08:24

Początkowo sceptycznie patrzyłem na tego Dolz'a ale raz kupiłem i kupię ponownie. Jak się okazało do mojego E36 po prostu nie ma lepszej pompy. Dobra cena, wykonanie też, do tego metalowy odlewany wirnik. U mnie od montażu najechane ma coś koło 90-100.000 i wszystko OK. Niedługo profilaktyczna wymiana na identyczną bo jest zalecenie BMW aby co stówkę wymienić pompę.
W dwóch innych identycznych autach znajomych też zakładałem te pompy i również wszystko gra.

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: RE: Re: Nasze Holowniki

Postautor: __ArroW__ » czwartek, 16 sty 2020, 09:01

RAFALSKI pisze:Początkowo sceptycznie patrzyłem na tego Dolz'a ale raz kupiłem i kupię ponownie. Jak się okazało do mojego E36 po prostu nie ma lepszej pompy. Dobra cena, wykonanie też, do tego metalowy odlewany wirnik. U mnie od montażu najechane ma coś koło 90-100.000 i wszystko OK. Niedługo profilaktyczna wymiana na identyczną bo jest zalecenie BMW aby co stówkę wymienić pompę.
W dwóch innych identycznych autach znajomych też zakładałem te pompy i również wszystko gra.
Ceny pomp Dolz względem Metelli, SKF, Hepu potrafią różnic się nawet o ponad 50-70 zł

Pozdr Cyganie [emoji41]
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

kubuś
Posty: 397
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Nasze Holowniki

Postautor: kubuś » sobota, 8 lut 2020, 10:06

Witam.
Mam ochotę wymienić swojego Transita na coś mniejszego np. Connecta.
W mojej okolicy jest jeden z silnikiem 1,6 Duratorq CR TC (115PS) - DV6. Poziom emisji V LDT2.
I jeszcze jeden z silnikiem 1,5 D Doratorq -TDC-Neo (110V). Poziom emisji Euro 6,2.
Co polecacie do ciągnięcia Enki?
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260
Rok 2019 km. nie liczę, a nocki to; 1+3+1+1+1+5+3+1+3+4+3+2+5+2+4+4+2+2+2+3+3+3+2+2+1+1-28.12.2019 i to koniec / 8-)
Rok 2020 14.02. 1+2+5+5+2+3+4+2+1+3+2+3+2+2+3

dzin1975

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dzin1975 » sobota, 8 lut 2020, 11:20

kubuś pisze:Co polecacie do ciągnięcia Enki?


T4 :mrgreen:

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Nasze Holowniki

Postautor: TomekN126N » sobota, 8 lut 2020, 12:00

Connecta 1,6 / 115 koni miałem w firmie. Superanckie auto, takiego jeszcze nie miałem, naprawdę!!! Kupiliśmy dwa z salonu. W trochę ponad dwa lata 220 tys i: po Ok. 60-ciu w obu klękły uszczelki pod Głowicami. W odstępie 2 tygodni i z różnicą przebiegu 2 tysiące tj 58 i 60 tys!!! W jednym remont, w drugim wymiana silnika. Opuściło tuleje na trzecim garze.Po następnych 60-ciu to samo. Ale już dwie wymiany silnika. Przy 150 tys dwumasa. Po 120 tys jeździłem swoim normalnie, ale po 150 tys już w przedziale 1,5tys obrotów ( poniżej dwumasa) do 2,5 tys ( powyżej ciśnienie od turbiny i głowica). Dojechałem 99 tys i przy 220 druga wymiana silnika. Ford poszedł do Żyda i przysiedliśmy się na octavię 1.6/115 koni. Po dwóch latach ma 200 tys i chodzi. Aha, silnik 1,5 w fordzie jest zastepnikiem nieudanego 1.6, nie mam zdania, ale dużo connectów widuję na a-4... jeżdżą lawetami. Laweciarze mówią, że Laguna nie jest już „królową lawet”. Najlepsze jest to, ze to fajne i pakowne auto, a silnik 1.6 miał Ok 270Nm momentu i N-kę fajnie ciągnął. Tylko ta ich słaba trwałość. Szkoda, bo nie chciałbym go za darmo przez to.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nasze Holowniki

Postautor: tantalos » sobota, 8 lut 2020, 12:50

Toż to kanty i poldki są trwalsze bo przyjęło się że po 100tys. remont. Tutaj po 200 to już 3 silnik nowy - masakra.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2056
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Miron EZD » sobota, 8 lut 2020, 14:10

Jak to u nos na wsi godajo:
Ford g......no wort.
Ale ponoć nie każdej mordzie dobrze we fordzie. :|

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nasze Holowniki

Postautor: tantalos » sobota, 8 lut 2020, 14:42

Miron EZD pisze:Jak to u nos na wsi godajo

U nos tyż :geek:


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości