Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
dankm69
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 236
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dankm69 » sobota, 26 maja 2018, 09:33

Zresztą to fanklub niewiadówek nie lotnictwa czy ekologii troche mnie poniosło.
12O koni w ropie+ n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2622
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 09:40

dankm69 pisze:Zresztą to fanklub niewiadówek nie lotnictwa czy ekologii troche mnie poniosło.


No racja....
Raczej moje Evo nie zacznie latać nigdy ale fajnie jakby przynajmniej dobrze startowało ;-)
Dlatego wróćmy do meritum.....
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 561
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Samoogon » sobota, 26 maja 2018, 09:50

Meritum jest takie że trzeba się głęboko zastanowić zanim zrobi się jakieś kombinacje. Teraz są zmiany przy dopuszczeniu aut do ruchu, wszystko idzie w takim kierunku, że może być bardzo ciężko zarejestrować pojazd z niesprawnym/wycięty dpf.
Diagnosci dostaną trochę władzy i się zacznie. Teraz jeszcze nikt tego nie bada, ale zacznie bo to nie są jednostkowe przypadki. Wystarczy wpis do systemu na pierwszym przeglądzie i doopa, nikt już tego nie przepuści.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 6602
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 10:45

Wracając do meritum to mój już po przedwakacyjnym przeglądzie. Na szczęście skończyło się tylko wymianą oleju (zdziwienie panów lejących Liqui Moly Mos2 bezcenne - znowu) i wymianie sworznia w prawym wahaczu. Zostało ozonowanie klimy ale to już we własnym zakresie oczywiście.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 23 nocy, 1985 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |



Obrazek
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 11 listopad 2018

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1408
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dworek » sobota, 26 maja 2018, 14:04

Murano pisze: ....
Ale skoro nie wszystkie modele miały filtr to czy różnica w analizie spalin będzie bardzo drastyczna?
Dlaczego zatem ten sam silnik może generować dwie wartości zanieczyszczeń? Może jest jakaś tolerancja w analizie spalin?


Pamiętasz Dieselgate ? :lol:

normy laboratoryjne, specyficzne warunki badań, ma się to do faktów jak ...

To, że jeden i ten sam (mechanicznie) silnik może generować różne osiągi czy emisję jest oczywiste, wszechobecne współcześnie sterowanie elektroniczne robi tę robotę.

Silnik z filtrem (DPF lub FAP) wypucza znacznie mniej cząstek sadzy ale o ile mi wiadomo nikt obecnie nie zbada tego na SKP, tym bardziej na drodze. Szczegółowa analiza spali diesla nie jest możliwa sprzętem używanym przez stacje kontroli czy policję, dymomierz to ma skalę taka że dopiero w dymie z komina Titanica zauważyłby coś złego ...

... a szkoda, ze nikt nie bada spalin podczas wypalania filtra.

ale testerem (EOBD) to już dużo można wyczytać, ja wykaże zero sadzy i zero popiołu albo "parametry niedostępne" to ...
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2622
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 15:36

No właśnie....
Czyli bez wpięcia się do systemu przy dobrze spreparowanym wizualnie "filtrze" i poprawionym sofcie na drodze i SKP nic takiemu nie grozi.
Z tego co się dowiedziałem to są dwie szkoły hakowania.
Jedna polega na zastąpieniu fabrycznego oprogramowania gotowym a druga, chyba teoretycznie lepsza "zasysa" fabryczny soft na zewnętrzny nośnik, tam jest modyfikowana żeby widziała to co trzeba i spowrotem "zwracana" do samochodowego komputera.
Ale teraz zobaczcie....
To o czym piszemy z dworkiem....
Czyżby kolejna luka i bubel legislacyjny? Ekologię zostawmy...
Niby nie wolno usuwać, niby truje, niby nielegalne....
I teraz stoję takim swoim "Evo" na światłach z normą Euro 5, zadowolony bo jestem Eko, bo od Niemca, bo fajna wersja..., i zaczyna się oczyszczanie, centrum miasta, +28°C. Przechodnie czekający na zielone duszą się że smrodu...
A obok mnie stoi "grzyb" identycznym autem, tyle że bieda wersja... z Polskiego Salonu! ;-) i ma pecha! Bo teoretycznie on jest "beee" bo jego "Evo" spełnia tylko Euro4...
Te same auta, te same silniki....
Ciekawe co by powiedziała mobilna SKP na pokładzie radiowozu? Co na to diagnosta? Co na to przechodnie duszący się ekologicznymi gazami?
Gdzie tu sens i logika?
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 6602
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Nasze Holowniki

Postautor: reflexes » sobota, 26 maja 2018, 16:14

Nie mieszaj logiki z pieniędzmi, bo to rzadko idzie w parze
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 23 nocy, 1985 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |



Obrazek
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 11 listopad 2018

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 561
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Samoogon » sobota, 26 maja 2018, 16:17

Nie ma sensu, logika jest taka że ktoś żąda odpowiedniej normy a producent spełnia ten wymóg. Obojętnie jak byle by papiery się zgadzały.
To samo jest z nowym gazem do klimy, niby ekologiczny ale strasznie niebezpieczny dla człowieka, wybuchowy, dziesięć razy droższy!

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 222
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nasze Holowniki

Postautor: oko » sobota, 26 maja 2018, 19:35

Murano, jak chcesz konkrety w sprawie DPFa to polecam www.cinsoft.pl. Specjalizują się we włoszczyźnie i robią cuda z silnikami. Jak masz jakieś pytania odnośnie auta to zapraszam na FB: Fiat Grande Punto Poland.
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "No exclusive".

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2622
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » sobota, 26 maja 2018, 20:55

oko pisze:Murano, jak chcesz konkrety w sprawie DPFa to polecam http://www.cinsoft.pl. Specjalizują się we włoszczyźnie i robią cuda z silnikami. Jak masz jakieś pytania odnośnie auta to zapraszam na FB: Fiat Grande Punto Poland.

Do "cinka" już dzwoniłem ale gość słynie z tego, że się ceni.... A poza tym 2 tygodnie trzeba czekać.
W poniedziałek pacjent jedzie do DPF Serwis na Uszczyka w Gliwicach ;-)
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
oko
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 222
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Nasze Holowniki

Postautor: oko » sobota, 26 maja 2018, 21:18

No Cinek się ceni, to fakt. Ten na Uszczyka też jest dobry, kiedyś mi pomógł.
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "No exclusive".

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1060
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Romlas » sobota, 26 maja 2018, 23:21

Ja do mojego traktorka zakładam nowy kat.
Ale u braciszka w Berlingo zaczęły się komunikaty DPF, ja zgłębiałem trochę zagadnienie i bym zrobił regenerację DPF, czyli płukanie.
Ale brat przyoszczedził i zrobił wodorowanie. Ja poleciłem mu lanie oleju do dwusuwów do ropy i nie wiemy co pomogło ale jest spokój.
Paweł i Kinga.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 365
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Miron EZD » niedziela, 27 maja 2018, 07:13

Jaki ja jestem zadowolony że nie mam tego ustrojstwa w swoim samochodzie :D

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 972
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nasze Holowniki

Postautor: tantalos » niedziela, 27 maja 2018, 07:43

Benzynka panowie benzynka ...... plus LPG panowie plus LPG .... :lol:

Awatar użytkownika
desperos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 419
Rejestracja: niedziela, 15 lut 2009, 15:44
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasze Holowniki

Postautor: desperos » niedziela, 27 maja 2018, 08:19

tantalos pisze:Benzynka panowie benzynka ...... plus LPG panowie plus LPG .... :lol:

Nic dodać...nic ująć :lol: :lol: :lol:
2017 rok 360 km i 7 nocek :)
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Naprawdę ciężko ich wyprzedzić...


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość