Nasze Holowniki

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » niedziela, 27 maja 2018, 08:19

tantalos pisze:Benzynka panowie benzynka ...... plus LPG panowie plus LPG .... :lol:


Miałem jako holownik C4 GP właśnie w benie z podtlenkiem LPG.... 120KM i nigdy więcej!
Multijet w Cromie ma identyczną moc a moment 270Nm względem 160Nm w Cytrynie....
Liczby mówią same za siebie.

Awatar użytkownika
desperos
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 622
Rejestracja: niedziela, 15 lut 2009, 15:44
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasze Holowniki

Postautor: desperos » niedziela, 27 maja 2018, 08:31

Moje zdanie jest takie,że diesel jest tylko dla ludzi którzy robią większe trasy a na dojazdy kilkukilometrowe się nie nadaje.Jeżeli mam patrzeć na cyferki i kupować samochód tylko pod względem holowania ogonka to wiadomo,że diesel wygrywa.Co do C4 GP 120 KM to kto kupuję 1,6 Pb do takiej budy??W robocie mamy C4 picasso z tym silnikiem i on górkę widzi zanim ja dojrzę.Moja Impreza w Lpg w papierach ma 116 KM i nie ma się czego wstydzić.Z ogonkiem radzi sobie całkiem dobrze spalając przy tym średnio gazu za 30 zł/100km.Miałem kilka ropniaków (Escort,Pug 406 i Xantia) i pod względem oszczędności wygrywa tylko Pb z lpg.
2021 rok 640 km i 7 nocek :)
2022 rok 4890 km i 35 nocek :)
2023 rok 3450 km i 38 nocek :)
2024 rok 1150 km i 7 nocek :)

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dworek » niedziela, 27 maja 2018, 12:09

desperos pisze:... diesel jest tylko dla ludzi którzy robią większe trasy a na dojazdy kilkukilometrowe się nie nadaje...


Dokładnie! Diesel z filtrem cząstek do auta używanego ze znaczną przewagą w cyklu miejskim to kłopoty na zamówienie.

Przypominam jednak, że zużycie filtra polega na jego nadmiernym wypełnieniem popiołem.
Jeśli jest przepełniony sądzą, często i nieskutecznie albo w ogóle się nie wypala, to przyczyna zazwyczaj tkwi w innym miejscu.
Nieprawidłowy olej silnikowy ( musi być niskopopiołowy), niska wydajność / nieszczelność doładowania, złe wskazania czujników temperatury, złe działanie czujnika różnicy ciśnień (przed / za DPF) czy lejące wtryskiwacze (komputerem tego nie stwierdzisz, potrzebna kontrola na specjalistycznym urządzeniu), uszkodzony katalizator. W niektórych układach to nawet świece żarowe mają to wpływ...
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Nasze Holowniki

Postautor: popiolekpolska » niedziela, 27 maja 2018, 18:24

A czy próbowałeś wymusić wypalanie przez program ecu scan? W 1.9 jest taka opcja nie wiem jak 1.3. Tylko po wypaleniu statycznym konieczna wymiana oleju. Ja swoją jeżdżę głównie po mieście i wypala się co ok 800+/- 50 km. Ważne żeby nie przerywać wypalania.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Nasze Holowniki

Postautor: tantalos » niedziela, 27 maja 2018, 20:40

Murano pisze:a moment 270Nm względem 160Nm w Cytrynie....Liczby mówią same za siebie.

To jest zdaje się jedyny plus diesla - Nm .
Chociaż w benzynkach też już mamy dpf,egr ale nie są tak upierdliwe jak w dieslu .

Samoogon

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 28 maja 2018, 13:26


Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » poniedziałek, 28 maja 2018, 13:37

Samoogon pisze:Trochę jakby w temacie:
http://wyborcza.pl/7,155287,23461434,di ... karac.html


Czyli nie prędko....
Poza tym mam wrażenie że ITS skupił się głównie na transporcie samochodowym czyli wszystkie TIRy a osobówki pójdą na drugi plan.
Na początek pewnie blokada przy imporcie.

Tak czy siak jak to mówią " już po ptokach".... pacjent na "stole" ;-)

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1454
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Romlas » wtorek, 29 maja 2018, 20:53

Ja tam następne auto to powrót do LPG 13 lat było dobrze, i mnie pokusiło na traktorek. Ale zanosi się że Picasso 2.0hdi może długo umierać.
Poza siła pociągowa nie widzę żadnych plusów.
Ale w tym fanklubie nikt nie ciąga 7 metrowych Tarbettów. A do Niewiadówek 60 koni nawet wystarczy.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Murano » wtorek, 29 maja 2018, 21:05

Murano pisze:Forum muli...auto muli....
Ktoś z obecnych tu wyrywał DPFa?
W sensie, że był a go nie ma a tak jakby był i jest wszytko ok?
Pytam o opinie, doznania, plusy, minusy.....


Operacja się udała, pacjent przeżył ;-)
I teraz ciekawostka....
Dla tego silnika i rocznika dopuszczalna norma cząstek stałych w spalinach to 1,5 jednostki.
W badaniu pooperacyjnym 0,3 na biegu jałowym i 0,7 pod obciążeniem....
Dziękuję!
Koniec tematu.

Samoogon

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Samoogon » wtorek, 29 maja 2018, 21:08

No i gitara :)

favorit99x
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 24
Rejestracja: niedziela, 22 sty 2017, 17:25
Lokalizacja: SZCZECINEK

Re: Nasze Holowniki

Postautor: favorit99x » wtorek, 12 cze 2018, 21:15

A to nowy nabytek
Obrazek

Będzie ciągała cepkę w koło komina.
GAZ 69 , DNIEPR MT10
BERLINGO , C-ELYYSE
SKODA FAVORIT 135L :D

dzin1975

Re: Nasze Holowniki

Postautor: dzin1975 » wtorek, 12 cze 2018, 23:06

favorit99x pisze:A to nowy nabytek
Obrazek

Będzie ciągała cepkę w koło komina.


Teraz fajna, ale kiedyś... miałem taką. Ale mi dała popalić, psuło się wszystko, a kiedyś się zapaliła... Mimo wszystko gratuluję zakupu :)

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Nasze Holowniki

Postautor: RAFALSKI » środa, 13 cze 2018, 10:54

favorit99x pisze:A to nowy nabytek

Ładna, dobrze zachowana. Ilekroć widzę Favoritkę, żal mi się robi, że nasz Wars nie wszedł do produkcji...

Obrazek

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1454
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Romlas » poniedziałek, 18 cze 2018, 23:15

W Szczecinie w muzeum techniki oglądałem Warsa. Od wtedy jakioś mi go nie żal.. nie wiem czy wszędzie prototypy są tak żenującej jakości czy tylko u nas.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1454
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Nasze Holowniki

Postautor: Romlas » sobota, 23 cze 2018, 22:09

A wracając do tematów DPF owo, spalinowych, mój traktorek HDI wrócił do fabrycznej normy czystości spalin, wolny przelot został zlikwidowany i zamontowany ceramiczny katalizator uniwersalny, ( dzięki Arrow)
Cóż, dobra inwestycja. Już nie patrzę w lusterka czy stoi za mną policja na światłach( bo trzeba było umiejętnie ruszyć żeby nie dymił jak stary Autosan)
Nie wiem dlaczego ale jest jakby elastyczniejszy , tzn teraz czuć że do turboRopa a nie Ursus c360. No i jest ciczej trochę.
Najważniejsze że już nie wysypuje się sadza z komina.
Na dzień dzisiejszy, przelotowym wydechom w.codziennych autach mówię zdecydowanie, nie.
Paweł i Kinga. N250 i Jamet Arizona


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości