Crash test

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4543
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Crash test

Postautor: Paczek » wtorek, 17 lut 2015, 17:43

TomekN126N pisze:
Popatrz na pierwsze ujęcia filmiku tzn. jak pokazują samą przyczepkę. Pod zaczepem zamontowali wyprofilowaną odpowiedniej grubości i wielkości blachę (jeśli można to tak nazwać). Widać potem przy zderzeniu, że rozprasza energię na boki i blokuje zaczep przed wbiciem się w samochód. Myślę, że nie należy popadać w skrajność, ale takie cos chyba by pomogło w razie "W". Przepisy chyba montażu tego nie zabronią.



Jeśli już rozpatrujemy montaż blachy to może coś na wzór kratek z VAN-ów ?

Taka zapora wewnątrz auta mogła by być dość skuteczna .

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » wtorek, 17 lut 2015, 18:44

Paczek » Wt, 17 lut 2015, 17:43

Jeśli już rozpatrujemy montaż blachy to może coś na wzór kratek z VAN-ów ?

Taka zapora wewnątrz auta mogła by być dość skuteczna .


Chyba nie bardzo. W takiej kracie u góry masz... kratkę, na dole blachę i rurkę wyprofilowaną dookoła. środek jest raczej cienki. Jeśli zaczep pogiął cały bagażnik, tylny pas, klapę itd., to jedna blacha więcej nie zrobi różnicy. Rozmawiałem dziś ze znajomym od metali i wstępnie powiedział, że blacha pod zaczep z kaineru (nierdzewka) o grubości 3mm i wielkości ok. 20 x 30 cm będzie ważyć ok 2kg. Na razie zastanowimy się, jak ją zrobić (kształt, wielkość, wyprofilowanie, zamocowanie) i w ciągu kilku dni popróbujemy pokombinować, co z tym zrobić. Jeśli coś się uda, dam znać.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Gregs
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2015, 15:54
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Crash test

Postautor: Gregs » wtorek, 17 lut 2015, 22:40

2Kg to super lekka konstrukcja, jeśli faktycznie się uda to będzie git. Tylko jeszcze problem widzę taki, że właściwie nie mamy żadnej pewności jak taka blacha zachowa się w sytuacji realnego wypadku. Ten niemiecki instytut podejrzewam, że posłał na żyletki wiele takich golfów i escortów zanim dopracowali optymalny kształt, materiały, mocowania itp. Nie możemy wykluczyć, że samodzielnie wykonana osłona narobi więcej szkody niż pożytku.

naal

Re: Crash test

Postautor: naal » wtorek, 17 lut 2015, 23:05

Ja myślę, że Tomek podał wagę, żeby się zorientować jaka może być masa takiego elementu. Myślę, że wszystkie 3 wymiary byłyby nieco za małe i na filmiku wydaję się to większe i grubsze, ale powiedzmy, że 40x20x1. W tym przypadku masa będzie większa, a mianowicie około 9kg.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » środa, 18 lut 2015, 20:34

przez naal » Wt, 17 lut 2015, 23:05

Ja myślę, że Tomek podał wagę, żeby się zorientować jaka może być masa takiego elementu.


Tu masz rację, wymiary elementu podałem czysto orientacyjnie, żeby przełożyć wielkość na masę. Natomiast podałem grubość 1cm i kolega mnie naprostował, że 3mm powinno wystarczyć, bo w razie "w" blacha ma się wygiąć, żeby przejąć część energii. Zobaczymy, oglądałem już w miarę dokładnie tę z filmiku z każdej strony i w sobotę pomierzę sobie cepkę tj. ramę, ceowniki, zaczep etc. Potem będziemy się zastanawiać, co dalej, czyli co i jak zrobić. :wink:
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5489
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Crash test

Postautor: kooba » środa, 18 lut 2015, 20:41

TomekN126N pisze:(...) i w sobotę pomierzę sobie cepkę tj. ramę, ceowniki, zaczep etc. Potem będziemy się zastanawiać, co dalej, czyli co i jak zrobić. :wink:

Będziecie na końcu robić crash test żeby sprawdzić czy prawidłowo działa? ;)

naal

Re: Crash test

Postautor: naal » środa, 18 lut 2015, 20:49

Z tego co widzę, to na chwilę obecną Tomek nie dysponuje holownikiem. No chyba, że Escorta kupi :mrgreen:

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » środa, 18 lut 2015, 21:24

kooba » Śr, 18 lut 2015, 20:41


Będziecie na końcu robić crash test żeby sprawdzić czy prawidłowo działa?


A co, nie kochasz już swojej przyczepki? Dawaj :lol: :lol: :lol:

przez naal » Śr, 18 lut 2015, 20:49

Z tego co widzę, to na chwilę obecną Tomek nie dysponuje holownikiem. No chyba, że Escorta kupi


Nic mi nie mów, sprzedałem asterkę i po nowe mam jechać w weekend. Mam nadzieję, że będzie gotowe, bo żoneczka już ględzi, że nie ma czym śmigać. Ale escort to nie będzie :wink:
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4543
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: Crash test

Postautor: Paczek » środa, 18 lut 2015, 22:04

kooba pisze:
TomekN126N pisze:(...) i w sobotę pomierzę sobie cepkę tj. ramę, ceowniki, zaczep etc. Potem będziemy się zastanawiać, co dalej, czyli co i jak zrobić. :wink:

Będziecie na końcu robić crash test żeby sprawdzić czy prawidłowo działa? ;)



Wyjąłeś mi to spod klawiatury ....

Jeśli byłyby potrzebne jakieś egzemplarze do testów to może coś wymyślimy :lol: ( dobra , żartowałem :lol: )

Gregs
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2015, 15:54
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Crash test

Postautor: Gregs » piątek, 20 lut 2015, 09:13

Tak jeszcze w temacie blachy, jeśli ma się wygiąć absorbując energię to nasuwa się proste pytanie: jak przewidzieć w jaki sposób i w jakim zakresie ona się wygnie i jakie to będzie miało skutki? Jak się wygnie dołem do tyłu to podbije zaczep do góry, efekt może być taki, że pasażer zamiast w kręgosłup dostanie dyszlem prosto w łeb. Patrząc na filmik ta osłona jest bardzo solidna, raczej zaprojektowana tak aby się nie wygiąć. Myślę, że jak naśladować to rozwiązanie sprawdzone i przetestowane. Przywołując jeszcze raz proste obliczenie siły, załóżmy, że będzie to w razie wypadku pomiędzy 20 a 25 KN, oznacza to, że konstrukcja razem z mocowaniem musi wytrzymać obciążenie co najmniej 2 ton bez jakichkolwiek deformacji.

Jeszcze tak sobie pomyślałem, że może po prostu napisać maila do nich, do tej niemieckiej szkoły, co oni planują dalej z tym wynalazkiem zrobić, że nas temat zainteresował itp. Tylko trzeba by to zrobić z poziomu forum jako organizacja, co wy na to?
Ostatnio zmieniony piątek, 20 lut 2015, 09:22 przez Gregs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Crash test

Postautor: robert » piątek, 20 lut 2015, 09:15

A czy to nie jest tak, że powinna być montowana pod kątem, aby przy zderzeniu kierować dyszel pod auto?
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Gregs
Posty: 30
Rejestracja: niedziela, 4 sty 2015, 15:54
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Crash test

Postautor: Gregs » piątek, 20 lut 2015, 10:28

robert pisze:A czy to nie jest tak, że powinna być montowana pod kątem, aby przy zderzeniu kierować dyszel pod auto?


No właśnie chyba tak to działa w tym przypadku, ma za zadanie dodatkowo docisnąć dyszel do podłogi auta, tworząc dodatkowy punkt podparcia.

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » piątek, 13 mar 2015, 21:43

Zeszło się trochę z powodu choroby kolegi, ale osłona własnego pomiaru i projektu zrobiona. Na razie stan surowy, bo trzeba dać do ocynku i zastanawiam się nad zeszlifowaniem narożników, żeby nikt nie zahaczył nogawką po odczepieniu cepki. Wymiary, jakie były w miarę normalne, żeby nie przeszkadzały przy skręcaniu, to 35 x 15 cm. Mocowanie będzie tylko od dołu do dwóch pierwszych śrub zaczepu, ponieważ od góry z jednej strony przed ramę wystaje blokada najazdu podczas cofania i śruba blokady jest na jednym poziomie ze śrubą mocowania zaczepu. Kątownik pod śruby został tak przyspawany, żeby całość chowała się pod zaczepem, ale opierała o czoło ramy. Osłona została zrobiona z blachy 4mm i waży równe 2kg. Została bokami wygięta w przód, żeby w razie ew. uderzenia przyjąć energię i odgiąć się w tył. Poniżej fotki stanu surowego. Następne będą po ocynkowaniu i zamontowaniu oraz sprawdzeniu, czy nie przeszkadza.
Załączniki
WP_20150313_003.jpg
WP_20150313_006.jpg
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1611
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa

Re: Crash test

Postautor: vvarrior » sobota, 14 mar 2015, 14:16

Oby nigdy nie było okazji tego przetestować.
LandRover II Td5 + N132
RemontN132t
RemontN126e

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Crash test

Postautor: TomekN126N » sobota, 14 mar 2015, 16:58

vvarrior » So, 14 mar 2015, 14:16

Oby nigdy nie było okazji tego przetestować.


Zgadzam się, oby się nie przydało. Jednak bezpieczeństwo pasażerów najważniejsze.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości