Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Samochody którymi podróżujecie ciągnąc swoje domki na kółkach
Awatar użytkownika
oko
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: oko » czwartek, 9 mar 2017, 13:44

Murano pisze:Auto wg mnie niedoceniane.
Od 10 lat jeździłem na podtlenku LPG :-)
Ale chyba w końcu czas dorosnąć do decyzji ze do przyczepy "ropniok" lepiej pasuje. :-)

Niedoceniane, jak większość fiatów.
Ja też do tej pory cały czas na LPG, dopiero "dyliżans" jest JTD. Lepiej się nadaje do przyczep, ze względu na większy moment.
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "No exclusive".

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 697
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: dzin1975 » czwartek, 9 mar 2017, 22:46

Alusów nie ma,ledów nie ma,chromowanych relingów nie ma....co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo.Setke na koło wylej,nie zapomnij.Niech słuzy jak najlepiej
Marcin
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1129
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: Murano » piątek, 10 mar 2017, 00:52

dzin1975 pisze:Alusów nie ma,ledów nie ma...co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo...

Alusy są w bagażniku z letnim butem :-), Ledy...sie zrobi :-)
Nie ma też krowy na kanapach i grzanej dupy ale to tylko Fiat :-)
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Awatar użytkownika
radar75
Posty: 30
Rejestracja: poniedziałek, 5 wrz 2016, 21:45
Lokalizacja: Tychy

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: radar75 » piątek, 10 mar 2017, 01:37

Proszę bardzo, skóra, grzane zice, "drewno" kutyny, grzana szyba, i co tam sobie kolega zyczy....to AŻ fiat

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-crom ... yNzTX.html

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 432
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: kielce

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: mannt » piątek, 10 mar 2017, 05:22

Haha, z tą skórą to był ostrożnie podchodził. Była montowana we cromie ale mało kto wie że w wersji Eco. To co na fotelach w oryginale wychodziło to zwykły skaj a nie skóra. Na jedno to dobre że fiat taki pro zwierzęcy. To humanitarne i modne.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
N132
Niewiadów towarowy

Awatar użytkownika
harrson
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 89
Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 19:35
Lokalizacja: warszawa(bemowo)

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: harrson » piątek, 10 mar 2017, 15:58

Zagadka,co to za samochód?,duza beja,w dwóch furtkach na leniuchu

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 137
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 18:17

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: misha22 » sobota, 11 mar 2017, 01:16

Jakaś podpowiedz? bo to beja niejasna..
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
harrson
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 89
Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 19:35
Lokalizacja: warszawa(bemowo)

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: harrson » sobota, 11 mar 2017, 13:41

BMW seria 7

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 334
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: pawko » poniedziałek, 13 mar 2017, 00:56

Moja żona ma już chyba z 6 lat Cromę (150KM), ale nie ciągamy nią przyczepy. Obszerny, wygodny wóz, na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głową baaardzo dużo, miękkie komfortowe zawieszenie, fajna na długie trasy, choć żona jeździ nią na codzień po mieście. Ma dpf, ale nie ma z nim problemów. Remontowałem tylko skrzynie manualną przy ponad 200 kkm (wymiana łożysk) - ale to chyba jedyny duży mankament tego samochodu, niestety zapożyczony od Opla. Podobno do dzisiaj nie poprawili tych skrzyń i w Insigniach potrafią nie wytrzymać nawet 100 kkm. Jeśli trafiłeś dobry egzemplarz to powinieneś być chyba zadowolony.
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1129
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: Murano » poniedziałek, 13 mar 2017, 08:07

Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.
Wszystkie podzespoły działają poprawnie. Turbina sucha i ładnie, cicho chodzi. DPF jest ale też działa poprawnie a poprzedni właściciel przez 6 lat też nie deklarował problemów. Nie wiem czym objawiają się awarie łożysk w skrzyni bo u mnie wszystko pracuje poprawnie.
Generalnie po kilku dniach użytkowania moje zdanie jest takie, że jakby mi ktoś zawiązał oczy i kazał jechać Cromą to miałbym wątpliwości co to za auto, bo Fiata bym raczej wykluczył.
Bardzo fajny w trasę ale i po mieście sprawnie się porusza.
Wszystko zależy od tego co mówisz Pawko... Zależy od egzemplarza.
Liczę się z tym, że jak dostanie przyczepę na hak to dwumas może się upomnieć o wymianę ale to już takie uroki używanych bryczek...:-)
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 84
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 13 mar 2017, 08:32

Tylko musicie pamiętać o częstszej wymianie oleju, bo podczas wypalania DPF-a dostaje się paliwo do oleju.
N126e 1983
N126n 1988

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1129
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: Murano » poniedziałek, 13 mar 2017, 09:16

A jest w tych silnikach w jakiś sposób sygnalizowany proces dopalania? Czy dzieje się to niezauwazalnie?
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Awatar użytkownika
oko
Posty: 91
Rejestracja: poniedziałek, 20 cze 2016, 11:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: oko » poniedziałek, 13 mar 2017, 10:46

Jeśli się nie mylę, to w Cromach do 2008 roku nie ma w ogóle kontrolki DPF-a. Wypalanie zauważysz jedynie po stracie mocy i zwiększonym spalaniu. Natomiast w przypadku zapchania filtra, zaświeci się check.
Murano pisze:Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.

Podłącz pod kompa. Przebieg jest zapisywany w ECU, pamięci zegarów oraz w airbagach. Podobno przebiegu z poduszek nie da się skorygować. No chyba, że zostaną wymienione.
Nie dla nas "All inclusive". Wolimy "No exclusive".

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 84
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 13 mar 2017, 11:07

Kolega w Cromie nie ma kontrolki ja w VC też nie mam, ale zauważyć możesz po zapachu, wzroście spalania chwilowego do ok 5l/h i innej pracy silnika ( większe drgania). Po pewnym czasie poznaje po pracy silnika.
N126e 1983
N126n 1988

Awatar użytkownika
pawko
Posty: 334
Rejestracja: czwartek, 20 cze 2013, 16:38
Lokalizacja: Blachownia

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

Postautor: pawko » środa, 15 mar 2017, 22:19

Olej zmieniam co 10 tys - nie przemawiają do mnie sugestie o zmianie oleju co 30 kkm ;) leję niskopopiołowy (ze względu na DPF) Motul Xclean

Z tymi łożyskami skrzyni to chodzi głównie o łożysko 6 biegu (jego obsadzenie czy coś tam jest niefortunną konstrukcją, łożysko to jest nadmiernie obciążone) - zużycie objawia się szumem, buczeniem w czasie jazdy na 6stce. W skrajnych przypadkach podobno może dojść do wywalenia dziury w obudowie skrzyni. Skrzynię robiłem w Sosnowcu w firmie BCS.

Co do wypalania DPF to też nie mam kontrolki. Moment wypalania można poznać po tym, że silnik zaczyna głośniej pracować, trochę jak gdyby "buczy", włączają się wentylatory klimy, a na kompie chwilowe spalanie utrzymuje się ni mniej, ni więcej tylko na poziomie 25L/100. Nie zauważyłem w czasie wypalania pogorszenia osiągów, może jedynie trochę kopci. Mechanik po podłączeniu kompa może wyczytać w jakiej kondycji jest filtr (tzn. jak skutecznie się wypala, chyba w procentach jeśli dobrze pamiętam). No i podobno w przypadku tych DPF nie trzeba w trakcie wypalania zapieprzać czy utrzymywać silnika na zwiększonych obrotach - wystarczy go nie gasić, choć słyszałem też opinie, że nawet po zgaszeniu w trakcie wypalania nic się nie stanie, przy kolejnym osiągnięciu temperatury filtr wznowi dopalanie. podobno te DPFy w Cromie to nie kłopotliwa konstrukcja.
"Co to jest droga to najlepiej dowiedzieć się nogami. A już obowiązkowo bosymi. Dobrze przy tym aby piach nie był ot taki sobie..."

n132d


Wróć do „Samochody Niewiadówek”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości