Strona 2 z 3
Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: czwartek, 9 mar 2017, 12:44
autor: oko
Murano pisze:Auto wg mnie niedoceniane.
Od 10 lat jeździłem na podtlenku LPG
Ale chyba w końcu czas dorosnąć do decyzji ze do przyczepy "ropniok" lepiej pasuje.
Niedoceniane, jak większość fiatów.
Ja też do tej pory cały czas na LPG, dopiero "dyliżans" jest JTD. Lepiej się nadaje do przyczep, ze względu na większy moment.
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: czwartek, 9 mar 2017, 21:46
autor: dzin1975
Alusów nie ma,ledów nie ma,chromowanych relingów nie ma....co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo.Setke na koło wylej,nie zapomnij.Niech słuzy jak najlepiej
Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: czwartek, 9 mar 2017, 23:52
autor: Murano
dzin1975 pisze:Alusów nie ma,ledów nie ma...co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo...
Alusy są w bagażniku z letnim butem
, Ledy...sie zrobi
Nie ma też krowy na kanapach i grzanej dupy ale to tylko Fiat
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: piątek, 10 mar 2017, 00:37
autor: radar75
Proszę bardzo, skóra, grzane zice, "drewno" kutyny, grzana szyba, i co tam sobie kolega zyczy....to AŻ fiat
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-crom ... yNzTX.html
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: piątek, 10 mar 2017, 04:22
autor: mannt
Haha, z tą skórą to był ostrożnie podchodził. Była montowana we cromie ale mało kto wie że w wersji Eco. To co na fotelach w oryginale wychodziło to zwykły skaj a nie skóra. Na jedno to dobre że fiat taki pro zwierzęcy. To humanitarne i modne.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: piątek, 10 mar 2017, 14:58
autor: harrson
Zagadka,co to za samochód?,duza beja,w dwóch furtkach na leniuchu
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: sobota, 11 mar 2017, 00:16
autor: misha22
Jakaś podpowiedz? bo to beja niejasna..
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: sobota, 11 mar 2017, 12:41
autor: harrson
BMW seria 7
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: niedziela, 12 mar 2017, 23:56
autor: pawko
Moja żona ma już chyba z 6 lat Cromę (150KM), ale nie ciągamy nią przyczepy. Obszerny, wygodny wóz, na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głową baaardzo dużo, miękkie komfortowe zawieszenie, fajna na długie trasy, choć żona jeździ nią na codzień po mieście. Ma dpf, ale nie ma z nim problemów. Remontowałem tylko skrzynie manualną przy ponad 200 kkm (wymiana łożysk) - ale to chyba jedyny duży mankament tego samochodu, niestety zapożyczony od Opla. Podobno do dzisiaj nie poprawili tych skrzyń i w Insigniach potrafią nie wytrzymać nawet 100 kkm. Jeśli trafiłeś dobry egzemplarz to powinieneś być chyba zadowolony.
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: poniedziałek, 13 mar 2017, 07:07
autor: Murano
Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.
Wszystkie podzespoły działają poprawnie. Turbina sucha i ładnie, cicho chodzi. DPF jest ale też działa poprawnie a poprzedni właściciel przez 6 lat też nie deklarował problemów. Nie wiem czym objawiają się awarie łożysk w skrzyni bo u mnie wszystko pracuje poprawnie.
Generalnie po kilku dniach użytkowania moje zdanie jest takie, że jakby mi ktoś zawiązał oczy i kazał jechać Cromą to miałbym wątpliwości co to za auto, bo Fiata bym raczej wykluczył.
Bardzo fajny w trasę ale i po mieście sprawnie się porusza.
Wszystko zależy od tego co mówisz Pawko... Zależy od egzemplarza.
Liczę się z tym, że jak dostanie przyczepę na hak to dwumas może się upomnieć o wymianę ale to już takie uroki używanych bryczek...
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: poniedziałek, 13 mar 2017, 07:32
autor: popiolekpolska
Tylko musicie pamiętać o częstszej wymianie oleju, bo podczas wypalania DPF-a dostaje się paliwo do oleju.
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: poniedziałek, 13 mar 2017, 08:16
autor: Murano
A jest w tych silnikach w jakiś sposób sygnalizowany proces dopalania? Czy dzieje się to niezauwazalnie?
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: poniedziałek, 13 mar 2017, 09:46
autor: oko
Jeśli się nie mylę, to w Cromach do 2008 roku nie ma w ogóle kontrolki DPF-a. Wypalanie zauważysz jedynie po stracie mocy i zwiększonym spalaniu. Natomiast w przypadku zapchania filtra, zaświeci się check.
Murano pisze:Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.
Podłącz pod kompa. Przebieg jest zapisywany w ECU, pamięci zegarów oraz w airbagach. Podobno przebiegu z poduszek nie da się skorygować. No chyba, że zostaną wymienione.
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: poniedziałek, 13 mar 2017, 10:07
autor: popiolekpolska
Kolega w Cromie nie ma kontrolki ja w VC też nie mam, ale zauważyć możesz po zapachu, wzroście spalania chwilowego do ok 5l/h i innej pracy silnika ( większe drgania). Po pewnym czasie poznaje po pracy silnika.
Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?
: środa, 15 mar 2017, 21:19
autor: pawko
Olej zmieniam co 10 tys - nie przemawiają do mnie sugestie o zmianie oleju co 30 kkm
leję niskopopiołowy (ze względu na DPF) Motul Xclean
Z tymi łożyskami skrzyni to chodzi głównie o łożysko 6 biegu (jego obsadzenie czy coś tam jest niefortunną konstrukcją, łożysko to jest nadmiernie obciążone) - zużycie objawia się szumem, buczeniem w czasie jazdy na 6stce. W skrajnych przypadkach podobno może dojść do wywalenia dziury w obudowie skrzyni. Skrzynię robiłem w Sosnowcu w firmie BCS.
Co do wypalania DPF to też nie mam kontrolki. Moment wypalania można poznać po tym, że silnik zaczyna głośniej pracować, trochę jak gdyby "buczy", włączają się wentylatory klimy, a na kompie chwilowe spalanie utrzymuje się ni mniej, ni więcej tylko na poziomie 25L/100. Nie zauważyłem w czasie wypalania pogorszenia osiągów, może jedynie trochę kopci. Mechanik po podłączeniu kompa może wyczytać w jakiej kondycji jest filtr (tzn. jak skutecznie się wypala, chyba w procentach jeśli dobrze pamiętam). No i podobno w przypadku tych DPF nie trzeba w trakcie wypalania zapieprzać czy utrzymywać silnika na zwiększonych obrotach - wystarczy go nie gasić, choć słyszałem też opinie, że nawet po zgaszeniu w trakcie wypalania nic się nie stanie, przy kolejnym osiągnięciu temperatury filtr wznowi dopalanie. podobno te DPFy w Cromie to nie kłopotliwa konstrukcja.