Strona 2 z 3

Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: czwartek, 9 mar 2017, 12:44
autor: oko
Murano pisze:Auto wg mnie niedoceniane.
Od 10 lat jeździłem na podtlenku LPG :-)
Ale chyba w końcu czas dorosnąć do decyzji ze do przyczepy "ropniok" lepiej pasuje. :-)

Niedoceniane, jak większość fiatów.
Ja też do tej pory cały czas na LPG, dopiero "dyliżans" jest JTD. Lepiej się nadaje do przyczep, ze względu na większy moment.

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: czwartek, 9 mar 2017, 21:46
autor: dzin1975
Alusów nie ma,ledów nie ma,chromowanych relingów nie ma....co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo.Setke na koło wylej,nie zapomnij.Niech słuzy jak najlepiej

Re: RE: Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: czwartek, 9 mar 2017, 23:52
autor: Murano
dzin1975 pisze:Alusów nie ma,ledów nie ma...co to za afto...
A poważnie,fajny wózek,kolega miał,chwalił bardzo...

Alusy są w bagażniku z letnim butem :-), Ledy...sie zrobi :-)
Nie ma też krowy na kanapach i grzanej dupy ale to tylko Fiat :-)

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: piątek, 10 mar 2017, 00:37
autor: radar75
Proszę bardzo, skóra, grzane zice, "drewno" kutyny, grzana szyba, i co tam sobie kolega zyczy....to AŻ fiat

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-crom ... yNzTX.html

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: piątek, 10 mar 2017, 04:22
autor: mannt
Haha, z tą skórą to był ostrożnie podchodził. Była montowana we cromie ale mało kto wie że w wersji Eco. To co na fotelach w oryginale wychodziło to zwykły skaj a nie skóra. Na jedno to dobre że fiat taki pro zwierzęcy. To humanitarne i modne.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: piątek, 10 mar 2017, 14:58
autor: harrson
Zagadka,co to za samochód?,duza beja,w dwóch furtkach na leniuchu

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: sobota, 11 mar 2017, 00:16
autor: misha22
Jakaś podpowiedz? bo to beja niejasna..

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: sobota, 11 mar 2017, 12:41
autor: harrson
BMW seria 7

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: niedziela, 12 mar 2017, 23:56
autor: pawko
Moja żona ma już chyba z 6 lat Cromę (150KM), ale nie ciągamy nią przyczepy. Obszerny, wygodny wóz, na tylnej kanapie miejsca na nogi i nad głową baaardzo dużo, miękkie komfortowe zawieszenie, fajna na długie trasy, choć żona jeździ nią na codzień po mieście. Ma dpf, ale nie ma z nim problemów. Remontowałem tylko skrzynie manualną przy ponad 200 kkm (wymiana łożysk) - ale to chyba jedyny duży mankament tego samochodu, niestety zapożyczony od Opla. Podobno do dzisiaj nie poprawili tych skrzyń i w Insigniach potrafią nie wytrzymać nawet 100 kkm. Jeśli trafiłeś dobry egzemplarz to powinieneś być chyba zadowolony.

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: poniedziałek, 13 mar 2017, 07:07
autor: Murano
Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.
Wszystkie podzespoły działają poprawnie. Turbina sucha i ładnie, cicho chodzi. DPF jest ale też działa poprawnie a poprzedni właściciel przez 6 lat też nie deklarował problemów. Nie wiem czym objawiają się awarie łożysk w skrzyni bo u mnie wszystko pracuje poprawnie.
Generalnie po kilku dniach użytkowania moje zdanie jest takie, że jakby mi ktoś zawiązał oczy i kazał jechać Cromą to miałbym wątpliwości co to za auto, bo Fiata bym raczej wykluczył.
Bardzo fajny w trasę ale i po mieście sprawnie się porusza.
Wszystko zależy od tego co mówisz Pawko... Zależy od egzemplarza.
Liczę się z tym, że jak dostanie przyczepę na hak to dwumas może się upomnieć o wymianę ale to już takie uroki używanych bryczek...:-)

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: poniedziałek, 13 mar 2017, 07:32
autor: popiolekpolska
Tylko musicie pamiętać o częstszej wymianie oleju, bo podczas wypalania DPF-a dostaje się paliwo do oleju.

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: poniedziałek, 13 mar 2017, 08:16
autor: Murano
A jest w tych silnikach w jakiś sposób sygnalizowany proces dopalania? Czy dzieje się to niezauwazalnie?

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: poniedziałek, 13 mar 2017, 09:46
autor: oko
Jeśli się nie mylę, to w Cromach do 2008 roku nie ma w ogóle kontrolki DPF-a. Wypalanie zauważysz jedynie po stracie mocy i zwiększonym spalaniu. Natomiast w przypadku zapchania filtra, zaświeci się check.
Murano pisze:Mój egzemplarz ma 215 tys...
O ile autentyczności przebiegu nigdy nie jesteś pewien to stan techniczny już jakoś da się zweryfikować.

Podłącz pod kompa. Przebieg jest zapisywany w ECU, pamięci zegarów oraz w airbagach. Podobno przebiegu z poduszek nie da się skorygować. No chyba, że zostaną wymienione.

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: poniedziałek, 13 mar 2017, 10:07
autor: popiolekpolska
Kolega w Cromie nie ma kontrolki ja w VC też nie mam, ale zauważyć możesz po zapachu, wzroście spalania chwilowego do ok 5l/h i innej pracy silnika ( większe drgania). Po pewnym czasie poznaje po pracy silnika.

Re: Lata ktoś 1.9 Multijet, JTD, CDTI, 120KM?

: środa, 15 mar 2017, 21:19
autor: pawko
Olej zmieniam co 10 tys - nie przemawiają do mnie sugestie o zmianie oleju co 30 kkm ;) leję niskopopiołowy (ze względu na DPF) Motul Xclean

Z tymi łożyskami skrzyni to chodzi głównie o łożysko 6 biegu (jego obsadzenie czy coś tam jest niefortunną konstrukcją, łożysko to jest nadmiernie obciążone) - zużycie objawia się szumem, buczeniem w czasie jazdy na 6stce. W skrajnych przypadkach podobno może dojść do wywalenia dziury w obudowie skrzyni. Skrzynię robiłem w Sosnowcu w firmie BCS.

Co do wypalania DPF to też nie mam kontrolki. Moment wypalania można poznać po tym, że silnik zaczyna głośniej pracować, trochę jak gdyby "buczy", włączają się wentylatory klimy, a na kompie chwilowe spalanie utrzymuje się ni mniej, ni więcej tylko na poziomie 25L/100. Nie zauważyłem w czasie wypalania pogorszenia osiągów, może jedynie trochę kopci. Mechanik po podłączeniu kompa może wyczytać w jakiej kondycji jest filtr (tzn. jak skutecznie się wypala, chyba w procentach jeśli dobrze pamiętam). No i podobno w przypadku tych DPF nie trzeba w trakcie wypalania zapieprzać czy utrzymywać silnika na zwiększonych obrotach - wystarczy go nie gasić, choć słyszałem też opinie, że nawet po zgaszeniu w trakcie wypalania nic się nie stanie, przy kolejnym osiągnięciu temperatury filtr wznowi dopalanie. podobno te DPFy w Cromie to nie kłopotliwa konstrukcja.