gimof pisze:Konrad zmusiłeś mnie odrobić lekcję, a więc:
dzięki
mnie zastanawia jeszcze kwestia o której pisał Paczek, używanie świateł mijania jako dziennych
bo wychodzi nam coś takiego - swiecimy mijania jako dzienne (sam przód), jak przełączymy na mijania
to nie zgasną mijania, tylko w praktyce zaświecą się postojówki z tyłu
tego ustawodawca chyba nie przewidział
Co do włączania świateł mijania w okresie zimowym - nie mogę znaleźć archiwalnego przepisu, ale również ta ustawa z 2009r to zmienia - w zimę można jeździć na dziennych.
wydaje mi się, że był nakaz używania "świateł mijania lub dziennych", ale kłócić się nie będę
ważne aby pamiętać, że w przypadku "zmniejszonej przejrzystości" włączać mijania
więc tak jak pisałem wcześniej, rano mgła, po południu leje - i tak trzeba jeździć na mijania
podobnie należny pamiętać o włączeniu świateł w tunelu !
Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.
widzisz tu nie jest tak prosto, ja nie miałem tego jak dotąd w żadnym aucie
c-max'y owszem miały automat, ale zmierzchowy, w PL bezużyteczny, miały też instalację do DL, ale powiązaną z przełącznikiem AUTO
- po włączeniu zapłonu zapalają się dzienne (mijania o obniżonej mocy), a jak robi się zmierzch, automatycznie przechodzi na normalne światła mijania
a jeśli miałbym coś dokładać dla wygody, to już jednak instalację i typowe lampy dzienne
Dobre h4 kosztują ok 60zł, h7 podobnie. Ojciec w vectrze h7 właśnie, wymieniał przez 3 lata trzy krotnie więc koszt to prawie żaden, a moim zdaniem (myślę, że się ze mną zgodzisz) bezpieczeństwo trochę większe.
czekaj, 3x60zł to jest 180zł !, za takie pieniądze kupuje DL z dożywotnią żarówką/diodami
i nie bawię się w wymiany co rok
a do mijania wkładam jakieś porządne żarówki które w nocy będą dawały efekt
pamiętaj też o oświetleniu deski - tu wymiana może kosztować więcej jak żarówki
Co do wymian, w prawie każdej nowej BMW trzeba ściągać zderzak - stać Cię na takie auto to płać ze serwis i tyle. To tak samo jak z wymianą klocków w nowszych audi, trzeba mieć komputer by cofnąć tłoczki - a przecież w starszych samochodach można było samemu wymienić głupie klocki.
tego to nawet nie mam siły komentować, na szczęście ja nie mam elektrycznego ręcznego, a żarówki mają super dostęp