światła do jazdy w dzień .....

Wszystko, o czym warto pamiętać wyruszając w drogę
Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: konrad » poniedziałek, 4 paź 2010, 13:05

gimof pisze:Konrad zmusiłeś mnie odrobić lekcję, a więc:


dzięki
mnie zastanawia jeszcze kwestia o której pisał Paczek, używanie świateł mijania jako dziennych
bo wychodzi nam coś takiego - swiecimy mijania jako dzienne (sam przód), jak przełączymy na mijania
to nie zgasną mijania, tylko w praktyce zaświecą się postojówki z tyłu :roll:
tego ustawodawca chyba nie przewidział

Co do włączania świateł mijania w okresie zimowym - nie mogę znaleźć archiwalnego przepisu, ale również ta ustawa z 2009r to zmienia - w zimę można jeździć na dziennych.


wydaje mi się, że był nakaz używania "świateł mijania lub dziennych", ale kłócić się nie będę ;)
ważne aby pamiętać, że w przypadku "zmniejszonej przejrzystości" włączać mijania
więc tak jak pisałem wcześniej, rano mgła, po południu leje - i tak trzeba jeździć na mijania
podobnie należny pamiętać o włączeniu świateł w tunelu !
Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.


widzisz tu nie jest tak prosto, ja nie miałem tego jak dotąd w żadnym aucie
c-max'y owszem miały automat, ale zmierzchowy, w PL bezużyteczny, miały też instalację do DL, ale powiązaną z przełącznikiem AUTO :(
- po włączeniu zapłonu zapalają się dzienne (mijania o obniżonej mocy), a jak robi się zmierzch, automatycznie przechodzi na normalne światła mijania

a jeśli miałbym coś dokładać dla wygody, to już jednak instalację i typowe lampy dzienne

Dobre h4 kosztują ok 60zł, h7 podobnie. Ojciec w vectrze h7 właśnie, wymieniał przez 3 lata trzy krotnie więc koszt to prawie żaden, a moim zdaniem (myślę, że się ze mną zgodzisz) bezpieczeństwo trochę większe.

czekaj, 3x60zł to jest 180zł !, za takie pieniądze kupuje DL z dożywotnią żarówką/diodami
i nie bawię się w wymiany co rok :D
a do mijania wkładam jakieś porządne żarówki które w nocy będą dawały efekt

pamiętaj też o oświetleniu deski - tu wymiana może kosztować więcej jak żarówki

Co do wymian, w prawie każdej nowej BMW trzeba ściągać zderzak - stać Cię na takie auto to płać ze serwis i tyle. To tak samo jak z wymianą klocków w nowszych audi, trzeba mieć komputer by cofnąć tłoczki - a przecież w starszych samochodach można było samemu wymienić głupie klocki.

tego to nawet nie mam siły komentować, na szczęście ja nie mam elektrycznego ręcznego, a żarówki mają super dostęp
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 480
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: gimof » poniedziałek, 4 paź 2010, 13:47

Jeszcze nie umiem tak ładnie selektywnie cytować na tym forum, ale postaram się zrozumiale odpowiedzieć :wink:

Co do świecenia światłami mijania przód - jeżeli przerobimy tak instalacje (wiąże się z tym sporo pracy, by nie zapalały się postojowe, a same mijania) to chyba nie ma przeszkód.

Automatyczny włącznik świateł to koszt 30zł na allegro :)


Co do obliczeń - tak masz rację, ale pozostaje kwestia estetyki, nie każdy lubi dodatkowo przystrajać auto światełkami.


Co do ostatniego - czasy się zmieniły, w nowym aucie zwykły zjadacz chleba nie ma robić nic. I tyle.
RXE 2.0 Automatic. Reno future :D

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: konrad » poniedziałek, 4 paź 2010, 14:19

gimof pisze: pozostaje kwestia estetyki, nie każdy lubi dodatkowo przystrajać auto światełkami.


ano, dlatego mnie pasują podłużne, które ładnie się wkomponują w szpary zderzaka :D
Obrazek

ale i tak wolał bym rozwiązanie skody, tj połączenie p/mgielnych i dziennych
jak ktoś nie ma p/mgielnych, to można w ich miejsce wsadzić :roll:
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

gimof
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 480
Rejestracja: piątek, 11 wrz 2009, 20:29
Lokalizacja: Promnice / Poznań
Kontaktowanie:

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: gimof » poniedziałek, 4 paź 2010, 15:20

Nie zawsze można. Przepis jasno precyzuje, że musi to być 25cm nad ziemią.
RXE 2.0 Automatic. Reno future :D

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4542
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: Paczek » czwartek, 7 paź 2010, 12:13

[quote="gimof"]
...Natomiast konrad co do wygody - tysiące ludzi zakłada automatyczny włącznik świateł do starszych aut, a każde nowsze ma to w serii, wsiadasz i jedziesz - światła się palą po przekręceniu kluczyka.
.../quote]

No właśnie ....

Dzięki za podjęcie tematu - wiele zostało tu wyjaśnione

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: stef » wtorek, 2 sie 2011, 16:07

Podepnę sie do tematu.
Właśnie zamontowałem w swoim holowniku światła do jazdy dziennej. Oczywiście mają automat włączania, wyłączają się po włączeniu świateł pozycyjnych, maja homologację itd. tak więc wszystko zgodnie z przepisami.
ale teraz mam inny dylemat, czy jadąc z przyczepą muszę mieć włączone światła pozycyjne z tyłu przyczepy skoro mam włączone światła do jazdy dziennej?
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4542
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: Paczek » wtorek, 2 sie 2011, 16:52

Chodzi oczywiście o jazdę w dzień - wydaję mi się że nie ma takiej konieczności

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: konrad » wtorek, 2 sie 2011, 21:01

na dużym forum była o tym dyskusja ... ale opinie były różne :roll:
wyszło że chyba nie

swoja drogą widzę TIRy z DRL i przyczepy nie swiecą, więc chyba można

z innej beczki, założyłeś LEDy ? czytałem że robią śmietnik w CB i radiu FM ??
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4

Awatar użytkownika
stef
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 276
Rejestracja: wtorek, 18 sie 2009, 08:31
Lokalizacja: Choroszcz/k. Białegosotku
Kontaktowanie:

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: stef » środa, 24 sie 2011, 08:48

Tak mam ledy i żadnych dziwnych zakłóceń nie mam.
Tylko tzreba kupić dobre. ja mam z automatem do włączania w światłach, ale kumpel ma z automatem na kablu i mówi że coś tam mu radyjko słabiej działa.
Braciak ma te same co ja w c4 i żadnych zakłóceń nie ma.
Stefan
T4 EuroSky 550
było
Xsara picasso 1.8B+G + N126 + KIP 42 TTZ


Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4542
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: Paczek » piątek, 13 kwie 2012, 04:47

A przy okazji - czy to prawda , że auto posiadające dodatkowe światła dzienne musi przejść dodatkowy przegląd tech. i uzyskać dodatkowy wpis do dowodu rejestracyjnego ?

Może ktoś jest w temacie ?

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: jedrek101 » piątek, 13 kwie 2012, 07:01

Raczej montaż dodatkowego oświetlenia nie jest zmianą konstrukcyjną pojazdu, ani nie zmienia jego przeznaczenia....
przecież jak montujesz halogeny to przeglądu nie robisz .... to tylko dodatkowe wyposażenie - ułatwiające tobie życie :D

Awatar użytkownika
Paczek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 4542
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: Opoczno

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: Paczek » piątek, 13 kwie 2012, 14:48

jedrek101 pisze:Raczej montaż dodatkowego oświetlenia nie jest zmianą konstrukcyjną pojazdu, ani nie zmienia jego przeznaczenia....
przecież jak montujesz halogeny to przeglądu nie robisz .... to tylko dodatkowe wyposażenie - ułatwiające tobie życie :D


ale na pewno wymagana jest homologacja

MOŻE Jędruś masz racje ,ale czemu bagażnik rowerowy musi mieć atest , przecież tez nie jest zmieniana konstrukcja samochodu? Lepiej gdyby było tak jak twierdzi , ale ..... ( niech wypowiedzą sie inni)

Awatar użytkownika
jedrek101
Posty: 1941
Rejestracja: niedziela, 27 sty 2008, 10:33
Kontaktowanie:

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: jedrek101 » piątek, 13 kwie 2012, 19:42

homologacją w tym wypadku jest napis w kółku E4 ...bodajże...
każdy Chińczyk to potrafi to napisać hehehehe
........
kiedyś w Polsce (taki śmieszny kraj e środkowej Europie) wystarczyło prawo jazdy kat "c" i świadectwo kwalifikacji aby jeździć zarobkowo ciężarówką ....
teraz licencje, kursy na przewóz towarów , ADR-y ..... Tachografy.......

piotr05
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2060
Rejestracja: wtorek, 2 cze 2009, 06:52
Lokalizacja: Ziemia Obiecana

Re: światła do jazdy w dzień .....

Postautor: piotr05 » piątek, 13 kwie 2012, 21:40

homologacja swiateł do jazdy dziennej to RL00 a E4 to jest homologacja na Polske

według prawa mozna miec tylko 4 swiatła dodatkowe z przodu
Wyjazdy 2019 3096 km 27 nocek
Wyjazdy 2020 2250 km 21 nocek
Wyjazdy 2021 1000 km 7 nocek
Wyjazdy 2022 2138 km 17 nocek
Wyjazdy 2023 4175 km 33 nocki
Wyjazdy 2024 250km 2nocki


Wróć do „Niezbędnik Kierowców”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości