Poradnik mały dla dużych

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
niebieski-n2
Posty: 318
Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 10:32
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: niebieski-n2 » poniedziałek, 26 lut 2018, 16:03

No i niby czemu wg. Ciebie specjalna nie może być lekką i mieć bezterminowego przeglądu? Zwłaszcza, że moja ma.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2259
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 26 lut 2018, 17:15

Dlatego, że lekka to lekka i tak powinno być w dowodzie napisane. Ja też to prostowałem i wojowałem o taki wpis, że lekka i kempingowa i basta. Zadałem Panu kierownikowi WK proste pytanie: czy przyczepy do 750kg DMC nazywają się "lekkie" czy "specjalne"? Wiem, trochę bezczelnie ale wpis dostałem...
To, że często gęsto w dowodach lekkich przyczep widnieją wpisy "specjalna" nie znaczy, że tak jest prawidłowo. Powinno być lekka i tak też dostałem ostatnio rejestrując eNkę. Wpis "specjalna" mam w wielorybie i tam jest on jak najbardziej prawidłowy bo DMC wynosi 780kg a więc nie jest to już przyczepa lekka.
Mi zależało żeby mieć to jak należy i doprowadziłem do tego.

A więc prawidłowo jest:
- DMC do 750kg - wpis "lekka, kempingowa"
- DMC powyżej 750kg - wpis "specjalna, kempingowa"
Niestety życie życiem i różnie jest w dowodach.

tantalos pisze:Czy to znaczy że wszystkie niewiadówki będą teraz N126 ?

Fiacior75 pisze:
tantalos pisze:Jak to ? Czy to znaczy że wszystkie niewiadówki będą teraz N126 ?
Niestety tak :( ,ona mi powiedziała że nie mogła fizycznie wklepać tej literki.

tantalos pisze:A może by chociaż wpisać ręcznie w adnotacjach jaki to model?

Tydzień temu jak rejestrowałem eNkę miałem ten sam problem. Powiedzieli, że nie mogą wpisać N-126n bo coś tam teraz, itd. No to protestuję i znowu kierownik WK się kłania, podobnie jak z tym wpisem lekka czy specjalna. Tym razem pytanie: czy widzi Pan różnicę np. czy jeżdżę BMW "trójką" czy "piątką"? Stwierdził, że tak. Pytam dalej: czy wystarczyłoby mieć w dowodzie wpisane jedynie "BMW" bez oznaczenia modelu? Odpowiada stanowczo, że nie. Czy jest więc różnica czy holuję N-126e, d, czy może n albo nt? Potem jeszcze krótka wymiana zdań, okazałem słynny papier z Niewiadowa delikatnie sugerując, że producent najlepiej wie jak nazywa się wyrabiany przez niego sprzęt ;)
Finalnie pogratulowano mi upartości (poważnie :) )i dostałem odręcznie wpisaną adnotację o zmianie nazwy modelu na "N-126n" i to nawet "n" napisane małą literką :lol: Wszystko udekorowane pieczęcią, jak to ma miejsce gdy wpisujemy hak czy lpg. Literek nie mogą wklepać w systemie normalnie w nazwie, nie przechodzi nic prócz "N-126" więc trzeba było zrobić ręczną adnotację. Papier przyjmuje wszystko więc to jest jedyna opcja żeby mieć w dowodzie nazwę faktyczną.
Nie mam tego dowodu przy sobie, jutro wstawię fotkę. Wszystko da się załatwić tylko trzeba odpowiednio podejść do tematu, uargumentować i w razie problemów od razu uderzać do kierownika WK.
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 26 lut 2018, 18:49

Od siebie dodam że "lekka" a "kempingowa" to wpisy w dwóch różnych rubrykach dowodu. Lekka to rodzaj pojazdu (przyczepa lekka), a "kempingowa" to wpis w rubryce przeznaczenie pojazdu.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 600
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Miron EZD » poniedziałek, 26 lut 2018, 19:47

Witam, może i ja coś dodam w temacie rejestracji przyczepy.
Dokładniejszy opis w moim wątku remontowym:

http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... =36&t=7941

Teraz, jak to mówią, wisienka na torcie:
20180226_192740.jpg

Foto z "Cepiku" gdzie jest pełny opis przyczepy:
Niewiadów, N126E
przyczepa lekka, specjalna, kempingowa

Poniżej foto z wydruku PDF z tej samej strony,oraz tymczasowy oraz dowód rejestracyjny:
20180226_192156.jpg

Tutaj na wydruku jest już tylko:
Niewiadów, N126E
przyczepa lekka, specjalna

Natomiast w dowodzie rejestracyjnym:
Niewiadów, N126E
przyczepa lekka

Który wpis według kolegów forumowiczów jest prawidłowy?
Wszystkie dotyczą tej samej przyczepy.
Może ktoś też już sprawdzał i ma tak samo.
Według mnie wszystkie te wpisy powinny być jednakowe, jednak tak nie jest.
Ręce i ...... opadają :lol:

kubuś
Posty: 230
Rejestracja: niedziela, 9 kwie 2017, 21:10

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: kubuś » poniedziałek, 26 lut 2018, 20:23

GrzegorzBruta pisze: mam zapytanie, czy ktoś proszkowo malował obudowę z pieca i jak to się ma do wytrzymałości powloki lakierniczej ? Czy nie będzie tak, że po nagrzaniu pieca nie będzie ta farba robiła się lepka ?

Witam. Ja obudowę pieca Trumma dawałem do malowania proszkowo, a na to poszedł lakier bezbarwny.
Mam piecyk serii 3000, wiec pojedynczy. Czasami grzałem na max i żadnej lepkości na obudowie nie zobaczyłem, nie odnotowałem, a w budce 20 stopni na plus.
Podpowiem, że jak ktoś się na takie remonty zdecyduje to szczerze nie wiem co poradzić, ale jak ja dałem swoja do piaskowania, to po tej operacji, jak zobaczyłem obudowę to myślałem "przeżegnać się i to lewą nogą'. Masakra. Wydawało się , że obudowa do śmieci, tak ją powyginało. Blacharz samochodowy w miarę doprowadził ja do stanu pierwotnego, ale to były dodatkowe koszty. Oryginalnie była dwukolorowa, i po tym piaskowaniu już nie dało się jej poskładać na tych klipsach więc migomatem pospawałem i już lakierowanie w całości.
N126a - sprzedana
Jest teraz N126N 8-) + Ford Transit 85T260

Awatar użytkownika
dankm69
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 303
Rejestracja: czwartek, 23 cze 2016, 19:56
Lokalizacja: świętokrzyskie (Boksycka)

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: dankm69 » poniedziałek, 26 lut 2018, 20:30

Mojej nie ma w cepik i tym sie nie przejmuje prawie kazdy moj pojazd według cepik ma coś nie tak.A pani z okienka WK powiedziała że ten "cywilny"cepik nie wiele ma wspólnego z tym którym posługuje sie policja,ubezpieczalnie i inne uprawnione jednostki.Dzwoniłem też do ubezpieczalni bo według cepik nie miałem ubezpieczenia i tam pan potwierdził ze ten system jest straszliwa porażka.W piątek byłem na przeglądzie autem i z ciekawości rozmawiałem o cepik i moja przyczepa nie przeszła by przeglądu bo ma vin za krótki.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Francuskie 120 koni w ropie
Niemiecko-amerykańskie 115 koni w ropie
Polsko-chińskie 3,5konia w benzynie :D
n126E
"E" tylko w dowodzie układ "D"

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 203
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 26 lut 2018, 20:52

A niech mi ktoś wytłumaczy różnicę lekka a specjalna jak są masy wpisane i nie podlega przeglądom. Ja rejestrowałem na starych zasadach i jedna lekka a w miejscu przeznaczenie kreseczki ,a druga specjalna ale za to z przeznaczeniem kempingowa. Obie w cepiku lekka opisana jako ciężarowa :o ale za to piszą że z ważnym przeglądem do listopada :oops: ,a druga kemping ale za to bez ważnego przeglądu.
N126e 1983
N126n 1988

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » wtorek, 27 lut 2018, 03:54

Wczoraj dotarły do mnie kolejne zakupione elementy układanki ;) Chłodzenie lodówki Polar
Dokładniej mówiąc chodzi o dwa wiatraczki komputerowe oraz sterowanie ich za pomocą elektronicznego urządzenia.
20180227_031914.jpg

Wszystko oczywiście jest zasilane napięciem 12 V
Wiatraczki o wymiarach 120 x 120 mm
Wbudowane będą w ramkę kratki wentylacyjnej ( ja zakupiłem dwie kratki wentylacyjne "drzwiowe" dedykowane do przyczepy n16n )
Postaram się to szybko i w klarowny sposób opisać, by ktoś w przyszłości mógł bezproblemowo we własnym zakresie sobie takie "coś" zrobić.
Wiadomo rynek aż kipi od gotowych systemów chłodniczych ale cena takiego gotowego chłodzenia lodówek waha się w granicach używanej lodówki ;)
Dwa zakupione wentylatorki komputerowe o wymiarach 120 x 120 mm
20180227_031905.jpg

Tak wygląda wentylatorek po wyjęciu z opakowania, warto spojrzeć na okablowanie.
20180227_032055.jpg

Odcinamy zbędne wtyczki i przewodu. Zostawiamy dokładnie tylko przewód czarny ( minus) oraz czerwony (plus)
20180227_032157.jpg

Teraz musimy dokładnie ustawić nasz termostat w urządzeniu i jego progi "włącz" i "wyłącz" inaczej mowiąc temperaturę przy której nastąpi włączenie wiatraków ( ja ustawiłem na 32 stopnie ) oraz temperaturę w której nastąpi wyłączenie wiatraków ( moje ustawienie to 30 stopni )
Dla przeprowadzonej próby użyłem grzejników z centralnego ogrzewania i termometrem zmierzyłem ich temperaturę.
20180227_031837.jpg

Teraz już wiedziałem, że takie nastawienie urządzenia będzie ok
Podłączyłem wszystko jak trzeba ( schemat podłączenia urządzenia jest bardzo prosty )
Urządzenie posiada wejście napięcia 12 V oznaczenie przewodów kolorami czarny czerwony ( czerwony plus a czarny minus i te przewody podpinamy pod akumulator 12 V ) Następne przewody, które wychodzą z urządzenia to przewody o kolorach czarny ( minus do wiatraczka ) oraz kolor żółty i ten przewód podpinamy do przewodu czerwonego z wiatraczka )
Zostaje nam przewód z sondą ( termometrem ) i ten połozyłem już na kaloryferze ;)
20180227_031929.jpg

Próba ( ustawienie 32 stopnie i jak termometr uzyskał taką temperaturę, to zapaliła się czerwona lampka na urządzeniu i wiatrak ruszył ;)
20180227_031540.jpg

Po chwili zdjąłem termometr z kaloryfera, temperatura spadła poniżej 30 stopni i wentylator się zatrzymał i znaczy zadziałało urządzenie ( czerwona lampka zgasła )
20180227_031551.jpg

Należy również pamiętać, że wentylatorki mamy dwa i oba łączymy równolegle w obwód i podpinamy pod urządzenie sterujące :)
Teraz należy znaleźć miejsce, gdzie będzie umieszczony termometr ( sonda ) tego urządzenia. Powinien być podpięty ( trytytką ) do parownika lodówki ( czytaj z tyłu lodówki do metalowych rurek przeprowadzających i odprowadzających ciepło )
Najlepiej wykonać próby podczas pracy lodówki w optymalnej temperaturze pomieszczenia 21 stopni. doprowadzić do momentu zadziałania termostatu na lodówce i zmierzyć temperaturę na parowniku lodówki ( jeżeli wskaże np 30 stopni, to ustawimy urządzenie na kilka stopni wyżej np 33 lub 35 ) Próg w którym wyłączy się wiatraczek ustalamy w takim przypadku na temperaturę 31 stopni lub nawet 30 stopni ) z racji tej, że skoro optymalna temperatura pracy lodówki wynosi 30 stopni to dlaczego mamy od niej odprowadzać ciepło.
Pamiętać należy, że na parowniku z tyłu lodówki mamy różne temperatury w różnych miejscach i to trzeba wziąć pod uwagę.
Natomiast można spokojnie przyczepić sondę luźno za lodówką i trzymać się wtedy temperatury, jaka panuje wewnątrz przyczepy.
Teraz jak to wygląda cenowo.
Za dwa wiatraczki oraz to urządzenie sterujące pracą wiatraczków razem z kosztami przesyłki dokładnie 82 zł
Urządzenia kupiłem an aledrogo i są to chińskie wyroby. Przypuszczam, że można to z "aliekspres" ściągnąć za połowę ceny spokojnie ( tak przypuszczam )
Dla porównania cen, powiem tylko, że gotowy zestaw wiatraczków ( już w ramce ) oraz sterowanie ( termostat "automat" oraz ręczne "manual" ) można kupić na aledrogo za około 170 zł plus koszta przesyłki.
Należy pamiętać, że do chłodzenia lodówki można użyć samych wiatraczków i zwykłego włącznika. Nie trzeba bawić się w jakieś "cuda" techniki itp
Można zastosować tańsze wiatraczki i tańszy sterownik.
Ja zrobiłem to w ten sposób i jeśli ktoś będzie takie "cudo" chciał założyć, to ma gotowy schemat działań ;)
Teraz trochę o minusach tego urządzenia a może dla kogoś plusach ;)
Urządzenie cały czas wskazuje temperaturę "piżdżącym" czerwonym światłem i może w nocy denerwować ;)

GrzegorzBruta

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: GrzegorzBruta » wtorek, 27 lut 2018, 06:54

Schemat mały jak to połączyć ze sobą bezkolizyjnie ;)
20180227_065010.jpg

Wentylator musi być zabudowany w ten sposób, żeby "wyrzucał" ciepło z tylnej części lodówki a nie wprowadzał chłodnego powietrza do środka :)
Można też zastosować 3 wentylatory i każdy z osobnym sterownikiem. Pytanie tylko po co ;)
Oszczędność energii i samego wiatraka, gdyż będą się włączały kolejno przy niższej temperaturze albo wszystkie będą odprowadzały ciepło ;)
Wiem jedno, im mniej elektroniki, tym dla mnie lepiej.
Ja zamontuję ten sterownik tylko dlatego, że mam jak to się mówi delikatnie sklerozę ;)
Dodam jeszcze, że sterownik odłączony od napięcia "pamięta" ustawienia progów temperatur. Dlatego nie musimy za każdym razem ustawiać go przed włączeniem lodówki lub podpięcia pod akumulator.
Sam sterownik i jego cena 29 zł to dobry zakup. Można go wykorzystać do różnych celów ale ja go wykorzystam do lodówki.
Gdybym miał uszkodzony termostat lodówki, to spokojnie można takim urządzeniem go zastąpić spokojnie.
Jego zakres temperatur na to pozwala a sterownik taki na napięcie 230 V również jest dostępny.
Nie chce mi się spoglądać już na aukcję ale jeśli mnie pamięć nie myli to zakres temperatur od minus 40 stopni do plus 110 stopni a moc jaką można go obciążyć to chyba 30 Amperów ale to są wartości przybliżone.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7177
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: reflexes » wtorek, 27 lut 2018, 07:16

Miron EZD pisze:Witam, może i ja coś dodam w temacie rejestracji przyczepy.
Dokładniejszy opis w moim wątku remontowym:

http://www.fanklub-niewiadowek.com/foru ... =36&t=7941

Teraz, jak to mówią, wisienka na torcie:
20180226_192740.jpg
Foto z "Cepiku" gdzie jest pełny opis przyczepy:
Niewiadów, N126E
przyczepa lekka, specjalna, kempingowa

Poniżej foto z wydruku PDF z tej samej strony,oraz tymczasowy oraz dowód rejestracyjny:20180226_192156.jpg
Tutaj na wydruku jest już tylko:
Niewiadów, N126E
przyczepa lekka, specjalna

Natomiast w dowodzie rejestracyjnym:
Niewiadów, N126E
przyczepa lekka

Który wpis według kolegów forumowiczów jest prawidłowy?
Wszystkie dotyczą tej samej przyczepy.
Może ktoś też już sprawdzał i ma tak samo.
Według mnie wszystkie te wpisy powinny być jednakowe, jednak tak nie jest.
Ręce i ...... opadają :lol:

No i w końcu ktoś ma tak jak to wprost wynika z rozporządzenia (Tabela 1 i tabela 3) zgodnie z którym przyczepa lekka może być ciężarowa, specjalna lub inna, a dopiero pojazdy specjalne dziali się zgodnie z przeznaczeniem i tam właśnie powinno być kempingowa. Przyczepa z DMC powyżej 750kg może być tylko specjalna.
Czyli wpis powinien być moim zdaniem taki Rodzaj pojazdu - przyczepa lekka specjalna, przeznaczenie - kempingowa. Ja bym chciał mieć takie wpisy w dowodzie, a nie żadna lekka kempingowa czy inne. Doskonale jednak pamiętam, że moja N126N miała wpis taki sam jak mają obecne powyżej 750kg czyli przyczepa specjalna kempingowa i przegląd bezterminowy.
Załączniki
Rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.pdf
(210.13 KiB) Pobrany 14 razy
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 528
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Zielony » wtorek, 27 lut 2018, 09:55

GrzegorzBruta pisze:Urządzenia kupiłem an aledrogo i są to chińskie wyroby. Przypuszczam, że można to z "aliekspres" ściągnąć za połowę ceny spokojnie ( tak przypuszczam )

Działający na podobnej zasadzie kontroler obrotów wentylatorów widziałem ostatnio za jakies 3-5$, jak dobrze pamiętam (tylko nie był tak ładnie zapakowany). Do siebie jednak zamówiłem regulator z potencjometrem ręcznym ze względu na możliwość ustawienia minimalnych obrotów np. w nocy. Do tego jeszcze jakiś wyłącznik przed układem i będę w pełni zadowolony :)

A jednak są i identyczne: https://www.aliexpress.com/item/220V-15 ... autifyAB=0
(tylko ten na 220V, jak wynika z oferty) :)

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 600
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Miron EZD » wtorek, 27 lut 2018, 10:08

reflexes pisze:
No i w końcu ktoś ma tak jak to wprost wynika z rozporządzenia (Tabela 1 i tabela 3) zgodnie z którym przyczepa lekka może być ciężarowa, specjalna lub inna, a dopiero pojazdy specjalne dziali się zgodnie z przeznaczeniem i tam właśnie powinno być kempingowa. Przyczepa z DMC powyżej 750kg może być tylko specjalna.
Czyli wpis powinien być moim zdaniem taki Rodzaj pojazdu - przyczepa lekka specjalna, przeznaczenie - kempingowa. Ja bym chciał mieć takie wpisy w dowodzie, a nie żadna lekka kempingowa czy inne. Doskonale jednak pamiętam, że moja N126N miała wpis taki sam jak mają obecne powyżej 750kg czyli przyczepa specjalna kempingowa i przegląd bezterminowy.


Wszystko ok. tylko czemu w dowodzie rejestracyjnym jest tylko przyczepa lekka?
Nie ma żadnej adnotacji,że jest kempingowa.
Równie dobrze można zrzucić budę, założyć burty i może być lekka towarowa :lol:

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7177
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: reflexes » wtorek, 27 lut 2018, 10:10

A to już pytanie nie do mnie. To co wrzuciłeś z CEPiKu jest moim zdaniem poprawnym zapisem wynikającym rozporządzenia.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 wcześniej Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1516
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: Fiacior75 » wtorek, 27 lut 2018, 10:57

Grzesiu taka moja mała uwaga odnosnie tego układu sterujacego, ja u siebie też zastosowałem takie wentylatorki i kupiłem układ sterujący z termostatem. Wszystko ładnie pieknie działa ale jak jest ciepło ,ale jak temperatura otoczenia spadła do kilku stopni powyżej zera to cała elektronika zaczeła wariować i musiałem układ odłączyć. Sprawdź w tym swoim urzadzeniu czy jest odporny na zmiany temperatur zanim go zamontujesz.
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Retro Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2259
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Poradnik mały dla dużych

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 27 lut 2018, 12:11

Miron EZD pisze:Który wpis według kolegów forumowiczów jest prawidłowy?

Ja na podstawie rozmów z diagnostami i wizyt w WK uważam, że w dowodzie budy kategorii O1 powinno być "lekka" a nie "specjalna" bo rubryka w DR jest jasno zatytułowana "rodzaj pojazdu". Podobnie pisze Stachu:
stachu_gda pisze:Od siebie dodam że "lekka" a "kempingowa" to wpisy w dwóch różnych rubrykach dowodu. Lekka to rodzaj pojazdu (przyczepa lekka), a "kempingowa" to wpis w rubryce przeznaczenie pojazdu.

Z tabelki "klasyfikacja pojazdów" jasno wynika, że...

klasyfikacja_pojazdow.jpg


... przyczepa lekka to "rodzaj pojazdu" a specjalna to "podrodzaj". Skoro jak już pisałem w DR rubryka ma tytuł "rodzaj" to chyba jasne co tam powinno być napisane.

A w tym CEPiK'u podane jest po prostu wszystko po kolei: rodzaj>podrodzaj>przeznaczenie. W DR nie ma miejsca na do drugie, są tylko rubryki "rodzaj" i "przeznaczenie. Dlatego prawidłowo jest tak - to fotka z mojego dowodu ostatnio rejestrowanej budki:

P1240841 — kopia.JPG


A jak mam w CEPiK'u? Tam jest już cały ciąg: rodzaj>podrodzaj>przeznaczenie, czyli lekka>specjalna>kempingowa:

historia_pojazdu.jpg


Chyba wszystko jasne.
Dodam, że na jednej ze stacji diagnostycznych w Radomiu usłyszałem, że jeśli w rubryce "rodzaj" w DR przyczepy lekkiej będzie napisane "specjalna" to nie wykonają mi np. odczytu długiego VIN'u z tabliczki. Będzie trzeba to najpierw wyprostować.

reflexes pisze:Przyczepa z DMC powyżej 750kg może być tylko specjalna.

No i to się zgadza. Tylko, że w przypadku kategorii O2 nazwa "specjalna" nie jest już podrodzajem pojazdu a rodzajem. Tej kategorii nie dzielimy na podrodzaj, widnieje "bez podziału". Widać to w tabelce:

klasyfikacja_pojazdow_2.jpg


Dlatego jeszcze raz jak powinno być poprawnie w DR:
- DMC do 750kg (O1) - wpis "lekka, kempingowa"
- DMC powyżej 750kg (O2) - wpis "specjalna, kempingowa"


:D

Na koniec ciekawostka z ostatniej rejestracji. Tym razem na podstawie dokumentu z Niewiadowa nie skorygowano mi krótkiego VIN'u, jak to bywało wcześniej. Podobno teraz już nie mogą i musi być papier od diagnosty. Gdy go dostarczę, pełny numer zostanie wpisany ręcznie w adnotacjach, tak jak wpisano mi pełną nazwę modelu.

RAFALSKI pisze:dostałem odręcznie wpisaną adnotację o zmianie nazwy modelu na "N-126n" i to nawet "n" napisane małą literką :lol:

RAFALSKI pisze:Nie mam tego dowodu przy sobie, jutro wstawię fotkę.

Jak obiecałem, wstawiam:

P1240840 — kopia.JPG


:D :D
BMW E36 '97 + N-132L '85 & DACIA SANDERO STEPWAY '18 + N-127 '77
Remont wieloryba i eNki


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości