Podwójny kufer.

Tylko sprawdzone porady, które warto zaprezentować Fanklubowiczom
mariop
Posty: 40
Rejestracja: czwartek, 15 gru 2016, 07:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Podwójny kufer.

Postautor: mariop » wtorek, 4 lip 2017, 09:29

Mam zamiar zrobić coś takiego. Mam już drugi kufer. Co Wy na to. Proszę o zdanie i opinie lub ewentualne porady.
Załączniki
Schowek01.jpg

Benior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1987
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Benior » wtorek, 4 lip 2017, 10:05

Co takiego masz zamiar wozić w tych kufrach?

mariop
Posty: 40
Rejestracja: czwartek, 15 gru 2016, 07:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Podwójny kufer.

Postautor: mariop » wtorek, 4 lip 2017, 10:24

Koło zapasowe, butlę z gazem akumulator i raczej jakieś lekkie rzeczy. Zdaję sobie sprawę odnośnie nacisku na hak.

Awatar użytkownika
desperos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 487
Rejestracja: niedziela, 15 lut 2009, 15:44
Lokalizacja: Lublin

Re: Podwójny kufer.

Postautor: desperos » wtorek, 4 lip 2017, 10:41

mariop pisze:Koło zapasowe, butlę z gazem akumulator i raczej jakieś lekkie rzeczy. Zdaję sobie sprawę odnośnie nacisku na hak.

Koło,butla a zwłaszcza akumulator to nie są lekkie rzeczy.
2017 rok 780 km i 17 nocek :)
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2267
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Podwójny kufer.

Postautor: stachu_gda » wtorek, 4 lip 2017, 10:45

mariop pisze:Koło zapasowe, butlę z gazem akumulator i raczej jakieś lekkie rzeczy. Zdaję sobie sprawę odnośnie nacisku na hak.


Przemyśl, czy rzeczy ciężkie dasz radę symetrycznie upchnąć przy wewnętrznych brzegach kufrów. Bo sam środek przestrzeni ładunkowej odpada Ci na łączenie kufrów.

Benior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1987
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Benior » wtorek, 4 lip 2017, 10:54

Obyś nie przesadził właśnie z naciskiem na hak bo później będziesz woził powietrze w kufrach. Rozumiem, że wodę też do kufra?
Zastanów się czy zamiast kasy w przeróbkę nie przekierować w bagażnik dachowy, który wykorzystasz nie tylko jak będziesz ciągał przyczepę. Dodatkowo lepiej dociążać holownik niż przyczepę. Odpowiednia szerokość i koło zapasowe do przyczepy tam możesz wozić.

mariop
Posty: 40
Rejestracja: czwartek, 15 gru 2016, 07:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Podwójny kufer.

Postautor: mariop » wtorek, 4 lip 2017, 10:56

Na dachu mam bagażnik na rowery.

Myślałem też o wepchnięciu tam przedsionka. Akumulator nie koniecznie.

Benior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1987
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Benior » wtorek, 4 lip 2017, 11:31

Przedsionek wcale nie jest lżejszy od akumulatora.
To może zrób sobie testa, wsadź wszystko na dyszel co chciałbyś tam przewozić i zważ. Tylko jeszcze powinieneś powkładać to co wozisz zawsze pod łóżko a to dodatkowe kg i twój dyszel chyba przestanie Cię lubić. Może jak byś aku wsadził na sam koniec przyczepy to by coś poprawiło w wyważeniu ale będzie ciężko znaleźć odpowiednią przeciwwagę jak najcięższe rzeczy wpakujesz do kufrów.
Lodówkę chyba masz na kole wiec się nie liczy.

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2909
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Murano » wtorek, 4 lip 2017, 11:54

Przedsionek 25-30 kg
Butla 11kg 20 kg
akumulator 10 kg
Koło zapasowe ok 7 kg
____________________

=ok 60 kg.....:-(

I w tym momencie chyba raczej nie zdajesz sobie sprawy z nacisku na hak...
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Benior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1987
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Benior » wtorek, 4 lip 2017, 12:01

Murano pisze:Przedsionek 25-30 kg
Butla 11kg 20 kg
akumulator 10 kg
Koło zapasowe ok 7 kg
____________________

=ok 60 kg.....:-(

I w tym momencie chyba raczej nie zdajesz sobie sprawy z nacisku na hak...


10kg aku to jakiś malutki no i woda, gdzie będzie woda? Jeszcze jakieś duperele typu klucz do podpór, kliny, przedłużacz i pewnie coś jeszcze.

mariop
Posty: 40
Rejestracja: czwartek, 15 gru 2016, 07:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Podwójny kufer.

Postautor: mariop » wtorek, 4 lip 2017, 12:37

Myślałem aby za przeciwwagę posłużył bagażnik na rowery zamontowany z tył przyczepki.

mariop
Posty: 40
Rejestracja: czwartek, 15 gru 2016, 07:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Podwójny kufer.

Postautor: mariop » wtorek, 4 lip 2017, 12:39

A może zamontować dodatkowy kufer z tył przyczepki.

Benior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1987
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Benior » wtorek, 4 lip 2017, 12:43

mariop pisze:Myślałem aby za przeciwwagę posłużył bagażnik na rowery zamontowany z tył przyczepki.

No to bagażnik rowerowy zlatuje z samochodu i na to miejsce trumna.

mariop pisze:Myślałem aby za przeciwwagę posłużył bagażnik na rowery zamontowany z tył przyczepki.

Gdzieś już widziałem taki projekt a czy estetycznie to wygląda to już każdy sam powinien ocenić.

Chyba wolałbym rowery z tyłu i mieć suszarkę z tego na wyjeździe. ;)

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2909
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Murano » wtorek, 4 lip 2017, 12:49

mariop pisze:Myślałem aby za przeciwwagę posłużył bagażnik na rowery zamontowany z tył przyczepki.

Czyli na dyszlu 70 kg, na tyle drugie tyle dla przeciwwagi...
Ile enka ma ładunku? 70 kg?
Sam sobie odpowiedz czy to mądre, potrzebne i bezpieczne....
O wyglądzie nie wspomnę bo to indywidualna sprawa.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Benior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1987
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Podwójny kufer.

Postautor: Benior » wtorek, 4 lip 2017, 13:09

Murano pisze:
mariop pisze:Myślałem aby za przeciwwagę posłużył bagażnik na rowery zamontowany z tył przyczepki.

Czyli na dyszlu 70 kg, na tyle drugie tyle dla przeciwwagi...
Ile enka ma ładunku? 70 kg?
Sam sobie odpowiedz czy to mądre, potrzebne i bezpieczne....
O wyglądzie nie wspomnę bo to indywidualna sprawa.


Jeśli holownik jest odpowiednio mocny, ciężki i nie będzie przyczepa nim zamiatała to będzie bezpiecznie. Na pewno nie zgodnie z przepisami ale...

Nadwaga nic strasznego :mrgreen: mam ją od kilkunastu lat :twisted:


Wróć do „Sprawdzone Porady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość