Zapiekanka KILLER-a
Re: Zapiekanka KILLER-a
A ja włanie myślę nad innymi kołami do zapiekanki , niby tu ładne nowe opony, ale 12'' w tamtej fajnie felgi z VW z tymi deklami wyglądały..
Re: Zapiekanka KILLER-a
No właśnie po co?
Ja bym raczej szedł w odwrotnym kierunku i zwęził jakieś czaderskie fele, bardziej zależało by mi na widoku z boku niż szerokości.
Ja bym raczej szedł w odwrotnym kierunku i zwęził jakieś czaderskie fele, bardziej zależało by mi na widoku z boku niż szerokości.
- tomcat
- Moderator
- Posty: 3942
- Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
- Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska
Re: Zapiekanka KILLER-a
Kolega napisał o sobie tak:
"...Jako fetyszysta felg, kół, zawieszenia itd..."
Więc pewnie dlatego
"...Jako fetyszysta felg, kół, zawieszenia itd..."
Więc pewnie dlatego
Re: Zapiekanka KILLER-a
tomcat pisze:Kolega napisał o sobie tak:
"...Jako fetyszysta felg, kół, zawieszenia itd..."
Więc pewnie dlatego
Dlatego przede wszystkim
Co do 12, skoro już są wszystkie elementy układanki to je złożę i założę.
CONFEX pisze:A ja włanie myślę nad innymi kołami do zapiekanki , niby tu ładne nowe opony, ale 12'' w tamtej fajnie felgi z VW z tymi deklami wyglądały..
Co do 13 z Fiata to właśnie chrom dekielki za darmo mnie zmotywowały do tego wyboru.
Planowałem już szukać dekli chromowanych od Golfa mk1, tych mniejszych (cena z t1, garbusa itp. Jest wygórowana i montaż dekli wymaga odpowiedniej felgi która nie ma rozstawu 4x98) i felg pod nie.
W moim odczuciu "czaderskie fele", to te szerokie z lekko naciągniętą oponą albo chociaż zlicowaną o nie za wysokim profilu. Pomijając wygląd ulega też poprawie zachowanie się takiej opony względem felgi podczas pokonywania zakrętów (brak pływania opony względem felgi), zwiększenie przyczepności, mam nadzieję wyeliminowanie efektu podskakującej przyczepy, przez wąskie o wysokim profilu sprężynujące na nierównościach opony.Samoogon pisze:No właśnie po co?
Ja bym raczej szedł w odwrotnym kierunku i zwęził jakieś czaderskie fele, bardziej zależało by mi na widoku z boku niż szerokości.
Za to ja nie rozumiem po co węższe koło
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
Re: Zapiekanka KILLER-a
KILLER pisze:mam nadzieję wyeliminowanie efektu podskakującej przyczepy, przez wąskie o wysokim profilu sprężynujące na nierównościach opony.
Będzie wręcz odwrotnie bo nie są temu winne opony. Efekt ping-ponga to wina zawieszenia.
KILLER pisze:Za to ja nie rozumiem po co węższe koło
By nie generować niepotrzebnie większych oporów toczenia.
To wszystko jest już po stokroć przetestowane ale jak chcesz to kombinuj.
Re: Zapiekanka KILLER-a
RAFALSKI pisze:KILLER pisze:mam nadzieję wyeliminowanie efektu podskakującej przyczepy, przez wąskie o wysokim profilu sprężynujące na nierównościach opony.
Będzie wręcz odwrotnie bo nie są temu winne opony. Efekt ping-ponga to wina zawieszenia.KILLER pisze:Za to ja nie rozumiem po co węższe koło
By nie generować niepotrzebnie większych oporów toczenia.
To wszystko jest już po stokroć przetestowane ale jak chcesz to kombinuj.
Co do oporów toczenia, przy sprawnych łożyskach, myślę że porównywalne opory co prawda aero dynamiczne stworzy box dachowy czy przewożone rowery zaburzajace przepływ powietrza. Za to w szybko pokonywanych łukach z dajmy na to silnym bocznym podmuchem wiatru przyczepność jest nieoceniona.
Jeśli okaże się że efekt ping ponga jest nasilony ze względu na zawieszenie, trzeba będzie zająć się zawieszeniem
Co do szerokości kół znalazłem w czeluściach internetu patent użytkownika z Angli na pojemne nadkole i jeśli zajdzie taka potrzeba pewnie sięgnę po niego.
https://photos.app.goo.gl/xKu1QavK22oogKus9
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
-
- Posty: 262
- Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05
Re: Zapiekanka KILLER-a
Jako fetyszysta poszerzaków
chyba wolałbym w Niewiadówce jakąś nietypową felgę o standardowej szerokości. Jakiś rzadki alus albo unikatowa stal np. z Ritmo
http://2.bp.blogspot.com/-r1yD1LyHkJY/U ... CF2800.JPG
Ewentualnie jak chcesz się wyróżnić do AIR Ride
A jak się prowadziła przyczepa po zakupie? Skakała?
chyba wolałbym w Niewiadówce jakąś nietypową felgę o standardowej szerokości. Jakiś rzadki alus albo unikatowa stal np. z Ritmo
http://2.bp.blogspot.com/-r1yD1LyHkJY/U ... CF2800.JPG
Ewentualnie jak chcesz się wyróżnić do AIR Ride
A jak się prowadziła przyczepa po zakupie? Skakała?
Re: Zapiekanka KILLER-a
degustibus pisze:Jako fetyszysta poszerzaków
chyba wolałbym w Niewiadówce jakąś nietypową felgę o standardowej szerokości. Jakiś rzadki alus albo unikatowa stal np. z Ritmo
http://2.bp.blogspot.com/-r1yD1LyHkJY/U ... CF2800.JPG
Ewentualnie jak chcesz się wyróżnić do AIR Ride
A jak się prowadziła przyczepa po zakupie? Skakała?
Przyczepą ze środkiem (sklejki, kantówki, wata, dużo wilgoci a właściwie stojącej wody nawet) po zakupie (jak dostałem prezent) zrobiłem może z 20km (moje pierwsze 20km z przyczepą na holu, jakąkolwiek także opinii nie wydam), skakania nie zauważyłem. Podczas odchudzania zaczęła skakać ale w lusterku widać jak mocno pracuje opona (ugięcie bocznych ścianek opony, fakt pracy zawieszenia w lusterku nie widać). W stanie "surowym zamkniętym", z OSB na podłodze i kilkoma kempingowymi gratami wrzuconymi do środka zrobiłem 800km i nie było najgorzej, prowadziła się pewnie (tor jazdy OK, nie myszkowała, nie pływała, nie odczuwałem nic niepokojącego), jedynie skacze jak ping pong na poprzecznych nierównościach i np. serii dziur w drodze gdzie się "rozbuja" i ogólnie charakterystyka zawieszenia do której nie jestem przyzwyczajony.
Air, pomysł ok ale na typowe show and shine, sama charakterystyka (na glebie miękko, w górze twardo), mi nie pasuje. Poza tym nie mam instalacji w samochodzie (gwint FK) a pakować kompresor, butlę, zawory, sterowanie itd. do samej przyczepy mija się z celem.
Stalaki ze Slickiem wiadomo że fajne i w klimacie ale...
Plan mam podobny z niższym profilem i chrom deklem, waham się z malowaniem biały/czerwony/czarny, dlatego na próbę 12 poszły na biało i z czarnym deklem jakos to nawet gra. Szeroka stal w niewiadówce też raczej nie jest typowym kołem, za to trzyma taki lekki retro klimat.
Zdjecie z aukcji z portalu aukcyjnego ale daje pogląd na to co chcę osiągnąć:
Z racji że ściany zacznę oklejać dopiero po wymianie ram okiennych, uszczelek, malowaniu, itd. zabrałem się za wyposażenie przyczepy (bo na to materiał leży) które do remontu można łatwo zdemontować.
Długie godziny szlifowania przede mną
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
-
- Posty: 262
- Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05
Re: Zapiekanka KILLER-a
Szeroka stal ala 125p ładnie będzie wyglądać.
Co do ping ponga - przyczepa będzie się dobrze prowadzić na tym gównianym zawieszeniu - jedyne co (albo aż) silnie i nieprzyjemnie szarpie w trasie hakiem, na nierównościach, no i jazda np szutrową drogą to męczarnia. Po jakimś czasie meble mogą robić dziury w tapicerce (narożnikami) od wstrząsów, szuflady wypadają, łóżko się samo zaścieła i składa Jak zostawiłem w środku jakieś leżaki czy torbę - wszystko było przemieszane. Ogólnie aż żal patrzeć...
Każde z tych oryginalnych zawieszeń trzeba by rozpatrywać indywidualnie - w jednych są twardsze wałki w innych miększe. Jak przerabiałem eNkę na resor to robiłem pomiary oryginalnego zawieszenia. Zrobiłem pomiar podniesionej przyczepy i opuszczonej i okazało się, że pod obciążeniem ca.700kg zawieszenie siadło może o 1 cm he he.
To daje wyobrażenie o stanie wałków i jak to zawieszenie pracowało (nie pracowało) na wybojach.
Co do ping ponga - przyczepa będzie się dobrze prowadzić na tym gównianym zawieszeniu - jedyne co (albo aż) silnie i nieprzyjemnie szarpie w trasie hakiem, na nierównościach, no i jazda np szutrową drogą to męczarnia. Po jakimś czasie meble mogą robić dziury w tapicerce (narożnikami) od wstrząsów, szuflady wypadają, łóżko się samo zaścieła i składa Jak zostawiłem w środku jakieś leżaki czy torbę - wszystko było przemieszane. Ogólnie aż żal patrzeć...
Każde z tych oryginalnych zawieszeń trzeba by rozpatrywać indywidualnie - w jednych są twardsze wałki w innych miększe. Jak przerabiałem eNkę na resor to robiłem pomiary oryginalnego zawieszenia. Zrobiłem pomiar podniesionej przyczepy i opuszczonej i okazało się, że pod obciążeniem ca.700kg zawieszenie siadło może o 1 cm he he.
To daje wyobrażenie o stanie wałków i jak to zawieszenie pracowało (nie pracowało) na wybojach.
Re: Zapiekanka KILLER-a
degustibus pisze:Szeroka stal ala 125p ładnie będzie wyglądać.
Co do ping ponga - przyczepa będzie się dobrze prowadzić na tym gównianym zawieszeniu - jedyne co (albo aż) silnie i nieprzyjemnie szarpie w trasie hakiem, na nierównościach, no i jazda np szutrową drogą to męczarnia. Po jakimś czasie meble mogą robić dziury w tapicerce (narożnikami) od wstrząsów, szuflady wypadają, łóżko się samo zaścieła i składa Jak zostawiłem w środku jakieś leżaki czy torbę - wszystko było przemieszane. Ogólnie aż żal patrzeć...
Każde z tych oryginalnych zawieszeń trzeba by rozpatrywać indywidualnie - w jednych są twardsze wałki w innych miększe. Jak przerabiałem eNkę na resor to robiłem pomiary oryginalnego zawieszenia. Zrobiłem pomiar podniesionej przyczepy i opuszczonej i okazało się, że pod obciążeniem ca.700kg zawieszenie siadło może o 1 cm he he.
To daje wyobrażenie o stanie wałków i jak to zawieszenie pracowało (nie pracowało) na wybojach.
Żeby porwać tapicerkę i "rozdygotać" meble, najpierw trzeba je mieć
Szarpnięć na haku jakiś specjalnie nie odczuwałem. Szutrówkami raczej się nie przemieszczam (holownik dość znacznie obniżony i nisko profilowe opony). Wczoraj trochę pobujałem przyczepką po tym co tutaj przeczytałem, jest nawet miękka, poza oponami również zawieszenie pracuje (może dołożenie kilku kg do środka pomogło).
Wczoraj znalazła się chwila na pobujanie przyczepą i....
przymiarkę, pomiar felg
12" poszerzane mają swój klimat, dekielki "guziki" . Koła na których nabyłem przyczepę rozebrane, opony odzyskane, dętki nowe kupine, dekielki skompletowane, znajdę chwilę to składam i na nich chwilowo stanie "Cepka".
Z konieczności demontażu kół Cepka stanęła na felgach z PF125PF w tym jednym poszerzonym na ok. 7J (ok 5cm, 2") z hiper oponą 175/70R13, gdyby zmienić ET i obręcz przesunąć do ramy (jest miejsce ok1,5cm) to nawet na takim balonie miało by to szanse się schować w nadkole.
Tutaj postawiona na ziemi
Na oponie 175/50r13 po lekkim szlifowaniu skorupy (nadkole od wewnatrz, część od poszycia bocznego) 7J powinno hulać jak złe a jak będzie mało to jakieś 2cm dystansu leży w garażu i modyfikacja nadkola na całego
Ps. Jako ciekawostkę wrzucę zdjęcie kolegi przyczepki z założonym szerokim stalakiem ok 9J z seryjnymi nadkolami, nie pamięta niestety jaka oponę miał tam założoną "jakaś wąską".
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
Re: Zapiekanka KILLER-a
Napiszę tylko że 12" siedzą i czekają na operację poszerzania 13"
Teraz też popatrzyłem na 12" i maja swój urok na tej przyczepce, nie wiem z którymi skończę na osi.
Skroiłem i skręciłem też w dużym stopniu ramę łóżka, jedno wolne popołudnie i stelaż powinien stać Możliwe że uda się wykonać stelaż bez żadnego okucia (kątownika).
CONFEX pisze:A ja właśnie myślę nad innymi kołami do zapiekanki, niby tu ładne nowe opony, ale 12'' w tamtej fajnie felgi z VW z tymi deklami wyglądały...
Teraz też popatrzyłem na 12" i maja swój urok na tej przyczepce, nie wiem z którymi skończę na osi.
Skroiłem i skręciłem też w dużym stopniu ramę łóżka, jedno wolne popołudnie i stelaż powinien stać Możliwe że uda się wykonać stelaż bez żadnego okucia (kątownika).
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
Re: Zapiekanka KILLER-a
Samoogon pisze:Nie wiem jak wrzucasz zdjęcia, ale ja nic nie widzę...
google zdjecia: https://photos.app.goo.gl/UfJc8yRvozjTWLY28 , wyświetla mi wszystko
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
Re: Zapiekanka KILLER-a
Forum ma fajna opcję wrzucania fotek przez załączniki, szybko i prosto.
Dodatkowo wtedy widzą je wszyscy, a nie tylko sam zainteresowany
Dodatkowo wtedy widzą je wszyscy, a nie tylko sam zainteresowany
Re: Zapiekanka KILLER-a
Faktycznie fajna funkcja, dzięki za infoSamoogon pisze:Forum ma fajna opcję wrzucania fotek przez załączniki, szybko i prosto.
Dodatkowo wtedy widzą je wszyscy, a nie tylko sam zainteresowany
KEBASA PERFORMANCE MOTORSPORT GARAGE
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości