BobBudowniczy i jego 132 xxl

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
woj205
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 393
Rejestracja: poniedziałek, 8 cze 2009, 14:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Witam z małopolski.

Postautor: woj205 » czwartek, 6 mar 2014, 21:35

Witam
powodzenia w remoncie
dobrze umyj i wrzuć dokładne foty
pozdrawiam
Octavia II kombi + n 126 n + BIOD 400 TD LUXE

Niewiadówkodystansonocy w 2016: 31 / 2689 km
Niewiadówkodystansonocy w 2017: 12 / 650 km
Niewiadówkodystansonocy w 2018: 27 / 4200 km
Niewiadówkodystansonocy w 2019: 22 / 1580 km
dystansonocy w 2020: 17 / 2920 km

Awatar użytkownika
Slawol74
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 724
Rejestracja: niedziela, 8 gru 2013, 21:23
Lokalizacja: Poznań

Re: Witam z małopolski.

Postautor: Slawol74 » czwartek, 6 mar 2014, 22:50

Kształt nie jest zły , to brak wystarczającej liczby okien psuje troszkę efekt jakby tak dodać okienka tu i tam to dla mnie bomba . No i fakt w papierach żeby było ok .
Należę do grona ludzi którzy wola rano budzić się z zakwasami niż z kacem .

Awatar użytkownika
TomekN126N
Moderator
Moderator
Posty: 3441
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Witam z małopolski.

Postautor: TomekN126N » piątek, 7 mar 2014, 08:54

Tomek witaj, na forum. Jak dla mnie zajefajna cepka. Mam wrażenie, że już ja gdzieś widziałem... na allegro, czy coś. Najważniejsze, że jak ja zrobisz, to drugiej takiej nie będzie. Jeśli mogę coś poradzić, to zostaw w oryginale, wstaw tylko szyby boczne i sprawdź, czy faktycznie nie ma w środku jakichś łączeń laminatu świadczących o przeróbkach. Jeśli nie, to pokusiłbym się o zapytanie w fabryce o tę cepkę. Strasznie mnie ciekawi, bo wygląda, jak przedłużona wersja N132 z dwoma podwójnymi łózkami i chyba dlatego dach od N126, bo od 132 byłby wizualnie za mały. Takie mam wrażenie. Dla mnie super przyczepa i jedyna chyba w Polsce. Dużo pracy Cię czeka, ale na pewno warto ja robić. :wink:
P.S. podaj jakieś wymiary budy, tj. dł. x szer x wys. Kurcze, stawiam, że ma 4,5-5m długości I to jest Niewiadów!!!
Nocki/km
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N(89)-Remont
Fabia kombi 1,9 SDI - na miasto
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5716
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Witam z małopolski.

Postautor: Murano » piątek, 7 mar 2014, 11:49

Jak dla mnie to to jakiś mutant albo prototyp...coś w rodzaju syreny sport :D
Ciekaw jestem wnętrza, układu, rozwiązań i czy w ogóle jest... :?
Ale generalnie zazdroszcze ci takiego "ciacha"
Powodzenia w remoncie.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Witam z małopolski.

Postautor: stico80 » piątek, 7 mar 2014, 11:59

No właśnie wymiary,wymiar i jeszcze raz wymiary!!!
Ciekaw jestem też co fabryka na to?
I to panowie i panie dopiero jest idealna willa dla rodziny 2+2
Duże łóżko stawiam 130 cm małe 100-110.
Niestety jednak stawiam na mutanta a dla czego?
Brak okien typu kuchenne i łazienkowe a przy tej wielkości musiały być
Brak hamulca najazdowego co nawet w PRLu raczej było nie dopuszczalne przy tej wielkości przyczepy bo skoro moja ma 780 DMC (wiem niektórzy mają 750 DMC) to tu msi być przynajmniej 850 kg DMC bez hamulca ???
Takich cudów nie ma. Holownik musiałby być ciągnikiem siodłowym. Podaj też dane z DR.
"dzyń, dzyń, dzyń"

BobBudowniczy
Posty: 727
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: Witam z małopolski.

Postautor: BobBudowniczy » piątek, 7 mar 2014, 13:18

Czołem.
Przyczepka SAM 750 DMC, wnętrza nie ma. Są tylko płyty pilśniowe poprzykręcane w środku do laminatu na fotkach widać "łepki" wkrętów. trzeba będzie ją umyć, i jeszcze umyć a później umyć. Następnie w planie jest wykręcenie wszystkich wkrętów i połatanie otworów. Myślę nad wycięciem otworu na podłużne okno, które powinno być między drzwiami a tylnym oknem bocznym. Co Ciekawe z zewnątrz dokładnie ją wczoraj ogladałem i nie znalazłem żadnych śladów łączeń także czy było to sklejane z kilku przyczepek tego nie wiem, wszystko wyjdzie w praniu.Dzis postaram się zmierzyć wieloryba.

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Witam z małopolski.

Postautor: stico80 » piątek, 7 mar 2014, 13:27

I niestety kombinat papierowy bo 750 kg to ona może ważyć pusta. A jak do niej coś włożysz to lipa na wadze.
Druga sprawa to holownik który może pociągnąć przyczepę o wadze 750 kg bez hamulca!!!
Długa droga przed Tobą żeby można było się legalnie poruszać po drogach, tak mi się wydaje.
"dzyń, dzyń, dzyń"

Awatar użytkownika
CornBlumenBlau
Moderator
Moderator
Posty: 4242
Rejestracja: niedziela, 9 gru 2012, 16:44
Lokalizacja: Siradiensis

Re: Witam z małopolski.

Postautor: CornBlumenBlau » piątek, 7 mar 2014, 13:42

Faktycznie trochę przypomina wieloryba. O ile ta przyczepa jest w ogóle sklejana z kilku, w co wątpie, to ktoś to zrobił niemal idealnie. Nie widać żadnych nieregularnych lini które mogłyby za tym przemawiać, a sklejenie lewej burty tej bez drzwi, by wyglądała jak wygląda metodami garażowymi uważam za niemożliwe. Może to jakiś prototyp większego laminatu Niewiadowa w którym nie wycięto jeszcze okien. Projekt porzucono, ktoś go zanabył i wpakował już samemu tą wielką budę na ramę bez najazdu i stąd bałagan w papierach jak to w SAM-ie. Może kiedyś poznamy jej historię.
Mój remont

N126n
Golf Plus 1,9 tedei
Touran 1,9 tedei


Niewiadówkodystansonoce
2016: 75 / 6892 km
2017: 85 / 6820 km
2018: 81 / 4651 km
2019: 67 / 4888 km
2020: 74 / 3670 km

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Witam z małopolski.

Postautor: stico80 » piątek, 7 mar 2014, 13:59

Ja jednak skłaniam się do "sklejanki"
Po części może być jak Cornblumenblau pisze, lub był to pracownik który miał jakieś tam dojścia.
Robert tez zaślepił okna i nie widać nic z przeróbki a przyczepa wygląda jakby wyszła tak oryginalnie.
Zauważcie jedną ważną rzecz a mianowicie drzwi przyczepy pochodzą od najmniejszych zapiekanek bo ich wielkość jest dużo mniejsza jak w 132 i dodatkowo zamek, takie zamki robione w małych i w nie najstarszych.
"dzyń, dzyń, dzyń"

szymon79
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 213
Rejestracja: niedziela, 20 sty 2008, 12:07
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Witam z małopolski.

Postautor: szymon79 » piątek, 7 mar 2014, 14:22

stico80 pisze:Ja jednak skłaniam się do "sklejanki"


w 99% tez jestem tego zdania - ogólnie fajna baza na remont kapitalny
myśle ze bedzie inspiracja dla wielu forumowiczów aby powiekszyć swoje przyczepki :wink:
szymon79
N 132t + N250 + VW T4 multivan 2.5 LPG
Obrazek

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 5716
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Witam z małopolski.

Postautor: Murano » piątek, 7 mar 2014, 15:21

Zwróciłem uwagę na niskie zawieszenie wieloryby. Sam fakt że stoi na 13" z 125p powinien raczej wyżej stac a tu kola prawie w 1/3 schowane. Masa??? Ciekawe na czym to jest zawieszone bo belka raczej sie tak nie ugnie.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

BobBudowniczy
Posty: 727
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: Witam z małopolski.

Postautor: BobBudowniczy » piątek, 7 mar 2014, 16:00

długość wew. 390cm -235cm od tylnej ściany do drzwi, drzwi 50cm i od drzwi do przedniej ściany 105cm
długość zew 400cm

wysokość 180cm

oglądałem sufit i z pewnością od początku otwieranego dachu do przedniego okna sufit jest jednolity także jeśli coś było dorabiane to z tyłu -ale to sprawdzę jak pozrywam płyty ze ścian i sufitu

mariusz724

Re: Witam z małopolski.

Postautor: mariusz724 » piątek, 7 mar 2014, 16:57

To jest n132 delux większa od mojej.i jedyna taka w fanklubie. :D

Awatar użytkownika
stico80
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 985
Rejestracja: poniedziałek, 1 sie 2011, 18:18
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Witam z małopolski.

Postautor: stico80 » piątek, 7 mar 2014, 18:58

Ale trafiłem, czyli 40 cm dłuższa od 132 i łóżko mniejsze wyjdzie 100 cm
"dzyń, dzyń, dzyń"

Awatar użytkownika
konrad
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1453
Rejestracja: wtorek, 22 kwie 2008, 13:18
Lokalizacja: Krk/Lbl

Re: Witam z małopolski.

Postautor: konrad » piątek, 7 mar 2014, 21:37

stico80 pisze:Ja jednak skłaniam się do "sklejanki"
Po części może być jak Cornblumenblau pisze, lub był to pracownik który miał jakieś tam dojścia.


też jestem ciekaw jak to zostało zrobione, bo fabryka bazuje przecież na tzw kopycie
dla jednego egz nikt chyba formy nie robił :roll:
raczej sklejka to nie jest, bo elementy nie pasują do innych modeli np krzywizna dachu

Ale remont zaczął bym od papierów, bo jak Piotrek pisał legalnie będzie ciężko ja ciągnąć :roll:
chyba trzeba by zacząć od dolozenia najazdu?

Wątek przeniesiony z powitalni - stico80.
była N126e, jest Hobby 430T+ Ford Focus C-max 1.8 + Suzuki Vitara 4x4


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości