Strona 2 z 4

Re: Witam z małopolski.

: czwartek, 6 mar 2014, 21:35
autor: woj205
Witam
powodzenia w remoncie
dobrze umyj i wrzuć dokładne foty
pozdrawiam

Re: Witam z małopolski.

: czwartek, 6 mar 2014, 22:50
autor: Slawol74
Kształt nie jest zły , to brak wystarczającej liczby okien psuje troszkę efekt jakby tak dodać okienka tu i tam to dla mnie bomba . No i fakt w papierach żeby było ok .

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 08:54
autor: TomekN126N
Tomek witaj, na forum. Jak dla mnie zajefajna cepka. Mam wrażenie, że już ja gdzieś widziałem... na allegro, czy coś. Najważniejsze, że jak ja zrobisz, to drugiej takiej nie będzie. Jeśli mogę coś poradzić, to zostaw w oryginale, wstaw tylko szyby boczne i sprawdź, czy faktycznie nie ma w środku jakichś łączeń laminatu świadczących o przeróbkach. Jeśli nie, to pokusiłbym się o zapytanie w fabryce o tę cepkę. Strasznie mnie ciekawi, bo wygląda, jak przedłużona wersja N132 z dwoma podwójnymi łózkami i chyba dlatego dach od N126, bo od 132 byłby wizualnie za mały. Takie mam wrażenie. Dla mnie super przyczepa i jedyna chyba w Polsce. Dużo pracy Cię czeka, ale na pewno warto ja robić. :wink:
P.S. podaj jakieś wymiary budy, tj. dł. x szer x wys. Kurcze, stawiam, że ma 4,5-5m długości I to jest Niewiadów!!!

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 11:49
autor: Murano
Jak dla mnie to to jakiś mutant albo prototyp...coś w rodzaju syreny sport :D
Ciekaw jestem wnętrza, układu, rozwiązań i czy w ogóle jest... :?
Ale generalnie zazdroszcze ci takiego "ciacha"
Powodzenia w remoncie.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 11:59
autor: stico80
No właśnie wymiary,wymiar i jeszcze raz wymiary!!!
Ciekaw jestem też co fabryka na to?
I to panowie i panie dopiero jest idealna willa dla rodziny 2+2
Duże łóżko stawiam 130 cm małe 100-110.
Niestety jednak stawiam na mutanta a dla czego?
Brak okien typu kuchenne i łazienkowe a przy tej wielkości musiały być
Brak hamulca najazdowego co nawet w PRLu raczej było nie dopuszczalne przy tej wielkości przyczepy bo skoro moja ma 780 DMC (wiem niektórzy mają 750 DMC) to tu msi być przynajmniej 850 kg DMC bez hamulca ???
Takich cudów nie ma. Holownik musiałby być ciągnikiem siodłowym. Podaj też dane z DR.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 13:18
autor: BobBudowniczy
Czołem.
Przyczepka SAM 750 DMC, wnętrza nie ma. Są tylko płyty pilśniowe poprzykręcane w środku do laminatu na fotkach widać "łepki" wkrętów. trzeba będzie ją umyć, i jeszcze umyć a później umyć. Następnie w planie jest wykręcenie wszystkich wkrętów i połatanie otworów. Myślę nad wycięciem otworu na podłużne okno, które powinno być między drzwiami a tylnym oknem bocznym. Co Ciekawe z zewnątrz dokładnie ją wczoraj ogladałem i nie znalazłem żadnych śladów łączeń także czy było to sklejane z kilku przyczepek tego nie wiem, wszystko wyjdzie w praniu.Dzis postaram się zmierzyć wieloryba.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 13:27
autor: stico80
I niestety kombinat papierowy bo 750 kg to ona może ważyć pusta. A jak do niej coś włożysz to lipa na wadze.
Druga sprawa to holownik który może pociągnąć przyczepę o wadze 750 kg bez hamulca!!!
Długa droga przed Tobą żeby można było się legalnie poruszać po drogach, tak mi się wydaje.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 13:42
autor: CornBlumenBlau
Faktycznie trochę przypomina wieloryba. O ile ta przyczepa jest w ogóle sklejana z kilku, w co wątpie, to ktoś to zrobił niemal idealnie. Nie widać żadnych nieregularnych lini które mogłyby za tym przemawiać, a sklejenie lewej burty tej bez drzwi, by wyglądała jak wygląda metodami garażowymi uważam za niemożliwe. Może to jakiś prototyp większego laminatu Niewiadowa w którym nie wycięto jeszcze okien. Projekt porzucono, ktoś go zanabył i wpakował już samemu tą wielką budę na ramę bez najazdu i stąd bałagan w papierach jak to w SAM-ie. Może kiedyś poznamy jej historię.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 13:59
autor: stico80
Ja jednak skłaniam się do "sklejanki"
Po części może być jak Cornblumenblau pisze, lub był to pracownik który miał jakieś tam dojścia.
Robert tez zaślepił okna i nie widać nic z przeróbki a przyczepa wygląda jakby wyszła tak oryginalnie.
Zauważcie jedną ważną rzecz a mianowicie drzwi przyczepy pochodzą od najmniejszych zapiekanek bo ich wielkość jest dużo mniejsza jak w 132 i dodatkowo zamek, takie zamki robione w małych i w nie najstarszych.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 14:22
autor: szymon79
stico80 pisze:Ja jednak skłaniam się do "sklejanki"


w 99% tez jestem tego zdania - ogólnie fajna baza na remont kapitalny
myśle ze bedzie inspiracja dla wielu forumowiczów aby powiekszyć swoje przyczepki :wink:

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 15:21
autor: Murano
Zwróciłem uwagę na niskie zawieszenie wieloryby. Sam fakt że stoi na 13" z 125p powinien raczej wyżej stac a tu kola prawie w 1/3 schowane. Masa??? Ciekawe na czym to jest zawieszone bo belka raczej sie tak nie ugnie.

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 16:00
autor: BobBudowniczy
długość wew. 390cm -235cm od tylnej ściany do drzwi, drzwi 50cm i od drzwi do przedniej ściany 105cm
długość zew 400cm

wysokość 180cm

oglądałem sufit i z pewnością od początku otwieranego dachu do przedniego okna sufit jest jednolity także jeśli coś było dorabiane to z tyłu -ale to sprawdzę jak pozrywam płyty ze ścian i sufitu

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 16:57
autor: mariusz724
To jest n132 delux większa od mojej.i jedyna taka w fanklubie. :D

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 18:58
autor: stico80
Ale trafiłem, czyli 40 cm dłuższa od 132 i łóżko mniejsze wyjdzie 100 cm

Re: Witam z małopolski.

: piątek, 7 mar 2014, 21:37
autor: konrad
stico80 pisze:Ja jednak skłaniam się do "sklejanki"
Po części może być jak Cornblumenblau pisze, lub był to pracownik który miał jakieś tam dojścia.


też jestem ciekaw jak to zostało zrobione, bo fabryka bazuje przecież na tzw kopycie
dla jednego egz nikt chyba formy nie robił :roll:
raczej sklejka to nie jest, bo elementy nie pasują do innych modeli np krzywizna dachu

Ale remont zaczął bym od papierów, bo jak Piotrek pisał legalnie będzie ciężko ja ciągnąć :roll:
chyba trzeba by zacząć od dolozenia najazdu?

Wątek przeniesiony z powitalni - stico80.