Drobne Naprawy N126N Jacek

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » wtorek, 17 sty 2017, 00:04

Przymiarka do rozprowadzenia ciepłego powietrza po przyczepie coś jak na załączonym obrazku. Materiały do wykonania już są w drodze.
Załączniki
CAM00049.jpg

Awatar użytkownika
byry007
Posty: 136
Rejestracja: środa, 2 cze 2010, 11:41

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: byry007 » wtorek, 17 sty 2017, 23:26

Widzę za na obrazku rury są w koło połączone czy dużym błędem jest jak obieg nie jest połączony?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » środa, 18 sty 2017, 00:28

Nie są połączone te rury,od lewej str. w łazience jest zakończenie dyszą ,od prawej jest zaślepione przy ścianie szafki kuchennej,żeby dobrze dmuchało wszędzie w koło trzeba każdą dyszę odpowiednio ustawić(zdławić przepływ) pierwsze od trumaventa muszą mieć najmniejszy otwór, te na samym końcu drogi powietrznej największy.Nie da się bardzo poprowadzić rur w koło w ,,sendłyczach'' bo przeszkadzają drzwi wejściowe w każdej przyczepie,chociaż w naszych niewiadówkach to w podłodze dało by się bo jest szczelina po między płytą podłogową a laminatem,chodzi mi po głowie żeby wpuścić tam ciepłe powietrze z jednej strony a wypuścić z drugiej i mieć przez to podgrzewaną podłogę ale to jeszcze nie teraz.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1988
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: stachu_gda » środa, 18 sty 2017, 08:14

jacek pisze:...,chociaż w naszych niewiadówkach to w podłodze dało by się bo jest szczelina po między płytą podłogową a laminatem,chodzi mi po głowie żeby wpuścić tam ciepłe powietrze z jednej strony a wypuścić z drugiej i mieć przez to podgrzewaną podłogę ale to jeszcze nie teraz.


Wg mnie słaby pomysł, bo jak wygrzejesz podłogę od spodu (pod sklejką), to będziesz miał zbieranie się wilgoci na laminacie pod sklejką, ponieważ wtedy będziesz miał spadek temperatury na laminacie.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 5529
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 10:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: reflexes » środa, 18 sty 2017, 08:33

jacek pisze:,żeby dobrze dmuchało wszędzie w koło trzeba każdą dyszę odpowiednio ustawić(zdławić przepływ) pierwsze od trumaventa muszą mieć najmniejszy otwór, te na samym końcu drogi powietrznej największy.

Ja mam u siebie wszystkie otwarte na maxa i wszędzie pięknie wieje ciepełkiem. Fakt, że na tych końcowych trochę słabiej ale naprawdę nie ma sobie czym głowy zawracać. Jedynie w łazience zamykam czasem, bo ta jest zaraz obok pieca i jest tam jeden z pierwszych wylotów więc po kilku minutach grzania w łazience można zrobić saunę. Mówię o metr dłuższej przyczepie. W Niewiadówce tym bardziej będzie to mało zauważalne i bez wpływu na cokolwiek.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Chateau Cantara 908 wcześniej Niewiadów N126N
2017 - 51 nocy, 6215km
2016 - 42 noce, 3840 km

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » piątek, 20 sty 2017, 21:46

Reflexes zgadza się co napisałeś że nie ma co sobie głowy zawracać ,ja tylko napisałem żeby dobrze dmuchało z każdej dziury jednakowo ,pobawiłem się nawiewem w duużym tabercie i z tego mój wywód ale tak czy siak ciepło się robi czy wyregulujesz czy nie.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » piątek, 14 kwie 2017, 16:23

Ogrzewanie zrobione rury nawiewu rozprowadzone wszystko przetestowane w warunkach naturalnych -Działa :D,parę fotek daję do zobrazowania.
Załączniki
IMG_0031.JPG
nawiew z szafy przy drzwiach wejściowych
IMG_0032.JPG
nawiew z bakisty małego łóżka przy drzwiach
IMG_0036.JPG
rozprowadzenie w dużej bakiście przy szafie z nacięciem do nadmuchu w bakiście
IMG_0033.JPG
nawiew pod dużym łóżkiem
IMG_0034.JPG
przejście rury na zakolu pod kuchnią, też nacięta rura
IMG_0035.JPG
położenie rury w małej bakiście przy drzwiach
IMG_0038.JPG
no i uzupełnienie terma Truma TT2 do zamontowania

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » piątek, 14 kwie 2017, 16:55

Dalej pociągnę temat remontu,przyczepa dostała lift o 8cm na profilach zamkniętych 80x40x700 co pozwoliło na prawidłową pracę zawieszenia ALKO fotki pokazują jak to zrobiłem,tym samym mój remont dobiega końca zaczyna się czas na czerpanie przyjemności z wyjazdów.Remont trwał w moim wykonaniu przez dwa sezony od 2015 do 2017 bez pośpiechu z przerwami na problemy życiowe.
W skrócie do enki z 1990 roku dałem nową oś,nową org. tapicerkę+ocieplenie dodatkowe 2cm,trumę-piec z trumawentem z 2009r,nową wykładzinę podłogową,nowe uszczelki wszystkie,światła tył przód,kosz na koło, felgi alu, opony,i inne duperelki oraz na koniec dołożę termę truma tt2 która już jest kupiona.Kwoty końcowej nie podam bo jest zabójcza i na pewno nie ostateczna :lol:
Życzę wszystkim powodzenia i wytrwałości w odbudowach naszych przyczep a później czerpania przyjemności ze swojej pracy.
Załączniki
IMG_0026.JPG
IMG_0027.JPG
IMG_0028.JPG
IMG_0029.JPG
IMG_0030.JPG

Awatar użytkownika
tomtoy
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 340
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2013, 02:47
Lokalizacja: WSC

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: tomtoy » sobota, 15 kwie 2017, 09:53

Jacku ogólnie dla mnie to wszystkie mody bardzo fajnie wyszły i wszystko dobrze przemyślane.
A czemu miałeś wątpliwości że po staremu(bez tego profilu) te zawieszenie nie pracowało odpowiednio dobrze?
Też myślałem nad zmianą oski na knott lub alko ale teraz po Twojej uwadze troszkę się zmartwiłem. :roll:

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » sobota, 15 kwie 2017, 17:13

tomtoy pisze:Jacku ogólnie dla mnie to wszystkie mody bardzo fajnie wyszły i wszystko dobrze przemyślane.
A czemu miałeś wątpliwości że po staremu(bez tego profilu) te zawieszenie nie pracowało odpowiednio dobrze?
Też myślałem nad zmianą oski na knott lub alko ale teraz po Twojej uwadze troszkę się zmartwiłem. :roll:


Tomtoy odpowiem ci na twoje pytanie odnośnie osi. Po pierwsze zawieszenie ALKO jest bardzo miękkim zawieszeniem na trzech wałkach i wahacz ma duży skok plus do tego koła 14'' i obcieranie o zakole gotowe,jak bym zregenerował moją oś niewiadowską nie było by potrzeby liftowania bo ta oś prawie nie pracuje i wtedy mogły by być i koła 14'' bez obawy o obcieranie.Po drugie przyczepa za moim kangoorem stała jak by miała spuszczony ogon bez tego liftu a teraz jest dobrze,Ty jak kupisz oś Knota nie będziesz miał problemów ona jest na czterech wałkach i jest twarda jak niewiadowska wahacz mało pracuje.Nie martw się niczym, warto ośkę wymienić na nową.Po trzecie dziękuję za opinię że podoba ci się moja praca u ciebie też włożone kawał dobrej roboty przyczepa estetycznie wykonana też mi się podoba.

Awatar użytkownika
tomtoy
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 340
Rejestracja: wtorek, 5 lut 2013, 02:47
Lokalizacja: WSC

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: tomtoy » sobota, 15 kwie 2017, 20:54

Dzięki za odpowiedź, chorobcia może banalne pytanie ale możesz przypomnieć jaki jest rozstaw otworów montażowych osi do eNki ?,
i teraz będę miał kłopot jaką wybrać na czterech wałkach knott czy alko na trzech:)
tez mam koła 14'' i może obcierać na ośi al-ko bo za miękka,
z drugiej jednak strony dobrze by było ażeby ładnie ten zawias pracował.
Może alko z taką nośnością 1300kg była by ok? ciężki wybór.

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » sobota, 15 kwie 2017, 22:59

tomtoy pisze:Dzięki za odpowiedź, chorobcia może banalne pytanie ale możesz przypomnieć jaki jest rozstaw otworów montażowych osi do eNki ?,
i teraz będę miał kłopot jaką wybrać na czterech wałkach knott czy alko na trzech:)
tez mam koła 14'' i może obcierać na ośi al-ko bo za miękka,
z drugiej jednak strony dobrze by było ażeby ładnie ten zawias pracował.
Może alko z taką nośnością 1300kg była by ok? ciężki wybór.


Przypominam rozstaw otworów to 160mm , w zawieszeniach nie widzę innego wyboru dla siebie tylko AlKo to zawieszenie pracuje.Po co tobie ośka 1300kg do niewiadki ? ja mam 900kg i w zupełności wystarczy.

degustibus
Posty: 161
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: degustibus » niedziela, 16 kwie 2017, 14:37

Tylko resor :) albo zawieszenie na miechach

Awatar użytkownika
jacek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 283
Rejestracja: poniedziałek, 8 paź 2007, 00:42
Lokalizacja: WOT

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: jacek » niedziela, 16 kwie 2017, 16:43

degustibus pisze:Tylko resor :) albo zawieszenie na miechach


He he mylisz się, masz marne doświadczenia ze swoim starym zawieszeniem niewiadki a pisałem ci o tym w twoim wątku żebyś amorków nie lepił do tego twardziela bo efekt będzie żaden :lol: , miechy i resory to kupa kilogramów i klamotów zbędnych,resor to tylko do towarówki :lol: a do kempingu zawieszenie niezależne i lekkie.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1221
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

Postautor: RAFALSKI » niedziela, 16 kwie 2017, 16:55

jacek pisze:resor to tylko do towarówki :lol: a do kempingu zawieszenie niezależne i lekkie.

Też tak myślę.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości