Strona 10 z 12

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: poniedziałek, 16 sty 2017, 23:04
autor: jacek
Przymiarka do rozprowadzenia ciepłego powietrza po przyczepie coś jak na załączonym obrazku. Materiały do wykonania już są w drodze.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: wtorek, 17 sty 2017, 22:26
autor: byry007
Widzę za na obrazku rury są w koło połączone czy dużym błędem jest jak obieg nie jest połączony?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: wtorek, 17 sty 2017, 23:28
autor: jacek
Nie są połączone te rury,od lewej str. w łazience jest zakończenie dyszą ,od prawej jest zaślepione przy ścianie szafki kuchennej,żeby dobrze dmuchało wszędzie w koło trzeba każdą dyszę odpowiednio ustawić(zdławić przepływ) pierwsze od trumaventa muszą mieć najmniejszy otwór, te na samym końcu drogi powietrznej największy.Nie da się bardzo poprowadzić rur w koło w ,,sendłyczach'' bo przeszkadzają drzwi wejściowe w każdej przyczepie,chociaż w naszych niewiadówkach to w podłodze dało by się bo jest szczelina po między płytą podłogową a laminatem,chodzi mi po głowie żeby wpuścić tam ciepłe powietrze z jednej strony a wypuścić z drugiej i mieć przez to podgrzewaną podłogę ale to jeszcze nie teraz.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: środa, 18 sty 2017, 07:14
autor: stachu_gda
jacek pisze:...,chociaż w naszych niewiadówkach to w podłodze dało by się bo jest szczelina po między płytą podłogową a laminatem,chodzi mi po głowie żeby wpuścić tam ciepłe powietrze z jednej strony a wypuścić z drugiej i mieć przez to podgrzewaną podłogę ale to jeszcze nie teraz.


Wg mnie słaby pomysł, bo jak wygrzejesz podłogę od spodu (pod sklejką), to będziesz miał zbieranie się wilgoci na laminacie pod sklejką, ponieważ wtedy będziesz miał spadek temperatury na laminacie.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: środa, 18 sty 2017, 07:33
autor: reflexes
jacek pisze:,żeby dobrze dmuchało wszędzie w koło trzeba każdą dyszę odpowiednio ustawić(zdławić przepływ) pierwsze od trumaventa muszą mieć najmniejszy otwór, te na samym końcu drogi powietrznej największy.

Ja mam u siebie wszystkie otwarte na maxa i wszędzie pięknie wieje ciepełkiem. Fakt, że na tych końcowych trochę słabiej ale naprawdę nie ma sobie czym głowy zawracać. Jedynie w łazience zamykam czasem, bo ta jest zaraz obok pieca i jest tam jeden z pierwszych wylotów więc po kilku minutach grzania w łazience można zrobić saunę. Mówię o metr dłuższej przyczepie. W Niewiadówce tym bardziej będzie to mało zauważalne i bez wpływu na cokolwiek.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: piątek, 20 sty 2017, 20:46
autor: jacek
Reflexes zgadza się co napisałeś że nie ma co sobie głowy zawracać ,ja tylko napisałem żeby dobrze dmuchało z każdej dziury jednakowo ,pobawiłem się nawiewem w duużym tabercie i z tego mój wywód ale tak czy siak ciepło się robi czy wyregulujesz czy nie.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: piątek, 14 kwie 2017, 16:23
autor: jacek
Ogrzewanie zrobione rury nawiewu rozprowadzone wszystko przetestowane w warunkach naturalnych -Działa :D,parę fotek daję do zobrazowania.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: piątek, 14 kwie 2017, 16:55
autor: jacek
Dalej pociągnę temat remontu,przyczepa dostała lift o 8cm na profilach zamkniętych 80x40x700 co pozwoliło na prawidłową pracę zawieszenia ALKO fotki pokazują jak to zrobiłem,tym samym mój remont dobiega końca zaczyna się czas na czerpanie przyjemności z wyjazdów.Remont trwał w moim wykonaniu przez dwa sezony od 2015 do 2017 bez pośpiechu z przerwami na problemy życiowe.
W skrócie do enki z 1990 roku dałem nową oś,nową org. tapicerkę+ocieplenie dodatkowe 2cm,trumę-piec z trumawentem z 2009r,nową wykładzinę podłogową,nowe uszczelki wszystkie,światła tył przód,kosz na koło, felgi alu, opony,i inne duperelki oraz na koniec dołożę termę truma tt2 która już jest kupiona.Kwoty końcowej nie podam bo jest zabójcza i na pewno nie ostateczna :lol:
Życzę wszystkim powodzenia i wytrwałości w odbudowach naszych przyczep a później czerpania przyjemności ze swojej pracy.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: sobota, 15 kwie 2017, 09:53
autor: tomtoy
Jacku ogólnie dla mnie to wszystkie mody bardzo fajnie wyszły i wszystko dobrze przemyślane.
A czemu miałeś wątpliwości że po staremu(bez tego profilu) te zawieszenie nie pracowało odpowiednio dobrze?
Też myślałem nad zmianą oski na knott lub alko ale teraz po Twojej uwadze troszkę się zmartwiłem. :roll:

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: sobota, 15 kwie 2017, 17:13
autor: jacek
tomtoy pisze:Jacku ogólnie dla mnie to wszystkie mody bardzo fajnie wyszły i wszystko dobrze przemyślane.
A czemu miałeś wątpliwości że po staremu(bez tego profilu) te zawieszenie nie pracowało odpowiednio dobrze?
Też myślałem nad zmianą oski na knott lub alko ale teraz po Twojej uwadze troszkę się zmartwiłem. :roll:


Tomtoy odpowiem ci na twoje pytanie odnośnie osi. Po pierwsze zawieszenie ALKO jest bardzo miękkim zawieszeniem na trzech wałkach i wahacz ma duży skok plus do tego koła 14'' i obcieranie o zakole gotowe,jak bym zregenerował moją oś niewiadowską nie było by potrzeby liftowania bo ta oś prawie nie pracuje i wtedy mogły by być i koła 14'' bez obawy o obcieranie.Po drugie przyczepa za moim kangoorem stała jak by miała spuszczony ogon bez tego liftu a teraz jest dobrze,Ty jak kupisz oś Knota nie będziesz miał problemów ona jest na czterech wałkach i jest twarda jak niewiadowska wahacz mało pracuje.Nie martw się niczym, warto ośkę wymienić na nową.Po trzecie dziękuję za opinię że podoba ci się moja praca u ciebie też włożone kawał dobrej roboty przyczepa estetycznie wykonana też mi się podoba.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: sobota, 15 kwie 2017, 20:54
autor: tomtoy
Dzięki za odpowiedź, chorobcia może banalne pytanie ale możesz przypomnieć jaki jest rozstaw otworów montażowych osi do eNki ?,
i teraz będę miał kłopot jaką wybrać na czterech wałkach knott czy alko na trzech:)
tez mam koła 14'' i może obcierać na ośi al-ko bo za miękka,
z drugiej jednak strony dobrze by było ażeby ładnie ten zawias pracował.
Może alko z taką nośnością 1300kg była by ok? ciężki wybór.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: sobota, 15 kwie 2017, 22:59
autor: jacek
tomtoy pisze:Dzięki za odpowiedź, chorobcia może banalne pytanie ale możesz przypomnieć jaki jest rozstaw otworów montażowych osi do eNki ?,
i teraz będę miał kłopot jaką wybrać na czterech wałkach knott czy alko na trzech:)
tez mam koła 14'' i może obcierać na ośi al-ko bo za miękka,
z drugiej jednak strony dobrze by było ażeby ładnie ten zawias pracował.
Może alko z taką nośnością 1300kg była by ok? ciężki wybór.


Przypominam rozstaw otworów to 160mm , w zawieszeniach nie widzę innego wyboru dla siebie tylko AlKo to zawieszenie pracuje.Po co tobie ośka 1300kg do niewiadki ? ja mam 900kg i w zupełności wystarczy.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: niedziela, 16 kwie 2017, 14:37
autor: degustibus
Tylko resor :) albo zawieszenie na miechach

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: niedziela, 16 kwie 2017, 16:43
autor: jacek
degustibus pisze:Tylko resor :) albo zawieszenie na miechach


He he mylisz się, masz marne doświadczenia ze swoim starym zawieszeniem niewiadki a pisałem ci o tym w twoim wątku żebyś amorków nie lepił do tego twardziela bo efekt będzie żaden :lol: , miechy i resory to kupa kilogramów i klamotów zbędnych,resor to tylko do towarówki :lol: a do kempingu zawieszenie niezależne i lekkie.

Re: Drobne Naprawy N126N Jacek

: niedziela, 16 kwie 2017, 16:55
autor: RAFALSKI
jacek pisze:resor to tylko do towarówki :lol: a do kempingu zawieszenie niezależne i lekkie.

Też tak myślę.