Remont N126E by Jarekp1910
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Remont N126E by Jarekp1910
Witam czytelników
Chciałbym udokumentować na forum mój wątek remontowy oraz przedstawić trochę historii.
Dnia 29.03.2014 roku stałem się posiadaczem przyczepki campingowej Niewiadów N126e rok produkcji 1980, którą zakupiłem od użytkownika Naal z naszego forum.Dzięki niemu również miałem zaszczyt zagościć na forum fanklubu Niewiadówek.
Dnia 09.04.2014 przyczepce została przyznana nowa tablica oraz nowy właściciel w dowodzie rejestracyjnym
Przyczepkę zakupiłem wyremontowana wewnątrz , natomiast do poprawek zewnętrznych.
Poniżej zdjęcia które pokazują jak przyczepka wyglądała zanim kupił ja kolega Marcin.
Po remoncie Marcina przyczepa trafiła do mnie w mniej więcej takim stanie :
Chciałbym udokumentować na forum mój wątek remontowy oraz przedstawić trochę historii.
Dnia 29.03.2014 roku stałem się posiadaczem przyczepki campingowej Niewiadów N126e rok produkcji 1980, którą zakupiłem od użytkownika Naal z naszego forum.Dzięki niemu również miałem zaszczyt zagościć na forum fanklubu Niewiadówek.
Dnia 09.04.2014 przyczepce została przyznana nowa tablica oraz nowy właściciel w dowodzie rejestracyjnym
Przyczepkę zakupiłem wyremontowana wewnątrz , natomiast do poprawek zewnętrznych.
Poniżej zdjęcia które pokazują jak przyczepka wyglądała zanim kupił ja kolega Marcin.
Po remoncie Marcina przyczepa trafiła do mnie w mniej więcej takim stanie :
Ostatnio zmieniony sobota, 26 mar 2016, 23:32 przez jarekp1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Jako, że każdy coś ulepsza i poprawia ja również włożyłem w nią trochę czasu
Pierwszą rzeczą był zakup koła zapasowego oraz odmalowanie go
Następną rzeczą była zabudowa lodówki , montaż zlewu wraz z kuchenką oraz powiększenie szafki pod zlewem.
Obicie przednich kufrów gumolitem.
Oraz tylnych wykładziną dywanową
A także montaż półek w szafie ubraniowej
Do przyczepki został dokupiony przedsionek oraz łódka stynka również produkcji Niewiadowa
Aż wkońcu nadszedł czas na pierwszy wyjazd z przyczepką jeszcze bez przedsionka tylko ze zwykłym pawilonem
Pierwszą rzeczą był zakup koła zapasowego oraz odmalowanie go
Następną rzeczą była zabudowa lodówki , montaż zlewu wraz z kuchenką oraz powiększenie szafki pod zlewem.
Obicie przednich kufrów gumolitem.
Oraz tylnych wykładziną dywanową
A także montaż półek w szafie ubraniowej
Do przyczepki został dokupiony przedsionek oraz łódka stynka również produkcji Niewiadowa
Aż wkońcu nadszedł czas na pierwszy wyjazd z przyczepką jeszcze bez przedsionka tylko ze zwykłym pawilonem
Ostatnio zmieniony sobota, 26 mar 2016, 23:32 przez jarekp1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Z racji , że tylne okno przeciekało zakupiłem oryginalna uzywaną szybę wraz z uszczelką.
Poniżej mała fotorelacja z montażu jak i demontażu okna
Efekt zadowalający przez co musiałem uczcić pracę skromnym grillem
Z biegiem czas będę się starał dorzucać stopniowo zdjęcia z remontu mojej przyczepki
Poniżej mała fotorelacja z montażu jak i demontażu okna
Efekt zadowalający przez co musiałem uczcić pracę skromnym grillem
Z biegiem czas będę się starał dorzucać stopniowo zdjęcia z remontu mojej przyczepki
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Fajna relacja, miło się czyta i ogląda
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Widzę Jarek, że Przebudziłeś się z zimowego snu
No to szykuj sprzęt i na majówkę
No to szykuj sprzęt i na majówkę
To napisałem ja, dworek
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
DIZZY pisze:Fajna relacja, miło się czyta i ogląda
DIZZY dziękuję bardzo będę ją kontynuował
dworek pisze:Widzę Jarek, że Przebudziłeś się z zimowego snu
No to szykuj sprzęt i na majówkę
Andrzeju już od dawna wypatrywałem pierwszych oznak wiosny teraz jak już jest coraz cieplej
pomału będę przygotowywać przyczepę na pierwszy wyjazd w tym roku a jeżeli chodzi o majówkę
to być może jak dostanę wolne i finanse pozwolą to się zjawię
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Z racji , że przyczepkę oszpecały liczne pęknięcia i tzw pajączki a także ubytki w laminacie postanowiłem zacząć remont zewnętrzny skorupy. Zaczęło się od zakupu szpachli.. Następnie zaszpachlowanie wszystkich ubytków aż w końcu
prace skończyły się pomyślnie a efekt szpachlowania wyglądał następująco :
Następnym etapem remontu było matowanie przyczepy.Używałem do tego szlifierki oscylacyjnej , papieru ściernego i kompresora do zdmuchnięcia pyłu a także szlifierki kątowej ponieważ śruby mocujące kuferek z ramą przyczepy były tak skorodowane , że nie dało sie inaczej
prace skończyły się pomyślnie a efekt szpachlowania wyglądał następująco :
Następnym etapem remontu było matowanie przyczepy.Używałem do tego szlifierki oscylacyjnej , papieru ściernego i kompresora do zdmuchnięcia pyłu a także szlifierki kątowej ponieważ śruby mocujące kuferek z ramą przyczepy były tak skorodowane , że nie dało sie inaczej
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Po zakończonym matowaniu i odtłuszczeniu przyczepy przyszedł czas na oklejenie okien, listw namiotowych oraz innych elementów takich jak korek wlewu wody itp.
Jak widać na powyższych zdjęciach zdemontowałem również dach przyczepki. który był malowany razem z kuferkiem jako osobny element ale o tym już później.Na poniższych zdjęciach przyczepa ustawiona już na miejscu , ponownie odtłuszczona i przygotowana do malowania.
Jak widać na powyższych zdjęciach zdemontowałem również dach przyczepki. który był malowany razem z kuferkiem jako osobny element ale o tym już później.Na poniższych zdjęciach przyczepa ustawiona już na miejscu , ponownie odtłuszczona i przygotowana do malowania.
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Po zakupieniu wszystkich potrzebnych materiałów takich jak podkład, farba ,utwardzacz , pojemniki , maski i tak dalej przyszedł czas na malowanie. Z racji tego , że brat miał większe doświadczenie ode mnie w malowaniu kompresorem podjął się wyzwania a efekt końcowy mnie zadowolił. Podkreślę również , że nie jest to malarz zawodowy tylko garażowy samouk w dodatku 5 lat młodszy ode mnie oraz miejsce malowania przyczepy również nie było profesjonalnie przygotowane.
Poniżej fotorelacja z malowania :
Powyższe zdjęcie niestety wyszlo trochę niewyraźnie..
Ja natomiast nadzorowałem prace związane z malowaniem oraz robiłem zdjęcia
Na przyczepę została nałożona podwójna warstwa podkładu oraz kilka warstw farby.
Prace zostały zakończone pomyślnie a efekty już wkrótce
Poniżej fotorelacja z malowania :
Powyższe zdjęcie niestety wyszlo trochę niewyraźnie..
Ja natomiast nadzorowałem prace związane z malowaniem oraz robiłem zdjęcia
Na przyczepę została nałożona podwójna warstwa podkładu oraz kilka warstw farby.
Prace zostały zakończone pomyślnie a efekty już wkrótce
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
Re: Remont N126E by Jarekp1910
No zmieniła się nie do poznania
Napisz koniecznie jaka farba.
Napisz koniecznie jaka farba.
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Materiały potrzebne do pomalowania przyczepy włącznie z szpachlowaniem to :
-taśma malarska różne rodzaje
-gazety do zasłonięcia okien
-szpachla
-podkład firmy GOLDCAR biały 3 puszki 960ml
-papier wodny 800 i inne
-pojemniki malarskie
-maski do malowania
-rozcieńczalnik
-utwardzacz
-ppg żywica poliuretanowa 1,29kg
-ppg pigment 0,43kg
-mieszadło drewniane
-rozpuszczalnik nitro
koszt tych materiałów wyniósł w okolicach 400zł być może trochę wiecej gdyż nie mam wszystkich paragonów a z racji tego , że malowanie odbywało się w tamtym roku wielu rzeczy mogę już nie pamiętać :p
Duża puszka po lewej stronie zdjęcia proszę się nie sugerować gdyż była osobno dokupiona jako pojemnik na farbę
Na zdjęciu nie ma również wszystkich użytych materiałów.
Na poniższym zdjęciu są opisane jakieś dane dotyczące farby jeżeli ktoś się na tym zna pewnie dojdzie do tego jaka dokładnie farba została zastosowana
A na tych zdjęciach już upragnione efekty malowania
Efekty lepiej widać na żywo ale zdjęcia też coś tam ukazują.
Rzeczy które nie wyszły to przednie okno przyczepy teraz tego nie widać ale po kilku myciach karcherem
farba wraz z podkładem która była nałożona na drewnianą ramę przedniego okna oraz silikon zaczęła pękać i odpadać na co uczulam osoby które przymierzają się do malowania tego typu materiałów oraz źle zabezpieczone tyle okno od strony wewnętrznej przez co jest trochę obmalowane podkładem ..
-taśma malarska różne rodzaje
-gazety do zasłonięcia okien
-szpachla
-podkład firmy GOLDCAR biały 3 puszki 960ml
-papier wodny 800 i inne
-pojemniki malarskie
-maski do malowania
-rozcieńczalnik
-utwardzacz
-ppg żywica poliuretanowa 1,29kg
-ppg pigment 0,43kg
-mieszadło drewniane
-rozpuszczalnik nitro
koszt tych materiałów wyniósł w okolicach 400zł być może trochę wiecej gdyż nie mam wszystkich paragonów a z racji tego , że malowanie odbywało się w tamtym roku wielu rzeczy mogę już nie pamiętać :p
Duża puszka po lewej stronie zdjęcia proszę się nie sugerować gdyż była osobno dokupiona jako pojemnik na farbę
Na zdjęciu nie ma również wszystkich użytych materiałów.
Na poniższym zdjęciu są opisane jakieś dane dotyczące farby jeżeli ktoś się na tym zna pewnie dojdzie do tego jaka dokładnie farba została zastosowana
A na tych zdjęciach już upragnione efekty malowania
Efekty lepiej widać na żywo ale zdjęcia też coś tam ukazują.
Rzeczy które nie wyszły to przednie okno przyczepy teraz tego nie widać ale po kilku myciach karcherem
farba wraz z podkładem która była nałożona na drewnianą ramę przedniego okna oraz silikon zaczęła pękać i odpadać na co uczulam osoby które przymierzają się do malowania tego typu materiałów oraz źle zabezpieczone tyle okno od strony wewnętrznej przez co jest trochę obmalowane podkładem ..
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Po odmalowaniu przyczepy i zakupach u Dariusa nadszedł czas na wymianę klinów , uszczelek a także odblasków.
Uciekł mi jeden wątek remontowy..
Zanim przyczepa została poszpachlowana i pomalowana zakupiłem też piecyk gazowy
Carver trumatic 1800sb bez nawiewu. Piecyk posiada wlot powietrza oraz wylot spalin pod podłogę , w związku z czym trzeba było wycinać dziurę w podłodze oraz poprowadzić instalację gazową od kuferka aż do piecyka.
Poniżej zdjęcia piecyka z osłoną jak i bez osłony.
a także zdjęcia instalacji gazowej która została odpowiednio sprawdzona przez gazownika
który potwierdził bezpieczne podłączenie całej instalacji gazowej łącznie z kuchenką.
Instalacja doprowadzona do piecyka zamontowana pod przyczepą oczywiście w miedzi natomiast instalacja do kuchenki poprowadzona wężem do gazu.
W międzyczasie do łódki został dokupiony ruski silnik spalinowy SALUT dwusuwowy chłodzony cieczą.
Obudowę być może odmaluję a silnik po drobnej regulacji sprawuje się super.
Poniżej zdjęcia silnika robione na szybko także widać również bałagan w garażu
Pierwszym holownikiem mojej przyczepki był Citroen Xantia 96r 1,8 benzyna z zawieszeniem gazowym.
Citroen sprawował się super , jazda z takim zawieszeniem to czysta przyjemność. Niestety jak doszła łódka Citroen okazał się zbyt mały w związku z czym holownik został zmieniony na Volkswagen Transporter T3 85r z silnikiem diesla o pojemności 1,9.
Uciekł mi jeden wątek remontowy..
Zanim przyczepa została poszpachlowana i pomalowana zakupiłem też piecyk gazowy
Carver trumatic 1800sb bez nawiewu. Piecyk posiada wlot powietrza oraz wylot spalin pod podłogę , w związku z czym trzeba było wycinać dziurę w podłodze oraz poprowadzić instalację gazową od kuferka aż do piecyka.
Poniżej zdjęcia piecyka z osłoną jak i bez osłony.
a także zdjęcia instalacji gazowej która została odpowiednio sprawdzona przez gazownika
który potwierdził bezpieczne podłączenie całej instalacji gazowej łącznie z kuchenką.
Instalacja doprowadzona do piecyka zamontowana pod przyczepą oczywiście w miedzi natomiast instalacja do kuchenki poprowadzona wężem do gazu.
W międzyczasie do łódki został dokupiony ruski silnik spalinowy SALUT dwusuwowy chłodzony cieczą.
Obudowę być może odmaluję a silnik po drobnej regulacji sprawuje się super.
Poniżej zdjęcia silnika robione na szybko także widać również bałagan w garażu
Pierwszym holownikiem mojej przyczepki był Citroen Xantia 96r 1,8 benzyna z zawieszeniem gazowym.
Citroen sprawował się super , jazda z takim zawieszeniem to czysta przyjemność. Niestety jak doszła łódka Citroen okazał się zbyt mały w związku z czym holownik został zmieniony na Volkswagen Transporter T3 85r z silnikiem diesla o pojemności 1,9.
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Ogórek w trasie z przyczepą palił 9l ropy na 100km także tragedii nie ma
Pozwoliłem sobie dodać zdjęcie zrobione w drodze nad jezioro z zestawem kolegi Naal ze względu na ładną prezentację
Marcin mam nadzieje , że nie będziesz zły
Na dzień dzisiejszy od lutego tego roku mam drugi dodatkowy holownik.
Jest to Bmw Serii 3 e46 2000r z silnikem 2,2 benzyna 170KM (bez gazu)
Obecnie jeszcze nie testowany aczkolwiek spalanie z pewnością będzie dużo większe jak w ogórku
No i będzie problem z przewozem łódki ale z racji , że zostanę tatusiem zostałem zmuszony do zakupu nowego auta
Poniżej wrzuciłem 2 fotki na których widać jak odpada farba poliuretanowa z drewna i silikonu :
Jeżeli ktoś ma pomysł jak najlepiej to odświeżyć proszę o rady
Pozwoliłem sobie dodać zdjęcie zrobione w drodze nad jezioro z zestawem kolegi Naal ze względu na ładną prezentację
Marcin mam nadzieje , że nie będziesz zły
Na dzień dzisiejszy od lutego tego roku mam drugi dodatkowy holownik.
Jest to Bmw Serii 3 e46 2000r z silnikem 2,2 benzyna 170KM (bez gazu)
Obecnie jeszcze nie testowany aczkolwiek spalanie z pewnością będzie dużo większe jak w ogórku
No i będzie problem z przewozem łódki ale z racji , że zostanę tatusiem zostałem zmuszony do zakupu nowego auta
Poniżej wrzuciłem 2 fotki na których widać jak odpada farba poliuretanowa z drewna i silikonu :
Jeżeli ktoś ma pomysł jak najlepiej to odświeżyć proszę o rady
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
- jarekp1910
- Fanklubowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 3 kwie 2014, 08:23
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: Remont N126E by Jarekp1910
Z racji , że już coraz cieplej a Ja nie potrafię wysiedzieć bezczynnie w domu podjąłem się remontu wewnętrznego kuferka
Okleiłem go od wewnątrz wykładziną za pomocą butaprenu i opalarki natomiast podłogę wykonałem z paneli.
Tak prezentuje się zamontowany już kuferek.Jak ktoś się przypatrzy z pewnością zobaczy , że została dołożona jeszcze pleksa na tyle kufra żeby woda w czasie deszczu zbyt mocno nie moczyła wnętrza.
Zdjęcie było robione na szybko także widać jeszcze że nie jest wewnątrz dokładnie wyczyszczony.
Wkrótce będą dodatkowe zdjęcia kuferka gdyż prace związane z nim jeszcze się nie zakończyły
Na dzień dzisiejszy to jest już koniec moje fotorelacji z remontu
Życzę miłego czytania i oglądania
Oraz proszę o komentarz pozytywne jak i negatywne
Okleiłem go od wewnątrz wykładziną za pomocą butaprenu i opalarki natomiast podłogę wykonałem z paneli.
Tak prezentuje się zamontowany już kuferek.Jak ktoś się przypatrzy z pewnością zobaczy , że została dołożona jeszcze pleksa na tyle kufra żeby woda w czasie deszczu zbyt mocno nie moczyła wnętrza.
Zdjęcie było robione na szybko także widać jeszcze że nie jest wewnątrz dokładnie wyczyszczony.
Wkrótce będą dodatkowe zdjęcia kuferka gdyż prace związane z nim jeszcze się nie zakończyły
Na dzień dzisiejszy to jest już koniec moje fotorelacji z remontu
Życzę miłego czytania i oglądania
Oraz proszę o komentarz pozytywne jak i negatywne
Volkswagen Transporter T3 + Niewiadów N126E + Łódka Stynka również wyprodukowana w Niewiadowie
Re: Remont N126E by Jarekp1910
jarekp1910 pisze:...ale z racji , że zostanę tatusiem ...
Gratuluję
...a jak z drewna farba leci to nie pozostaje Ci nic innego, jak całość farby usunąć i pomalować "drewnianą framugę" środkiem do drewna (np lazur)
To napisałem ja, dworek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości