Remont - ENKA ala IGŁA

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 5748
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: reflexes » środa, 27 gru 2017, 14:19

W profil wchodzi klucz oczkowy, bo na płaski jest za mało miejsca. Trzeba trochę pokombinować ale da się odkręcić i przykręcić.
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Adria Unica 5204 oraz Chateau Cantara 908 wcześniej Niewiadów N126N
2018 - 01 noc, 114 km

2017 - 53 noce, 6335 km
2016 - 42 noce, 3840 km

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: RAFALSKI » środa, 27 gru 2017, 14:50

tantalos pisze:Myślałem że dostanę ku..wicy jak przy odkręcaniu śruba zaczęła mi się obracać w zamkniętym profilu

Nie wiem jakimi kluczami dysponujesz ale ja używałem dużej grzechotki i sztywnej lachy do nasadek. Lachę z odpowiednią nasadką wkładałem w profil tam gdzie kończy się zamknięcie i przesuwałem ile trzeba, nad śruby. Jakoś paluchami ustawiałem nad łbem, czasem trzeba było go o pewien kąt obrócić żeby nasadka wskoczyła. Nakrętkę odkręcałem grzechotką i gotowe, bez nerwów. To samo przy zakręcaniu, tylko potem ciężko jest poluzować napiętą po dociągnięciu lachę wewnątrz profilu, trzeba czymś pierdyknąć.
Aha, z kilku kompletów nasadek jakie posiadam, tylko jedna odpowiednio niska dawała się razem z lachą nałożyć na łeb śruby wewnątrz profilu. Pozostałe były za wysokie dosłownie o włos.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 700
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » środa, 27 gru 2017, 16:44

RAFALSKI pisze: Lachę z odpowiednią nasadką wkładałem w profil tam gdzie kończy się zamknięcie i przesuwałem ile trzeba,

I to jest dobry pomysł;tak zrobię jak będę montował nową ośkę.Przez otwór obok śruby żadna nasadka nie chciała wejść ani żaden inny klucz.Enka stoi pod wiatą od ściany do ściany także wszystko musiałem robić pod przyczepą,nawet odkręcać koła.Nie chciałem jej wyciągać bo nie wiem kiedy nowy sprzęt dojedzie i musiała by długo stać na placu.
N126n

Opilec
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 12 gru 2017, 10:20

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: Opilec » czwartek, 28 gru 2017, 12:40

Ja mam dosyć prosty sposób na blokowanie łba śruby w profilu.
Jeśli łeb nie jest okrągły :D wkładam odpowiedniej grubości i szerokości płaskownik pomiędzy ściankę profilu, a łeb śruby.
Dodatkowo do płaskownika można przyspawać kawałek pręta, służącego jako rączka.
Tak kiedyś dokręcałem śruby od osi w przyczepce.

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 700
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont - ENKA ala IGŁA

Postautor: tantalos » czwartek, 11 sty 2018, 18:30

Laminat na skorupie jest w dobrym stanie ale mankament taki ,że jest trochę matowy i w niektórych miejscach ma przebarwienia.
Czy da się to wypolerować aby nadać powłoce połysk i usunąć te przebarwienia ? Czy tylko malowanie wchodzi w rachubę?
N126n


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości