Piotr z Wołomina i jego N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » środa, 25 maja 2016, 20:57

Witam was w moim pierwszym wątku remontowym. Jak już opisywałem w powitaniu, moja budka wymaga przede wszystkim wymiany tapicerki ścian, ale jest też kilka innych rzeczy do zrobienia które uniemożliwiają eksploatacje a mianowicie :arrow: :
Urządzenie najazdowe które stanęło zapieczone - przyczepa użyta jedynie dwa razy od nowości
Opony - bieżnik jeszcze z kolcami, ale guma sparciała

Uszczelki okienne stwardniałe, okna ciężko się otwierają
Plastiki, kratki wentylacyjne, rączki manewrowe, odblaski, kliny ozdobne. Dla poprawy estetyki
Instalacja gazowa i elektryczna do przeglądu


Jakie są założenia co do zmian do wyglądu i wyposażenia.
Wykładzinę do ścian posiadam już dwie rolki, z odzysku ale nową kolor jaskrawo-zielony tak więc będę musiał pomyśleć o dobraniu koloru mebli, które zamierzam pomalować. Zamontowanie sprawnej lodówki Elektrolux 230/12/gaz, chłodzi super :D oraz piecyka TRUMA z Trumaventem - sprawdzony i mimo, że leżał długo, zrobiłem mu mały przegląd, pali i grzeje jak trzeba :D Posiadam też używany panel solarny 150W bez regulatora ale jeszcze przemyślę sprawę montażu, na razie była tylko jego przymiarka na dachu. Remont zaczynam od opróżnienia środka z mebli, gdyż tapicerka już wcześniej została usunięta.

20160210_081013.jpg
Suwadło stanęło

Ogólny stan skorupy bardzo dobry jak na 27lat, nigdzie nie było przecieków wody, co najważniejsze, jedynie na dachu jest kilka małych pajączków i drobnych ubytków. Sklejka w podłodze sucha bez zacieków :roll: Zastanawiam się czy jest sens zrywać ją :?: Na razie muszę oczyścić ściany z resztek gąbki, wymontować okna listwy aluminiowe i przygotować skorupę do malowania. Pojutrze postaram się opisać dalsze prace oraz dodam kilka nowych fotek. Pozdrawiam :P

20160422_162351.jpg
Listwy ram okiennych w idealnym stanie

20160422_162409.jpg

20160422_170439.jpg

20160422_162656.jpg
Niektórych śrub nie udało się odkręcić,trzeba było wyrwać szafki

20160427_125516.jpg

20160427_130123.jpg
Ostatnio zmieniony środa, 25 maja 2016, 22:04 przez mesio, łącznie zmieniany 3 razy.
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

Awatar użytkownika
Cypiss
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 29 gru 2015, 21:32
Lokalizacja: Kielce

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: Cypiss » środa, 25 maja 2016, 21:29

Troszkę roboty Cię czeka. Nic tylko życzyć wytrwałości, a efekt końcowy na pewno zrekompensuje trudy. :D
"Dalekie podróże mają to do siebie, że przywozi się z nich coś zupełnie innego niż to, po co się pojechało"
Obrazek

Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » środa, 25 maja 2016, 21:46

Kiedyś trzeba zrobić ten remont, szkoda mi tej przyczepy żeby stała i niszczała. Zaplecze do majsterkowania mam odpowiednie i plus części które udało mi się zdobyć prawie za free :mrgreen: , tak więc koszty minimalizuję. Nie ukrywam, że mam wizję zrobienia jej nieprzeciętnie :roll: ale podstawową sprawą jest remont taki, żeby z budki nacieszyć się jeszcze w to lato.
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: DIZZY » środa, 25 maja 2016, 21:55

Powodzenia w remoncie i dużo ciekawych pomysłów na uzyskanie tego jedynego, niepowtarzalnego efektu.
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: degustibus » czwartek, 26 maja 2016, 11:37

Mesio, jeśli planujesz zakup uszczelek do okien - a pewnie te obecne są "dębowe" - kupuj w Olsztynku od producenta - pisałem w innym dziale o tym.
Co do suwadła - rozbierz i sprawdź stan amortyzatora. Jeśli jest ok, to zrób tylko nadwymiarowe suwadło z rury precyzyjnej do starych tulejek - pisałem o tym w dziale podwozie zdaje się.
Zdjęcie sklejki wymaga wycinania łbów wkrętów i pewnie samych śrub typu meblowego. Trochę roboty jest ale możesz posprzatać pod sklejką i dać izolację termiczną z pianki PE o grubości 20mm (gruba karimata).
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie ta sklejka, oprócz tego że była lekko podgrzybiała po brzegach, to miała... po prostu zapach starzyzny. We wnętrzu po remoncie jednak chciałbym mieć zapach "nowszy" dlatego nie miałem dylematów i wymieniłem na OSB.

Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » poniedziałek, 13 cze 2016, 21:05

Praca idzie pełną parą, hamulec najazdowy po przeglądzie i regulacji.

20160210_081013.jpg
Było tak

20160402_191300.jpg
A tak obecnie

Buda jest już rozebrana do malowania, odkręcenie śrub listew to był koszmar, dach ma kilka ubytków i drobnych pęknięć. Na chwile obecną zalaminowałem otwory po listwach dachowych i ubytkach żywicą epoksydową z włóknem.

Zrobiłem też przymiarkę panela słonecznego 150W, nie jest on nowy, dostałem go od kolegi i zamierzam na razie korzystać z niego. Moje pytanie do doświadczonych osób: Jaki regulator napięcia będzie optymalny dla panela, przy aku około 60 Amper?

20160323_142629.jpg
Parametry solara

20160323_142027.jpg
Przymiarka na dachu
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10844
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: reflexes » wtorek, 14 cze 2016, 07:12

mesio pisze:Zrobiłem też przymiarkę panela słonecznego 150W, nie jest on nowy,dostałem go od kolegi i zamierzam na razie korzystać z niego. moje pytanie do doświadczonych osób.[u]Jaki regulator napięcia będzie optymalny dla panela,przy aku około 60amper

Tu masz piękny poradniczek viewtopic.php?f=39&t=4333 w którym jest chyba wszystko opisane. Regulator to się raczej pod moc solara dobiera, a nie pod akumulator. Do tego solara to wystarczy regulator 10A. Wszyscy będą polecać MPPT ale to droga zabwaka. Zwykły PWM też Ci zrobi robotę. Mocy masz sporo więc myślę, że prądu Ci nie zbraknie.
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 cze 2016, 08:33 przez reflexes, łącznie zmieniany 1 raz.

BobBudowniczy
Posty: 727
Rejestracja: czwartek, 6 mar 2014, 07:41

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: BobBudowniczy » wtorek, 14 cze 2016, 08:26

Jak zdecydujesz się na pwm to się polecam bo mam do sprzedania nowy, nie używany z wyświetlaczem LCD :) a jak mppt to trzeba uderzyć do Bartka.

O takim piszę:
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6094611998

120 zł plus kurier 15 zł :)

Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » piątek, 17 cze 2016, 21:24

Dziękuję za odpowiedz, dopiero teraz ją przeczytałem. Rozważę propozycję oczywiście.
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » piątek, 17 cze 2016, 22:17

Z braku czasu opisuję z opóźnieniem mój wątek remontowy, a to wszystko przez to że pracuje na PKP i opóźnienia to u nas norma :lol: :lol: :lol:

Tak więc wracając do urządzenia najazdowego które zregenerowałem, to największy problem pojawił mi się z 4 tulejkami do długich śrub mocujących urządzenie do ramy. Stare śruby które stanęły, po prostu musiałem wyciąć a czym nowe tulejki zastąpić :?: Szukałem i się doszukałem :D Rurki od starego stelaża do butli z kufra po docięciu idealnie pasują do nowych śrub, a wygląda to tak:

20160527_172131.jpg
Fragment stelaża

20160527_153834.jpg
A tu już po docięciu i montażu

A teraz przyszedł moment na całkowitą rozbiórkę budy do malowania i praca stała się bardziej żmudna i końca nie widać :| Najgorsze było usuwanie starych wkrętów od listew, przeważnie się ukręcały wiec trzeba było resztki wybić i zalaminować ubytki.

20160530_150718.jpg
Ubytki laminatu w dachu

20160527_143735.jpg
ogród botaniczny

20160601_190304.jpg

20160601_190252.jpg

Ramy okienne w kilku miejscach puściły i trzeba będzie kleić.

20160527_134116.jpg

Drzwi na dole próchno, ale nie problem, nowa deseczka dorobiona, zaimpregnować wkleić i będzie git, a może jeszcze by pianką wypełnić :roll: pustą przestrzeń w drzwiach.

20160601_200604.jpg

A takie dwie bele zielonej wykładziny dostałem na ściany wewnątrz:

20160527_172326.jpg

I jeszcze przymiarka podwójnych szyb bocznych:

20160527_154030.jpg


Wszelkie uwagi, podpowiedzi mile widziane.
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

naal

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: naal » sobota, 18 cze 2016, 11:16

Ja u siebie zrobiłem tulejki z rury wodnej stalowej pół cala. Śruby koniecznie wzmacnianie. Zwykłe maszynowe łamały się przy dokrecaniu.

Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » poniedziałek, 3 kwie 2017, 21:45

Witam i pozdrawiam was po długiej mojej nieobecności, co nie znaczy, że nie śledziłem aktywnie wydarzeń na forum :D Nawet udało mi się was odwiedzić na krótko w Suchedniowie z czego jestem bardzo zadowolony i tak samo chciałbym przybyć na zlot w Sobieszewie, oczywiście już ze swoją enką :D której remont jeszcze w trakcie.

Obecnie jestem w trakcie malowania budy, używam do tego farby POLREN. Dach został już pomalowany pierwszą warstwą w zeszłym roku ze względu na to, że tam uzupełniałem ubytki żywicą i warstwa ogólna dachu była słaba. Trzyma się to nieźle po zimie wiec teraz zmatowić i kolejna warstwa na całą już budkę.

Felgi też dostaną drugie życie, przyjechały z piaskowania i czekają na swoją kolejkę do malowania. Powiem szczerze, że jeszcze ogrom pracy jest, chodzi mi o wyklejanie, okna, listwy, meble ale chciałbym przynajmniej do zlotu wyszykować budkę w stanie zamkniętym, najwyżej będę spać na podłodze :lol: Ale co tam, czas pokaże, mobilizacja jest.

17692316_1956087117957286_1088309168_o.jpg
Tylne otwory zostały zaszpachlowane, lampy będą nieco inaczej niż oryginał.

17777052_1956087104623954_1678466678_o.jpg
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

Awatar użytkownika
Zielony
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 510
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 10:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: Zielony » czwartek, 13 kwie 2017, 23:26

mesio pisze:Obecnie jestem w trakcie malowania budy, używam do tego farby POLREN. Dach został już pomalowany pierwszą warstwą w zeszłym roku ze względu na to, że tam uzupełniałem ubytki żywicą i warstwa ogólna dachu była słaba. Trzyma się to nieźle po zimie wiec teraz zmatowić i kolejna warstwa na całą już budkę.

Mesio, dwa pytania, bo na którymś tam zdjęciu widzę, że masz dwie wtyczki od przyczepy. Od czego była ta druga z mniejsza ilością przewodów? U mnie też były dwie i pierwotnie myślałem, że to jakaś samoróbka, ale sposób mocowania i przejścia przez podłogę raczej temu przeczą...
I drugie, malowałeś wałkiem? Jeżeli tak, to jakim konkretnie i czy wytrzymał farbę?

Awatar użytkownika
mesio
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 8 lut 2016, 22:57
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: mesio » piątek, 14 kwie 2017, 00:05

To już odpowiadam, ta druga wtyczka ma tylko podłączenia na dwa kabelki, czyli plus i minus 12V. Tak jest tak w oryginale. To jakbyś stacjonarnie chciał mieć takie zasilanie ale nie wiem jak to się ma obecnie i do czego to wsadzić żeby działało. Ja to kasuję a jedynie plusa pozostawiam i przenoszę pod jedno światło mijania do ładowania drugiego aku w budce.
Malowałem pistoletem na jesień, trzyma farbka dobrze. U mnie dach to było sito więc po szpachlowaniu i żywicy dałem dwie warstwy na dach z racji tego, że nie używałem podkładu.
Niewiadów N126N 1989r. Mercedes 190E 1988r.
e-mail piotr.ciach@intercity.pl
wątek remontowy viewtopic.php?f=36&t=6564

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2584
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Piotr z Wołomina i jego N126N

Postautor: stachu_gda » piątek, 14 kwie 2017, 07:41

Zielony pisze:Mesio, dwa pytania, bo na którymś tam zdjęciu widzę, że masz dwie wtyczki od przyczepy. Od czego była ta druga z mniejsza ilością przewodów? U mnie też były dwie i pierwotnie myślałem, że to jakaś samoróbka, ale sposób mocowania i przejścia przez podłogę raczej temu przeczą...


Jakbyś chciał mieć prąd z auta w przyczepie (np. na postoju, albo do ładowania lodówki "po stacyjce" w czasie jazdy) a masz gniazdo 7pin to sobie możesz zamontować w aucie drugie gniazdo 7pin które będzie podawać napięcie na te 2 styki. Taka tańsza alternatywa dla instalacji 13pin :)


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości