n121 by kaiman

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » sobota, 7 sty 2017, 20:19

Na Dwór wychodzi chyba większość Polski, na pole dawna Galicja :)
Obrazek :twisted:

niebieski-n2
Posty: 308
Rejestracja: czwartek, 1 sty 2015, 11:32
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa

Re: n121 by kaiman

Postautor: niebieski-n2 » sobota, 7 sty 2017, 21:24

dobre

Awatar użytkownika
desperos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 269
Rejestracja: niedziela, 15 lut 2009, 16:44
Lokalizacja: Lublin

Re: n121 by kaiman

Postautor: desperos » sobota, 7 sty 2017, 21:31

jacek pisze:Ha ha, a u nas stała by na dworze :lol:

Prawidłowo powinno się powiedzieć,że na dworzu ;)
2017 rok 0 km i 0 nocek :)
Czasem na drodze spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » wtorek, 7 mar 2017, 20:21

Dziś przyczepa wzbogaciła się o nowy gadżet: organizer butli rodem z kufra n132.
Obrazek

Za owy przedmiot serdeczne dzięki dla kol. VVarriora :D
Załączniki
n121 organizer (1).jpg
organizer z n132
n121 organizer (2).jpg
organizer z n132

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1637
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: n121 by kaiman

Postautor: vvarrior » środa, 8 mar 2017, 01:31

Cieszymy się z Anią że pasuje i się przyda. ;) W zamian pokuta: trzymanie kciuków jutro od 14:20 -16:00 bo drugie podejście do WK z naszą 132 od której to cenny gadżet pochodzi.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » czwartek, 23 mar 2017, 23:29

W zeszłą sobotę korzystając z pierwszych podrygów wiosny na warsztat została wzięta oś.

Ponieważ zawieszenie w n121 składa się z osi typu Neidhardt, w której elementem sprężystym są gumowe wałki właśnie te elementy zaważyły o decyzji o regeneracji. /na pierwszym zdjęciu oś po demontażu na drugim zbliżenie na stan oryginalnych wałków gumowych/.

Oprócz wymiany wałków do wymiany poszły łożyska a cała oś została oczyszczona i odmalowana. Regeneracji podjęła się firma Emix z Wałbrzycha /na trzecim i czwartym zdjęciu oś po regeneracji/.

Dziś wieczorem postanowiłem pomalować główną belkę oraz blachy mocujące /zdjęcie #5/.
Jak pogoda dopisze, oś na swoje miejsce powróci w sobotę.
Załączniki
n121 oś(1).jpg
Oś po demontażu.
n121 oś(2).jpg
Zbliżenie na konstrukcję zawieszenia. Widoczne sparciałe gumowe wałki.
n121 oś(3).jpg
Oś po regeneracji.
n121 oś(4).jpg
Zbliżenie na konstrukcję zawieszenia. Widoczne nowe wałki oraz łożyska.
n121 oś(5).jpg
Oś tuż po malowaniu.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1220
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: n121 by kaiman

Postautor: RAFALSKI » piątek, 24 mar 2017, 12:38

Z ciekawości, ile kosztowała ta regeneracja? Zastanawiam się czy w tej cenie albo niewiele drożej miałbyś nową niehamowaną oś AL-KO, która o niebo lepiej pracuje niż ta sztywna niewiadowska.
Ale fajnie, że walczysz i powodzenia w pracach.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » piątek, 24 mar 2017, 13:44

Z tego co widzę cena nowej osi AL-KO jest nie wiele wyższa od kwoty za regenerację, przesyłki czy farbę ale przede wszystkim zależy mi na oryginale przyczepy :)

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1220
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: n121 by kaiman

Postautor: RAFALSKI » piątek, 24 mar 2017, 13:50

Aha, to zmienia postać rzeczy, jeśli idziesz maksymalnie w oryginał to rozumiem.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » sobota, 25 mar 2017, 16:41

Oś powróciła na swoje miejsce.
Załączniki
n121 oś.jpg
Montaż osi po regeneracji.

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1637
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: n121 by kaiman

Postautor: vvarrior » sobota, 25 mar 2017, 16:46

No ładnie to wygląda. A jakie ładne kapcie.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » sobota, 8 kwie 2017, 20:55

Zdemontowane zostały wszystkie elementy z laminatu poza główną bryłą przyczepy, tj. błotniki (te elementy zdemontowane zostały przy okazji demontażu osi) oraz kufer, który to został rozmontowany na dwie części.
Korzystając z wielu rad i relacji na forum w w/w elementach oszlifowane zostały wszystkie ubytki i pajączki i zaszpachlowane szpachlówką z włóknem szklanym /Fiber firmy Novol/. Wcześniej elementy umyte zostały wodą z CIFem.
Ponieważ nigdy nie miałem do czynienia z tego typu pracami, wszelkie próby i doświadczenia prowadzone były na organizatorze butli.

Pod spodem przedstawiam zdjęcia elementów (w trakcie szpachlowania) , nie rozpisuję się na temat techniki robót, gdyż jest to bardzo dobrze opisane na forum :)

Na dniach oczyszczone, wyszlifowane i zaszpachlowane zostaną ubytki na klapie i korpusie przyczepy.
Później pozostanie zdemontować wszystkie elementy (lampy, odblaski, mocowania, zamki etc.), odłączyć klapę i przygotować elementy do malowania.

Na marginesie pytanie za 100 punktów. Jak wymontować zamek z kufra?
Załączniki
n121 szpachlowanie (1).jpg
n121. Szpachlowanie elementów.
n121 szpachlowanie (2).jpg
n121. Szpachlowanie elementów.

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » piątek, 14 kwie 2017, 08:44

Chciałbym ponowić pytanie, jak zdemontować zamek w kufrze?
I jeszcze drugie pytanie - czy ktoś dobierał siłowniki (amortyzatory) do klapy kufra i czy jest to warte zachodu?

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 320
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: n121 by kaiman

Postautor: Zielony » piątek, 14 kwie 2017, 08:58

kaiman pisze:Chciałbym ponowić pytanie, jak zdemontować zamek w kufrze?

Wrzuciłbyś zdjęcie, to byłoby łatwiej. Jeżeli jednak wygląda to tak samo jak w zapiekance, to od środka kufra wyciąga sie zawleczkę (taki półpierścień), który blokuje metalowy element zamka oraz bębenek (po wyciągnięciu zawleczki bezproblemowo wypadają), a następnie kluczem płaskim/oczkowym/nasadowym odkręca się również od środka plastikową nakrętkę. :)

Awatar użytkownika
kaiman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 540
Rejestracja: czwartek, 10 gru 2015, 15:29
Lokalizacja: KR / RDE

Re: n121 by kaiman

Postautor: kaiman » piątek, 14 kwie 2017, 10:57

Dzięki za odpowiedź. Zamek chyba jest taki jak opisujesz, będę próbował go rozbebeszyć :)


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości