przywrócenie użyteczności n-250c

czyli nasza walka z przyczepą...
Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » piątek, 14 paź 2016, 16:04

Witam, zakupiłem niedawno n-250c rocznik 84 przyczepka w ogólnym stanie dobra, wiadomo są pajączki i wymaga odświeżenia i właśnie tym odświeżeniem chciałbym się zając w tym roku, a doprowadzenie jej do stanu bliskiego fabryce zajmę się w przyszłym roku ze względu iż w tym roku chciałbym skończyć odbudowę mojej suzuki vitary cabrio, która to też miała znaczenie przy zdecydowaniu się na N. Gdyż to z nią ma współpracować.
przeglądając forum w poszukiwaniu informacji na temat siłowników klapy znalazłem informacje że pasują od poloneza. Faktycznie patrzą na parametry długości i skoku to są takie same jak w siłownikach które były zainstalowane do tej pory czyli Długość [mm]:405 Siła wyrzutu [N]: 500 Suw [mm]: 160 tylko martwi mnie ta siła wyrzutu. taki siłownik spokojnie radzi sobie z klapa bagaznika w sporym kombi, to z taka lekka konstrukcji wieka przyczepki to chyba zrobi z niej niezła wyrzutnie. stąd moje pytanie ma ktoś dobrane jakieś konkretne siłowniki do tej klapy czy przerabialiscie miejsca gdzie mocowane sa siłowniki na jakies krótsze o mniejszej mocy np meblowe które maja 120N i akurat takie posiadam w boxie dachowym i tam są za mocne.
Druga sprawa dotyczy opon. planuje zakupić nowe opony. Nie wiem tylko jakie , póki co są tam stomil 12/135 z roku pewnie co przyczepka i jak mniewam są to opony dętkowe. Czy mogę kupić nowe opony 2016r bezdętkowe i wulkanizator mi je założy bez problemu ?

Awatar użytkownika
zoja
Posty: 325
Rejestracja: poniedziałek, 12 mar 2012, 12:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: zoja » piątek, 14 paź 2016, 16:49


Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » piątek, 14 paź 2016, 17:03

Znalazłem owy siłownik na allegro http://allegro.pl/sprezyna-gazowa-amort ... 15092.html ,ale sprzedający chyba przesadził z ceną, widać że ma monopol na to bo cena 45 zł za jeden siłownik jest mocno przesadzona. poszukam chyba innego rozwiązania. Docelowo na N ma leżeć również box dachowy.

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » poniedziałek, 17 paź 2016, 12:46

Ktoś potrzebuje może , opony STOMIL 135 r 12 dziś jadę po nowe opony, może akurat ktoś potrzebuje takie opony które podejrzewam są starsze ode mnie. mogę podesłać zdjęcia. Trzymają powietrze, przyczepka póki co cały czas na nich jeździła.

GrzegorzBruta

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 17 paź 2016, 13:00

Witam. Zakładanie opon bezdętkowych na zwykłe felgi jest możliwe. Wulkanizator wstawi Ci wentyl i nałoży oponę. Musisz jednak wiedzieć, że w taki sposób zamontowana opona na taką felgę, jadąc po dziurach, czy ostro wchodząc w zakręt może się zsunąć, gdyż nie ma rantu! Problemy z siłownikiem do klap? Znając długość i siłę udźwigu dobierzesz odpowiedni siłownik.

GrzegorzBruta

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: GrzegorzBruta » poniedziałek, 17 paź 2016, 13:01

Tu masz gotowe podane wymiary i siłę. dł. 405 a siła 190 N

190 N to 19,3 kg 
Teraz masz rozeznanie. Zważ klapę. Czyli oprzyj ją na wadze od strony zamykania i dowiesz się jaki powinny mieć udźwig siłowniki

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » wtorek, 18 paź 2016, 13:55

przyczepka dzisiaj dostała Navigatory, więc już bezpieczeństwo że się opony rozlecą zażegnane

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » piątek, 21 paź 2016, 10:58

Po zakupie jechałem kawałek z przyczepką na pusto i byłem przerażony jak ona lata, jak ja mam pojechać w trasę jak to lata na boki, ale dziś pokonałem trase Wrocław-Bydgoszcz . Przyczepka była dosyć obciążona bo wiozłem komplet kół plus jakieś drobne rzeczy i w ogóle nie czułem że mam jakiś ogon, momentami się zapędziłem i 140km/h nie było problemem, nie czułem ze coś tam za sobą ciągnę. Jestem mile zaskoczony i utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry zakup.

dzin1975

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: dzin1975 » piątek, 21 paź 2016, 18:09

Hektor89 pisze:po zakupie jechałem kawałek z przyczepką na pusto i byłem przerażony jak ona lata, jak ja mam pojechać w trasę jak to lata na boki, ale dziś pokonałem trase Wrocław-Bydgoszcz . Przyczepka była dosyć obciążona bo wiozłem komplet kół plus jakieś drobne rzeczy i w ogóle nie czułem że mam jakiś ogon, momentami się zapędziłem i 140km/h nie było problemem, nie czułem ze coś tam za sobą ciągnę. Jestem mile zaskoczony i utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry zakup


140 w taką pogodę?!! Nawet na sucho chyba jednak trochę za dużo....

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » piątek, 21 paź 2016, 21:35

dzin1975 pisze:
Hektor89 pisze:po zakupie jechałem kawałek z przyczepką na pusto i byłem przerażony jak ona lata, jak ja mam pojechać w trasę jak to lata na boki, ale dziś pokonałem trase Wrocław-Bydgoszcz . Przyczepka była dosyć obciążona bo wiozłem komplet kół plus jakieś drobne rzeczy i w ogóle nie czułem że mam jakiś ogon, momentami się zapędziłem i 140km/h nie było problemem, nie czułem ze coś tam za sobą ciągnę. Jestem mile zaskoczony i utwierdzam się w przekonaniu że to był dobry zakup


140 w taką pogodę?!! Nawet na sucho chyba jednak trochę za dużo....


eeee to chwilowe przy wyprzedzaniu

Awatar użytkownika
sterciu
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 345
Rejestracja: środa, 30 mar 2016, 00:05
Lokalizacja: DW

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: sterciu » czwartek, 27 paź 2016, 21:52

Ja osobiście przeszedłem z 12" felg od malucha w n250 na felgi 13" z poloneza bezdętkowe. Z poczatku stalowe a niedawno zalozyłem aluminiowe z oponami w rozmiarze 165/55/13. Mam wrazenie ze przyczepka idzie na takich oponach bardziej jak posznurku niż na wcześniejszych maluchowskich.
n126n `89 - sprzedana
n126n `95 - sprzedana
n250c `92
Obrazek
upload pics

skolioza
Posty: 22
Rejestracja: poniedziałek, 22 sie 2016, 17:09

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: skolioza » poniedziałek, 31 paź 2016, 21:31

Siłowniki od Poloneza - dobrze wiedzieć, u mnie na klapie N250 ma wylądować dodatkowe 15kg i obawiałem się czy seryjne to dźwigną :)

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » niedziela, 7 maja 2017, 22:20

czy mogę posiłkować się tym poradnikiem czy ratowaniu skorupy
Załączniki
Instrukcja naprawy uszkodzonego laminatu.pdf
(3.85 MiB) Pobrany 368 razy

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » poniedziałek, 14 sie 2017, 21:15

klin ozdobny ze strony http://www.darius-przyczepy.pl/cz%C4%99 ... ny-ozdobne to ten 10x2 czy 12x2 ?
ile mb potrzebuje na wypolerowane kliny ?

Hektor89
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 10 paź 2016, 17:19

Re: przywrócenie użyteczności n-250c

Postautor: Hektor89 » wtorek, 15 sie 2017, 13:28

Skrajne tylko umyte ,środkowy wypolerowany
Załączniki
DSC_0835.JPG


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości