Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1556
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 6 mar 2017, 03:12

Dzięki za ofertę tronu ale zostaniemy przy "mobilnym" ze względu na możliwość wystawienia go do mycia w całości no i ceny napraw/wymiany... a u nas bez zmian... ;)tania flota. Jeśli chodzi o kontroler to pomino ciągłej optymalizacji wiadomo że nie mam szans ścigać się z chińczykami o ceny ale to produkt z centralnej polski pochodzi ;) i musiał by kosztować ok
600 pln jako golas. Montuje sztuki dla betatesterów i ostateczna cena będzie zależała od wersji i ilości. Generalnie w detalu od trawienia płytek, cięcia, wiercenia, lutowania, robienie wiązek po wykonywanie wsporników wszystko ręczna robota. A to czas i materiały plus chemia. Ale to jak gdyby w tle. Dzisiaj za to myśleliśmy o pewnym wariancie pod dyskusję. Co myślicie o montażu listew kedry i ozdobnej na dobrej taśmie montażowej? W zapiekance odblaski, kominki 3...4? rok trzymają na taśmie. Mniejsze ryzyko przecieków. Tylko jaka jest siłą rwania przedsionka na wietrze? To rozważania teoretyczne w oczekiwaniu na papierologię.

Wykręcono przez Taptalk z cyferblatu RWT "Bratek" ;)
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 428
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: kielce

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: mannt » poniedziałek, 6 mar 2017, 04:55

Myślę że listwa od przedsionka powinna być na śruby, właśnie ze względu na podmuchy wiatru. Albo używać starego przedsionka który trzyma się kupy z przyzwyczajenia i po większej wichurze sam odpuści od listwy. Natomiast ta ozdoba po przeciwnej stronie o ile jest w miarę prosta to jak najbardziej można ją przykleić.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
N132
Niewiadów towarowy

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 4124
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 10:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: reflexes » poniedziałek, 6 mar 2017, 08:12

Janek tylko po co Ci do 132 przedsionek. Przestrzeń życiowa Wam się podwoi więc wszystko co musi znajdzie swoje miejsce, a do osłony przed słońcem tylko daszek wystarczy. Wracając do sedna ja też bym jednak przykręcił. Skoro wiatr potrafi powyrywać 10 wbitych na obwodzie 20 cm sledzie to i listwę wyrwie. Odblaski wiszą i będą wisieć, bo nie są narażone na żaden wysiłek. Listwa pracuje, taśma się w końcu zmęczy i puści, a jak wyrwie to straty mogą być bolesne.
Obrazek
XIX Zlot Fanklubu Niewiadówek - 23-25.06.2017 - Gdańsk Sobieszewo

Kia Sportage II 2.0 CRDi + Chateau Cantara 908 wcześniej Niewiadów N126N
2017 - 02 noce, 0240 km
2016 - 42 noce, 3840 km

sMAJSTER
Posty: 451
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 03:24

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: sMAJSTER » poniedziałek, 6 mar 2017, 09:32

vvarrior pisze:Mniejsze ryzyko przecieków

To jest dobry tok myślenia.
Tyllko porównaj w charakterystyce siłę rozrywajaca taśmy montażowej i kleju poliuretanowego. (Po to sa karty produktu)
Co wam dają śrubki z PRL . To efekt myśli technicznej z tamtych lat . No ale jak niewiadowka robiła xxx lat temu , to teraz tak samo trzeba :lol:
Sprawdzał ktoś z fachowców jak teraz mocuje się listwy kedrowe :?:

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 428
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: kielce

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: mannt » poniedziałek, 6 mar 2017, 15:02

Ok można na klej, tylko odpowiednio przygotować podłoże żeby trzymało. Kleić na czysty żelkot a nie na starą farbę, no i pozostaję zmusić taką listwe do przylegania puki klej nie złapie , a to już nie jest takie proste ale pewnie wykonalne . Myślę dalej że taśma butylowa w tym przypadku jest złotym środkiem. Co do śrobek to "ta myśl techniczna PRL-u" do tej pory jest niezastąpiona w wielu przypadkach. Eko chemia może w krótkim czasie okazać się bublem. A z drugiej strony może być lepszym rozwiązaniem jeśli uda się dobrze przykleić.
N132
Niewiadów towarowy

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1293
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: naal » poniedziałek, 6 mar 2017, 15:07

Wczoraj uszczelnilem u siebie. Wszystkie śruby oczywiście rozwiercałem. Porządnie oczyściłem odtłuściłem i przykleilem na butyl. Później wkrętarka i nowe otwory. Użyłem śrub 4x30 że stożkowym łbem. Butyl ładnie się wylał spod listwy. Jeszcze tylko klin i będzie pięknie :)
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 112
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: Zielony » poniedziałek, 6 mar 2017, 15:15

naal pisze: Użyłem śrub 4x30 że stożkowym łbem.

Czyli od środka dawałeś nakrętki, jak rozumiem. Laminowaś je następnie czy założenie jest takie, że butyl wystarczy?

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1293
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: naal » poniedziałek, 6 mar 2017, 15:26

Nakrętki z podkładkami i nie laminowałem. Butyl wręcz wychodził przez stare dziury i nawet wychodził w środku razem ze srubą. Zalecam podkładki poszerzane choć nie wszędzie idzie je dostać.
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

sMAJSTER
Posty: 451
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 03:24

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: sMAJSTER » poniedziałek, 6 mar 2017, 17:57

mannt pisze:Ok można na klej, tylko odpowiednio przygotować podłoże żeby trzymało. Kleić na czysty żelkot a nie na starą farbę, no i pozostaję zmusić taką listwe do przylegania puki klej nie złapie , a to już nie jest takie proste ale pewnie wykonalne . Myślę dalej że taśma butylowa w tym przypadku jest złotym środkiem. Co do śrobek to "ta myśl techniczna PRL-u" do tej pory jest niezastąpiona w wielu przypadkach. Eko chemia może w krótkim czasie okazać się bublem. A z drugiej strony może być lepszym rozwiązaniem jeśli uda się dobrze przykleić.

No jest to metoda napewno najtrudniejsza .
A jeśli chodzi o chemie to wiecie jak są mocowane tafle szkła w wiezowcach .
Kwestia dobrania odpowiedniego szczeliwa .

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 4124
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 10:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: reflexes » poniedziałek, 6 mar 2017, 18:22

Żeby się tylko później nie okazało, że ten klej będzie najdroższym elementem całego projektu pod tytułem remont Niewiadówki :lol: . Generalnie paten jest, sprawdzał się przez lata i tylko żeby w oryginale śrubki były nierdzewne to byłby idealne więc po co kombinować?
Obrazek
XIX Zlot Fanklubu Niewiadówek - 23-25.06.2017 - Gdańsk Sobieszewo

Kia Sportage II 2.0 CRDi + Chateau Cantara 908 wcześniej Niewiadów N126N
2017 - 02 noce, 0240 km
2016 - 42 noce, 3840 km

sMAJSTER
Posty: 451
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 03:24

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: sMAJSTER » poniedziałek, 6 mar 2017, 20:44

reflexes pisze:Żeby się tylko później nie okazało, że ten klej będzie najdroższym elementem całego projektu pod tytułem remont Niewiadówki :lol: . Generalnie paten jest, sprawdzał się przez lata i tylko żeby w oryginale śrubki były nierdzewne to byłby idealne więc po co kombinować?

Jak się sprawdzał to po co większość rozbiera te listwy :lol:
No ale jak robią teraz w niewiadowie to nikt nie jest ciekawy.
Koszt przyklejania to 25pln
Ciekawe czy z przesyłką śrubki nierdzewne nie są droższe.

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 4124
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 10:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder

Re: RE: Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: reflexes » poniedziałek, 6 mar 2017, 21:03

sMAJSTER pisze:
reflexes pisze:Żeby się tylko później nie okazało, że ten klej będzie najdroższym elementem całego projektu pod tytułem remont Niewiadówki . Generalnie paten jest, sprawdzał się przez lata i tylko żeby w oryginale śrubki były nierdzewne to byłby idealne więc po co kombinować?

Jak się sprawdzał to po co większość rozbiera te listwy
No ale jak robią teraz w niewiadowie to nikt nie jest ciekawy.
Koszt przyklejania to 25pln
Ciekawe czy z przesyłką śrubki nierdzewne nie są droższe.


Przecież napisałem, że patent był prawie idealny. Gdyby od nowości śrubki były nierdzewne to dzisiaj nikt by tego nie ruszał. Przecieki w tym miejscu robią się tylko ze względu na puchnące od rdzy śrubki.
Jak to robią dzisiaj to nie wiem, bo nigdy takiej nowej nie widziałem.
Obrazek
XIX Zlot Fanklubu Niewiadówek - 23-25.06.2017 - Gdańsk Sobieszewo

Kia Sportage II 2.0 CRDi + Chateau Cantara 908 wcześniej Niewiadów N126N
2017 - 02 noce, 0240 km
2016 - 42 noce, 3840 km

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1388
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 6 mar 2017, 21:08

sMAJSTER pisze:Jak się sprawdzał to po co większość rozbiera te listwy :lol:


Żeby nie rdzewiały śruby, po to ja między innymi rozbierałem i dałem nierdzewne.

Jak ktoś woli kleić jego sprawa. Proponuję zapisać datę klejenia i za 2 albo 3 lata porównać jak się listwy trzymają w porównaniu z tymi skręcanymi, wtedy będziemy wszystko wiedzieli. Obstawiam jednak, że osoba klejąca nie będzie skłonna chwalić się wynikami ;)

Awatar użytkownika
mannt
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 428
Rejestracja: środa, 12 maja 2010, 18:48
Lokalizacja: kielce

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: mannt » poniedziałek, 6 mar 2017, 22:04

Szyby w autach też są klejone.... i długo trzymają, więc jest to chyba jakaś alternatywa. Tylko w przypadku tych listew trudno będzie je estetycznie zamocować.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
N132
Niewiadów towarowy

Awatar użytkownika
vvarrior
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1556
Rejestracja: środa, 8 sie 2012, 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Remont u VVarriora na 132 ... fajerki...

Postautor: vvarrior » poniedziałek, 6 mar 2017, 23:46

Dziekujemy za głosy w sprawie. Kto mi da gwarancję na kupowane śruby że są autentyczną nierdzewką? Być może kompromis ograniczenia ilości dziur plus taśma/klej? Pomyślimy. A Reflexes ma rację. W tym sezonie w zapiekance chyba ani razu nie stał bunkier tylko daszek. Sam daszek chyba trafi na wyposażenie 132ki... Ale co by nie było w przedsionku ;) łatwiej bałagan ukryć.... że o kracie ;)Perlena nie wspomnę;) a i goście się bez dachu nad głową trafiają.
Volkswagen Passat B5 Highline +n126e+n250c+n132l
NIEUSTAJĄCY Remont Thunder hunter
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości