Ja i sto trzydzieści dwa:)

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 322
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Zielony » poniedziałek, 27 lis 2017, 15:39

RAFALSKI pisze:To jest proste rozwiązanie więc faktycznie można coś wymodzić samemu. O ile wylot z przyczepy w miarę łatwo wykonać to trudniej będzie zrobić przepustnicę ze sterowaniem linką za pomocą suwaka. Można to rozwiązać jakoś inaczej ale jakakolwiek przepustnica/zawór musi być bo inaczej będzie to działało zero-jedynkowo. Właśnie ważna jest ta regulacja.

Kurczę, to ja największy problem widzę właśnie w klapce (wykorzystanie klapki z gniazda elektrycznego?). :D
Przepustnicę załatwiłby gotowiec: http://allegro.pl/przepustnica-z-ciegne ... 75750.html
Przyjdzie czas, to będę myślał i kompletował graty.

Samoogon
Posty: 222
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 27 lis 2017, 15:50

Ma ktoś może jakoś dokładniejsze dane na temat tej klapki? Jaka średnica rury, jakieś fotki dokładniejsze?
Zimowy czas to może bym się z tym pobawił i wydrukował takie coś.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1221
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 27 lis 2017, 17:31

Murano pisze:Czy u ciebie piecyk będzie na ścianie wejściowej?

Tak. Właśnie poruszyłeś ważny temat który mi umknął ;)
Murano pisze:Bo piszesz że system do przedsionka musi być w miarę blisko Trumy.

Tak kiedyś wyczytałem, że powinien. To znaczy im bliżej tym lepiej ze względu na straty temperatury.
Faktycznie u Was piec będzie na przeciwnej ścianie ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby pociągnąć dłuższą rurę wzdłuż tylnej ściany i dać wylot do przedsionka. Myślę, że i tak będzie dobrze dawało.
Murano pisze:Z drugiej strony na stronie sprzedawcy zwróciłem uwagę na taką grafikę:

Znam ten schemat i nie zastosowałem się do niego 8-) Chodzi o to, że jeśli jest bliżej to według instrukcji niby klapka na wylocie może się stopić jeśli przez nieuwagę zostanie zamknięta czy tam będzie częściowo przymknięta.
Zdarzało się, że zamknąłem klapkę zapominając o przepustnicy więc gorąc siedział w rurze i nic się nie stało. Dla mnie te 1,5m to przegięcie. Jeszcze jeśli chodzi o przepustnicę to w eNce jest zaraz za ventem i nic jej nie jest. W tamtym wątku są fotki.
Fiacior75 pisze:E to ja ten zestaw znam tylko, że on nie jest tani, myślałem raczej że coś swojego wykombinowałeś

Tani nie jest ale jak lubię kombinować, tak w tym przypadku chciałem żeby to też jakoś wyglądało i obyło się bez kombinacji. Co innego z Ultraheatem, to będę robił samemu bo cena jeszcze bardziej kosmiczna a łatwiej to zrobić we własnym zakresie niż ogrzewanie przedsionka.
Fiacior75 pisze:Jeśli chodzi o tapicerkę to ja mam zamiar wykleić ekranem od początku miałem taki zamiar, bo w zapiekance zdało to egzamin na 5 z plusem.

Wiem, że to zdaje egzamin ale ja ekranów w ogóle nie brałem pod uwagę.
Fiacior75 pisze:Dopiero na niego będę przyklejał oryginalną tapicerkę,

Też decydujesz się na oryginał od Dariusa? Jaki kolorek?
Kurczę, muszę zdzwonić się z Dariusem bo mam kilka uwag do tej tapicerki ale ciągle nie mam czasu.
Fiacior75 pisze:jakoś niewierze w sama gąbkę, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

Wiadomo, że gąbka nie da takiego ocieplenia jak ekran albo ekran razem z gąbką. To jest niepodważalne tylko ja stawiam zawsze to samo pytanie, czy warto się bawić i czy jest to konieczne. Po dwóch sezonach z eNką na oryginalnej tapicerce uważam, że nie. A początkowo chciałem eNkę wyklejać ekranem. Truma jest naprawdę mocna a kubatura mała, że piec bez problemu elegancko ogrzewa wnętrze. Uważam, że oryginalna tapicerka zapewnia niezłą izolację. Nie mówię, że super hiper ale jest po prostu wystarczająca a w budzie sypialiśmy też w ujemnych temperaturach.
Zielony pisze:Kurczę, to ja największy problem widzę właśnie w klapce (wykorzystanie klapki z gniazda elektrycznego?). :D

Z tym gniazdem dobrze kombinujesz. Gdybym szedł w samoróbkę to wziąłbym normalny wylot venta z klapką jak się stosuje wewnątrz i umieścił go w rozbebeszonym gnieździe przyłączeniowym 230V. Trzeba tylko skołować za darmochę jakieś uszkodzone gniazdo. Trzeba by sprawdzić czy ten wylot wejdzie w gniazdo.
Zielony pisze:Przepustnicę załatwiłby gotowiec: http://allegro.pl/przepustnica-z-ciegne ... 75750.html

Oo, o tym nie pomyślałem, wygląda dobrze. Tylko za duża średnica ale myślę, że da się ogarnąć.
Samoogon pisze:Ma ktoś może jakoś dokładniejsze dane na temat tej klapki? Jaka średnica rury, jakieś fotki dokładniejsze?

Za późno, już zamontowana i nie ma jak dobrze zdjąć wymiarów.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Samoogon
Posty: 222
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Samoogon » poniedziałek, 27 lis 2017, 18:20

Jeśli będziesz w okolicy tego wlotu cyknij jakieś fotki. Będę wdzięczny :)

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 322
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Zielony » poniedziałek, 27 lis 2017, 21:29

Samoogon pisze:Ma ktoś może jakoś dokładniejsze dane na temat tej klapki? Jaka średnica rury, jakieś fotki dokładniejsze?
Zimowy czas to może bym się z tym pobawił i wydrukował takie coś.


RAFALSKI pisze:To jest oryginalny zestaw ogrzewania przedsionka do Trumy:
ogrzewanie_przedsionka.jpg
W komplecie masz trójnik który wpinasz w rurę od venta w miarę blisko pieca. Jest przepustnica którą sterujesz nadmuchem na zewnątrz, no i ta klapa/wylot montowany na ścianie przyczepy.
http://allegro.pl/ogrzewanie-przedsionka-zestaw-do-montazu-truma-i5879590837.html


Samoogon, sądząc po opisie Rafalskiego, wrzuconym zdjęciu i allegro, to jest to standardowa rura truma 65mm do nadmuchu powietrza, a na samą klapkę się ją nasuwa. Dla pewności można by na samoróbce wrzucić dodatkową opaskę ślimakową i by działało połączenie :)

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 03:56

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Drednot » wtorek, 28 lis 2017, 01:43

Panowie, czy ktoś może mi wytłumaczy jedną rzecz.
Dlaczego te przewody powietrza od Trumy nie są nijak zaizolowane? Przecież przez te cienkie, kartonowe - i na dodatek jeszcze karbowane - ścianki ciepło ucieka na maxa.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1775
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Murano » wtorek, 28 lis 2017, 06:13

Drednot pisze:Panowie, czy ktoś może mi wytłumaczy jedną rzecz.
Dlaczego te przewody powietrza od Trumy nie są nijak zaizolowane? Przecież przez te cienkie, kartonowe - i na dodatek jeszcze karbowane - ścianki ciepło ucieka na maxa.

...i ogrzewa wnętrze bakisty :-)
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 934
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Fiacior75 » wtorek, 28 lis 2017, 07:26

Drednot pisze:Panowie, czy ktoś może mi wytłumaczy jedną rzecz.
Dlaczego te przewody powietrza od Trumy nie są nijak zaizolowane? Przecież przez te cienkie, kartonowe - i na dodatek jeszcze karbowane - ścianki ciepło ucieka na maxa.


One od środka są wyłożone cienką folią alu ,a po za tym troche ciepła mają oddawać w bakistach u mnie w niektórych miejscach sa dodatkowo podziurkowane . W poprzedniej przyczepie nie miałem trumawenta i w bakistach robiły sie krople wody na ściankach jak miałem odpalony piec, a na dworze była minusowa temperatura.
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Retro Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B 1962r, Komar232 1965r, Komar2320 1973r, Komar2320 1978r
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1221
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 28 lis 2017, 14:24

Zielony pisze:Samoogon, sądząc po opisie Rafalskiego, wrzuconym zdjęciu i allegro, to jest to standardowa rura truma 65mm do nadmuchu powietrza, a na samą klapkę się ją nasuwa.

Dokładnie. Jest to jednak lekko niedopracowane bo rura ma tendencję do wypadania z wylotu a jego kołnierz jest bardzo krótki i nie bardzo jest jak zablokować rurę przy pomocy wkręta, tak jak przy kominku od spalin.
W eNce poradziłem sobie w ten sposób, że w wylot wsadziłem ori kolanko 90* od venta. Wlazło ciasno i nie ma ochoty wyskoczyć a dodatkowo zakręt zajmuje mniej miejsca niż rura wygięta o ten sam kąt. Tu w "wielorybie" chcę zrobić identycznie.
P1200428.JPG


Drednot pisze:Przecież przez te cienkie, kartonowe - i na dodatek jeszcze karbowane - ścianki ciepło ucieka na maxa.

Tak jak chłopaki napisali, rury mają nie tylko doprowadzić nawiew do wylotów ale też nagrzewać wnętrze bakist żeby zapobiegać skraplaniu się wilgoci. Jeśli chodzi o straty ciepła to bez obaw, na wylotach i tak jest gorące powietrze.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 453
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 03:56

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Drednot » wtorek, 28 lis 2017, 17:25

RAFALSKI pisze: Drednot pisze:
Przecież przez te cienkie, kartonowe - i na dodatek jeszcze karbowane - ścianki ciepło ucieka na maxa.


Tak jak chłopaki napisali, rury mają nie tylko doprowadzić nawiew do wylotów ale też nagrzewać wnętrze bakist żeby zapobiegać skraplaniu się wilgoci. Jeśli chodzi o straty ciepła to bez obaw, na wylotach i tak jest gorące powietrze.


Dzięki chłopaki za wyjaśnienie. To u mnie coś nie bangla bo na końcówce przy drzwiach (piecyk + Tvent są po przeciwnej stronie) jest ledwo ciepłe to powietrze.
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1988
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: stachu_gda » wtorek, 28 lis 2017, 21:09

Drednot masz rury na obu wyjściach z venta? Może musisz skalibrować aby w krótszą rurę szło mniej powietrza bo zapewne długość jednej i drugiej rury masz niesymetryczne, jak i liczba otworów wywiewów niekoniecznie ta sama.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1221
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: RAFALSKI » środa, 29 lis 2017, 11:25

Drednot pisze:To u mnie coś nie bangla bo na końcówce przy drzwiach (piecyk + Tvent są po przeciwnej stronie) jest ledwo ciepłe to powietrze.

stachu_gda pisze:Może musisz skalibrować aby w krótszą rurę szło mniej powietrza bo zapewne długość jednej i drugiej rury masz niesymetryczne, jak i liczba otworów wywiewów niekoniecznie ta sama.

Może być jak Stachu pisze. Drednot, przy tych dwóch gardzielach, wyjściach z wentylatora masz możliwość regulacji ich wydajności względem siebie. Taka klapa którą ustawiasz w zależności od konfiguracji rur w przyczepie, rozprowadzenia instalacji. Zerknij za piec jak to jest ustawione.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1221
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: RAFALSKI » środa, 29 lis 2017, 17:02

W sobotę pisałem:
RAFALSKI pisze:Właśnie zbieram się do kupy po wczorajszej bibie i będę jechał po wykładzinę na podłogę. Zobaczymy czy w Komforcie będzie coś ciekawego, jadę z żoną więc może być wojna :twisted: :lol:

A więc temat wykładziny zakończony, choć dopiero wczoraj. W sobotę okazało się, że w Komforcie nie mają nic co by nas zainteresowało, może poza wykładziną za prawie pięć dych z metra ale to już ponad nasze siły. W grę wchodziły jedynie wykładziny z warstwą ścieralną 0,5mm, z cieńszą nie brałem pod uwagę. Wiadomo, w budzie łazi się w butach, sporo piachu wnosi się z zewnątrz a to skutecznie ściera powierzchnię. Chciałem też melanż a nie imitacje drewna czy płytek a więc wybór od początku był zawężony.
W Castoramie upatrzyliśmy sobie wzór, wszystko pięknie, cena spoko ale okazało się, że jej nie ma i już nie będzie. W końcu dopiero w poniedziałek się udało i kupiliśmy wykładzinę, dwa metry z rolki o szerokości 4m. O, taki wzór:
P1230917.JPG


Potem dokładne wymiarowanie i rysowanie na spodzie:
P1230919.JPG

P1230920.JPG


Montaż...
P1230922.JPG


I efekt końcowy. Chciałem żeby wykładzina zachodziła za nadkola. Bez przecięcia za nadkolem nie chciała się wykładać bo tam jest trochę wyżej.
P1230927.JPG


Przy tylnej ścianie nie wywijałem do góry bo w bakistach jest to niepotrzebne a pomiędzy nimi przestrzeń będzie zabudowana więc nie pobrudzi się tapicerki buciorami.
P1230924.JPG

Do tej oryginalnej dechy łączącej tylne bakisty, do której dokłada się na noc stół, dołożę pionową ściankę i powstanie mała środkowa bakista. Ze względu na rozłożenie mas planuję umieścić tam akumulator i elektryczne pierdoły, żeby zrównoważyć ciężki dyszel i lodówkę która znajdzie się przed osią. Ale o tym będę myślał jak przyjdzie czas na montaż mebli.

Od frontu zostawiłem duży zapas zachodzący na ścianę:
P1230926.JPG

Jak na miejsce wjadą przednie bakisty to obetnę nadmiar niemal do ich górnego poziomu. Dzięki temu tapicerka między bakistami nie będzie się tytłać czy łapać wilgoć od obuwia. Tego nie przewidziałem w eNce i jakiś czas temu poprawiałem dokładając pasy wykładziny.
Na razie nie wiadomo ile przyciąć bo bakisty będą prawdopodobnie budowane od zera. Chodzi o to żeby w jednej z nich na stałe rezydował kibel a fabryczne są za niskie.

CDN ;)
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Archie
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 118
Rejestracja: środa, 21 cze 2017, 02:54

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Archie » środa, 29 lis 2017, 20:55

Bardzo fajne podejście do przycięcia nadkoli w wykładzinie, widać że zależy Tobie na szczegółach.
Gdzie kupywales wylot powietrza z budy, chodzi mi o to gniazdko?
N126 1978r.
N126 1980r.

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 845
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Ja i sto trzydzieści dwa:)

Postautor: Romlas » środa, 29 lis 2017, 22:52

Ładnie ładnie, a powiedz czy pod budowę bakisty masz wlaminowac jakieś punkty mocowania na ścianach czy będą wolnostojące?
Paweł i Kinga.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości