N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 654
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 6 lut 2017, 12:41

Zielony pisze:Pozycje z przodu wymagają i tak przeniesienia ich wyżej - pozostawienie ich idealnie na wysokości lusterek nie byłoby dobrym pomysłem. ;)

Tak, przenieś wyżej. Lampki kup nowe, kosztują grosze.
Zielony pisze:O jakim uchwycie mówimy? Przeglądam i przeglądam i na szybko nic nie widzę :oops:

Coś takiego: https://www.google.pl/search?client=firefox-b&biw=1525&bih=734&tbm=isch&sa=1&q=uchwyt+al-ko+ko%C5%82%C4%85+manewrowego&oq=uchwyt+al-ko+ko%C5%82%C4%85+manewrowego&gs_l=img.3...8433.11972.0.12205.17.10.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.64.img..17.0.0.8wbrzUoou_g&bav=on.2,or.&bvm=bv.146094739,d.bGs&dpr=0.9&ech=1&psi=AFOYWLKLG6Gk6ATb2YO4Cg.1486377762854.3&ei=AFOYWLKLG6Gk6ATb2YO4Cg&emsg=NCSR&noj=1
Super sprawa, znacznie ułatwia manewrowanie. Jedna ręka na rączkę manewrową, druga za uchwyt i jazda ;)
Zielony pisze:Zastanawiam się tylko czy wstawiać lampę cofania. Niby nie trzeba, ale...

Zakładałem w 127 i eNce, tego typu jak ta przeciwmgłowa. Mnie się przydaje, zdarzało się ustawiać zestaw po ciemku na kempingu i sporo pomagała.
Zielony pisze:Plan jest doprowadzić do porządku. O ile się da ;)
Nie strasz mnie tylko, że części nie są osiągalne...

Prawie wszystko kupisz bez problemu. Mnie chodzi o taką "zębatkę" od wajchy hamulca ręcznego a ona jest nie do kupienia, będę dorabiał.
Zielony pisze:I kolejne pytanie: mam dwa dowody rejestracyjne właśnie na biurku. Jeden z osią nie hamowaną i jeden z hamowaną. Oba mają masę własną na 320kg i dmc na 420kg. To normalne? Jest szansa podnieść dmc w osi hamowanej? Tak przeglądam książkę "jeżdżę z przyczepą" dostępną na forum i wychodzi, że masa własna powinna być ustalona na 420, a dmc na 520?

A jak to się ma do mas na tabliczkach? Nie wiem jakie masy powinny być w "zapiekance" ale jeśli masz zaniżone to można to poprawić przy przerejestrowaniu. Potrzebny jest papier od diagnosty albo zaświadczenie z Niewiadowa.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1388
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: stachu_gda » poniedziałek, 6 lut 2017, 12:46

Zielony pisze:Linkę już kupiłem wcześniej, jak miałem pierwszą przyczepę holować do Wrocławia. (nie)stety tylko stałą, bo tamta nie miała hamulca. Linka zawsze się przyda, a zrywalną dopisuję do listy "rzeczy koniecznych". O jakim uchwycie mówimy? Przeglądam i przeglądam i na szybko nic nie widzę :oops:


http://darius-przyczepy.pl/cz%C4%99%C5% ... 295-detail

Zielony pisze:Takie? http://www.niewiadow.com.pl/pl/p/Zakryc ... 00-0129/62
Dziękuję.


Tak, do tego tez m8 (są 2 rozmiary śrub w niewiadkach maskowanych tymi kapslami). Najlepiej sobie dorobić żeby nie przepłacać.

Zielony pisze:Oo. Dobrze wiedzieć! Przeciwmgielne musi i tak zostać, bo bezpieczeństwo też ważne. Zastanawiam się tylko czy wstawiać lampę cofania. Niby nie trzeba, ale...


To zależy jakie masz gniazdo w samochodzie 7-pin czy 13-pin. W 7-pin nie masz cofania.

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 112
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: Zielony » wtorek, 7 lut 2017, 23:12

RAFALSKI pisze:Prawie wszystko kupisz bez problemu. Mnie chodzi o taką "zębatkę" od wajchy hamulca ręcznego a ona jest nie do kupienia, będę dorabiał.

Uf!

stachu_gda pisze:
Zielony pisze:Oo. Dobrze wiedzieć! Przeciwmgielne musi i tak zostać, bo bezpieczeństwo też ważne. Zastanawiam się tylko czy wstawiać lampę cofania. Niby nie trzeba, ale...


To zależy jakie masz gniazdo w samochodzie 7-pin czy 13-pin. W 7-pin nie masz cofania.

Samochód ma 13pin - przyczepę ciągnąłem na przejściówce, ale myślę o całkowitym przejściu na 13pin. Zawsze to więcej możliwości elektrycznych ;)

Kolejna dwa szybkie pytania:
1) Jaką taśmę butylową do uszczelniania wszystkich listewek zewnętrznych kupić? Jakaś określona grubość/szerokość jest idealna?
2) Jako izolacja wpadnie ekran zagrzejnikowy. Widzę jednak, że są dwa rodzaje. Jeden dostępny chociażby w leroy, gdzie jest styropian i aluminium: https://www.leroymerlin.pl/ogrzewanie/g ... l1008.html i drugi dostępny na allegro (pewnie w innych miejscach też): http://allegro.pl/ekran-zagrzejnikowy-m ... 32102.html - aluminium i pianka jak z karimaty. Który lepiej się sprawdza i dlaczego?

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1388
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: stachu_gda » środa, 8 lut 2017, 08:26

Zielony pisze:1) Jaką taśmę butylową do uszczelniania wszystkich listewek zewnętrznych kupić? Jakaś określona grubość/szerokość jest idealna?


http://okucia24.com/illbruck-tasma-buty ... id631.html - w wersji 50mmx3mm i potem cięcie nożyczkami w połowie szerokości

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 654
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: RAFALSKI » środa, 8 lut 2017, 11:30

Zielony pisze:Samochód ma 13pin - przyczepę ciągnąłem na przejściówce, ale myślę o całkowitym przejściu na 13pin. Zawsze to więcej możliwości elektrycznych ;)

Jak auto ma takie to zakładaj 13 pin, mam i polecam.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 112
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: Zielony » sobota, 11 lut 2017, 19:20

RAFALSKI pisze:
Zielony pisze:I kolejne pytanie: mam dwa dowody rejestracyjne właśnie na biurku. Jeden z osią nie hamowaną i jeden z hamowaną. Oba mają masę własną na 320kg i dmc na 420kg. To normalne? Jest szansa podnieść dmc w osi hamowanej? Tak przeglądam książkę "jeżdżę z przyczepą" dostępną na forum i wychodzi, że masa własna powinna być ustalona na 420, a dmc na 520?

A jak to się ma do mas na tabliczkach? Nie wiem jakie masy powinny być w "zapiekance" ale jeśli masz zaniżone to można to poprawić przy przerejestrowaniu. Potrzebny jest papier od diagnosty albo zaświadczenie z Niewiadowa.


Przyglądałem się dzisiaj tabliczce i pozostawia ona wiele do życzenia... Ładowności nie ma wcale wpisanej (może kiedyś była), zaś masa przyczepy może być "520". Na pewno widoczne jest "20", a "5" w delikatnym zarysie jedynie brzuszka...
Jak wygląda procedura z Niewiadowa? Pisać maila, dzwonić, oficjalne pismo? Jakieś opłaty za to?
Coś mi się wydaje, że będzie to prostsza i pewniejsza droga niż przekonywanie diagnosty, że tam rzeczywiście jest "520" :shock:

stachu_gda pisze:http://okucia24.com/illbruck-tasma-buty ... id631.html - w wersji 50mmx3mm i potem cięcie nożyczkami w połowie szerokości

Dziękuje!

RAFALSKI pisze:Jak auto ma takie to zakładaj 13 pin, mam i polecam.

Postanowione, wpada instalacja na 13 pin. Już miałem hurtowo zamawiać jakąś drobnicę i brać też przewód 13 pin, ale w ostatniej chwili zacząłem się zastanawiać nad grubościami poszczególnych przewodów. Niby 5x1,5mm i 8x0,75 wygląda OK, ale dalekie od normy ISO - 5x2,5mm i 8x1mm. Warto dopłacać do normy? Różnica około 10 złotych na metrze (swoją drogą to i tak trzeba będzie przejrzeć instalację w holowniku jak jest pociągnięta i czym...)

Dzisiaj było w miarę ciepło (-2), to na chwilę zajrzałem do najazdu. Niby proste urządzenie, niby jest na fanklubie instrukcja montażu, ale w te 10 minut, które spędziłem przy przyczepie, pojawił się problem. Rozumiem, że całe urządzenie najazdowe montowane jest do ramy na cztery śruby wraz z tulejkami pomiędzy profilami ramy. Nakrętki odkręcone - co dalej? Na logikę powinny wyjść lekko do góry, ale czy nie ma tam jakiegoś "myku"? Czy po prostu trzeba wziąć większy impulsator kinetyczny (czasami zwany też młotkiem)? I co zrobić ze śrubą przy blokadzie najazdu - nie ma szans, aby wyszła do góry, bo będzie zaczepiała o wspornik tejże blokady (ta, która się przestawia przy cofaniu).
Najazd Niewiadowa typ 200. :)

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1388
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: stachu_gda » sobota, 11 lut 2017, 19:25

Zielony pisze:Postanowione, wpada instalacja na 13 pin. Już miałem hurtowo zamawiać jakąś drobnicę i brać też przewód 13 pin, ale w ostatniej chwili zacząłem się zastanawiać nad grubościami poszczególnych przewodów. Niby 5x1,5mm i 8x0,75 wygląda OK, ale dalekie od normy ISO - 5x2,5mm i 8x1mm. Warto dopłacać do normy? Różnica około 10 złotych na metrze (swoją drogą to i tak trzeba będzie przejrzeć instalację w holowniku jak jest pociągnięta i czym...)


Nie widzę opcji pracy lodówki na takim przekroju kabla :)
Dowiedz się też w aucie jaki masz przewód dający napięcie "po stacyjce" czyli ten którym będziesz ewentualnie zasilał lodówkę w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
grzesiek0
Posty: 711
Rejestracja: środa, 25 lut 2015, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: grzesiek0 » sobota, 11 lut 2017, 21:31

Nie wiem od czego tutaj jest zaadaptowane zawieszenie, ale wiem jedno - jest genialne! ]


Lepiej przejrzyj dobrze to zawieszenie żebyś nie miał takich kwiatków jak na zdjęciach niżej.

Pęknięcie spawu, albo opieszałość spawacza:
Obrazek

A tu spoiny na miarę prawdziwego "fachowca"
Obrazek

sMAJSTER
Posty: 451
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 03:24

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: sMAJSTER » sobota, 11 lut 2017, 21:52

Zielony pisze:ale dalekie od normy ISO - 5x2,5mm i 8x1mm

Lepiej dwa przewody. sa bardziej elastyczne .

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 654
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: RAFALSKI » sobota, 11 lut 2017, 22:45

Zielony pisze:Jak wygląda procedura z Niewiadowa? Pisać maila, dzwonić, oficjalne pismo? Jakieś opłaty za to?

Zadzwoń do Niewiadowa i poproś do telefonu Panią Barbarę Pająk, ona zajmuje się wydawaniem oświadczeń homologacyjnych. Trzeba podać dane przyczepy a ostatnim razem musiałem też przesłać zdjęcia tabliczki znamionowej. Papier kosztuje 100zł i wysyłany jest za pobraniem. Zajrzyj tutaj: http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?p=108367#p108367
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 427
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: __ArroW__ » niedziela, 12 lut 2017, 18:16

RAFALSKI pisze:
Zielony pisze:Jak wygląda procedura z Niewiadowa? Pisać maila, dzwonić, oficjalne pismo? Jakieś opłaty za to?

Zadzwoń do Niewiadowa i poproś do telefonu Panią Barbarę Pająk, ona zajmuje się wydawaniem oświadczeń homologacyjnych. Trzeba podać dane przyczepy a ostatnim razem musiałem też przesłać zdjęcia tabliczki znamionowej. Papier kosztuje 100zł i wysyłany jest za pobraniem. Zajrzyj tutaj: http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?p=108367#p108367


Nie dzwoń, bo i tak będziesz musiał wysłać Pani Barbarze maila, więc zrób to od razu (najlepiej opisz całą sytuację) ja dla potwierdzenia faktu załączyłem również dowód rej. Do mnie nie wysłała papieru, ponieważ zgadzały się dane i wysłała mi tylko informację na maila potwierdzające moje pytanie.

b.pajak@niewiadow.pl
N126B '79 + VW Passat B4 1.9 TDI 110PS Variant '96
Remont zapiekanki

Awatar użytkownika
Zielony
Posty: 112
Rejestracja: środa, 18 sty 2017, 11:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: Zielony » niedziela, 12 lut 2017, 21:41

stachu_gda pisze:
Zielony pisze:Postanowione, wpada instalacja na 13 pin. Już miałem hurtowo zamawiać jakąś drobnicę i brać też przewód 13 pin, ale w ostatniej chwili zacząłem się zastanawiać nad grubościami poszczególnych przewodów. Niby 5x1,5mm i 8x0,75 wygląda OK, ale dalekie od normy ISO - 5x2,5mm i 8x1mm. Warto dopłacać do normy? Różnica około 10 złotych na metrze (swoją drogą to i tak trzeba będzie przejrzeć instalację w holowniku jak jest pociągnięta i czym...)


Nie widzę opcji pracy lodówki na takim przekroju kabla :)
Dowiedz się też w aucie jaki masz przewód dający napięcie "po stacyjce" czyli ten którym będziesz ewentualnie zasilał lodówkę w czasie jazdy.

W przypadku lodówki TA61ka/TA71ka moc grzałki na 230V ma 100W. Nie widzę w instrukcji danych dotyczących 12V, ale zakładając podobnie to daje to ok. 9A. Czyli w bardzo teorii powinien wystarczyć 1mm^2. Ale racja, bezpieczniej będzie pociągnąć wszystko tak jak ma być już na tym etapie niż później kombinować.

grzesiek0 pisze:Lepiej przejrzyj dobrze to zawieszenie żebyś nie miał takich kwiatków jak na zdjęciach niżej.

Dzięki za info, jak się zrobi tylko odrobinę cieplej to znowu się położę pod przyczepę i będę wszystko oglądał dokładnie. Mam nadzieję, że takich "kwiatków" nie będzie...

sMAJSTER pisze:Lepiej dwa przewody. sa bardziej elastyczne .

Ale potem i tak wypadałoby je wsadzić w jakiś wspólny peszel czy coś. Jest jeszcze opcja stworzyć taki kabel samemu z poszczególnych przewodów, jednak to dopiero wtedy będzie problem ze sztywnością ;) (czasami sztywność nie jest problemem :D )
RAFALSKI pisze:Zadzwoń do Niewiadowa i poproś do telefonu Panią Barbarę Pająk, ona zajmuje się wydawaniem oświadczeń homologacyjnych.
__ArroW__ pisze:Nie dzwoń, bo i tak będziesz musiał wysłać Pani Barbarze maila,

Dzięki za namiar. Podskoczę jeszcze tylko do WK jutro i dopytam czy wystarczy im w razie czego tylko taki papier wystarczy. Wolałby za jednym razem poprawić dane i zarejestrować przyczepkę niż później płacić za wymiany dowodu.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1388
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: stachu_gda » niedziela, 12 lut 2017, 21:49

Zielony pisze:W przypadku lodówki TA61ka/TA71ka moc grzałki na 230V ma 100W. Nie widzę w instrukcji danych dotyczących 12V, ale zakładając podobnie to daje to ok. 9A. Czyli w bardzo teorii powinien wystarczyć 1mm^2.


9A na mm to zdecydowanie za dużo :)

Najszybciej informacje o wymaganych przekrojach kabli znajdziesz w poradniku solarnym Bartka Tarapukuary albo weź jakiś podręcznik dla elektryka samochodowego z przekrojami bo zrobisz sobie szkodę.

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1281
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: dworek » niedziela, 12 lut 2017, 22:30

Podłączyłem kiedyś lodówkę na 12v z samochodu na osobnym kablu 2 * 1 mm2,
grzałka ma 85 W,
po 30 minutach pracy lodówki kabel był gorący....

...Po tym postanowiłem dać kabel 2 * 2 mm2 ale ostatecznie odpuściłem sobie to źródło zasilania, wystarczy mi 230 V i gaz
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 269
Rejestracja: środa, 2 paź 2013, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: N126e - jakoś to będzie! (v2.0)

Postautor: Mobil-Zasada » poniedziałek, 13 lut 2017, 00:03

Ja wiązkę auto-przyczepa robiłem z pojedynczych przewodów. Teraz nie pamiętam, ale chyba oświetlenie 1mm2, masa 2,5mm2, a przewody zasilające wnętrze tez 2,5mm2.
To wszystko w peszel. Na końcach dwie wtyczki 13pin. Moim zdaniem jest elastyczny.
Ciągnik: OPEL Omega B 2.0 B+LPG
Przyczepa: N126ES


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości