Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1209
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 26 paź 2017, 14:23

No to super, spory krok do przodu :) Dawca całej ramy czy tylko papierów?
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 848
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: __ArroW__ » czwartek, 26 paź 2017, 17:15

Brawo Ty!
N126E + VW Passat B4 1.9 TDI 110PS Variant '96
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2017 - 0 nocy - 530 km

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 843
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: Romlas » czwartek, 26 paź 2017, 20:23

Dawca jest cały, narazie.
Robota na działce i dzieciaki pochłaniają sporo czasu.
Paweł i Kinga.

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 843
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: Romlas » czwartek, 7 gru 2017, 19:56

IMG_20171207_083133.jpg

Jako że ciągle myślę i już bliski byłem stawiania na osi od eifflanda wieloryba to obserwuje obiekt, no i jednak będę musiał zdjąć budę z ramy bo ma ubytki w podłodze , małe bo małe ale kto wie ile ich tak nie widzę. Ale wydaje mnie się, że rama jest fabrycznie wzmocniona...mylę sie,?
IMG_20171207_083128.jpg
IMG_20171207_083146.jpg


Niestety os od eifflanda i dyszel chyba nie podejdzie bo rozstaw kół (między wewnętrznymi brzegami opon) to 150cm , Niewiadów ma 140cm.
Szkoda bo to jednak by się lepiej prowadziło. Zdejmę budę będę mierzył i myślał dalej.
Paweł i Kinga.

Awatar użytkownika
Fiacior75
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 921
Rejestracja: niedziela, 7 cze 2015, 22:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: Fiacior75 » czwartek, 7 gru 2017, 20:30

No widzę że wreszcie się bierzesz do roboty :mrgreen: działaj działaj.
FB - Weselny Fiat 125p
FB - Retro Reanimacja

Fiat125 1975r
N-132T 1976r
Komar231B 1962r, Komar232 1965r, Komar2320 1973r, Komar2320 1978r
Wigry 1975r, Wigry1 1976r, Wigry 3 1991r
Romet Duet 1976r

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 843
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: Romlas » czwartek, 7 gru 2017, 21:06

Taa biorę... Żona 3 tydzień w łóżku, wstaje o 4 rano żeby trochę ogarnąć moje sprawy choć przez 3-4 godz rano zanim ekipa się obudzi.
Głośno myślę, coś dłubie na działce, w garażu w koniec stycznia odbieram mieszkanie... Tysiąc wizji w głowie. Ale całkowicie nie mogę zostawić tego tematu.
Paweł i Kinga.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1209
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: RAFALSKI » piątek, 8 gru 2017, 12:44

Romlas pisze:Ale wydaje mnie się, że rama jest fabrycznie wzmocniona...mylę sie,?

Masz na myśli to częściowe zamknięcie ceownika dyszla? To nic nie daje, dyszle najczęściej pękają tuż przed nim od strony kufra.
Romlas pisze:Niestety os od eifflanda i dyszel chyba nie podejdzie bo rozstaw kół (między wewnętrznymi brzegami opon) to 150cm , Niewiadów ma 140cm.
Szkoda bo to jednak by się lepiej prowadziło.

Stary, ale kombinujesz. Po czym wnosisz, że lepiej by się prowadziło? Masz dobrą oś AL-KO i z tego co widzę na pierwszej fotce to od razu z uchwytami amortyzatorów...
Romlas pisze: Zdejmę budę będę mierzył i myślał dalej.

Nie myśl za dużo bo zostaniesz myśliwym :) ;) Pisałem Ci już co z tym trzeba zrobić. Będzie szybko i łatwo, bez dużych kombinacji z ramą a już tych z osią to w ogóle nie rozumiem.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 843
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: Romlas » piątek, 8 gru 2017, 17:04

RAFALSKI pisze:Po czym wnosisz, że lepiej by się prowadziło?

Po tym że jest szersza i na stalowych drążkach skrętnych. , To dobre i trwałe rozwiązanie, a oś alko ma 30 lat i gumy już napewno niewiele warte( w sumie nie wiem czy można to wymienić. )
RAFALSKI pisze:częściowe zamknięcie ceownika dyszla?

O tym myślałem.
RAFALSKI pisze: Będzie szybko i łatwo, bez dużych kombinacji

Tak by było gdybym postawił wieloryba na eifflanda. Powiem tylko że nawet hamulce są w tym sprawne. A ma 52 lata i Bóg wie ile to stało. Tylko tych amortyzatorów szkoda bo w sumie nie wiadomo co lepsze.
Paweł i Kinga.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1209
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: RAFALSKI » piątek, 8 gru 2017, 18:24

Romlas pisze:oś alko ma 30 lat i gumy już napewno niewiele warte

Nie bądź taki pewien ;) Te zawieszenia są naprawdę trwałe. Nie wyważaj otwartych drzwi.
Romlas pisze:w sumie nie wiem czy można to wymienić.

Można wymienić gumowe wałki.

Ja Ci powiem, że niejeden niewiadówkowicz posiadający budę z typową, twardą osią zazdrości tej AL-KO. A Ty marudzisz. Gdybyś się pozbywał, daj znać. Chętnie założę Krzychowi do eNki ;)

Romlas pisze:O tym myślałem.

No to wyjaśnione. To wzmocnienie nie eliminuje problemu.
Romlas pisze:Tak by było gdybym postawił wieloryba na eifflanda.

No właśnie nie. Przecież tamtą ramę trzeba by dostosować do wieloryba, żeby dobrze podpierała skorupę, podłogę. Z tego co widziałem to ona jest mega ażurowa więc przerabiania więcej niż wymiana dyszla w oryginalnej. Tym bardziej, że już kilku z nas to robiło więc ścieżka przetarta i nie ma czego się bać.
Nie chcesz wymieniać dyszla, boisz się, nie czujesz na siłach to zostaw stary. Nie jest powiedziane, że pęknie, w końcu większość jeździ. Walniesz tylko nowe cyferki i gotowe :)
Romlas pisze:Tylko tych amortyzatorów szkoda bo w sumie nie wiadomo co lepsze.

Amortyzatory - super sprawa, tylko muszą być sprawne więc warto wymienić.
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85
N-132L '85
N-126N '88
N-126E '85

Romlas
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 843
Rejestracja: środa, 26 paź 2016, 18:41
Lokalizacja: Gniezno

Re: Uwolnić wieloryba. Romlas walczy.

Postautor: Romlas » piątek, 8 gru 2017, 19:49

RAFALSKI pisze:Przecież tamtą ramę trzeba by dostosować do wieloryba, żeby dobrze podpierała skorupę, podłogę.

Wbrew pozorom mniej roboty niż z robieniem nowego dyszla, (tzn sam dyszla nie zrobię) ,bo dyszel eifflanda idzie do osi, a ramą obejmami jest do tego przykręcona, więc wystarczy w ramie niewiadki odciąć dyszel i postawić całość na tego krzyżaka i przykręcić śrubami w 3 miejscach.
Paweł i Kinga.


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości