Strona 1 z 3

Remont n126n (offroad)

: czwartek, 6 kwie 2017, 20:28
autor: marcin126n
Witam.

Po przywitaniu się w odpowiednim dziale znalazłem się tutaj. Planuje remont mojej niewiadówki do lekkiego offroadu.
Poczynione prace:
- wzmocnienie ścian bocznych poprzez wklejenie dodatkowych regli (łat)
- wzmocnienie dachu

Planuje wzmocnić zawieszenie lub je wymienić. I mam do Was pytania: Jaką oś polecacie? Znalazłem os hamowaną alko 1350 kg. Czy to dobry wybór?

Planuje też wstawić opony o rozmiarze 215/70/15 (średnica 700mm). Dużo jest rzeźbienia w budzie? Może jest ktoś z forumowiczów który przez to przechodził :)

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 6 kwie 2017, 20:30
autor: Murano
Dżin1975

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 6 kwie 2017, 20:58
autor: reflexes
Murano pisze:Dżin1975

Dodam tylko, bo kolega może nie wiedzieć, że nie Dżin1975 a dzin1975 i że jest to taki gość co już niewiadówke terenówkę offrołdówkę zbudował.
Obrazek
I nie był on pierwszy bo w jego wątku są chyba jeszcze dwie pokazane więc zapraszam do lektury.

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 6 kwie 2017, 21:35
autor: dzin1975
reflexes pisze:Dodam tylko, bo kolega może nie wiedzieć, że nie Dżin1975 a dzin1975 i że jest to taki gość co już niewiadówke terenówkę offrołdówkę zbudował.


No no,trochę scisłości... 2 zbudował ;) :)
Zapraszam do kontaktu

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 6 kwie 2017, 21:36
autor: marcin126n
Lektura przeczytana :)
No niestety przy resorach buda idzie ostro do gory. Zastanawiam sie czy resory to dobry wybor, skoro przyczepa ma wiekszy przeswit niz holownik. W oryginale niewiadowka jest wysoko.

A moze kupic lepiej mocniejsza os skretna i wzmocnić ja amortyzatorami?

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 6 kwie 2017, 21:51
autor: dzin1975
marcin126n pisze:Lektura przeczytana :)
No niestety przy resorach buda idzie ostro do gory. Zastanawiam sie czy resory to dobry wybor, skoro przyczepa ma wiekszy przeswit niz holownik. W oryginale niewiadowka jest wysoko.

A moze kupic lepiej mocniejsza os skretna i wzmocnić ja amortyzatorami?


1-jaki holownik?
2-jaki teren?
3-jakie fundusze?
Ja w pierwszej wersji myślałem o osi od Ducato.Mniejsze koła,większa dostępność,cena zakupu.Na szrocie ok 400zł z kołami,resorami,uchwytami i amorkami.Zrobiliśmy,jak zrobilismy,bo plany były inne.Miał być większy hardkor,może jeszcze będzie ;)
Jak patrol zniknął za horyzontem,to pojawił się galloper.Sporo niższy,więc przerzuciłem oś nad resory i już siadła.A możliwosci terenowych nie straciła.Mam możliwość regulacji wysokosci.Ze sztywną osią będzie mały problem.Pewnie,można podłożyć dystanse między oś,a ramę.Ale wtedy cierpi rama.( patrz punkt 2 )Na resorach nie ma tego problemu.No i komfort prowadzenia,resor jest resor ;)

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 7 kwie 2017, 06:32
autor: marcin126n
1. Holownik to Mitsubishi Delica
2. Teren lekki, czyli wytyczony szlak ( szuter, droga nie utwardzona)
3. Fundusze.... ok 5 tys.

A ta os z ducato to z ktorego rocznika?

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 7 kwie 2017, 07:16
autor: dzin1975
marcin126n pisze:1. Holownik to Mitsubishi Delica
2. Teren lekki, czyli wytyczony szlak ( szuter, droga nie utwardzona)
3. Fundusze.... ok 5 tys.

A ta os z ducato to z ktorego rocznika?


1-Łał,masz Delice?!
Dawaj foty!!! A najlepiej wbijaj na Majówke,obowiązkowo!! ;) Długo szukałem Delikatesa,niestety nic nie było jak kupowałem Patrola,a pózniej Mustanga....
2-Faktycznie,może się sprawdzić sztywna oś.Drako tak ma i sobie chwali.Dla mnie osobiscie nie do przyjęcia
3-starczy ;)
Oś którą oglądałem,nie mam pojęcia z którego roku była.Wiem tylko tyle,że młodsze roczniki miały łożyska podwójne,i grubsze czopy na piastach.Ale od którego roku? Nie wiem ,ale się dowiem.
Do Delicji wg mnie byłaby ok.Masz mozliwość regulacji wysokości i twardości.Przy odrobinie szczęscia,miałbyś zamienne koło zapasowe.
Już się nie mogę doczekać gotowego zestawu :)

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 7 kwie 2017, 14:59
autor: marcin126n
Z tym spotkaniem majowym to bedzie ciezko bo mieszkam w szwecji. W Polsce jestem cztery razy do roku. Remont rozpocząłem teraz ale zakoncze dopiero w czerwcu :).
Po remoncie chcialbym przyjechac z przyczepa do szwecji. Tutaj to jest raj dla kkarawaningu. Setki jezior i rzek

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 7 kwie 2017, 18:21
autor: dzin1975
Dalej się nie dało? ;)
Ale fotkami się pochwal,nie bądz taki ;)

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 7 kwie 2017, 19:02
autor: marcin126n
Daj mi dwa dni to dodam zdjecia holownika i przyczepki ( w neglizu) :)

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 7 kwie 2017, 20:57
autor: dzin1975
Jakoś wytrzymam "))

Re: Remont n126n (offroad)

: wtorek, 11 kwie 2017, 19:49
autor: marcin126n
Zgodnie z obietnicą załączam zdjęcia "barki i holownika". Barka w trakcie remontu :)

Re: Remont n126n (offroad)

: wtorek, 11 kwie 2017, 20:09
autor: dzin1975
Barka fajniutka,trochę pracy i będzie cacy :))
Delicja super!!!
Który to jest rocznik? Zmieniałeś swiatła,czy ori takie? Zderzak,hmmm,fajny,tylko jak długo?

Re: Remont n126n (offroad)

: wtorek, 11 kwie 2017, 20:21
autor: marcin126n
Rocznik 2003. Światła zmieniłem bo nie przeszłaby przeglądu. Są to oryginalne z l400. A zderzak...hmm planuje podcięcie i zamontowanie wzmocnień.

P.S A co do delici...niestety tylko Japonia. Ale to osobny rozdział :)