Strona 2 z 3

Re: Remont n126n (offroad)

: wtorek, 11 kwie 2017, 21:39
autor: Benior
Moim zdaniem nie ma co się piąć zbytnio w górę bo eNka już jest wyższa od zapiekanki. Samym kołem bym próbował podnieść jak najwyżej podcinając laminat. Nad osią tak bym się nie skupiał bo do tak lekkiego terenu nie ma co szukać kosmicznych rozwiązań. Samo duże koło już powinno robić robotę bo przez dołki będzie przechodzić zamiast w nie wpadać. Na pierwszy sezon (jeśli oś jest sprawna) bym zostawił co jest i sam będziesz wiedział czy jest dobrze czy trzeba szukać czegoś innego. 5tyś dużo i mało, chcesz wzmacniać skorupę, koła musisz kupić 3szt, no nie wiem czy się zmieścisz jeszcze z nową osią.
Tak sobie myślę, że dobrze by było aby przyczepka stała ciut wyżej aby dyszel po zapięciu opadał w dół, dzięki temu dupka pójdzie w górę i kąty zejścia się poprawią.

Re: Remont n126n (offroad)

: środa, 12 kwie 2017, 14:43
autor: marcin126n
Dlatego mi nie zalezy na taplaniu się w błocie po klamki. Mi wystarczy przyczepa która zniesie dojazd nie utwardzoną drogą do np. jeziora. Padło na niewiadowke bo to według mnie solidna konstrukcja.

Chyba jednak zdecyduję sie na wzmocnioną oś z alko do 1350kg. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Re: Remont n126n (offroad)

: środa, 12 kwie 2017, 22:09
autor: dzin1975
marcin126n pisze:Chyba jednak zdecyduję sie na wzmocnioną oś z alko do 1350kg. Zobaczymy co z tego wyjdzie


Wyjdzie dobrze,co ma nie wyjść...proponuje tylko do kpl amory

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 13 kwie 2017, 20:04
autor: marcin126n
Zastanawiam się jak zamontować amory. Na ramie nie mam żadnych mocowań. A na osi którą chce kupić też nie widzę. Mam sam sobie nawiercić mocowania?

Re: Remont n126n (offroad)

: czwartek, 13 kwie 2017, 21:01
autor: jacek
Kup kompletną oś z amorami,linkami i zaczepami do amorów,do ramy dorobisz z kątownika ,w ramie są otwory ,zobacz mój wątek ,,drobne naprawy n126n" tam pokazuje wszystko co i jak z osią AlKo, 1350kg AlKo to chyba za dużo moim zdaniem.Ja swoją enkę podniosłem tylko 8cm i już jest fajnie, możesz zobaczyć jak ona wygląda na otwarciu sezonu 2017 Jasna Góra -zestaw Kangoo+ n126n (w galerii Naci)

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 14:11
autor: pawlo fiona n126e
jacek pisze:Kup kompletną oś z amorami,linkami i zaczepami do amorów,do ramy dorobisz z kątownika ,w ramie są otwory ,zobacz mój wątek ,,drobne naprawy n126n" tam pokazuje wszystko co i jak z osią AlKo, 1350kg AlKo to chyba za dużo moim zdaniem.Ja swoją enkę podniosłem tylko 8cm i już jest fajnie, możesz zobaczyć jak ona wygląda na otwarciu sezonu 2017 Jasna Góra -zestaw Kangoo+ n126n (w galerii Naci)


Widziałem i jak najbardziej polecam Jacka rozwiązanie, przyczepą została podniesiona ale nadal bardzo fajnie wygląda. Widać tam profesjonalne podejście do tematu.

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 15:00
autor: marcin126n
jacek pisze:Kup kompletną oś z amorami,linkami i zaczepami do amorów,do ramy dorobisz z kątownika ,w ramie są otwory ,zobacz mój wątek ,,drobne naprawy n126n" tam pokazuje wszystko co i jak z osią AlKo, 1350kg AlKo to chyba za dużo moim zdaniem.Ja swoją enkę podniosłem tylko 8cm i już jest fajnie, możesz zobaczyć jak ona wygląda na otwarciu sezonu 2017 Jasna Góra -zestaw Kangoo+ n126n (w galerii Naci)

A jak podniosłes przyczepke o 8 cm? Wynika to z zakupionej osi czy dałes jakies kątowniki? Na zdjeciach widac ze montowales oś bezposrednio do ramy.

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 15:10
autor: CornBlumenBlau
Między osią a ramą są prostokątne profile dystansujace długości ok 80-90cm, o przekroju około 60x80mm.
Potwierdzam słowa Pawła, Jacka przyczepa pachnie profesjonalizmem ;)

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 15:48
autor: jacek
Już opisuję dokładnie profile i dodaję zdjęcia,więc profil ma wymiary 80x40(grubość ścianki 3mm bo jest też taka grubość profilu ramy) oraz długość 700mm otwory fasolkowe wycinałem ręcznie plazmą więc są trochę nie równe, profile pomalowałem farbą srebrną młotkową (hamer...) ale po sezonie pójdzie ocynk,śruby wzmocnione czarne długość 35mm i nakrętki samo kontrujące + podkładki obustronnie.Wszystko skręcone asymetrycznie z przodu koła wystaje więcej profilu(tu jest dźwignia podczas hamowania ) no i dla estetyki zamknąłem profile zaślepkami.

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 16:01
autor: marcin126n
No profesjonalizm :). Dzieki za zdjecia. Na pewno bede sie nimi wspomagal.

Planuje tez wsadzic opony 215/75/15. Maja srednice 700mm. Jak podniose 8cm to na wysokość wejda ale na szerokość to będę rzeźbić. Tzn na szerokość wejdą na styk ale boje sie podczas pracy zawieszenia będą obierać

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 16:29
autor: jacek
No ale wyglądać będzie super jak takie laczki włożysz( ja tak lubię), moje opony to 185/60/14 jak dobrze pamiętam i po bokach zostaje chyba po 2-3cm.

Re: Remont n126n (offroad)

: piątek, 14 kwie 2017, 16:39
autor: marcin126n
Twoj wymiar to 580mm srednicy. Wedlug moich obliczen potrzebuje po bokach odciąć po 50mm. Akurat tyle jest do profilu który podtrzymuje budę.
Szerokosc opony tez mi sie zmiesci. Nadkole ma 230mm szerokości. Ufff bedzie triche mierzenia i pasowania :)

Re: Remont n126n (offroad)

: niedziela, 16 kwie 2017, 13:16
autor: marcin126n
Jacek....a czy nowa os ma taki sam rozstaw kół? Od bębna do bębna. Et felgi zostaje takie same? I jakie jest et felgi? Pytam bo powoli zaczynać kompletować części.

Re: Remont n126n (offroad)

: niedziela, 16 kwie 2017, 17:02
autor: jacek
Jak zamawiałem zawieszenie to zrobili taki jaki jest w niewiadówce resztę poszerzyłem dystansami , na oś czekałem cztery tygodnie.Felgi mam z innym et niż org.

Re: Remont n126n (offroad)

: niedziela, 16 kwie 2017, 18:41
autor: marcin126n
Dzieki. W krakowie jest firma ktora ma duży wybór części do przyczep. Może coś pomogą :)