N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

czyli nasza walka z przyczepą...
Samoogon
Posty: 52
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Samoogon » czwartek, 3 sie 2017, 15:10

Cześć
Jako że zdążyłem się już przywitać i poczytać trochę forum pora założyć swój wątek remontowy.
Pytam milion się nasuwa, ale postanowiłem nadal czytać i ewentualnie pytać o to czego aktualnie nie wiem, w nadziei że Wasza społeczność pomoże mi w problemach :)
Pierwszym cio chciałem zrobić to zalegalizować "darowiznę"
20170803_130303.jpg


W dowodzie mam takie wpisy, po pierwsze ktoś się chyba pomylił i walnął kreskę przy numerze nadwozia :/ wygląda to jak siedem ja w umowie napisałem jednak jeden. Ciekawe czy nie będzie problemów podczas rejestracji.
Główne pytanie to o dopuszczalną ładowność i brak masy własnej w dowodzie.
Na tabliczce mam masę własną 500kg(masę dopuszczalną 600kg) i ładowność 100kg (w dowodzie 200kg)
20170803_130427.jpg

Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić.
Jak to zarejestrować? Skąd brać dane? Czy przy rejestracji będą rządali info z tabliczki? Mam to tyko podać na pysk?
Miałem już jechać do urzędu, ale postanowiłem popytać na forum żeby nie dać ciała.
Co zrobić żeby było najkorzystniej?

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1265
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Murano » czwartek, 3 sie 2017, 15:23

Dziwne to zestawienie. A jaki jest rok produkcji w dowodzie?
Bo wg VIN w dowodzie nr ramy powinien być 713 a masz 513. Poza tym brak masy itd.
Pomijając numer na tabliczce, jaki jest na ramie nabity?
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 93
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 3 sie 2017, 15:49

W "e" też miałem stary dowód bez mas,a w WK wystarczyło panu zdjęcie tabliczki. Oczywiście poza pokazaniem w telefonie musiałem wysłać na maila i obyło się bez przeglądu.
N126e 1983
N126n 1988

Samoogon
Posty: 52
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Samoogon » czwartek, 3 sie 2017, 16:03

Murano pisze:Dziwne to zestawienie. A jaki jest rok produkcji w dowodzie?
Bo wg VIN w dowodzie nr ramy powinien być 713 a masz 513. Poza tym brak masy itd.
Pomijając numer na tabliczce, jaki jest na ramie nabity?

W dowodzie jest rok 1984, gdzie na ramie jest nabity numer?
popiolekpolska pisze:W "e" też miałem stary dowód bez mas,a w WK wystarczyło panu zdjęcie tabliczki. Oczywiście poza pokazaniem w telefonie musiałem wysłać na maila i obyło się bez przeglądu.

Jakie macie masy w swoich dowodach?
Do tego wszystkiego jeszcze spojrzałem w dowód mojej lancii i bez hamulca mogę ciągnąć 400kg :(
Nieźle się zaczyna...

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1265
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Murano » czwartek, 3 sie 2017, 18:32

Na ramie nad tabliczka na poziomej części dyszla.
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Samoogon
Posty: 52
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Samoogon » czwartek, 3 sie 2017, 18:53

Sprawdzę po pracy i dam znać.
Ponawiam pytanie, jakią macie/powinna być masa własna przyczepy?
Wydawało mi się że 400kg ale nowe jestem pewny.

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1837
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 09:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: stachu_gda » czwartek, 3 sie 2017, 21:44

Samoogon pisze:Sprawdzę po pracy i dam znać.
Ponawiam pytanie, jakią macie/powinna być masa własna przyczepy?
Wydawało mi się że 400kg ale nowe jestem pewny.


Było zylion wersji mas tych przyczep, musisz polegać na tabliczce i prostować dane w dowodzie (jeśli ma być uczciwie i legalnie). To jest do ogarnięcia i żaden problem. Nie było uniwersalnej masy własnej i DMC, było wiele kombinacji cokolwiek byś na ten temat znalazł czy przeczytał w necie.

Jak holownik nie da rady - sorki, kołuj najazd i oś hamowaną. To jest naprawdę większy problem niż masy w dowodzie do poprawki przy przerejestrowaniu. Niestety jest tak, że przyczepki z osiami niehamowanymi - czy to niewiadki, czy to na przykład nowe towarówki z wpisaną DMC 750, nie mogą być ciągnięte przez znaczną część współczesnych samochodów osobowych.

Samoogon
Posty: 52
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Samoogon » piątek, 4 sie 2017, 00:16

Dziękuję za odpowiedź, nic nie będę kombinować trzeba wyprostować dowód. Moja Lucyna jest już że mną sporo ładnych lat, powoli czas rozglądnąć się za nowym autem to się później będę martwił.
20170804_000558.jpg

Wg zdjęcia numeru rzeczywiście wychodzi że powinno być 713.
Kiedyś to były czasy, pół Europy zwiedziliśmy z niewiadką tak zarejestrowaną :)

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 1265
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Murano » piątek, 4 sie 2017, 07:00

Więc teraz do diagnostyki, spisać dane "z natury" czyli z tabliczki i jednocześnie będziesz miał poprawny Vin oraz masy. Z zaświadczeniem do pani w WK i to wszystko.
125%normy każdego dnia!
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II

Wątek remontowy

Samoogon
Posty: 52
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: Samoogon » piątek, 11 sie 2017, 19:46

Prawie załatwione :)
Trzy wizyty u diagnosty, cztery w WK i już :)
Mam blachę, muszę jeszcze tyko donieść poprawione badania. Gehenna jakaś, ale cóż...

Nawalone miałem w starym dowodzie ostro, właściwie nadal jest nie do końca dobrze. Nie wiem co tam było nawyprawiane, ale brak mas to mały Pikuś. Mam za krótki vin na ramie, brakuje jednej cyfry, jest miejsce więc przekonałem diagnoste że sobie dobije :twisted: chłop spisał z ramy a brakującą literę z tabliczki. Ja tam nie wiem co on tam zobaczył ale na pewno nie to co ja, chyba mam szczęście, że ma taką wyobraźnię :D
Efekt jest taki że muszę dobić numer i zrobić nową tabliczkę żeby było ok, dopatrzyłem się tego dopiero dzisiaj. Cóż sam stwierdził że numer na ramie jest ważniejszy. Błąd w winie też był, jak kolega wyżej zauważył.
Tak czy siak przyczepa jest już moja i tylko moja. 8-)

Wczoraj była idealna pogoda żeby rozpocząć remont. Szkoda byłoby nie wykorzystać tych 34 stC w cieniu. W przyczepie był cień, ale chyba było tam trochę cieplej nie mierzyłem. W każdym razie zrozumiałem głęboki sens słów "z doopy zrobiła się rynna" :)
Wspólnie z kobietą wybebeszyliśmy nasza cepką prawie do zera. Została podłoga(jak się okazało zgnita przy drzwiach i zalewie) ponieważ trzeba jeszcze wyczyścić ściany z gąbki, a nie chciałbym uszkodzić laminatu.
Miałem to zrobić dzisiaj, ale "rynna" stanowczo zaprotestowała przy 36stC w cieniu.
Fotek takich jest już milion to nie będę dorzucam jeszcze swoich, jedna taka tylko dla przyzwoitości.
image-0-02-05-b037d488b2ca8086a01e867eb5611e03adecc5d58650bbb0a53f249c48a19c41-V.jpg


Trochę mnie zmartwił stan laminatu, jak widzicie wszystko jest do wywalenia i jeszcze jak się przyjrzałem budzie to nie wiem czy sobie z tym poradzę.

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 748
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: dzin1975 » piątek, 11 sie 2017, 20:09

Dasz rade,nie załamuj się. Zrób sobie 2 dni przerwy,nie myśl o remoncie. Umyj rynne i do roboty ;)
Marcin
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi

Awatar użytkownika
DIZZY
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1608
Rejestracja: sobota, 30 sie 2014, 10:40
Lokalizacja: PL

Re: N126e Samoogonowa ruina- remont podejście pierwsze

Postautor: DIZZY » piątek, 11 sie 2017, 20:44

i podstaw coś pod dyszel, bo go w końcu przełamiesz ;)
Obrazek

N126 z 1988 r. "Budka Torci"
N126 z 1980 r.
N250 z 1990 r.


Kliknij proszę http://www.zbiorkanaburka.pl


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości