Strona 3 z 9

Re: Remont N126N by Miron

: wtorek, 14 lis 2017, 10:58
autor: zyga49
Stop ok.-ciekawy jestem jak jest widoczny przy słonecznej pogodzie.

Re: Remont N126N by Miron

: wtorek, 14 lis 2017, 11:21
autor: Karolus
A ja poproszę jak koledzy więcej szczegółów taśmy trzeciego stopu oraz wymiary rolet dzień-noc na całą przyczepę...

pozdrawiam i muszę powiedzieć, że patrząc na Twoją cepkę muszę coś więcej myśleć żeby choć taka fajna jak Twoja była...;)

Re: Remont N126N by Miron

: wtorek, 14 lis 2017, 11:24
autor: Zielony
Te rolety trzymaj się tylko w pzoycji 0-1 czy stany pośrednie też? Zwłaszcza pytam w kontekście przedniej ściany, która jest pochylona. :)

Re: Remont N126N by Miron

: wtorek, 14 lis 2017, 16:21
autor: Archie
Trzecie światło jest dla mnie Ok, lecz bez atestu;(
Miałem podobna koncepcje, z kierunkami jeszcze, ale pomysł upad.
Co z tylna boczna lampka, jest biała..?
Widzę że jest trend na odpicowaniu budy ciut lepiej niż standard u kolegów, dominują szczegóły, rolety, lampki i dobrze:)detale cieszą i dodają indywidualizmu cepce.
Dla mnie każdy dodatek w budzie dodany to plus od siebie, pokazanie swego charakteru, oczywiście w miarę swych potrzeb i zasobów.
Życzę wszystkim właścicielom przyczep ciągłego rozwoju w kierunku polepszenia wygód w swych budkach.

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 15 lis 2017, 22:18
autor: Miron EZD
Witam!
Dziękuję za zainteresowanie moim ostatnim postem. :D
Postaram się dzisiaj udzielić odpowiedzi kolegom forumowiczom w kolejności zadawania pytań.

Samoogon
odp.:Linku do taśmy nie ma co dawać bo za jakiś czas będzie nieaktualny a i nie chcę robić jakieś kryptoreklamy.
Wystarczy,że wpiszesz na dowolnym "aledrogo" :Taśma LED czerwona IP65 10mm. :shock:
Sposób mocowania podobny jak przy klinie ozdobnym, najpierw oczywiście pozbyłem się klina, później użyłem
zmywacza w aerozolu do wyczyszczenia tego co było w listwie aluminiowej.
Pod zaślepką plastikową listwy ALU przewierciłem otwór,chyba 2mm. przez który do wnętrza przełożyłem
przewody zasilające listwę LED a dalej pod wykładziną do kostki tylnego światła i podłączenie pod przewody "stop"
Należy pamiętać o uszczelnieniu otworu, np. silikonem
Po wyschnięciu listwy ALU, przedmuchałem ją sprężonym powietrzem aby pozbyć się całkowicie zabrudzeń.
LED jak wiemy ma taśmę dwustronnie klejącą.
Odkleiłem zabezpieczenie i pomału wciskając w listwę ALU, taśma się klinowała i kleiła jednocześnie.
Ważne aby taśma LED miała szerokość 10mm, wtedy ładnie pasuje w profil ALU.
Wygląda to mniej więcej tak: (proszę nie komentować brudu :D, nie czyściłem po sezonie.)
20171115_173017.jpg


TomekN126N
odp.:Rozważałem krótszą taśmę,ale ostatecznie wybrałem efekt kosmiczny :D taki trochę CAMP FORCE ONE. :D
Tak mniej poważnie to kupiłem 5 metrów taśmy i coś musiałem z nią zrobić.... :D
Dzięki wielkie za ocenę wnętrza, fajnie czytać ,że się podoba.

Tantalos
odp.: Dzięki za opinię. odpowiedź jak wyżej.

Zyga49
odp.:Też jestem tego ciekaw. Przeważnie przy słonecznej pogodzie jadę w samochodzie a przyczepę
mam podpiętą z tyłu a więc nie mam możliwości żeby obejrzeć. :D
Tak na poważnie to chyba widać podobnie jak w zamontowanych światłach trzeciego stopu w samochodach.

Karolus
odp.: Mam nadzieję, że wcześniejsze odpowiedzi na temat trzeciego stopu trochę wyjaśniło sprawę.
Co do wymiarów rolet, szczerze, nie pamiętam, trzeba by zmierzyć okna i dobrać szerokość rolet.
Myślę,że jest to zależne na jakiego producenta rolet trafimy. Pamiętam że jak szukałem to były kilkucentymetrowe różnice
w szerokości zależnie w którym sklepie szukałem.
Oczywiście mogę zmierzyć te które mam i podać wymiar w następnym poście.
Dzięki,że podoba Ci się efekt mojej pracy, to znaczy że nie zmarnowałem czasu i środków.

Zielony
odp.:Roletki chodzą na całej wysokości i można je ustawić w dowolnej pozycji.
Jeśli chodzi o pochyłą przednią i tylną ścianę, jeżeli spojrzysz na zdjęcia poniżej zauważysz mały patent:
20171115_173052.jpg

20171115_173100.jpg
Dolna rolka chodzi po żyłce.... :D dlatego roleta trzyma się na pochyłej ścianie.

Archie
odp.: Nie wiem co odpowiedzieć na ten atest? Pewnie masz rację, ale jak zagłębisz się w lekturę forum i poczytasz
o innych "patentach" zastosowanych w naszych przyczepkach to podejrzewam, że optymistycznie rzecz biorąc połowa z nich
nie powinna poruszać się po drogach :shock:
Idąc tym torem, przyczepka powinna być wyposażona według homologacji we wszytko to, i tylko to co miała zrobione fabrycznie.
Wymienisz oponę na inną niż przewidziana w homologacji-problem....
Dołożysz najazd, jeśli homologacja na dany model nie przewidywała-problem....
Każda ingerencja w podwozie czy budę, atestu też nie ma....
I tak naprawdę zabawa z personalizacją przyczepy nie ma wtedy większego sensu.
Boczna lampka jest dwukolorowa, może poprzednie zdjęcie było rozmazane.
20171115_173028.jpg

Dzięki za opinię w temacie wykonania. Starałem się aby wykonać remont najlepiej jak potrafię.
Tak ja mówisz, detale tworzą klimat.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Miron.

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 15 lis 2017, 22:43
autor: __ArroW__
Przede wszystkim gratuluje montażu ledów, podstawa to dać im odprowadzenie ciepła jakie daje aluminiowy profil. Mimo, że tak dużego bym nie wstawił, to bardzo ładny efekt wyszedł :). Pozdrawiam

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 00:05
autor: Samoogon
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź!
Co do led, to te paski są raczej samowystarczalne i nie potrzebują radiatora, bardzie martwilbym się raczej zasilaniem czyli ustalił przetwornicą napięcie na 12V bo te 13.8 może dać im bardziej po tyłku niż ciepło.

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 10:38
autor: Miron EZD
Hej Samoogon!
Masz na myśli stabilizator napięcia 12 volt, zastosowanie prostego układu układ 78L12 raczej odpada chociażby ze względu na max. prąd wyjściowy chyba 100mA
no i napięcie, jeśli będzie niższe niż 12 volt w instalacji samochodu to stabilizator raczej nic nie da poza większym spadkiem napięcia poniżej 12 volt.
Z tego co się orientuje to raczej nie napięcie, tyko duży prąd może zniszczyć led'y.
Z mojego doświadczenia, do tej pory nie widzę uszkodzeń elektrycznych w taśmie, a mam napięcie w samochodzie na poziomie 14,2 volt.
Włączenie świateł stopu jest raczej krótkotrwałe, co innego gdy używamy LED do oświetlenia budki przez dłuższy czas.
Tu całkowicie się z Tobą zgadzam,że najlepszy byłby zasilacz stabilizowany na napięcie 12 volt i bardzo dobrym wg.mnie rozwiązaniem jest adaptacja
zasilacza komputerowego do zasilania instalacji 12 volt w przyczepce.
Może któryś z kolegów forumowiczów ma większe doświadczenie w temacie LED i dołączy się do postu, (zapraszam)
wyjaśni to nasze wspólne obawy co do zasilania LED.
Pozdrawiam
Miron

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 13:08
autor: Samoogon
Ogólnie co do ledow maszt rację, są sterowane prądem. Żeby sier nie wydawać w szczegóły, te paski jednak napięciem. Taki są po prostu zbudowane.
Nie chodziło mi o zbytnie kombinacje.
Taka przetwornica załatwia sprawę:
https://botland.com.pl/przetwornice-ste ... 5v-3a.html
Wielkość 1/4 pudełka zapałek, cena żadna.

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 16:46
autor: Miron EZD
Dzięki za podpowiedź i link do przetwornicy.
Sprawdzałeś może ten układ na tzw. żywym organizmie? mówię tu o podłączeniu LEDów?
Jest to układ tzw step-down przetwornicy impulsowej gdzie chyba wymagane jest aby napięcie wyjściowe było
niższe niż zasilające.
Co jeśli nastawimy 12Volt na wyjściu a napięcie aku spadnie np. do 11,4 Volt ?
Czy przetwornica wtedy zadziała?
Chyba,że ustawimy wyjście na 10 Volt, bo do takiego napięcia akumulator nie powinien zejść, chyba że szrot :shock:
Ale wtedy ograniczymy jasność świecenia LED.
Oczywiście są to pytania bardziej na forum elektroniczne niż niewiadówkowe :D
Miron

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 17:09
autor: Samoogon
Układ oczywiście sprawdzałem, sprawuje się dobrze, nasze biorąc od uwagę że zasila mikrokontroler, które nie lubię raczej takich "kolegów" :)
Chodzi tutaj, w lampie, którą zrobiłem do akwarium:
http://aquajura.pl/viewtopic.php?f=46&t=5398
Choć rzeczywiście temat raczej rozbieżny z niewiadowem. Chociaż taka lampa że świtami, zmierzchami sterowana telefonem w naszym przedsionku to było by coś innego :)

Co do pytania to parametry wejscia i wyjścia się pokrywają 3.2V jest również na wyjściu co by świadczyło że nie ma spadku napięcia (co w sumie jest niemożliwe) lub nie jest on szkodliwy dla układu.
Spadek o którym mówisz, i ja się spotkałem, zazwyczaj wyniósł około 2V czyli brakuje nie wiele, około 0.2V. Pomijam to.

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 17:55
autor: Miron EZD
Jestem pod wrażeniem :shock:
Jeśli montujesz takie bajery, to mniemam, że masz dużą wiedzę na temat elektroniki.
Aż boję się zapytać o zawód wyuczony i wykonywany bo zainteresowania widzę. :D

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 19:08
autor: Miron EZD
Samoogon
Jeśli dobrze rozszyfrowałem DURiA to dział utrzymania ruchu i....no właśnie ?
Jeśli dobrze myślę to pracujemy w podobnych działach... :D
TRW to ogólnie z tego co się orientuje szeroko pojęty temat motoryzacyjny, hamulce etc.
Ja akurat z zawodu wyuczonego jestem elektronikiem-automatykiem....ale nie rozgłaszajmy tego.
Może kiedyś na zlocie/spocie będzie okazja pogadać przy piwku :D

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 16 lis 2017, 19:51
autor: Samoogon
...i automatyki :D
Na pewno będzie okazja się spotkać, ale czy pogadać ze mną na temat elektroniczne to nie wiem, to hobby ktoś staram się rozwijać, a wiedzy wciąż brak. Chociaż pewnie czegoś się nauczę.
Teraz nie ma już TRW, przejął je koncern ZF.
W czewie są dwa zakłady pasywne systemy bezpieczeństwa czyli pasy i aktywne czyli akty :mrgreen: . No dobra airbagi :) pracuje w tym drugim i bardzo odpowiada mi ta praca :)

Re: Remont N126N by Miron

: niedziela, 19 lis 2017, 13:58
autor: kooba
Super rozwiązanie z tym stopem w listwie okiennej. Szkoda, że u mnie już za późno na takie bajery :(