Remont N126N by Miron

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 687
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » czwartek, 19 kwie 2018, 10:38

Fajnie, że patent z uszczelką i taśmą dwustronną się spodobał.
Mam nadzieję, że taśma wytrzyma jakiś (dłuższy) czas :D
Najważniejsze, aby dobrze odtłuścić powierzchnię przed przyklejeniem i dobrze docisnąć po zamontowaniu.
U mnie stara uszczelka trzymała się raczej bez kleju, albo było go bardzo mało.
Zastosowanie taśmy na pewno nie zaszkodzi a pomóc może :lol:
W razie czego, można nakleić nową :P

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: tantalos » niedziela, 6 maja 2018, 22:22

tantalos pisze:
Miron EZD pisze:Jednak u mnie jest w bagażniku.Jaki masz model? benzyna czy dieselek?

Myślałem że masz go w przyczepie ;)

W wątku CONFEX widzę, że webasto masz jednak w przyczepie a nie w samochodzie w bagażniku.

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 687
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » niedziela, 6 maja 2018, 22:24

tantalos pisze:
tantalos pisze:
Miron EZD pisze:Jednak u mnie jest w bagażniku.Jaki masz model? benzyna czy dieselek?

Myślałem że masz go w przyczepie ;)

W wątku CONFEX widzę że webasto masz jednak w przyczepie a nie w samochodzie w bagażniku .

Mam go w bagażniku przyczepy :lol:

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 687
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » sobota, 21 lip 2018, 23:31

Witam ponownie.
Zainspirowany rozwiązaniem kolegi Tomcat'a i Samoogon'a, o czym pisałem już wcześniej:

"Na ostatnim spocie u Paczka siedząc w przedsionku stwierdziłem, że przydało by się gniazdko na zewnątrz kiedy parzylismy kawę.
A ponieważ także mam w jednym miejscu spękania na laminacie to jest to akurat dobre miejsce do montażu. Chce tam zamontować 2 sztuki gniazdka zatablicowego o odporności chyba IP65 jak dobrze pamiętam."

Korzystając z pięknej pogody i wolnego czasu postanowiłem zrobić to co zaplanowałem.

Tak wyglądały spękania na laminacie w miejscu których zaplanowałem gniazda:
20180721_180155.jpg

następnie po wymierzeniu wykonałem otwory montażowe:
20180721_182352.jpg

w które wmontowałem gniazdka:
20180721_195826.jpg

a tak to wygląda w całości:
20180721_195858.jpg

Te które zamontowałem mają klasę szczelności IP67 co odpowiada zanurzeniu na głębokość do 1m.
na czas nie dłuższy niż pół godziny.
Gniazda wyposażone są w uszczelki, jedna jest po zakrętką, druga natomiast służy za uszczelnienie przy montażu
na ścianie.
20180721_202033.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie pokazujące miejsce zamontowania gniazdek.
20180721_202226.jpg

Awatar użytkownika
tomcat
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 723
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: tomcat » niedziela, 22 lip 2018, 09:44

Brawo Ty :!:
Naklejka ostrzegawcza robi robotę ;)
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Obrazek

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 687
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Miron EZD » środa, 30 sty 2019, 00:41

Witam po dłuższej przerwie.
Dzisiaj chcę zaprezentować najnowszy wynalazek który zakupiłem do mojej przyczepy.
Do tej pory ogrzewanie elektryczne spełniał u mnie grzejnik 400 watowy,
który przy niezbyt niskich temperaturach daje sobie radę z ogrzewaniem przyczepki.
Postanowiłem trochę wzmocnić moc grzewczą i zakupiłem tzw. kurtynę powietrzną.

20190126_185604.jpg

Szerokością idealnie pasuje do szerokości szafy, gdzie planuję ją zainstalować.
Moc regulowana 1000W lub 2000W z nawiewem.
Istnieje też możliwość nawiewu tylko zimnego powietrza, co zamierzam wykorzystać latem
do schłodzenia wnętrza, taka klima w ubogiej wersji :lol:
Jest też wbudowany timer z możliwością opóźnionego wyłączenia do 8 godzin w odstępach regulacyjnych co 0,5 godziny.
Do tego wyposażenie uzupełnia skromny pilot, którym możemy włączyć, wyłączyć urządzenie, zmienić moc grzewczą
oraz nastawić opóźnione wyłączenie.
To były zalety, niestety sprzęt nie ma wbudowanego termostatu, co skutkuje grzaniem na maksa, zależnie od nastawionej mocy.
Nie pozostało nic innego jak wmontować do urządzenia regulator temperatury.
Najpierw sprawdzenie działania na "samych przewodach"

20190126_185511.jpg

Później należało umieścić regulator w obudowie, w której wykonałem stosowny otwór.
20190126_190310.jpg

20190126_190438.jpg

Następnie umieściłem w nim regulator z wyświetlaczem LED
20190126_194851.jpg

Można z dokładnością do 0,1C nastawić temperaturę jaką chcemy mieć we wnętrzu przyczepy.

20190126_195054.jpg

Teraz tylko trzeba przetestować ustrojstwo w przyczepie w warunkach zimowych...
O wynikach w następnym wątku.
CDN.

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 983
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Samoogon » środa, 30 sty 2019, 02:33

Lubię to!
:)
Samoogonowy remont n126e
Dystans 2018
32 nocki, 2716km
2019
Dystans 560km, 2 nocki

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 3403
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: Murano » środa, 30 sty 2019, 04:23

Ja pierdziuuuuu..... :shock: Rewelacja!
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
reflexes
Moderator
Moderator
Posty: 7621
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16
Lokalizacja: Quedin / Insula Sanctae Mariae / Marienwerder / Kwidzyn (pomorskie)

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: reflexes » środa, 30 sty 2019, 07:10

Mi się też podoba. Widzę to u siebie jako wspomaganie trumy. Czasem używamy olajaka, który trzeba co chwila przestawiać, bo przeszkadza a to sprawdziłoby się rewelacyjnie. Znalazłem nawet taką z regulowaną żaluzją na wylocie. Jeszcze jakby się to zmieściło nad drzwiami wejściowymi to byłoby super. Pomysł zapamiętujemy :)
Kia Sportage II 2.0 CRDi + Knaus Sport 400 LK wcześniej Adria Unica 5204 , Chateau Cantara 908 i Niewiadów N126N
| 2019 - 03 nocy, 0470km | 2018 - 65 nocy, 5384 km | 2017 - 53 noce, 6335 km | 2016 - 42 noce, 3840 km |

Awatar użytkownika
tomcat
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 723
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Remont N126N by Miron

Postautor: tomcat » środa, 30 sty 2019, 15:24

Fajny tuning ;)
Od razu lepiej wygląda no i działa. :)
Miałem też w planach taką wersję ogrzewania,ale niestety "zapiekanka" jest trochę mniejsza od eNki,więc plan upadł :roll:
N126e + PEUGEOT 406 HDI Break

Mój remont

Obrazek


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości