Strona 7 z 9

Re: Remont N126N by Miron

: czwartek, 19 kwie 2018, 10:38
autor: Miron EZD
Fajnie, że patent z uszczelką i taśmą dwustronną się spodobał.
Mam nadzieję, że taśma wytrzyma jakiś (dłuższy) czas :D
Najważniejsze, aby dobrze odtłuścić powierzchnię przed przyklejeniem i dobrze docisnąć po zamontowaniu.
U mnie stara uszczelka trzymała się raczej bez kleju, albo było go bardzo mało.
Zastosowanie taśmy na pewno nie zaszkodzi a pomóc może :lol:
W razie czego, można nakleić nową :P

Re: Remont N126N by Miron

: niedziela, 6 maja 2018, 22:22
autor: tantalos
tantalos pisze:
Miron EZD pisze:Jednak u mnie jest w bagażniku.Jaki masz model? benzyna czy dieselek?

Myślałem że masz go w przyczepie ;)

W wątku CONFEX widzę, że webasto masz jednak w przyczepie a nie w samochodzie w bagażniku.

Re: Remont N126N by Miron

: niedziela, 6 maja 2018, 22:24
autor: Miron EZD
tantalos pisze:
tantalos pisze:
Miron EZD pisze:Jednak u mnie jest w bagażniku.Jaki masz model? benzyna czy dieselek?

Myślałem że masz go w przyczepie ;)

W wątku CONFEX widzę że webasto masz jednak w przyczepie a nie w samochodzie w bagażniku .

Mam go w bagażniku przyczepy :lol:

Re: Remont N126N by Miron

: sobota, 21 lip 2018, 23:31
autor: Miron EZD
Witam ponownie.
Zainspirowany rozwiązaniem kolegi Tomcat'a i Samoogon'a, o czym pisałem już wcześniej:

"Na ostatnim spocie u Paczka siedząc w przedsionku stwierdziłem, że przydało by się gniazdko na zewnątrz kiedy parzylismy kawę.
A ponieważ także mam w jednym miejscu spękania na laminacie to jest to akurat dobre miejsce do montażu. Chce tam zamontować 2 sztuki gniazdka zatablicowego o odporności chyba IP65 jak dobrze pamiętam."

Korzystając z pięknej pogody i wolnego czasu postanowiłem zrobić to co zaplanowałem.

Tak wyglądały spękania na laminacie w miejscu których zaplanowałem gniazda:
20180721_180155.jpg

następnie po wymierzeniu wykonałem otwory montażowe:
20180721_182352.jpg

w które wmontowałem gniazdka:
20180721_195826.jpg

a tak to wygląda w całości:
20180721_195858.jpg

Te które zamontowałem mają klasę szczelności IP67 co odpowiada zanurzeniu na głębokość do 1m.
na czas nie dłuższy niż pół godziny.
Gniazda wyposażone są w uszczelki, jedna jest po zakrętką, druga natomiast służy za uszczelnienie przy montażu
na ścianie.
20180721_202033.jpg

Jeszcze jedno zdjęcie pokazujące miejsce zamontowania gniazdek.
20180721_202226.jpg

Re: Remont N126N by Miron

: niedziela, 22 lip 2018, 09:44
autor: tomcat
Brawo Ty :!:
Naklejka ostrzegawcza robi robotę ;)

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 30 sty 2019, 00:41
autor: Miron EZD
Witam po dłuższej przerwie.
Dzisiaj chcę zaprezentować najnowszy wynalazek który zakupiłem do mojej przyczepy.
Do tej pory ogrzewanie elektryczne spełniał u mnie grzejnik 400 watowy,
który przy niezbyt niskich temperaturach daje sobie radę z ogrzewaniem przyczepki.
Postanowiłem trochę wzmocnić moc grzewczą i zakupiłem tzw. kurtynę powietrzną.

20190126_185604.jpg

Szerokością idealnie pasuje do szerokości szafy, gdzie planuję ją zainstalować.
Moc regulowana 1000W lub 2000W z nawiewem.
Istnieje też możliwość nawiewu tylko zimnego powietrza, co zamierzam wykorzystać latem
do schłodzenia wnętrza, taka klima w ubogiej wersji :lol:
Jest też wbudowany timer z możliwością opóźnionego wyłączenia do 8 godzin w odstępach regulacyjnych co 0,5 godziny.
Do tego wyposażenie uzupełnia skromny pilot, którym możemy włączyć, wyłączyć urządzenie, zmienić moc grzewczą
oraz nastawić opóźnione wyłączenie.
To były zalety, niestety sprzęt nie ma wbudowanego termostatu, co skutkuje grzaniem na maksa, zależnie od nastawionej mocy.
Nie pozostało nic innego jak wmontować do urządzenia regulator temperatury.
Najpierw sprawdzenie działania na "samych przewodach"

20190126_185511.jpg

Później należało umieścić regulator w obudowie, w której wykonałem stosowny otwór.
20190126_190310.jpg

20190126_190438.jpg

Następnie umieściłem w nim regulator z wyświetlaczem LED
20190126_194851.jpg

Można z dokładnością do 0,1C nastawić temperaturę jaką chcemy mieć we wnętrzu przyczepy.

20190126_195054.jpg

Teraz tylko trzeba przetestować ustrojstwo w przyczepie w warunkach zimowych...
O wynikach w następnym wątku.
CDN.

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 30 sty 2019, 02:33
autor: Samoogon
Lubię to!
:)

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 30 sty 2019, 04:23
autor: Murano
Ja pierdziuuuuu..... :shock: Rewelacja!

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 30 sty 2019, 07:10
autor: reflexes
Mi się też podoba. Widzę to u siebie jako wspomaganie trumy. Czasem używamy olajaka, który trzeba co chwila przestawiać, bo przeszkadza a to sprawdziłoby się rewelacyjnie. Znalazłem nawet taką z regulowaną żaluzją na wylocie. Jeszcze jakby się to zmieściło nad drzwiami wejściowymi to byłoby super. Pomysł zapamiętujemy :)

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 30 sty 2019, 15:24
autor: tomcat
Fajny tuning ;)
Od razu lepiej wygląda no i działa. :)
Miałem też w planach taką wersję ogrzewania,ale niestety "zapiekanka" jest trochę mniejsza od eNki,więc plan upadł :roll:

Re: Remont N126N by Miron

: poniedziałek, 15 kwie 2019, 21:50
autor: Victus
Miron EZD pisze:
Przy okazji wymieniłem także uszczelkę przyklejoną do drzwi.

Co to za uszczelka ? Masz możne link ? U mnie niema tam żadnej a jedynie na rami jest przyklejona jakaś.
Przy okazji zapytam czy posiadasz wymiary dwóch połówek sklejki podłogowej ?

Re: Remont N126N by Miron

: wtorek, 16 kwie 2019, 23:33
autor: Miron EZD
Zwykła uszczelka typu D stosowana do uszczelniania domowych drzwi i okien.
Naklejona na profil drzwi w przyczepie.
20170813_174508.jpg

Niestety wymiarów sklejki podłogowej nie mam.

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 17 kwie 2019, 21:03
autor: Victus
Miron EZD pisze:Zwykła uszczelka typu D stosowana do uszczelniania domowych drzwi i okien.

Ok, a czy ją czymś podklejałeś ? Czy tylko na fabrycznej taśmie ?

Re: Remont N126N by Miron

: środa, 17 kwie 2019, 23:42
autor: Miron EZD
Tylko fabryczna taśma.
Jutro postaram się zrobić dokładne zdjęcie tej taśmy. :D

Re: Remont N126N by Miron

: niedziela, 28 kwie 2019, 09:48
autor: Miron EZD
Przyczepa wyciągnięta z garażowego zimowania.
Podczas przygotowania enki do sezonu zamontowałem wcześniej zmodyfikowaną kurtynę powietrzną.
20190427_191224.jpg

Ogrzewacz trafił w miejsce grzejnika 400W, czyli na dolne drzwiczki szafy.
20190427_191230.jpg

Zwiększenie mocy grzewczej z 400W na 1000W/2000W w dodatku z nadmuchem wpłynęło na skrócenie czasu
potrzebnego do nagrzania wnętrza przyczepy.
Dodatkowo zamontowany regulator utrzymuje temperaturę na zadanym poziomie.