132 powody...

czyli nasza walka z przyczepą...
BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: 132 powody...

Postautor: BoskiWalenty » piątek, 7 wrz 2018, 11:52

Wieloryb dolne przetłoczenia miał oklejone okleiną winylową. Po zerwaniu jej pozostał klej. I tu pojawia się problem. Chwilowo nie mogę przeskoczyć tego etapu. Próbowałem już denaturatu, rozpuszczalnika uniwersalnego, rozpuszczalnika poliwinylowego, rozpuszczalnika chlorokauczokowego, label offa i lipa. Coś tam rozpuszcza, robia się kluchy, które po jakimś czasie twardnieją. Może macie jakiś patent żeby tego cholerstwa się pozbyć w sposób w miarę bezinwazyjny. Jak chemia nie da rady to szlifierka, papier ścierny ...
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: 132 powody...

Postautor: Murano » piątek, 7 wrz 2018, 12:02

Spróbuj WD40

Awatar użytkownika
Victus
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 331
Rejestracja: czwartek, 5 lip 2018, 20:21
Lokalizacja: Ursus

Re: 132 powody...

Postautor: Victus » piątek, 7 wrz 2018, 12:20

Albo
https://allegro.pl/plyn-clean-extra-0-5 ... 83101.html
Jest jeszcze płyn do czyszczenia hamulców ale ostrożnie z jego używaniem - rozpuszcza gumę
https://allegro.pl/listing?string=czysz ... i-1-2-0806
Niewiadów N 126n
Holownik T4 2,4 D
Veni Vidi Vici
III Jesienny Spot FKN - Ciechocinek - 9 - 12 listopad 2018

Samoogon

Re: 132 powody...

Postautor: Samoogon » piątek, 7 wrz 2018, 12:30

Zmywacze do hamulców są też bez acetonu, są bezpieczniejsze. Zmywałem nimi takie zabrudzenia, ale czy u Ciebie zadziała to nie wiem.
Przetestuj też sam aceton i octan etylu.

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: 132 powody...

Postautor: ruciak76 » piątek, 7 wrz 2018, 13:14

A może majonez? Często usuwam naklejki z aut, wózków widłowych w ten sposób i daje radę. Polecam winiary :lol:
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: 132 powody...

Postautor: BoskiWalenty » wtorek, 16 paź 2018, 17:27

Dzisiaj zabrałem się za dalsze prace przy skorupie. Szlifowanie, szpachlowanie, laminowanie. Jakiś czas temu wkleiłem nową podstawę pod nowy szyberdach. Nie bardzo mi się to finalnie bedzie podobało, więc postanowiłem zamontować przed nim owiewkę. Dedykowana owiewka kosztuje ok 100. Dużo. Więc zrobię sam. Znalazłem odpowiedni kawałek styropianu i zacząłem modelować. Niezbyt mi się to podobało. W międzyczasie kumpel odgruzowywał garaż i do wyrzyucenia przeznaczył owiewkę tylnej klapy z golfa II. Jak znalazł beędzie pasowała po docięciu. Docieąłem ją na wymiar. Zalaminowałem traniną i sobie schnie.
Gdzieś w którymś wątku remontowym widziałem elastyczny panel wklejony na dach do zapiekanki. Chciałem takowy również wkleić do wieloryba ale... No właśnie. Na przeszkodzie pojawia sie przetłoczenie. Czy jak je wytnę to nie osłabi znacząco sztywności skorupy?
solar V1.png


W międzyczasie jak schła szpachla i żywica postanowiłem ogarnąć bębny. Zostało mi trochę hammeraida więc chciałem pomalować. Lewy bęben okazał się zgniłym jajem. Nie wiem, ale chyba zdrowo musiał szorować po autostradzie.
IMG_20181016_123010.jpg


Do tego jakiś jajowy jest. I pytanie. Oś alko, czy będzie pasować z rozstawem 100x4 bo ten nie mam pojęcia jakie ma wymiary. I jakie wymiary ma bęben? Czy średnica jego jest uniwersalna czy może Niewiadów jakieś ma swoje?

Żona z racji ilości szpachli nadała przyczepie imię Szpachel.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: 132 powody...

Postautor: BoskiWalenty » piątek, 26 paź 2018, 17:52

No i mamy jesień. Pogoda się skończyła, skorupa została owinięta plandeką na zimę. Jest chwila na małe podsumowanie. Plan ambitny zakładał, że w tym roku zostanie pomalowana. Z racji niesprzyjającej pogody - upały- i tego, że pracuję z nią pod chmurką udało mi się ją wybebeszyć, zdjąć z ramy.
Dach był w tragicznym stanie więc praktycznie cały został pozbawiony spękanego żelkotu. Został w całości zaszpachlowany, zeszlifowany i ponownie zaszpachlowany i częściowo zeszlifowany. Ori szyberdach został wycięty i będzie zastąpiony szybrem Fiamma. Wlaminowane zostały listewki, które zostały pokryte trzema warstwami tkaniny szklanej i zaszpachlowane. Jakoż że - patrząc od przodu - prawy tylny bok miał przygodę i został przez kogoś wcześniej połatany, po zeszlifowaniu sporej nawet jak na standardy Niewiadowa warstwy szpachli został zalaminowany. Ciekawostką było, że pod szpachlą ukazały się fosfatyzowane wkręty, którymi musiała zostać skręcona spękana skorupa. No cóż i takie kwiatki się zdarzają. Na ile się dało to na tyle wkręty zostały usunięte.

Pracowałem na dwóch rodzajach szpachli z włóknem szklanym. Szara Novol i zielony Boll. Chciałbym się podzielić moimi odczuciami. Wg mnie w szarej jest więcej włókna i są pocięte na dłuższe odcinki, zielona ma je drobniejsze. Odniosłem wrażenie że w Novolu jest ich więcej. Może z racji dłuższych włókien. Zielona lepiej się nakładała i dłużej się kurczyła. Możliwe że po kilku razach udało mi się trafiać z proporcjami utwardzacza. Po utwardzeniu szara była twardsza od zielonej (utwardzacz?) i ciężej się szlifowała. Na zielonej podczas szlifowania lepiej widać było które miejsca wymagają doszlifowania. Tę moją rywalizację na pewno wygrała zielona Bolla.
Projekt końcowy cały czas ewoluuje. Na pewno będzie kolor (RAL 7035 Jotuna). Okna mają być grafitowe pod warunkiem, że budżet to udzwignie. Środek też się zmienia. W najnowszym planie wypadła łazienka i okno łazienkowe na rzecz nowego większego uchylnego okna. Na pewno lodówka, Truma i gdzieś w przyszłości solar. Oświetlenie zewnętrzne ledowe. Chciałem iść w nowoczesny konserwatyzm i tylne światła dać okrągłe nawiązując do szklaneczek zapiekanki, ale zastanawiam się czy przypadkiem nie iść w kierunku nowej zapiekanki i zamontować pas tylny z zespolonymi światłami jak w nowych zapiekankach. Chwilowo oświetlenie odstawiam. Na wiosnę chciałbym się skupić na dokończeniu skorupy.

I jeżeli uda mi się w przyszłym roku skończyć skorupę (malowanie) to będę mega zadowolony. To najgorszy etap i najbardziej wymagający. Od tego jak to zostanie zrobione zależy w istocie cały projekt. I tym razem nie chcę iść na skróty. Cel jest taki, że wieloryb zostaje na dożywociu u mnie i jeżeli kiedyś syn będzie chciał kontynuować przygodę z laminatem (jak na razie to chce i już się dopytuje kiedy będzie spał w przyczepie) to dostanie ją w spadku. Więc to musi być zrobione dobrze i nie może być lipy jak mawiał klasyk.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: 132 powody...

Postautor: BoskiWalenty » czwartek, 28 mar 2019, 18:42

Zima, zima i po zimie. Wieloryb budzi się z zimowego snu. Zakupy do przyczepy w znacznej mierze zrobione. Majfrend przysłał obrysówki.
IMG_20180829_194651.jpg


Reszta oświetlenia zakupiona lokalnie w kraju. Tylne lampy będą identyczne jak w Ence Tantalosa. Miały być ledy ale pewne względy wymusiły weryfikację budżetu. W pierwszej wersji miał być kolor. Będzie jednak biały, ale planuję przyozdobić boki jakimiś naklejkami. W dniu dzisiejszym przyszła paczuszka z Niewiadowa. W sumie to cztery paczuszki z klamotami.
IMG_20190328_162105.jpg
IMG_20190328_173325.jpg

Okna wszystkie będą grafitowe. Mam nadzieję, że wszystko dobrze policzyłem i o niczym nie zapomniałem.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

Awatar użytkownika
Lukasz_b20
Posty: 470
Rejestracja: poniedziałek, 11 lut 2019, 20:08

Re: 132 powody...

Postautor: Lukasz_b20 » czwartek, 28 mar 2019, 20:26

Jedziesz z koksem:) Owocnej pracy:)

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: 132 powody...

Postautor: tantalos » czwartek, 28 mar 2019, 22:19

BoskiWalenty pisze:.... Tylne lampy będą identyczne jak w Ence Tantalosa.. planuję przyozdobić boki jakimiś naklejkami...

Fajnie poczytać jak się sprawdzają moje rozwiązania.
BoskiWalenty pisze:... Mam nadzieję, że wszystko dobrze policzyłem i o niczym nie zapomniałem.

Nie ma takiej opcji, na pewno o czymś zapomniałeś :mrgreen:
Dymione szybki są podwójne?

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: 132 powody...

Postautor: BoskiWalenty » piątek, 29 mar 2019, 06:41

Szyby pojedyńcze. Niestety. Zbyt wysoka cena. Za same okna wszystkie podwójne musiałbym zapłacić conajmniej 2500pln.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: 132 powody...

Postautor: tantalos » piątek, 29 mar 2019, 07:37

Cena na pewno wysoka. Pozostaje zrobić sobie samemu na podwójne póki nie są założone.

BoskiWalenty
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 728
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2014, 22:07
Lokalizacja: Świdnica, Dolny Śląsk

Re: 132 powody...

Postautor: BoskiWalenty » piątek, 29 mar 2019, 09:14

tantalos pisze:Cena na pewno wysoka. Pozostaje zrobić sobie samemu na podwójne póki nie są założone.

O tym nie pomyślałem.
Edit: Czyli od środka należy przykleić pleksi o odpowiedniej grubości. Stare okna były podwójne. Pomierze grubość starej pleksi i chyba zamówię do nowych okien.
Poziom alkoholu powyżej 0,5 promila zapewnia doraźną nieśmiertelność...

N126n `89 dizel edyszyn - już nic nie robię
N132T `84 gaz edyszyn - remont finał
Opel Zafira B '08 - holownik w ropie
Ford Fiesta MK7 '09 -małe, srebrne toczydełko
Towarówka ze Świdnika

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: 132 powody...

Postautor: tantalos » piątek, 29 mar 2019, 15:02

Tutaj trochę opisana przeróbka :
viewtopic.php?f=36&t=6407&start=165

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: 132 powody...

Postautor: __ArroW__ » piątek, 29 mar 2019, 19:02

BoskiWalenty pisze:Szyby pojedyńcze. Niestety. Zbyt wysoka cena. Za same okna wszystkie podwójne musiałbym zapłacić conajmniej 2500pln.


A ja po próbie klejenia podwójnych z pojedynczych szyb kupiłem kpl ciemnych i podwójnych, tamte popękały niestety...
Jak chcesz zrobić w normalnych pieniądzach to proponuję plexi 2/3mm przeźroczystą + oklejenie folią czarną (przeliczałem różne warianty i ten wyszedł najrozsądniej w normalnej jakości i normalnych pieniądzach).
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości