DuszekPuszczy i N126N

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 178
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: popiolekpolska » środa, 18 lip 2018, 19:41

Młotek i szpachelka tylko z czuciem i puści. Z ramami okiennymi postępujemy tak samo jeśli potrzeba. Ja nowe listwy i ramy wklejałem na żywice, ale można tez na klej.
N126e 1983
N126n 1988

DuszekPuszczy
Posty: 17
Rejestracja: wtorek, 10 lip 2018, 22:30
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: DuszekPuszczy » środa, 18 lip 2018, 19:59

Hehe. No przeciez to logiczne co piszecie. Napisałem posta, i zachciało się pifka (uj jak gorąco). Pojechałem do sklepu, wróciłem, przeczytałem, gul gul, pyk pyk i listwy nie ma :D.
Załączniki
1531936606608461635236.jpg

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 477
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Miron EZD » środa, 18 lip 2018, 20:59

U mnie przy pifku najlepsze pomysły przychodziły do głowy, kiedyś to miałem taką wene ze zapomniałem co wymyśliłem. 8-)

DuszekPuszczy
Posty: 17
Rejestracja: wtorek, 10 lip 2018, 22:30
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: DuszekPuszczy » środa, 18 lip 2018, 21:38

Miron EZD pisze:U mnie przy pifku najlepsze pomysły przychodziły do głowy, kiedyś to miałem taką wene ze zapomniałem co wymyśliłem. 8-)

No to jedno pewnie nie było :D .
Dziś tak sobie myślę i nie moge się zdecydować. Wiem że tematy były ale dajcie mi jakiś konkretny powód do przeróbki instalcji na 13 pin. Pomijam kwestię co mam w wozie, bo nawet nie mam haka :lol: a że samochody zmieniam często, bo mi się nudzą to nie zakładam że obecnym będę ciągnął enke więc co jeszcze jest naprawdę argumentem ?

Awatar użytkownika
neeken
Posty: 195
Rejestracja: niedziela, 26 lut 2017, 10:06
Lokalizacja: Tarnów

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: neeken » środa, 18 lip 2018, 22:35

Miron EZD pisze:U mnie przy pifku najlepsze pomysły przychodziły do głowy, kiedyś to miałem taką wene ze zapomniałem co wymyśliłem. 8-)
:lol: :lol: :lol:

ja nieraz boję się odpalić forum czy jakiś głupot dzień wcześniej po piwkowaniu nie nabazgrałem :D
Niewiadów 126e 1986
Toyota Previa
Toyota Yaris
Cinquecento 0.9
Kawasaki ZX-12R
Wigry 3

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2238
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: stachu_gda » środa, 18 lip 2018, 23:19

DuszekPuszczy pisze:
Miron EZD pisze:U mnie przy pifku najlepsze pomysły przychodziły do głowy, kiedyś to miałem taką wene ze zapomniałem co wymyśliłem. 8-)

No to jedno pewnie nie było :D .
Dziś tak sobie myślę i nie moge się zdecydować. Wiem że tematy były ale dajcie mi jakiś konkretny powód do przeróbki instalcji na 13 pin. Pomijam kwestię co mam w wozie, bo nawet nie mam haka :lol: a że samochody zmieniam często, bo mi się nudzą to nie zakładam że obecnym będę ciągnął enke więc co jeszcze jest naprawdę argumentem ?


W przyczepie:
- światło cofania (w sumie jak dla mnie do olania, nigdy nie cofam bez asysty osoby z tyłu - no trudno nie umiem inaczej :) )
- ładowanie lodówki w czasie jazdy.
- automatyczne odłączanie czujników cofania po zapięciu ogonka

Ważniejsze aby 13 pin mieć w aucie. Powodów jest więcej:
- podłączenie przyczepy z wtyczką 13pin (o ile wiem DMC > 750kg - obowiązkowe światła cofania? gdzieś zaslyszałem, nie chcę wywoływać wielkiej kłótni, ale wygląda na to, że jak nam się kiedyś zechce zamienić mydelniczkę na coś normalnego, to powinniśmy mieć światło cofania)
- bez problemu podłączenie świateł bagażnika rowerowego (też ten sam temat - światło cofania)

A i żeby nie było - to mówiłem ja, siedmiopinowiec :)

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 656
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Samoogon » czwartek, 19 lip 2018, 08:17

Założyłem 13pin i wiesz co?
Nie mam świateł wstecznych, przeciwmgielnych czujników cofania itp ale założył bym jeszcze raz.
Powód?
Oprócz tego, że mam możliwość rozbudowy, to najważniejsza jest wygoda obsługi i sposób zapięcia i zabezpieczenia wtyczki. Tylko tyle i aż tyle :)

Co do czujników czy odłączania świateł przeciwmgielnych to żeby to działało, wtyczka w aucie musi być z mikrostykiem.
Samoogonowy remont 126e
2018
21nocek, 1400km

Awatar użytkownika
Jumpman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 49
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 17:37

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Jumpman » czwartek, 19 lip 2018, 11:23

Ja tez polecam 13PIN - to przede wszystkim wygoda. Dodatkowe funkcje można wykorzystywać lub nie. Przy zakupie haka teoretycznie masz nieco większy koszt gdy chcesz 13 zamiast 7, ale jak np. kupisz auto z zagranicy z hakiem to na 99% masz już 13PIn i nie bawisz się w żadne przejściówki itd. Ja ostatnio właśnie kupiłem wtyczke 13PIn do mojej dużej towarowej, bo mnie coś bierze jak 10 razy przejściówkę poprawiam żeby styki ładnie chwyciły, bo w aucie 13-ka. Jak podpinam 13ki, to nie ma kłopotu niemalże nigdy.
A co do wymogów, to nie ma żadnego wymogu światła wstecznego itp - niektóre większe przyczepy mają, inne nie. Fakty są takie, że światło wsteczne w przyczepie nae jak jest to guzik daje. Do musiała by być konkretne lampa żeby oświetlić na tyle żeby z samochodu coś więcej widzieć.

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 178
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 19 lip 2018, 12:02

Samoogon pisze:
Co do czujników czy odłączania świateł przeciwmgielnych to żeby to działało, wtyczka w aucie musi być z mikrostykiem.

Bez mikrostyków, pin 12 zwarty z 3 informuje auto o przyczepie.

13 pinowa wygodniejsza w użytkowaniu. Rozdzielone zasilanie stałe i po stacyjce i jak pisali komplet świateł.
N126e 1983
N126n 1988

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 656
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Samoogon » czwartek, 19 lip 2018, 13:24

8-)
popiolekpolska pisze:
Samoogon pisze:
Co do czujników czy odłączania świateł przeciwmgielnych to żeby to działało, wtyczka w aucie musi być z mikrostykiem.

Bez mikrostyków, pin 12 zwarty z 3 informuje auto o przyczepie.

13 pinowa wygodniejsza w użytkowaniu. Rozdzielone zasilanie stałe i po stacyjce i jak pisali komplet świateł.

Ja musiałem wymienić gniazdo w aucie bo było już zbyt luźne i czasem znikało połączenie i było ono z mikrostykiem. Pobieżnie rozeznanie wykazało że mikrostyk służył do wyłączania świateł przeciwmgielnych. Nic nie było wspomniane o czujnikach ale myślę że też i to powinno obsługiwać.
Czy takie drutowanie wtyczki po stronie przyczepy jest normalnie stosowane, czy to tylko sposób na obejście gniazda bez mikrostyku?
Bo jeśli to nie jest standard to co po wpięciu innej przyczepy?
Samoogonowy remont 126e
2018
21nocek, 1400km

Awatar użytkownika
Jumpman
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 49
Rejestracja: czwartek, 14 wrz 2017, 17:37

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Jumpman » czwartek, 19 lip 2018, 13:40

Ja tam nie wiem jak to się dokładnie odbywa, ale to chyba jakiś standard się w pewnym momencie stał, zwłaszcza kiedy weszły moduły elektroniczne. W zasadzie bardzo ważną funkcją jest też odłączanie p/mgielnego w aucie jak jest podpięta przyczepa.

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 656
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Samoogon » czwartek, 19 lip 2018, 13:43

Zatem ktoś wie jak to jest?
Pytam bo ja u siebie we wtyczce nie robiłem żadnych mostków, a może powinnem?
Samoogonowy remont 126e
2018
21nocek, 1400km

Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 178
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: popiolekpolska » czwartek, 19 lip 2018, 13:54

Może w autach bez can były microstyki, bo tam gdzie can są moduły haka. Zworka powoduje wyłączenie p. mgielnego w aucie, tylnych cz.parkowania i próbkowania żarówek w przyczepie.
N126e 1983
N126n 1988

Awatar użytkownika
stachu_gda
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2238
Rejestracja: wtorek, 24 mar 2015, 08:12
Lokalizacja: Przywidz (Pomorskie)

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: stachu_gda » czwartek, 19 lip 2018, 14:03

Samoogon pisze:Zatem ktoś wie jak to jest?
Pytam bo ja u siebie we wtyczce nie robiłem żadnych mostków, a może powinnem?


https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_stand ... (ISO_11446)
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_stand ... iring_12-7

Co ciekawe, to zastosowanie pinu 12 zostało wycofane.

Samoogon
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 656
Rejestracja: środa, 26 lip 2017, 14:42
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DuszekPuszczy i N126N

Postautor: Samoogon » czwartek, 19 lip 2018, 14:27

stachu_gda pisze:
Samoogon pisze:Zatem ktoś wie jak to jest?
Pytam bo ja u siebie we wtyczce nie robiłem żadnych mostków, a może powinnem?


https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_stand ... (ISO_11446)
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_stand ... iring_12-7

Co ciekawe, to zastosowanie pinu 12 zostało wycofane.

Obrazki obejrzałem i to wszystko do czego mi się to przyda :)
Samoogonowy remont 126e
2018
21nocek, 1400km


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości