Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
Jaro-Gosia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 427
Rejestracja: niedziela, 30 lis 2008, 15:33
Lokalizacja: Nadma-okolice Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Jaro-Gosia » poniedziałek, 13 sie 2018, 18:43

Murano pisze:
Podczas gdy buda stoi na ramie tymczasowej, zmodernizowana rama główna pojechała do galwanizacji można spokojnie zająć się podwoziem.
Po odkręceniu oś Alko 1000kg nie wyglądała obiecująco... :? ale po zdjęciu bębnów i dokładnym przyjrzeniu się wałkom już wiedziałem, że jestem do przodu o kilka stówek i conajmniej dzień roboczy!
Pod warstwą pyłu, kurzu i pajęczyn ukazał się praktycznie nowy układ hamulcowy.
Szczęki w nominalnej grubości, wszystkie regulatory nowe, linki w idealnym stanie, bębny bez najmniejszego rantu.
Po usunięciu powierzchownej rdzy z osi i porządnym umyciu wszyskiego, nasmarowaniu i wyregulowaniu ośka znowu będzie mogła służyć wiele lat.
Jedynie łożyska i amortyzatory wymagały wymiany.


A jak mam wyglądać układ hamulcowy z osią jak przyczepa przejechała około 600 km od nowości
Cały swój czas stała na działce :)
Pozdrawiam Wszystkich :)
N 126 N / N 126 E / N 126 E / N 250
http://www.plandekijaro.pl
http://www.plandeki-warszawa.pl
2017 / 16 nocek / 3890 km
2018 / 7 nocki / 1350 km

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2901
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Murano » poniedziałek, 13 sie 2018, 18:48

Jaro-Gosia pisze:
Murano pisze:
Podczas gdy buda stoi na ramie tymczasowej, zmodernizowana rama główna pojechała do galwanizacji można spokojnie zająć się podwoziem.
Po odkręceniu oś Alko 1000kg nie wyglądała obiecująco... :? ale po zdjęciu bębnów i dokładnym przyjrzeniu się wałkom już wiedziałem, że jestem do przodu o kilka stówek i conajmniej dzień roboczy!
Pod warstwą pyłu, kurzu i pajęczyn ukazał się praktycznie nowy układ hamulcowy.
Szczęki w nominalnej grubości, wszystkie regulatory nowe, linki w idealnym stanie, bębny bez najmniejszego rantu.
Po usunięciu powierzchownej rdzy z osi i porządnym umyciu wszyskiego, nasmarowaniu i wyregulowaniu ośka znowu będzie mogła służyć wiele lat.
Jedynie łożyska i amortyzatory wymagały wymiany.


A jak mam wyglądać układ hamulcowy z osią jak przyczepa przejechała około 600 km od nowości
Cały swój czas stała na działce :)

:shock: :shock: :shock:
Rylli?
A ty masz informację Jarek co się z nią działo wcześniej? Poważnie stała?
Bo mi to wygląda na regenerację kilka lat temu.
Naklejki z Wenecji, Francji, Niemiec i Włoch raczej przeczą jej stacjonarnej historii.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Jaro-Gosia
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 427
Rejestracja: niedziela, 30 lis 2008, 15:33
Lokalizacja: Nadma-okolice Warszawy
Kontaktowanie:

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Jaro-Gosia » poniedziałek, 13 sie 2018, 19:38

Z tego co mówił właściciel przyczepa przyjechała z Niewiadowa do Ząbek później do miejscowości Żochy na wsi tam stała cały czas. Później do Ząbek potem do mnie do Nadmy, do Buczyna na wieś tam stała ponad rok i do Nadmy i do Ciebie.
Jak ją odbierałem miała oryginalne sparciałe opony jak nowe, ale do Nadmy doleciały.
Pozdrawiam Wszystkich :)
N 126 N / N 126 E / N 126 E / N 250
http://www.plandekijaro.pl
http://www.plandeki-warszawa.pl
2017 / 16 nocek / 3890 km
2018 / 7 nocki / 1350 km

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2901
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Murano » czwartek, 16 sie 2018, 20:21

Nudy, nudy, nudy..... :-(
Szpachlujemy, laminujemy i tak na zmianę.
Chcę tylko w tym miejscu powtórzyć to, co pisałem w 2013 roku przy zapiekance.
Zamiast włókna szklanego używam tkaniny szklanej.
Ma o niebo większe właściwości wzmacniające i wiążące. Po raz pierwszy też używam tej niebieskiej żywicy z chlorowym utwardzaczem.
O ile się pilnuje proporcji to robi robotę a cenowo wychodzi bardzo dobrze.
Wewnętrzna część ramki szyberdachu też już zalaminowana. Jutro zewnętrzna strona.
Otwór na 40x40 cm. Robię dwie strony na 48 i dwie na 80 cm tak, aby w sumie po wewnętrznej dało to 40 cm.
Zewnętrzna ramka będzie obrócona proporcjami o 90° co da nam możliwość "spięcia" narożników na krzyż.
Załączniki
IMG_20180816_200516.jpg
IMG_20180816_172125.jpg
IMG_20180816_200431.jpg
IMG_20180816_200500.jpg
IMG_20180816_200415.jpg
IMG_20180816_172059.jpg
IMG_20180816_200537.jpg
IMG_20180816_172138.jpg
IMG_20180816_200554.jpg
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 244
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: misha22 » piątek, 17 sie 2018, 21:48

Kolor "kość słoniowa" zostaje? dobrze rozpoznaje kolor przez monitor?
Teraz bedę żartował:
Bo on taki, no, ehe, ;)nienowoczesny jest..
)
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2901
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Murano » piątek, 17 sie 2018, 22:01

misha22 pisze:Kolor "kość słoniowa" zostaje? dobrze rozpoznaje kolor przez monitor?
Teraz bedę żartował:
Bo on taki, no, ehe, kurfa..,;)nienowoczesny jest..
)

Nie Michał, będzie RAL 9010, taki jak na mojej zapiekance.
Prace nad laminowaniem i szpachlowaniem trwają... Ten etap trochę potrwa bo sporo roboty.
Dzisiaj przyszła solidna przesyłka od Dariusa ;-)
Taki mały przedsmak na fotkach.... :P
Załączniki
IMG_20180817_131948.jpg
IMG_20180817_132534.jpg
IMG_20180817_132004.jpg
IMG_20180817_132530.jpg
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
Miron EZD
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 547
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 21:41
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Miron EZD » piątek, 17 sie 2018, 23:23

Widać, że idziesz ostro, tanio też nie jest (szyby), ale efekt końcowy będzie super.
Chyba ja też się zabiorę za remont mojej zapiekanki, bo jak się tak napatrzę...... :lol:

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2901
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Murano » poniedziałek, 20 sie 2018, 20:12

Jedziemy z wielorybem aż miło... ;-)
Dzisiaj rama odebrana z cynku, postawiona na osi, założone nowsze podpory (nówki z epoki) i walczymy dalej z laminatem i szpachlą.
Na obecną chwilę w budzie jest około 4 kg żywicy i 3m2 tkaniny szklanej oraz jakieś 3,5 kg szpachli z włóknem, a końca nie widać :lol: .
Ale jak mawia(ł) nasz kolega " nie ma lipy bo nie może być!" ;-).
Będę latał i szpachlował do skutku aż będzie sztywno, prosto i solidnie.
Fiacior mnie straszy, że przez te mazidła DMC przekroczę :mrgreen: .
Udało się też delikatnie obrobić podwójną ramkę szyberdachu (jeszcze tylko całość zalaminuję) i wkleić 2 nowe ramki okien.
Od jutra tempo spadnie bo urlop nie jest z gumy :-( ale coś tam powolutku będziemy dłubać weekendowo.
W międzyczasie regeneracja najazdu, felg i temat ramy zamykam na conajmniej 15 lat...
Załączniki
IMG_20180820_131804.jpg
IMG_20180820_131924.jpg
IMG_20180820_131834.jpg
IMG_20180820_131804.jpg
IMG_20180820_131754.jpg
IMG_20180820_131848.jpg
IMG_20180820_131726.jpg
IMG_20180820_171339.jpg
IMG_20180820_184226.jpg
IMG_20180820_171454.jpg
IMG_20180820_171515.jpg
IMG_20180820_171426.jpg
IMG_20180820_171525.jpg
IMG_20180820_184222.jpg
IMG_20180820_184214.jpg
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
szteker
Posty: 87
Rejestracja: sobota, 11 lis 2017, 12:02
Lokalizacja: Gliwice

Re: Łowca Fiordów - n132

Postautor: szteker » poniedziałek, 20 sie 2018, 23:00

Rama świeci się jakbyś ją srebrem pokrył :) aż miło patrzeć.

dzin1975
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1501
Rejestracja: sobota, 20 wrz 2014, 13:05
Lokalizacja: Sobków,świętokrzyskie

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: dzin1975 » wtorek, 21 sie 2018, 06:35

Zadaj sobie jeszcze trochę trudu, Marcinku i posprawdzaj czy piony, poziomy i przekątne na ramie nie pouciekały. Wiadomo jak tą ramę traktowali w ocynkowni?
Marcin
N126n 1990r
n126 off-road
n250c
nB752413HC ;)
DF 125p kombi-1996r
Romet Ogar 200
tylko Polska motoryzacja z zamiłowania
z rozsądku....jakies audi,oraz galloper,oraz multivan :)

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2901
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Murano » wtorek, 21 sie 2018, 11:00

dzin1975 pisze:Zadaj sobie jeszcze trochę trudu,Marcinku i posprawdzaj czy piony,poziomy i przekątne na ramie nie pouciekały.Wiadomo jak tą ramę traktowali w ocynkowni?

Rama po wymianie dyszla ma o 2 cm dłuższy zaczep. Zabieg celowy alby zmieścić kufer z Enki pomiędzy budą a najazdem.
Po spawaniu dyszel "ucieka" o 3 mm w prawo względem przedniej poprzeczki (bez znaczenia bo regulacja najazdu to zniweluje) natomiast od punktu mocowania osi jest na "0".
Sama rama jeszcze przed regeneracją była delikatnie mówiąc... poza osią.
Ustawiliśmy dyszel względem osi i teraz po cynkowaniu przykładałem poziomicę.
Nic strasznego się nie zmieniło. Jest git.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 2095
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 21 sie 2018, 11:29

Ładnie idzie robota :) Szczególnie przyglądam się jak robisz okno dachowe.
Murano pisze:Rama po wymianie dyszla ma o 2 cm dłuższy zaczep. Zabieg celowy alby zmieścić kufer z Enki pomiędzy budą a najazdem.

To znaczy, że normalnie kufer od eNki nie podchodzi? Nie osłabiaj mnie, właśnie taki chcę założyć...
Murano pisze:o 3 mm w prawo

Podziwiam dokładność. Też coś tam mierzyłem ale chyba nie aż tak ;)
BMW E36 '97 + N-127 '77 & N-132L '85

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1669
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: naal » wtorek, 21 sie 2018, 11:40

Się Rafał nie przejmuj. Wystarczy kuferek unieść o kilka cm.
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 2901
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: Murano » wtorek, 21 sie 2018, 11:42

Rafał, kufer z Enki ma dwie opcje montażu na ori ramie...
Albo dociśniesz go do budy i wtedy nie zahacza o najazd ale rysuje przednią ścianę przy otwieraniu (tak miał Fiacior) a opcja druga to odsunięty na standardowy dystans od ścianki (klapa wtedy nie ociera) ale trzeba w pokrywie pod zamkiem wyciąć taką "łezkę" aby dało się otworzyć klapę nie blokując jej o najazd (chyba Mannt ma taki system).
Tak na poważnie to te moje 2 cm urodziło się w ostatniej chwili i nie jest poparte pomiarami z budą i kufrem na ramie ale pamiętam, że chodziło właśnie o minimalną odległość dla komfortu użytkowania enkowego kuferka w wielorybie dlatego taki pomysł.
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
naal
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1669
Rejestracja: niedziela, 19 maja 2013, 20:54
Lokalizacja: Łódź

Re: Łowca Fiordów - n132 "t" by Murano.

Postautor: naal » wtorek, 21 sie 2018, 11:45

Odnośnie tej "łezki" to jak dobrze pamiętam to w wątku remontowym Stacha dobrze to widać.
Ford Focus TDDI
N126N
N132t
"Non est fallus at provintia"
Obrazek


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości