Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

czyli nasza walka z przyczepą...
Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 18 lut 2020, 07:55

Najlepiej nie liczyć. Kto liczy ten musi mieć stalowe nerwy, ja tam wolałem się nie denerwować ;)

Samoogon

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: Samoogon » wtorek, 18 lut 2020, 09:05

Dokładnie, koszt remontu nas gites majonez ze swoją robotą zamknie się w 8K. Oczywiście Full opcja.

D3vus
Posty: 56
Rejestracja: piątek, 14 lut 2020, 21:40
Lokalizacja: Volgelsheim/Kraków

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: D3vus » wtorek, 18 lut 2020, 09:30

tantalos pisze:
D3vus pisze:...ale oczywiście wszystko zweryfikuje test szczelności ...

Nawet o tym nie myśl, demontuj wszystko do ostatniej śrubki nawet gdyby była sucha (w co wątpię). Za rok, dwa pocieknie i co zrobisz? Jak remont to remont, nie idź na skróty. Uszczelniacz i butyl to podstawa.

Nie mam wyjścia bo masz rację i muszę się z tobą zgodzić.

Co do kosztów, to sama przyczepka wyszła mnie 1000zł. Transport z PL to do mnie koszt 400€. Wykładzina 200, klej to jest 90 zł 4 l x 2. Farbę jeszcze szukam + muszę znaleźć farbę na rdzę i wymalować na czarno ramę i jeszcze te koła maluchowskie będę chciał w czarnym kolorze z żółtym paskiem zrobić (takie ferrari wśród niewiadówek xD ) Ja będę chciał zrobić kosztorys. Po to ją kupiłem żeby ją wyremontować dla siebie ;D Co prawda myślałem, że będzie taniej, ale to mnie akurat nie odstrasza; najwyżej będę ją dłużej remontował ;) Dziękuję wam za aktywność; pozdrawiam z Francji!
Peugot 508 SW 2.l + N126b ( w trakcie remontu )

D3vus
Posty: 56
Rejestracja: piątek, 14 lut 2020, 21:40
Lokalizacja: Volgelsheim/Kraków

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: D3vus » środa, 19 lut 2020, 17:20

Siamno, taka głupia sprawa
wymienić muszę całą instalację napewno bo wiem że nie działa i teraz tak zapiekanka to przyczepa lekka więc wtyczkę mam na 7 pinów? I kolejne pytanie jak kupię do auta hak z wtyczką 7 pinów będzie to grało czy mam kupić z 13?(umie ktoś to jakoś Łopato logicznie wytłumaczyć )


Wiem że ciężkie pytania zadaje ale człowiek 24/h myśli o tej przyczepie , już mnie roznosi za dużo już patrzę na te wasze remonty. :(
Pozdrawiam
Peugot 508 SW 2.l + N126b ( w trakcie remontu )

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: Murano » środa, 19 lut 2020, 17:25

7-7, 13-13. To zawsze gra.
W sieci są schematy, rysunki jak podłączać instalację zarówno do 7 i 13 pin. Ważne abyś nie pomylił koloru kabla z numerem pinu w wtyczce.

Awatar użytkownika
krzysztof_cw
Moderator
Moderator
Posty: 1054
Rejestracja: środa, 12 paź 2016, 18:19
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: krzysztof_cw » środa, 19 lut 2020, 17:33

Nie ma znaczenia że przyczepa lekka, to wtyczka 7 pinów. Możesz spokojnie założyć również 13-pinowe jeśli zajdzie taka potrzeba.

W 7 pinach masz kierunki, światła, STOP, przeciwmgłowe i masę - w "13" dochodzi wsteczny, stałe napięcie 12v i jeszcze kilka innych rzeczy. Zerknij w google na schematy.

To wszystko zależy od tego co zaplanujesz w przyczepie. Między 7 a 13 pin są przejściówki także nie ma się co martwić rozbieżnościami pomiędzy przyczepą a holownikiem.
Chrysler Grand Voyager 3.3 + Niewiadów N126e + Adria Adiva 502 UK :D

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: kooba » środa, 19 lut 2020, 20:19

13 pin jest lepiej zorganizowane konstrukcyjnie, wtyczka pewniej siedzi. Piny 1-7 są identyczne w obydwu przypadkach co do kolorów i funkcji jaką pełnią. Dopiero od 8 wzwyż dochodzą kolejne typu cofka i 12V do przyczepy.

Lepiej założyć 13 tu i tu. Na wszelki wypadek dokupić przelotkę gniazda samochodu z 13 na 7 żeby dało się podpiąć jakąś inną przyczepę mającą wtyk 7 pin.

Awatar użytkownika
tantalos
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 2566
Rejestracja: poniedziałek, 16 mar 2015, 17:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: tantalos » środa, 19 lut 2020, 21:05

Podpisuję się pod koobą rencami i nogami :mrgreen:
Wszystkich którzy robią elektrykę gorąco namawiam na 13 pin.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: RAFALSKI » środa, 19 lut 2020, 22:50

Ja również namawiam na 13 pin. Wtyk o niebo lepiej siedzi i daje większe możliwości. Nawet w towarówce wymieniałem na takie.

D3vus
Posty: 56
Rejestracja: piątek, 14 lut 2020, 21:40
Lokalizacja: Volgelsheim/Kraków

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: D3vus » czwartek, 20 lut 2020, 08:16

Witam, no to za waszą rada już zamówiłem Hak holowniczy z wiązka na 13 pinów. I teraz kolejne pytanie moje jako że już przewertowałam dział instalacji i nie doszukałem czy wy jak robicie instalacje to wszystko od początku czy po prostu przerabianie oryginalną (widziałem schematy czytałem, ale nie wiem chyba ułomny jestem)? Widziałem na Niewiadów AGD gotowe instalacje i nie wiem czy przerabiać? Czy od razu zrobić od zera? Ze mnie elektryk jak z koziej ale człowiek nie jest taki by sobie nie poradził żyjemy w internetach i powoli myślę będę wstanie to ogarnąć ale liczę na waszą sugestie ;p


Pozdrawiam
Peugot 508 SW 2.l + N126b ( w trakcie remontu )

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: Murano » czwartek, 20 lut 2020, 09:13

Zrób instalacje od zera sam.
Kup więcej przewodu 13 żył tak, aby ci wystarczyło od gniazda w aucie, przez dyszel do środka plus długość i ponad szerokość przyczepy. Mniej więcej 9 metrów to optymalna długość do Enki lub 132, do n126 8 metrów wystarczy.
Zrób dwie puszki. Jedna z przodu i druga z tyłu.
Przednia obsłuży przednie pozycje i zasilanie 12v z auta a tylna całe tylne oświetlenie plus ewentualnie 12v z auta gdzieś na tyle przyczepy.
Tutaj nie ma filozofii.
Oświetlenie drogowe podpinasz kolorami wg schematów dostępnych w internecie a 12v robisz wg własnego uznania. Pamiętaj tylko o bezpiecznikach.

D3vus
Posty: 56
Rejestracja: piątek, 14 lut 2020, 21:40
Lokalizacja: Volgelsheim/Kraków

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: D3vus » czwartek, 20 lut 2020, 13:08

No i jakiś konkretny jest , zaraz idę patrzeć na schematy jakie bezpieczniki itp.
( przyłącze w przyczepie jest męskie a przy aucie damskie ?)

A teraz pytanie z innej beczki do ludzi z n126b
Okna są stałe czy otwierane(które) ? Ile uszczelek będę potrzebował ? Ile klinów ozdobnych i maskujących ? Przyczepki jeszcze nie mam, a już mnie żona ma dość xD boje się że robię ją tylko dla siebie :D

Wybaczcie bo to pytanie takie słabe ale już tyle rzeczy zamówiłem i tak myślę, że jak będę miał od razu z przyczepą przywiezione uszczelki to po malowaniu budy już bym złożył. Potem rozpoczęcie podłogi itp; już będę widział co z takich dupereli jeszcze jest mi potrzebne to wtedy zamówię reszte.


Dodatkowo pytanie odnośnie świateł; jeżeli wymienię na nowego typu to czy muszę jechać na stację diagnostyczna czy coś?
Załączniki
Screenshot_20200220-130633.png
Peugot 508 SW 2.l + N126b ( w trakcie remontu )

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5490
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: kooba » czwartek, 20 lut 2020, 14:21

Murano pisze:Kup więcej przewodu 13 żył tak, aby ci wystarczyło od gniazda w aucie, przez dyszel do środka plus długość i ponad szerokość przyczepy.

Po co tyle przewodu 13? Skoro z przodu puszka i elektrownia i z tyłu puszka to:
Bez światła cofania - 13 od gniazda do przedniej puszki, a dalej 7
Ze światłem cofania - 13 od gniazda przez przednią puszkę do tylnej, a dalej 7
Jaki jest sens kładzenia nadmiarowych żył? My se tu pitu pitu kładź 13 do końca, a tam kolejny zbędny kilogram przybył. Ta przyczepa będzie się poruszać po zachodniej europie, więc lepiej uważać na kilogramy.

D3vus pisze:Dotakowo pytanie odnośnie świateł jeżeli wymienię na nowe typu to czy muszę jechać na stację diagnostyczna czy coś?

Nic z tych rzeczy. Przyczepa ma mieć prawidłowe oświetlenie. Zmiana lamp na inne nie powoduje wizyty na stacji diagnostycznej.

Awatar użytkownika
Murano
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 7010
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: Murano » czwartek, 20 lut 2020, 14:38

Kuba jak porównasz przekroje i koszt 7 i 13 to różnica jest marginalna. Prościej kupić jeden gatunek i wykorzystać to co potrzebne.

D3vus
Posty: 56
Rejestracja: piątek, 14 lut 2020, 21:40
Lokalizacja: Volgelsheim/Kraków

Re: Zaczynamy N126b 78r. By D3vil3k

Postautor: D3vus » czwartek, 20 lut 2020, 14:58

Kurde mnie tu skomplikowaliscie; ja wam pisałem, że elektryk ze mnie, że hihi :D ale zrobię tak jak Murano pisał.

Jak kładliście kable; przed czy po meblach / tapicerowanie ?
I jakby ktoś miał mniej więcej ile potrzeba tej uszczelki i klinów na komplet okien byłbym wdzięczny ;p ( trudno przygotowywać się do remontu bez bazy remontowej ale jesteście wy <3)

Wielkie dzięki chłopy za rady. Zanim tu trafiłem myślałem; a przyczepka, zrobię, luzik będzie. Teraz jak zobaczyłem większość waszej roboty z forum to już kurde na ambicje mi siadło :D
Peugot 508 SW 2.l + N126b ( w trakcie remontu )


Wróć do „Remonty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości