Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
jarekvolvo
Posty: 160
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2020, 16:44
Lokalizacja: Milanówek

Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

Postautor: jarekvolvo » poniedziałek, 11 wrz 2023, 14:32

Szanowni, czy ktoś z Was zamienił śruby M10 do "cytrynek" na szpilki i nakrętki ? W mojej n250 wszystko jest ok, oprócz własnie gwintów w piastach, są baardzo zmęczone i nie jestem pewien ich wytrzymałości. Myślałem nad wkręceniem szpilek, zaspawaniem ich od tyłu i zastosowaniem nakrętek - tylko skąd wziąć nakrętki stożkowe w odpowiedniej grupie ??
Życzmy sobie miłego dnia !

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5516
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

Postautor: kooba » poniedziałek, 11 wrz 2023, 14:40

Są sposoby na takie akcje. Ja miałem w hobby zerwany gwint w bębnie. Zawiozłem do gościa który rozwiercił otwór i wkręcił specjalną tuleję z nowym gwintem tego samego rozmiaru co był.

jarekvolvo
Posty: 160
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2020, 16:44
Lokalizacja: Milanówek

Re: Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

Postautor: jarekvolvo » poniedziałek, 11 wrz 2023, 14:51

Tak, znam tuleje, ale jednak obawiam się ich wytrzymałości... Do świec, gwintów głowicy ok, ale do podwozia? Jakby za delikatne ;)
Życzmy sobie miłego dnia !


Awatar użytkownika
popiolekpolska
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 464
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 00:47
Lokalizacja: Czeladź

Re: Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

Postautor: popiolekpolska » poniedziałek, 11 wrz 2023, 16:26

Z nakrętkami i szpilkami nie ma problemu, do dostania w prawie każdym motoryzacyjnym. M10 miało Tico.
N126e 1983
N126n 1988 -ex
N132L 1984

Marcin4x4
Posty: 136
Rejestracja: poniedziałek, 15 sie 2016, 21:27

Re: Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

Postautor: Marcin4x4 » piątek, 15 wrz 2023, 21:05

Ja tak zrobiłem, tylko ja miałem jedną piastę na M12 ze słabymi gwintami a drugą na M10.
W M12 poprawiłem gwinty a w M10 rozwierciłem na odpowiednią średnicę i przegwintowałem M12X1,5.
20220518_175308.jpg

W obu wkręciłem śruby M12 40 mm 8,8 na klej do gwintów. Dla pewności łby zespawałem prętami 6 mm (żeby śruby się nie obróciły).
Pozostało tylko kupić nakrętki FEBI FE27413 - do dostania w hurtowniach motoryzacyjnych po ok. 5 zł.
20220518_175226.jpg

Dodatkowo zrobiłem znaczniki na nakrętkach, żeby od razu widzieć jak się któraś poruszy (zacznie odkręcać). Tak przejechałem ze 400 km, wszystko się trzyma, nakrętki nie drgnęły, więc zdecydowanie polecam taką przeróbkę, żeby uratować piastę. Można oczywiście przetulejować otwory, zrobić nowe gwinty, etc, ale metoda ze szpilkami zamiast śrub jest do zrobienia samodzielnie w średnio wyposażonym garażu i działa.
U Ciebie kwestia znalezienia nakrętki stożkowej M10, ale myślę że spokojnie od jakiegoś małego auta się znajdzie - być może jak ktoś pisał - od Tico.
Pozdrawiam!
Marcin

jarekvolvo
Posty: 160
Rejestracja: czwartek, 2 kwie 2020, 16:44
Lokalizacja: Milanówek

Re: Szpilki i nakrętki zamiast śrub do "cytrynek"..?

Postautor: jarekvolvo » niedziela, 17 wrz 2023, 11:38

Dzięki, pokombinuję z tymi od Tiktaka ;)
Życzmy sobie miłego dnia !


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości