Tył N-ki siedzi, wina osi, czy haka?

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Minik86
Posty: 2
Rejestracja: środa, 28 gru 2022, 16:32

Tył N-ki siedzi, wina osi, czy haka?

Postautor: Minik86 » poniedziałek, 26 lut 2024, 12:33

Cześć,
tył przyczepy mocno siedzi i rozważam 2 powody lub ich kumulację:
1. Dojechana/wyrobiona stara oś, która już siadła przez wyrobione gumy
2. Za wysoko umiejscowiony środek kuli haka w moim aucie

N126N 91 r. w czasie robienia zdjęć nie była dociążona, oryginalna w środku bez żadnych dodatków, tylko butla 2 kg w bakiście i koło zapasowe podwieszone z tyłu. Nawet była lekko podkręcona na podporach. Koła R13 145/80.

Jeżeli chodzi o holownik, to hak w A3 jest oryginalny (wyciągany) ale jak czytałem wysokość środka kuli haka po osiągnięciu DMC przez auto powinna się mieścić miedzy 35 - 42 cm, a u mnie jest 52, lecz auto na pusto, bez obciążenia. Myślę, że raczej nie siądzie 10 cm po osiągnięciu DMC. Felgi 17 oryginalne.

Jak patrzę na kąt tej starej osi względem ramy (ostatnie zdjęcie) i porównując do nowej osi, to wydaje mi się, że oś jest do wymiany lub regeneracji, ale nie wiem do końca czy regeneracja pomoże, dlatego założyłem nowy temat, żeby osoby doświadczone w temacie się wypowiedziały.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam.

1.png

2.png

3.png

4.png
Porównanie nowej osi ze starą

Awatar użytkownika
tomcat
Moderator
Moderator
Posty: 3911
Rejestracja: niedziela, 24 sie 2014, 22:39
Lokalizacja: Gostyń,Wielkopolska

Re: Tył N-ki siedzi, wina osi, czy haka?

Postautor: tomcat » poniedziałek, 26 lut 2024, 12:53

Regeneracja osi lub wymiana na nową pewnie coś zmieni ale na pewno nie dźwignie się aż tyle.
U mnie pomimo prawie nowej osi sytuacja była bardzo podobna. Zniwelowałem to w pewnym stopniu zakładając dystanse między ramę, a oś.

Awatar użytkownika
misha22
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 795
Rejestracja: niedziela, 6 mar 2016, 17:17
Lokalizacja: Srodkowe Mazowsze

Re: Tył N-ki siedzi, wina osi, czy haka?

Postautor: misha22 » środa, 28 lut 2024, 13:15

Masz za wysoko hak.
Auto doładowane może się o 10 cm obniżyć i nie jest to rekord, tylko jak i po co tak jechać.
Dołożenie dystansu łatwiejsze niż kombinacje z hakiem w aucie. Tomcat dobrze radzi.
De Reu 1968, prawie jak zapiekanka
601 Limuzyna
1.9 SDI caddyilac

Awatar użytkownika
kooba
Administrator
Administrator
Posty: 5516
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 10:00
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Tył N-ki siedzi, wina osi, czy haka?

Postautor: kooba » środa, 28 lut 2024, 13:30

Misha dobrze prawi.
Miałem taki problem w Sharanie jak wsadziłem wzmocnione sprężyny bo 7 miejsc i możliwość wożenia pasażerów w bagażniku. Ostatecznie wsadziłem zwykłe sprężyny bo życie pokazało, że z przyczepą jeżdżę zdecydowanie częściej niż w 7 osób. Może też masz za bardzo wywindowane tylne zawieszenie.

Awatar użytkownika
dmb5
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 998
Rejestracja: niedziela, 18 sie 2013, 19:43
Lokalizacja: Kielce

Re: Tył N-ki siedzi, wina osi, czy haka?

Postautor: dmb5 » sobota, 2 mar 2024, 10:43

Poszukaj, może znajdziesz hak z regulacją wysokości, ja taki miałem w Skodzie Octavii I
Burstner Ventana 400 ts
N 126 NL
była - N 250
była NIEWIADÓW SKŁADANA ŁÓDŹ WĘDKARSKA TYP 10


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości