Strona 1 z 3

Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 11:42
autor: AceCafe
Panowie czy ktoś ma porównanie co jest lepsze do naszych budek?
A przy okazji jak ktoś by dorzucił kontakt do kogoś kto umie zrobić taką przeróbkę w wawie i okolicy to stawiam duuuże piwko :wink:

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 12:42
autor: kooba
To starcie (vs) jest trochę nie trafione :)
Amortyzatory można zamontować zarówno do resorów jak i do osi skrętnej.

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 13:19
autor: mannt
Ja to rozumie tak , że nasze przyczepy seryjnie mają osie skrętne a koledze chodziło, czy lepiej do nich dołożyć amorki czy założyć resory.
Uważam że lepiej jest do osi skretnej dołożyć amorki. Resory to do Żuka były seryjnie montowane i tam się sprawdzają, lub w innych pojazdach tak zaprojektowanych. wszystkie znane mi przyczepy campingowe są na osiach skretnych. A my Polacy chcemy stosować rozwiązania , które są wycofywanie z motoryzacji. A może to błąd i resory są idealnym rozwiązaniem, ale działania marketingowe alko i knott doprowadziły do takiej sytuacji, że resory to przeżytek?

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 13:50
autor: kooba
Niestety nie mam pełnych danych do oceny. Miałem zapiekankę na osi skrętnej, a teraz mam N-kę na resorach z amorkami. W takim zestawieniu resory przebijają oś skrętną 1000 razy. Brakuje mi jednak doświadczeń z osią skrętną z amorkami, może to też się dobrze prowadzi i nie ma sensu zakładanie resorów.

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 15:23
autor: CornBlumenBlau
Kolego, jeżeli obecne zawieszenie na belkach skrętnych masz w porządku, to proponuję zwykłe dołożenie do tego ukladu amortyzatorów, bez kombinowania z przerobkami. Ponoć nasze budki na resorach sprawują się bardzo dobrze -takie są opinie innych użytkowników, ja niestety z resorami nie jeździłem, ale po samym dołożeniu amortyzacji do oryginalnego zawieszenia też poczujesz sporą różnicę, a grosza zostanie w kieszeni. Bynajmniej ja tak zrobilem i jestem zadowolony.

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 17:49
autor: reflexes
Ja też. Co prawda wprowadzę prawdopodobnie minimalne usprawnienia ale ogólnie efekt jest pozytywny, a cała akcja kosztuje mniej niż stówkę.

refllexes z tapatalk

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 20:24
autor: mannt
Ja nie mam doświadczenia z resorami, kiedyś ciągnąłem sam-a z resorami i na pusto to prawie frunął na autem. Ale pod obciążeniem było dużo lepiej. Chyba ze względów finansowych, lepiej założyć amorki i będzie dobrze . Albo bardzo dobrze.

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 21:48
autor: dmb5
Amorki resory były kiedyś a później były resory z amorkami i dalej się to potoczyło

Re: Amortyzatory vs Resory

: środa, 17 gru 2014, 23:01
autor: cyran'o
Co oryginał to oryginał mam na myśli tu oś skrętną . Zakładanie resorów do N -ki to już będzie kombinacja bardziej lub mniej Chińska.Nie ma pewności że zachowa się osiowość.Po równej nawierzchni przy dobrych oponach przyczepa na osi skrętnej zachowuje się bardzo dobrze.Problem zaczyna się na kocich łbach jak to u nas mówią lub na nierównościach.Wtedy to nawet śrubki się odkręcają i lekarstwem na to są właśnie amortyzatory które także fabryka przewidziała w bardziej luksusowych wersjach.Myślę że nie ma co za dużo kombinować i poprawiać fabryki.

Re: Amortyzatory vs Resory

: czwartek, 18 gru 2014, 21:01
autor: konrad
a co ma jedno do drugiego :?:

amorki pełnią inna funkcję niz resory, to nie jest zamienne

Płyn do chłodnic czy płyn do spryskiwaczy :wink:

Re: Amortyzatory vs Resory

: czwartek, 18 gru 2014, 21:13
autor: CornBlumenBlau
konrad pisze:a co ma jedno do drugiego :?:

Fakt, jedno drugiego nie wyklucza. Temat powinien brzmieć Amortyzatory do osi skrętnej vs Resory z amortyzatorami
Ale przecież i tak każdy wie o co chodzi.

Re: Amortyzatory vs Resory

: piątek, 19 gru 2014, 23:11
autor: kotek
Poczytaj wątek o zawieszeniu, a dowiesz się o różnicach viewtopic.php?f=4&t=178&hilit=amortyzatory

Re: Amortyzatory vs Resory

: niedziela, 21 gru 2014, 17:29
autor: cyran'o
Nie wiem czy wiecie ale resory same w sobie mają też tę właściwość że tłumią drgania.

Re: Amortyzatory vs Resory

: niedziela, 21 gru 2014, 19:31
autor: tomcat
Moim skromnym zdaniem przed decyzją o jakiejkolwiek przeróbce trzeba zadać sobie kilka pytań.Jedno z najważniejszych to masa przyczepy.Dokładając kolejne elementy zwiększasz jej wagę a ma to bardzo istotny wpływ - zwłaszcza jeśli nie masz hamulca najazdowego."Holowniki" mają też pewne ograniczenia co do masy ciągniętych przyczep :?:
Będzie to automatycznie kolidować z wpisami w dowodzie rejestracyjnym,a co za tym idzie w parze ewentualne późniejsze problemy na trasie :!:
Osobiście posiadam przyczepę tak przerobioną bez hamulca i wydaje mi się że balansuję na granicy mas.
Po remoncie z ciekawości podjadę i zważę ją żeby wiedzieć na czym stoję bo mam namieszane w papierach i muszę to wyprostować.

Re: Amortyzatory vs Resory

: poniedziałek, 22 gru 2014, 17:19
autor: NIL2
Kiedyś nabyłem N126N z robioną ramą na specjalnie hamrowanych pod budkę resorach ( była bez hamulca i bez amorków !) ale prowadzenie bajeczne bez porównania nawet z tą z 2003 z oryginalnymi fabrycznymi amorami . Poprzednik ,, załatwił " sobie budę golasa z Niewiadowa - mebelki też robione z drewna ! Do dziś nie wiem jak ją zarejestrował jako seryjna N126N co z wagą to już nie pamiętam bo trafił się klient , który zaproponował mi po tygodniu od zakupu 150% przebitki i sprzedałem bo potrzebna była kasa na remont domu :( Widziałem też N126E nieudolnie przerobioną na resory po jednym wyjezdzie na wakacje ,, zdeptała " się na prawą stronę i taka koślawa już została :lol: