przedłużany dyszel

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
pawel
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 17 paź 2011, 06:04

przedłużany dyszel

Postautor: pawel » wtorek, 28 lip 2015, 13:22

Cześć, planuję w swojej bagażówce zrobić przedłużany dyszel typu rura w rurze.
Wymyśliłem sobie, ze w momencie przedłużenia będę do dyszla mocował bagażnik rowerowy. aby rowery znajdowały się między przyczepka a autem.
Teraz pytanie czy takie coś jest dopuszczalne przez przepisy aby dyszel był skręcany czy musi być na stałe przytwierdzony?
Może ktoś już coś takiego robił?
N-400

Awatar użytkownika
misiekban
Posty: 84
Rejestracja: środa, 30 sty 2013, 21:13
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: przedłużany dyszel

Postautor: misiekban » wtorek, 28 lip 2015, 15:28

W czasie pierwszej kontroli odbiorą ci dowód rejestracyjny i każą odczepić przyczepkę.

Hmmm... Nie boisz się, że możesz narazić na niebezpieczeństwo innych użytkowników na drodze.
Pozdrawiam MISIEK

pawel
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek, 17 paź 2011, 06:04

Re: przedłużany dyszel

Postautor: pawel » środa, 5 sie 2015, 12:39

no własnie o to mi chodziło czy jest to dopuszczalne czy nie. dzięki, kombinuję dalej.
a co do bojaźni to każda n-250 jest tak zrobiona, tyle że przykręcana do ramy i każdy sztywny hol więc pomysł nie wziął się znikąd.
N-400

micitanka
Posty: 3
Rejestracja: środa, 19 sie 2015, 04:16

Re: przedłużany dyszel

Postautor: micitanka » niedziela, 30 sie 2015, 22:33

Lepiej zrobić jakieś modyfikacje u specjalistów od razu z legalizacją przeróbki, czy modyfikacji.

perak250
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 18 gru 2010, 16:54
Lokalizacja: WROCŁAW - sOBÓTKA

Re: przedłużany dyszel

Postautor: perak250 » czwartek, 26 lis 2015, 20:41

przejechałem z przyczepami lekkimi ok pół mln km. Przedłużałem dyszle do n410c z rury wiertła górniczego i też pękła...wszystko zależy od rozkładu masy na dyszel i koła.jak ją załadujesz..i zakresu bujania? .obecnie przerobiłem do nrd owskiej dyszel z ciężarowego do osobówki,ja jestem swoich przeróbek 100% pewny,ale po 30 latach doświadczeń.. ale ile razy zgubiłem przyczepe to już nie pamiętam? bywało że mnie bocznym pasem wyprzedziła.. żaden gliniarz na to nigdy nie zwróci uwagi, może na przeglądzie? jeżeli chcesz to zrobić poradż się doświadczonego..dyszel w n250 to nieporozumienie konstrukcyjne? powinień być ok 20 cm dłuższy, zakręcająć żeby nie haczyła przyczepa o auto, ten wymiar to dobrali estetycznie do malucha !!!ale to mniej istotne, im dłuższy dyszel tym mniej buja przyczepą, amplituda podskoczeń dłuższa?, lepiej się jedzie, gdy dołożysz do tego efekt shimmano - niehamowana przyczepa przeładowana zjeżdzana z dużej góry przy hamowaniu zestawem wpada w rezonans -prawo-lewo, buja autem może wynieść zestaw w pole.im krótszy dyszel tym bardziej buja im dłuższy wolniej , można wtedy skorygować bujania na boki skrętem kierownicy i wyprowadzić zestaw bezpiecznie nawet przy szybkości powyżej 100 km/h..../
Przedłuż dyszel rurą grubościenną wchodzącą w ten obecy,min 30 cm, zrób wysuwanie,chowanie skręcanie na 2 śruby atestowane twardości min 8,8 i będziesz jeżdził bezpiecznie na ewent. przegląd rurę wsuniesz..szerokiej drogi..


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości