Podpory, stary a nowy typ.

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: RAFALSKI » sobota, 7 lis 2015, 13:16

Może ktoś przerabiał ten temat lub wie, czy można zastąpić podpory starego typu tymi nowszymi, rozkładanymi w drugą stronę? W sensie czy pasują bez kombinacji? Moje są już w słabym stanie, niby można je reanimować ale zauważyłem, że w nowszych potrzeba znacznie mniejszej siły przy podnoszeniu przyczepy.

Awatar użytkownika
reflexes
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 10860
Rejestracja: czwartek, 10 sty 2013, 09:16

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: reflexes » sobota, 7 lis 2015, 15:27

Nie wiem jak wyglądają starego typu ale montaż nowych to max 3 otwory więc jakiejś tragedii nie ma. Jak już będziesz robił przekładkę to zobacz czy nie da się zrobić podpór pod kątem 45 stopni w stosunku do ramy. Sporo przez to się zyskuje na stabilności. W chateau mam tak przednie podpory i czuć różnicę.
Nie mam wymiarów ale mam fotkę na której dokładnie widać nowe podpory więc może trochę to pomoże.
Obrazek

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: robert » sobota, 7 lis 2015, 18:35

Kilka dni temu wziąłem z TAM Katowice jedną nową podporę Al-ko do testów.
W mojej N132 mam starego typu podpory - vide foto poniżej.
Planuje je wymienić na nowego typu i do tego montowane pod kątem 45 stopni.
Napiszę jak będę coś więcej widział, czyli po weekendzie....

Obrazek
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: RAFALSKI » wtorek, 10 lis 2015, 10:55

Dzięki za zdjęcia, wychodzi na to, że nowsze powinny pasować. Teraz muszę pojechać na działkę, zanurkować pod przyczepę i sprawdzić co i jak. Wasz pomysł z ustawieniem podpór "skośnie" podoba mi się i chyba pójdę w tą stronę. Robert, trzymam kciuki i ciekaw jestem co Ci się uda wymodzić.

Awatar użytkownika
yourij
Posty: 108
Rejestracja: czwartek, 14 lut 2013, 15:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: yourij » poniedziałek, 16 lis 2015, 19:26

RAFALSKI pisze:W sensie czy pasują bez kombinacji?

Jak tak patrzę na te "nowsze" podpory na zdjęciu powyżej, to słabo...
U mnie stare podpory są częścią ramy niemalże, nie są montowane dodatkowo.
Rama n126a ze zdjętymi podporami:
Obrazek
Mocowanie podpór do ramy:
Obrazek
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876

naal

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: naal » wtorek, 17 lis 2015, 12:08

Zawsze można dospawać albo dokręcić do ramy jakiś kawałek stali i po problemie.

Robert słusznie zdecydował o sposobie montażu podpór pod kątem. Eliminujemy w ten sposób pracę na boki naszych podpór, a co za tym idzie zyskujemy na stabilności. Większość zachodnich przyczep ma już montowane właśnie pod kątem.

A wracając do naszych zwykłych i starych i nowych podpór, to wydaje mi się, że stary typ jest dużo bardziej stabilny od nowego. Fakt, że trudniej rozstawić, ale nie kołysze tak przyczepy na boki, szczególnie przy innych czynnościach związanych z eksplatacją wnętrza przyczepy :lol:

Awatar użytkownika
robert
Administrator
Administrator
Posty: 2968
Rejestracja: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: robert » wtorek, 17 lis 2015, 12:22

Po bardzo szybkich i orientacyjnych przymiarkach wydaje się, że będzie pasowała.
Szczegóły i foto wkrótce..
Robert
Brak pasji jest pewnym rodzajem kalectwa
502 43 46 44
Wątek remontowy

Awatar użytkownika
yourij
Posty: 108
Rejestracja: czwartek, 14 lut 2013, 15:59
Lokalizacja: Kraków

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: yourij » wtorek, 17 lis 2015, 17:04

naal pisze:Fakt, że trudniej rozstawić, ale nie kołysze tak przyczepy na boki

rzekłbym, że wcale nie kołysze a z problem z rozstawieniem jest moim zdaniem dlatego, że punkt podparcia się porusza (czytaj harata po ziemi).
Najlepsze byłby by podpora nożycowa jakaś (z podnośnika samochodowego np. wykonana) :D
rapid '89 / n250 '79 / n126a '76 / +48 505 230 876

Awatar użytkownika
NIL2
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 15 lut 2011, 15:50

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: NIL2 » środa, 16 gru 2015, 17:15

Może to Wam coś pomoże : w mojej N-ce z 2003r. końcówki ramy są przyokrąglone jak na fotkach a podpory są mocowane na ramie pod skosem jakby po przekątnej ( fotka od spodu ) ; faktem jest , że to jest super rozwiązanie zwłaszcza na pochyłe tereny.
Załączniki
Enka 021.jpg
03.03.14 019.jpg
03.03.14 006.jpg

mariusz724

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: mariusz724 » środa, 16 gru 2015, 18:43

Może tu będzie lepiej widać .
Załączniki
CAM00689.jpg
CAM00690.jpg

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 14 mar 2016, 11:08

Wczoraj pogoda dopisała więc pojechałem na działkę spędzić trochę czasu przy przyczepie :) Zainspirowany montażem podpór przez kolegę Beniora, zrobiłem przymiarkę. Całe szczęście, że stare parchy odkręciły się bez problemu.

Zamontuję podpory pod takim kątem jak na foto. Trzeba będzie dospawać kawałek żelastwa ale to nie będzie problem.
Załączniki
podpora_1.JPG
podpora_2.JPG

grzesiek0

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: grzesiek0 » poniedziałek, 14 mar 2016, 13:02

RAFALSKI pisze:Wczoraj pogoda dopisała więc pojechałem na działkę spędzić trochę czasu przy przyczepie :) Zainspirowany montażem podpór przez kolegę Beniora, zrobiłem przymiarkę. Całe szczęście, że stare parchy odkręciły się bez problemu.

Zamontuję podpory pod takim kątem jak na foto. Trzeba będzie dospawać kawałek żelastwa ale to nie będzie problem.


Pamiętaj, że podpora musi być podparta na całej swojej powierzchni.

W takim układzie jak na zdjęciu wszystko Ci się złoży pod ciężarem przyczepy.

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 5544
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: RAFALSKI » poniedziałek, 14 mar 2016, 13:36

Wiem, wiem. Mocowanie będzie solidne, już wykombinowałem mniej więcej jakie elementy trzeba dorobić i dospawać.

Awatar użytkownika
__ArroW__
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: wtorek, 19 lip 2016, 19:48
Lokalizacja: Stary Toruń CTR

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: __ArroW__ » piątek, 19 sie 2016, 21:43

Potrzebuję dokładne wymiary podpory tz szerokość przedniej części i długość + rozstaw otworów, chciałbym nawiercić ramę pod podpory przed cnkowaniem pod kątem 45 stopni względem ramy oczywiście [emoji6]

Pozdr ArroW!
N126E + Volvo V50 2.0 136PS 2007r.
Remont zapiekanki - MaNdArYnA
2019 - 1311 km - 8 nocy
2017 - 530 km - 4 noce w Taborach - 2 noce w Pałacach :lol:

sMAJSTER

Re: Podpory, stary a nowy typ.

Postautor: sMAJSTER » piątek, 19 sie 2016, 21:54

__ArroW__ pisze:Potrzebuję dokładne wymiary podpory tz szerokość przedniej części i długość + rozstaw otworów, chciałbym nawiercić ramę pod podpory przed cnkowaniem pod kątem 45 stopni względem ramy oczywiście [emoji6]

Pozdr ArroW!

Może coś takiego,
http://www.fanklub-niewiadowek.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=6521

piszesz o 45 stopniach to chyba za dużo.


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości