Opony - rozmiar i typ

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Opony - rozmiar i typ

Postautor: ruciak76 » czwartek, 7 lis 2019, 09:35

Myślę że z tych co znalazłeś będziesz zadowolony niby C, a nośnością są pomiędzy XL a popularnymi rozmiarami C.
Co do wyważania kół to w moim przypadku wyważam zawsze koła, ostatnie koła których nie wyważałem to były od malucha cytrynki bo tam był problem z umieszczeniem ich na wyważarce.
Teraz sobie przypomniałem, że kiedyś przy n132t miałem oponki chyba 14" od poloneza trucka z taką nadlaną jakby obręczą na boku opony (to było wzmocnienie boku opony) i z popularnym wówczas bieżnikiem D-124, te jak pamiętam nie siadały ale już ich nie ma w produkcji.
Pamiętam też że chcąc założyć te koła wyważone (z obciążnikiem od wewnętrznej strony koła), musiałem zastosować obciążnik od alufelgi (przyklejany) bo zwykły na rancie uniemożliwiał obrót koła (obciążnik trącał o wahacz), sprawdź sobie te felgi pod tym kątem jeśli tego nie zrobiłeś.
Kia Ceed SW 1.6 CRDI 115KM 255 Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2019 - 28 nocek, 2958 km
2018 - 32 nocki, 3873 km
2017 - 43 nocki, 5282 km
2016 - 23 nocki , 3396 km
2008-2015 - 58 nocek, 5425 km

Awatar użytkownika
Murano
Moderator
Moderator
Posty: 4511
Rejestracja: poniedziałek, 22 kwie 2013, 20:17
Lokalizacja: Zabrze

Re: Opony - rozmiar i typ

Postautor: Murano » czwartek, 7 lis 2019, 10:38

No i kolejna uwaga. Dzięki Konrad!
125%normy każdego dnia!
n126 1973'
N126e 1983'
N132t 1980'
125p 1985'
Simson S51 1990'
Wigry 75', Wigry 3 78', Wigry 5 90'
Fiat Croma II
Dystans 2018: 4 nocki/ 810 km
Wątek remontowy n126e
Wątek remontowy n132t

Awatar użytkownika
RAFALSKI
Moderator
Moderator
Posty: 3475
Rejestracja: czwartek, 15 lip 2010, 16:27
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Opony - rozmiar i typ

Postautor: RAFALSKI » czwartek, 7 lis 2019, 14:31

Ja tylko dodam, że wytrzymałość opon określona indeksem to jest jedynie orientacyjna maksymalna masa jaką można je obciążyć. Nie znaczy to, że nawet jeśli będziemy dane opony eksploatowali z np. 20% zapasu to będą one toczyły się prawidłowo, bez nadmiernej pracy ścianek. Do granicy wytrzymałości może być jeszcze daleko a opony już będą wyglądały jak flaki i tak też się prowadziły. Indeksów nie trzeba się bać, żeby opona była za twarda to trzeba by założyć chyba od Stara :) Mając zapas wytrzymałości można samym ciśnieniem ładnie regulować twardość, posadowienie przyczepy w zależności od załadunku a na oponach które mają niewielki margines zapasu się nie da, one muszą być cały czas solidnie nabite żeby to to jakoś jechało. Dochodzi jeszcze fakt, że przyczepa ma tylko jedną oś i wszelkie czynniki powodujące bujanie budą na boki dają w kość tylko jednej parze opon, czterem ściankom. A jest ich sporo, przede wszystkim wysokość wpływająca na podatność na podmuchy oraz w ogóle wysoko położony środek ciężkości. To właśnie w ściankach opon C jest pies pogrzebany.
BMW E36 '97| DACIA SANDERO STEPWAY '18 | N-127 '77 | N-132L '85
Remont wieloryba | Remont eNki

Awatar użytkownika
bania
Posty: 253
Rejestracja: czwartek, 1 wrz 2016, 21:53
Lokalizacja: Puławy City

Re: Opony - rozmiar i typ

Postautor: bania » poniedziałek, 18 lis 2019, 13:41

U mnie w Inter Carsie wskoczyły na sprzedaż 165/80r13 87T MAXXIS MECORTA 3 po 135 pln. Zamówiłem sobie dwie sztuki, jutro przyjadą to zobaczę czy warte czegoś.
N-132
N-260 x 2
N-250 w drodze
Wigry 3 x2 do odrestaurowania
i na razie tyle...


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości