Strona 6 z 9

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 7 lis 2019, 09:35
autor: ruciak76
Myślę że z tych co znalazłeś będziesz zadowolony niby C, a nośnością są pomiędzy XL a popularnymi rozmiarami C.
Co do wyważania kół to w moim przypadku wyważam zawsze koła, ostatnie koła których nie wyważałem to były od malucha cytrynki bo tam był problem z umieszczeniem ich na wyważarce.
Teraz sobie przypomniałem, że kiedyś przy n132t miałem oponki chyba 14" od poloneza trucka z taką nadlaną jakby obręczą na boku opony (to było wzmocnienie boku opony) i z popularnym wówczas bieżnikiem D-124, te jak pamiętam nie siadały ale już ich nie ma w produkcji.
Pamiętam też że chcąc założyć te koła wyważone (z obciążnikiem od wewnętrznej strony koła), musiałem zastosować obciążnik od alufelgi (przyklejany) bo zwykły na rancie uniemożliwiał obrót koła (obciążnik trącał o wahacz), sprawdź sobie te felgi pod tym kątem jeśli tego nie zrobiłeś.

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 7 lis 2019, 10:38
autor: Murano
No i kolejna uwaga. Dzięki Konrad!

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 7 lis 2019, 14:31
autor: RAFALSKI
Ja tylko dodam, że wytrzymałość opon określona indeksem to jest jedynie orientacyjna maksymalna masa jaką można je obciążyć. Nie znaczy to, że nawet jeśli będziemy dane opony eksploatowali z np. 20% zapasu to będą one toczyły się prawidłowo, bez nadmiernej pracy ścianek. Do granicy wytrzymałości może być jeszcze daleko a opony już będą wyglądały jak flaki i tak też się prowadziły. Indeksów nie trzeba się bać, żeby opona była za twarda to trzeba by założyć chyba od Stara :) Mając zapas wytrzymałości można samym ciśnieniem ładnie regulować twardość, posadowienie przyczepy w zależności od załadunku a na oponach które mają niewielki margines zapasu się nie da, one muszą być cały czas solidnie nabite żeby to to jakoś jechało. Dochodzi jeszcze fakt, że przyczepa ma tylko jedną oś i wszelkie czynniki powodujące bujanie budą na boki dają w kość tylko jednej parze opon, czterem ściankom. A jest ich sporo, przede wszystkim wysokość wpływająca na podatność na podmuchy oraz w ogóle wysoko położony środek ciężkości. To właśnie w ściankach opon C jest pies pogrzebany.

Re: Opony - rozmiar i typ

: poniedziałek, 18 lis 2019, 13:41
autor: bania
U mnie w Inter Carsie wskoczyły na sprzedaż 165/80r13 87T MAXXIS MECORTA 3 po 135 pln. Zamówiłem sobie dwie sztuki, jutro przyjadą to zobaczę czy warte czegoś.

Re: Opony - rozmiar i typ

: piątek, 3 sty 2020, 21:45
autor: Murano
ruciak76 pisze:Pamiętam też że chcąc założyć te koła wyważone (z obciążnikiem od wewnętrznej strony koła), musiałem zastosować obciążnik od alufelgi (przyklejany) bo zwykły na rancie uniemożliwiał obrót koła (obciążnik trącał o wahacz), sprawdź sobie te felgi pod tym kątem jeśli tego nie zrobiłeś.

Konrad zapomniałem o tym wcześniej napisać.
Koła założone i wyważone zwykłymi ciężarkami. Wszystko gra, nie zauważyłem też potencjalnej możliwości kolizji odważnika z wahaczem. Także jest git.

Re: Opony - rozmiar i typ

: piątek, 3 sty 2020, 21:51
autor: ruciak76
No to git, ;)
a swoją drogą pewnie ja mam takiego pecha do felg bo w n132t tak jak pisałem u mnie trącały (może to były 13" a nie 14") a w zapiekance też fele z seicenta mi nie pasowały bo była kolizja odważnika z wahaczem :(

Re: Opony - rozmiar i typ

: piątek, 3 sty 2020, 22:09
autor: Murano
ruciak76 pisze:No to git, ;)
a swoją drogą pewnie ja mam takiego pecha do felg bo w n132t tak jak pisałem u mnie trącały (może to były 13" a nie 14") a w zapiekance też fele z seicenta mi nie pasowały bo była kolizja odważnika z wahaczem :(

Aż dziwne. Jutro Kondziu zrobię ci fotki od wewnątrz. Nie ma opcji.
Sprawdziłem co napisałeś przed założeniem gum na samej feldze i nie mogłem zrozumieć w którym miejscu. Założyłem ryzykownie normalne odważniki i jest zupełnie bezkolizyjnie.
Ale dzięki za czujność.

Re: Opony - rozmiar i typ

: piątek, 3 sty 2020, 22:14
autor: tomcat
Wydaje mi się że ma na to wpływ odsadzenie (ET) felgi :?

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 2 kwie 2020, 20:50
autor: popiolekpolska
Stoję przed zakupem opon do wieloryba i nurtuje mnie pytanie czy wejdzie coś szerszego niż fabryczne 165, oczywiście na 13-kach.

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 2 kwie 2020, 21:18
autor: RAFALSKI
A po co? Tylko zwiększą się opory toczenia.

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 2 kwie 2020, 21:25
autor: popiolekpolska
Bo w N-ce miałem 155 i wydawały mi się za małe. Mam felgi z poloneza caro i nie wiem czy nie będą za wąskie.

Re: Opony - rozmiar i typ

: czwartek, 2 kwie 2020, 21:37
autor: RAFALSKI
Do eNki ten sam rozmiar jak do 132 czyli 165R13 (pełny profil). Natomiast 155 są dobre do zapiekanki i 127.

Zastanów się nad oponami wzmacnianymi lub nawet z indeksem C, było to już wałkowane dlaczego warto.

Re: Opony - rozmiar i typ

: niedziela, 12 kwie 2020, 23:40
autor: Romlas
Zdania z dużych liter proszę zaczynać M-O
A ma ktoś porównanie 15 cali i niski profil czy 13 pełen profil? Oryginał był 12 cali i pełen profil. W tej chwili było to 175/55r15 ale są stare i musze wymienić.

Re: Opony - rozmiar i typ

: poniedziałek, 13 kwie 2020, 10:19
autor: tomcat
Na zdjęciach widać, że felgi masz chyba od Seata :? ,czyli zakładam rozstaw śrub 4x100.
Kup alusy 13-ki; teraz można tanio kupić taki rozmiar i wtedy opony na wyższym profilu.
O korzyściach płynących z użytkowania takich opon było już tu sporo napisane ;)

Re: Opony - rozmiar i typ

: wtorek, 14 kwie 2020, 13:10
autor: Romlas
tomcat pisze:Na zdjęciach widać, że felgi masz chyba od Seata :? ,czyli zakładam rozstaw śrub 4x100.

Tak; felga Seat ale 4x98 więc nie ma problemu z wymianą, szeroka 6 cali to nie da rady na to wąskie opony, a 185 to raczej nie ma sensu. Mam w garażu gotowe koła 145/80 r13 nowe i 155//70 r13. Na razie to założe bo nie wiadomo jak sezon będzie wyglądał. No i te alusy to sa 2x cięższe.