Strona 6 z 9
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 7 lis 2019, 09:35
autor: ruciak76
Myślę że z tych co znalazłeś będziesz zadowolony niby C, a nośnością są pomiędzy XL a popularnymi rozmiarami C.
Co do wyważania kół to w moim przypadku wyważam zawsze koła, ostatnie koła których nie wyważałem to były od malucha cytrynki bo tam był problem z umieszczeniem ich na wyważarce.
Teraz sobie przypomniałem, że kiedyś przy n132t miałem oponki chyba 14" od poloneza trucka z taką nadlaną jakby obręczą na boku opony (to było wzmocnienie boku opony) i z popularnym wówczas bieżnikiem D-124, te jak pamiętam nie siadały ale już ich nie ma w produkcji.
Pamiętam też że chcąc założyć te koła wyważone (z obciążnikiem od wewnętrznej strony koła), musiałem zastosować obciążnik od alufelgi (przyklejany) bo zwykły na rancie uniemożliwiał obrót koła (obciążnik trącał o wahacz), sprawdź sobie te felgi pod tym kątem jeśli tego nie zrobiłeś.
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 7 lis 2019, 10:38
autor: Murano
No i kolejna uwaga. Dzięki Konrad!
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 7 lis 2019, 14:31
autor: RAFALSKI
Ja tylko dodam, że wytrzymałość opon określona indeksem to jest jedynie orientacyjna maksymalna masa jaką można je obciążyć. Nie znaczy to, że nawet jeśli będziemy dane opony eksploatowali z np. 20% zapasu to będą one toczyły się prawidłowo, bez nadmiernej pracy ścianek. Do granicy wytrzymałości może być jeszcze daleko a opony już będą wyglądały jak flaki i tak też się prowadziły. Indeksów nie trzeba się bać, żeby opona była za twarda to trzeba by założyć chyba od Stara
Mając zapas wytrzymałości można samym ciśnieniem ładnie regulować twardość, posadowienie przyczepy w zależności od załadunku a na oponach które mają niewielki margines zapasu się nie da, one muszą być cały czas solidnie nabite żeby to to jakoś jechało. Dochodzi jeszcze fakt, że przyczepa ma tylko jedną oś i wszelkie czynniki powodujące bujanie budą na boki dają w kość tylko jednej parze opon, czterem ściankom. A jest ich sporo, przede wszystkim wysokość wpływająca na podatność na podmuchy oraz w ogóle wysoko położony środek ciężkości. To właśnie w ściankach opon C jest pies pogrzebany.
Re: Opony - rozmiar i typ
: poniedziałek, 18 lis 2019, 13:41
autor: bania
U mnie w Inter Carsie wskoczyły na sprzedaż 165/80r13 87T MAXXIS MECORTA 3 po 135 pln. Zamówiłem sobie dwie sztuki, jutro przyjadą to zobaczę czy warte czegoś.
Re: Opony - rozmiar i typ
: piątek, 3 sty 2020, 21:45
autor: Murano
ruciak76 pisze:Pamiętam też że chcąc założyć te koła wyważone (z obciążnikiem od wewnętrznej strony koła), musiałem zastosować obciążnik od alufelgi (przyklejany) bo zwykły na rancie uniemożliwiał obrót koła (obciążnik trącał o wahacz), sprawdź sobie te felgi pod tym kątem jeśli tego nie zrobiłeś.
Konrad zapomniałem o tym wcześniej napisać.
Koła założone i wyważone zwykłymi ciężarkami. Wszystko gra, nie zauważyłem też potencjalnej możliwości kolizji odważnika z wahaczem. Także jest git.
Re: Opony - rozmiar i typ
: piątek, 3 sty 2020, 21:51
autor: ruciak76
No to git,
a swoją drogą pewnie ja mam takiego pecha do felg bo w n132t tak jak pisałem u mnie trącały (może to były 13" a nie 14") a w zapiekance też fele z seicenta mi nie pasowały bo była kolizja odważnika z wahaczem
Re: Opony - rozmiar i typ
: piątek, 3 sty 2020, 22:09
autor: Murano
ruciak76 pisze:No to git,
a swoją drogą pewnie ja mam takiego pecha do felg bo w n132t tak jak pisałem u mnie trącały (może to były 13" a nie 14") a w zapiekance też fele z seicenta mi nie pasowały bo była kolizja odważnika z wahaczem
Aż dziwne. Jutro Kondziu zrobię ci fotki od wewnątrz. Nie ma opcji.
Sprawdziłem co napisałeś przed założeniem gum na samej feldze i nie mogłem zrozumieć w którym miejscu. Założyłem ryzykownie normalne odważniki i jest zupełnie bezkolizyjnie.
Ale dzięki za czujność.
Re: Opony - rozmiar i typ
: piątek, 3 sty 2020, 22:14
autor: tomcat
Wydaje mi się że ma na to wpływ odsadzenie (ET) felgi
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 2 kwie 2020, 20:50
autor: popiolekpolska
Stoję przed zakupem opon do wieloryba i nurtuje mnie pytanie czy wejdzie coś szerszego niż fabryczne 165, oczywiście na 13-kach.
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 2 kwie 2020, 21:18
autor: RAFALSKI
A po co? Tylko zwiększą się opory toczenia.
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 2 kwie 2020, 21:25
autor: popiolekpolska
Bo w N-ce miałem 155 i wydawały mi się za małe. Mam felgi z poloneza caro i nie wiem czy nie będą za wąskie.
Re: Opony - rozmiar i typ
: czwartek, 2 kwie 2020, 21:37
autor: RAFALSKI
Do eNki ten sam rozmiar jak do 132 czyli 165R13 (pełny profil). Natomiast 155 są dobre do zapiekanki i 127.
Zastanów się nad oponami wzmacnianymi lub nawet z indeksem C, było to już wałkowane dlaczego warto.
Re: Opony - rozmiar i typ
: niedziela, 12 kwie 2020, 23:40
autor: Romlas
Zdania z dużych liter proszę zaczynać M-O
A ma ktoś porównanie 15 cali i niski profil czy 13 pełen profil? Oryginał był 12 cali i pełen profil. W tej chwili było to 175/55r15 ale są stare i musze wymienić.
Re: Opony - rozmiar i typ
: poniedziałek, 13 kwie 2020, 10:19
autor: tomcat
Na zdjęciach widać, że felgi masz chyba od Seata
,czyli zakładam rozstaw śrub 4x100.
Kup alusy 13-ki; teraz można tanio kupić taki rozmiar i wtedy opony na wyższym profilu.
O korzyściach płynących z użytkowania takich opon było już tu sporo napisane
Re: Opony - rozmiar i typ
: wtorek, 14 kwie 2020, 13:10
autor: Romlas
tomcat pisze:Na zdjęciach widać, że felgi masz chyba od Seata
,czyli zakładam rozstaw śrub 4x100.
Tak; felga Seat ale 4x98 więc nie ma problemu z wymianą, szeroka 6 cali to nie da rady na to wąskie opony, a 185 to raczej nie ma sensu. Mam w garażu gotowe koła 145/80 r13 nowe i 155//70 r13. Na razie to założe bo nie wiadomo jak sezon będzie wyglądał. No i te alusy to sa 2x cięższe.