Resory

czyli rama, układ jezdny i zaczepy...
Awatar użytkownika
fortis
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 500
Rejestracja: środa, 11 cze 2014, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk

Re: Resory

Postautor: fortis » wtorek, 2 lut 2016, 17:58

fortis pisze:Żeby ściągnąć oś, trzeba ściągać budę z ramy?

Sprawdziłem, jest swobodny dostęp od góry.

Awatar użytkownika
NIL2
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 541
Rejestracja: wtorek, 15 lut 2011, 15:50

Re: Resory

Postautor: NIL2 » poniedziałek, 21 mar 2016, 22:48

BobBudowniczy pisze:Ja słyszałem o piórach z żuka... Ale czy pasują ...:?:

Kiedyś miałem przez chwilę N126N z robionym podwoziem na resorach od Żuka ( specjalnie ,, wyhamrowane " pod przyczepkę ; była bez amorów ale prowadziła się bajecznie ; pamiętaj o jednym jak będą zle dobrane ( za miękkie ) to amba nawet amorki nie pomogą .

Awatar użytkownika
baron
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 11:48
Lokalizacja: Wyszków

Re: Resory

Postautor: baron » niedziela, 3 kwie 2016, 10:06

Witam podepnę się pod temat resorów.
Wczoraj znalazłem chwilę żeby zając się moją N126
Pytanie czy moje zawieszenie to fabryczne rozwiązanie z lat 80' stosowane w przyczepach towarowych czy czyjaś inwencja twórcza poprzednich właścicieli?
Fotki poniżej
Załączniki
WP_20160402_013[1].jpg
WP_20160402_014[1].jpg
WP_20160402_017[1].jpg

Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Resory

Postautor: Benior » niedziela, 3 kwie 2016, 10:10

baron pisze:Witam podepnę się pod temat resorów.
Wczoraj znalazłem chwilę żeby zając się moją N126
Pytanie czy moje zawieszenie to fabryczne rozwiązanie z lat 80' stosowane w przyczepach towarowych czy czyjaś inwencja twórcza poprzednich właścicieli?
Fotki poniżej


To z jelcza resory :shock: Nie podskakuje Ci na byle dołku? Ugina się cokolwiek?

Awatar użytkownika
dworek
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1457
Rejestracja: sobota, 30 cze 2012, 18:18
Lokalizacja: Opole

Re: Resory

Postautor: dworek » niedziela, 3 kwie 2016, 10:26

Benior pisze:
To z jelcza resory :shock:


:?
...

z Żuka raczej
To napisałem ja, dworek 8-)

Awatar użytkownika
ruciak76
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 1655
Rejestracja: niedziela, 1 cze 2008, 09:08
Lokalizacja: EZG / Bratoszewice, gm. Stryków, woj. łódzkie

Re: Resory

Postautor: ruciak76 » niedziela, 3 kwie 2016, 12:57

Wg mnie w ogóle się nie ugina gdyż tylny wieszak resora jest cały czas w stanie maksymalnego obciążenia pomimo że oś jest odciążona (wg mnie źle wspawany jest uchwyt tylnego wieszaka do ramy, powinien być dużo bardziej do tyłu przyczepki aby mógł pracować jak resor siada).
Skoda Octavia 3FL 1.6TDI 115KM 250Nm
Skoda Fabia 2, 1.4 MPI 86KM 132Nm
Kiedyś N132T, teraz N126e i N126N
Obrazek
Wątek remontowy N126e
Wątek remontowy N126N

2023 - 20 nocek 1861km
2022 - 30 nocek, 3748 km
2008-2021 - 244 nocki, 27983 km

Awatar użytkownika
baron
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 11:48
Lokalizacja: Wyszków

Re: Resory

Postautor: baron » niedziela, 3 kwie 2016, 14:09

Faktycznie sztywno jest, trzeba będzie coś zmodyfikować no i delikatnie opuścić bo wysoko stoi a w terenie nie zamierzam jej targać

markb
Posty: 4
Rejestracja: piątek, 25 wrz 2015, 09:01

Re: Resory

Postautor: markb » niedziela, 3 kwie 2016, 14:54

W/g mnie to resory są za długie nie od tej przyczepki .

Awatar użytkownika
TomekN126N
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 3843
Rejestracja: środa, 13 cze 2012, 18:54
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Resory

Postautor: TomekN126N » niedziela, 3 kwie 2016, 20:27

baron » N, 3 kwi 2016, 14:09
Faktycznie sztywno jest, trzeba będzie coś zmodyfikować no i delikatnie opuścić bo wysoko stoi a w terenie nie zamierzam jej targać



A czy ta oś nie powinna być pod resorem, a nie nad min? Wygląda, że cały ciężar przyczepy spoczywa na czterech cybantach. Tylko, jak przełożyć oś pod resor, to wtedy dopiero wysoko będzie stała...
Przerób to jakoś, może wstaw inne resory - mniejsze i lżejsze.
Nocki/km
2023: 11/460
2022: 12/440
2021: 3/425
2020: 5/1040
2019: 3/420
2018: 30/4184
2017: 24/2850
2016: 12/2540
2015: 23/2530
2014: 15/950
2013: 16/2310
2012: 23/1665

N126N
Corolla kombi - służbówka
Octavia kombi 1.6 TDI
jawa175(59)
komar3(81)
komar sztywniak
Suzuki GSX750E(83)
Honda Hornet 900 (05)

Awatar użytkownika
baron
Posty: 28
Rejestracja: czwartek, 3 mar 2016, 11:48
Lokalizacja: Wyszków

Re: Resory

Postautor: baron » niedziela, 3 kwie 2016, 20:56

TomekN126N pisze:

A czy ta oś nie powinna być pod resorem, a nie nad min? Wygląda, że cały ciężar przyczepy spoczywa na czterech cybantach. Tylko, jak przełożyć oś pod resor, to wtedy dopiero wysoko będzie stała...
Przerób to jakoś, może wstaw inne resory - mniejsze i lżejsze.


Już jestem po pierwszych konsultacjach z fachowcem z rodziny.
Na pewno będzie coś modzone i odchudzane, chcę też niżej ją postawić.
Jak coś się posunie do przodu wrzucę na forum w moim temacie remontowym,
mam nadzieję że to nastąpi jeszcze w tym sezonie :oops:

degustibus
Posty: 262
Rejestracja: niedziela, 5 lip 2015, 12:05

Re: Resory

Postautor: degustibus » wtorek, 12 kwie 2016, 23:10

Proponuję rozejrzeć się za resorami z Poloneza Trucka na przykład. Można ew. usunąć jedno pióro by były miększe. Truck miał ładowność ok 900kg więc dobrze by było je właśnie zmiękczyć aby przyczepa dobrze wybierała nierówności. Do tego nowe amortyzatory - polecam od Fiat Tipo/Lancia Delta. Nowe są tanie na allegro.
To co pokazałeś na zdjęciach to resor dobry do przyczepki na którą będziemy ładować 1,5T ładunku. Resor trzeba dobierać na planowane obciążenie - przy Niewiadówkach 550-600kg. Na foto widać właśnie że wieszaki są wychylone max do tyłu i resor jest przesztywniony przez to. Cybanty też wołają o wymianę :)
A propos- taki układ - oś nad resorem - też jest dopuszczalny i stosowany aby obniżyć przyczepę. Lepszy jednak układ to resor nad osią i np. piasty z mimośrodem. Takie są stosowane w całej gamie dostawczaków Ducato - ale to zbyt mocna oś/belka jak do Niewiadówki.
Na takiej osi zrobiłem rok temu towarówkę http://www.czarprlu.pl/?p=1812

Awatar użytkownika
Drednot
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 658
Rejestracja: poniedziałek, 12 sty 2015, 02:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Resory

Postautor: Drednot » poniedziałek, 9 maja 2016, 17:13

Podczepiam się pod wątek resorów by nie zaśmiecać nowym.
I tym razem wybacz Fortis.

Panowie, proszę poradźcie jak możecie.

Kupiłem przyczepkę towarową. Trochę w ciemno. No i po przyjeździe do domu patrzę a tu pióra leżą jak im się podoba.
Poszukałem trochę w necie no i widzę że resory mają opaski/obejmy/klamry trzymające pióra do kupy.

Tylko że po pierwsze nie znalazłem nigdzie w necie sklepu w którym by można by było wybrać jakieś obejmy do tych resorów.
Po drugie nie widzę sposobu jak je zamontować by się nie ześlizgnęły. Domyślam się że w jednym z krótszych piór powinna być taka dziurka na której się taka opaska będzie trzymać. Dziura jest w piórze trzecim od góry, ale jak jakąś opaskę na tym założę to obejmie tylko trzy pióra.

P1070521.JPG
resor lewy

P10705012.jpg
resor prawy (przedostatnie pióro krótsze od analogicznego z resoru lewego i z tego powodu bardziej "lata")
REMONT NIE DLA WRAŻLIWYCH: viewtopic.php?f=36&t=5157

Awatar użytkownika
Mr.Makarena
Fanklubowicz
Fanklubowicz
Posty: 446
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2012, 12:53

Re: Resory

Postautor: Mr.Makarena » poniedziałek, 9 maja 2016, 20:46

Moge oddac resory i amory za czteropaka . O ile jeszcze nie wrosly w trawe :-) Zdemontowalem bo kolidowaly mi z wylotem spalin z ogrzewania w podlodze Szukaj na forum gdzies tam kiedys dawalem ogloszenie z fotami .
Pozdrawiam :

Mr.Makarena

tomek R20
Posty: 1
Rejestracja: piątek, 1 lip 2016, 21:13

Re: Resory

Postautor: tomek R20 » wtorek, 5 lip 2016, 20:48

JA mam na resorach od poloneza i amortyzatory (nie wiem od czego ) i prowadzi się rewelacyjnie. Trochę jest wyższa ale to nie przeszkadza. Mam 2-gą rame i chciałem zrobić na oryginał ale się zastanawiam czy warto?

Benior
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1857
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwie 2015, 21:14

Re: Resory

Postautor: Benior » wtorek, 5 lip 2016, 21:27

Wygląda, że się skrzywiło bo się oparło na wieszaku. Skróć go trochę i powinno działać. Te obejmy do resorów to cybanty.
Te pióra to zbieranina i otwór na końcu nie jest Ci do niczego potrzebny. Olej to, skróć ten co się wspiera.


Wróć do „Podwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości